zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Karoseria, Nadwozie, Szyby, Lampy

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 14-06-2011, 10:46   #1
Szynka
AutoDetailing
 
Zarejestrowany: 27.09.2006
Województwo: podkarpackie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 1,500
mrugnięcie Dlaczego nie warto używać pasty Tempo?

Wklejam abyście sobie poczytali i wyciągnęli sami wnioski. Miłej lektury


Zródło; [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] autor: Camel.

Cześć,
Ostatnio kolega mnie zapytał: dlaczego nie używasz Tempo? Odpowiedziałem bo jest gówniane i rysuje lakier. No to on mnie

chwytliwie zapytał: jak jest takie gówniane to czemu tyle ludzi tego używa?
No właśnie - dlaczego?
Ja wam pokaże dlaczego nie warto tego używać

Pacjent: drzwi od W202. Lakier: 199 blue black metalic. Mycie mocno stężonym APC i pędzel do zakamarków.





Zbliżenie na pianę



Po lewej stronie kondycja lakieru przed polerowaniem. Po prawej po pierwszym stopniu: G3 + G-Mop metodą Slowcut. Nie

widać dalszych niedoskonałości lakieru na zdjęciu.


Po lewej przed polerowaniem, po prawej lakier po drugim stopniu: Meg's SwirlX + czarny Novol 150mm. Brak większości

niedoskonałości. Głębszych rys nie usuwałem.


Zbliżenie na kondyncję lakieru przed i po dwustopniowej korekcie.


Jak poprzednio.


Gwiazda wieczoru: Tempo marki Druchema (Tempo marki Tempo)


Po lewej lakier po korekcie dwustopniowej, po prawej po korekcie dwustopniowej i lekkim przetarciu Tempo.


Tak wygląda lakier po usunięciu wypełniaczy pozostawionych przez Tempo. (W przypadku domorosloego detailera po dwóch-

trzech myciach szamponem marki Szampon). Po lewej lakier po korekcie dwustopniowej.


Lewa: przed korektą, środek: po korekcie, prawa: po korekcie i po tempie z usuniętymi wypełniaczami.




Zródło; [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować], autor: Camel.

Mezczyzna Szynka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2011, 10:55   #2
DamianSz
Bleblablo wyszło to #373
 
Avatar DamianSz
 
Zarejestrowany: 10.03.2009
Skąd: Kędzierzyn - Koźle
Województwo: opolskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,874
Domyślnie

Wiesz co każdym z wymienionych środków można narobić takich szkód jak się go nie umiejętnie używa
Mezczyzna DamianSz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2011, 12:42   #3
krycho515
 
Avatar krycho515
 
Zarejestrowany: 20.11.2009
Skąd: Wschowa
Województwo: lubuskie
Auto: Omega B FL'02 Pb automat
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)
Postów: 49
Domyślnie

To w takim razie co najlepiej stosować ?
Mezczyzna krycho515 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2011, 13:15   #4
Przybek
Diesel Power :P
 
Avatar Przybek
 
Zarejestrowany: 08.11.2008
Województwo: łódzkie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Nie omega
Postów: 5,257
Domyślnie

Quote Napisał DamianSz [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
każdym z wymienionych środków można narobić takich szkód jak się go nie umiejętnie używa

A poza tym trzeba miec niezla pomyslowosc aby uzywac pasty niskosciernej jaka jest Tempo do lakierow typu metalic/pearl (lakiery na ktore idzie na koniec lakier bezbarwny). Tempo jest idealne do odswiezania starych, zmatowialych lakierow. Tyle ze jak sama nazwa wskazuje - pasta lekkoscierna - przy kazdym polerowaniu jest scierana pewna warstwa powloki i jakby sie dobrze postarac po ilus tam polerkach mozna dojsc do golej blachy
Kazdy srodek nalezy uzywac zgodnie z przeznaczeniem i zdrowym rozsadkiem.

W zalaczniku fota zrobiona podczas pierwszej polerki pasta tempo auta, ktore od nowosci - 22 lata - nigdy nie bylo polerowane, lakier oryginalny.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg tempo.jpg (25.0 KB, 225 wyświetleń)
Mezczyzna Przybek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2011, 13:24   #5
Szynka
AutoDetailing
 
Zarejestrowany: 27.09.2006
Województwo: podkarpackie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 1,500
Domyślnie

Quote Napisał przybek83 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Tyle ze jak sama nazwa wskazuje - pasta lekkoscierna - przy kazdym polerowaniu jest scierana pewna warstwa powloki i jakby sie dobrze postarac po ilus tam polerkach mozna dojsc do golej blachy

Nie wiem jak musiałbyś się postarać ręcznie pastą Tempo abyś przetarł lakier do bazy

Quote Napisał przybek83 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
W zalaczniku fota zrobiona podczas pierwszej polerki pasta tempo auta, ktore od nowosci - 22 lata - nigdy nie bylo polerowane, lakier oryginalny.

Na tym zdjęciu nic nie widać w jakim stanie jest lakier. Zrób fotki pod halogenem albo w pełnym słońcu

Tutaj lakier na moim aucie, przed korektą pod latarką led:



Tutaj po lekkiej korekcie pastą wykończeniową i polerką i przetarciu IPA (Alkohol izopropylowy do zmycia pozostałości po pastach polerskich)



Quote Napisał krycho515 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
To w takim razie co najlepiej stosować ?

Ale do czego ? Do polerowania czy woskowania ?

Ostatnio edytowane przez Szynka ; 14-06-2011 o 13:31
Mezczyzna Szynka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2011, 13:41   #6
Przybek
Diesel Power :P
 
Avatar Przybek
 
Zarejestrowany: 08.11.2008
Województwo: łódzkie
Auto: Nie mam Omegi
Nadwozie: Nie omega
Postów: 5,257
Domyślnie

Quote Napisał Szynka [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Na tym zdjęciu nic nie widać w jakim stanie jest lakier

Po srodku jest lakier niepolerowany - faktura zblizona do papieru sciernego 2000 + wzery od ptasich pamiatek - a na bokach juz po.
Quote Napisał Szynka [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Zrób fotki pod halogenem albo w pełnym słońcu

Jak sie nadarzy mozliwosc to zrobie, ale nieobiecuje kiedy bo pacjent nie jest moja wlasnoscia.
Mezczyzna Przybek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2011, 14:25   #7
DamianSz
Bleblablo wyszło to #373
 
Avatar DamianSz
 
Zarejestrowany: 10.03.2009
Skąd: Kędzierzyn - Koźle
Województwo: opolskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,874
Domyślnie

Quote Napisał Szynka [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Nie wiem jak musiałbyś się postarać ręcznie pastą Tempo abyś przetarł lakier do bazy

wierz mi że się da bo znam człowieka która przeorał lakier do podkładu chcą usunąć kropkę
Mezczyzna DamianSz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2011, 15:51   #8
bestia
 
Avatar bestia
 
Zarejestrowany: 30.07.2009
Skąd: Brzękowice Górne
Województwo: śląskie
Auto: Omega B'97 Pb+LPG manual
Silnik: 2.5 V6 X25XE (170 KM)
Postów: 136
Domyślnie

Quote Napisał przybek83 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
A poza tym trzeba miec niezla pomyslowosc aby uzywac pasty niskosciernej jaka jest Tempo do lakierow typu metalic/pearl (lakiery na ktore idzie na koniec lakier bezbarwny). .

To ponawiam pytanie jakich past lekkościernych można używać aby nie zaszkodzić lakierowi. Pracując na komisie używałem tempo do każdego rodzaju lakierów i nigdy nie zdarzyło mi się doprowadzić lakieru do takiego stanu.
A jeszcze mi się przypomniało czasem Auto Max szedłw ruch - taka mała zielona tubka
Mezczyzna bestia jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2011, 17:14   #9
bikemax
 
Zarejestrowany: 03.05.2011
Skąd: Wrocław / Siechnice
Województwo: dolnośląskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 112
Domyślnie

Dołanczam się, co najlepiej uzyć do odświeżenia lakieru, z głębokimi i płytkimi zmarszczkami, do metaliku i do akrylu? W jakich proporcjach etc.
Mezczyzna bikemax jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2011, 17:18   #10
Szynka
AutoDetailing
 
Zarejestrowany: 27.09.2006
Województwo: podkarpackie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 1,500
Domyślnie

Quote Napisał DamianSz [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Napisał Szynka Zobacz post
Nie wiem jak musiałbyś się postarać ręcznie pastą Tempo abyś przetarł lakier do bazy
wierz mi że się da bo znam człowieka która przeorał lakier do podkładu chcą usunąć kropkę

No to moje gratulacje heh. A jak możesz Damian to napisz czym to to robił i jak bo jestem ciekaw

Quote Napisał bestia [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
To ponawiam pytanie jakich past lekkościernych można używać aby nie zaszkodzić lakierowi. Pracując na komisie używałem tempo do każdego rodzaju lakierów i nigdy nie zdarzyło mi się doprowadzić lakieru do takiego stanu.
A jeszcze mi się przypomniało czasem Auto Max szedłw ruch - taka mała zielona tubka

Używać takich past które usuwają rysy a nie je wypełniają.
Są pasty do pracy ręcznej np. Meguiars Ultimate Compund - polecany bardzo często do ręcznego usuwania rys + aplikator Tri Color (German) i takim zestawem jesteś w stanie już coś usunąć, lecz będzie to trochę mozolna i męcząca praca.

Pasty do maszyny są różnych producentów - 3M, Scholl, Deox, Menzerna, Meguiar's, Poorboy's World.
Są pasty o różnym poziomie ścieralności - od past do ostrego cięcia, poprzez pasty do polerowania aż po pasty do typowego wykończenia lakieru.

Jest tego dużo, można pisać i pisać, rynek się rozkręca i ludzie też zaczynają do dostrzegać, że warto dbać o auto, nie myć go wodą z kałuży i wycierać starymi majtkami z piaskiem

Ostatnio edytowane przez Szynka ; 18-06-2011 o 07:38
Mezczyzna Szynka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
detailing, pasta tempo, pasty, polerowanie, tempo, używać, warto, wypełniacze

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 09:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.67117 seconds with 10 queries