[OB & OBFL] Problem z nawiewem...
#441 OFFLINE
Napisany 02 kwiecień 2015 - 14:45
#442 OFFLINE
#443 OFFLINE
Napisany 05 kwiecień 2015 - 06:43
A czy z tymi zdjeciami od manuala dot. przerobienia klapki obiegu wewnętrznego ktoś się wyłoni :a-kuku:
#444 OFFLINE
Napisany 06 kwiecień 2015 - 12:17
W starej klusce pamiętam jak nawiew był włączony i ją zapalałem to się wyłączał a w nowo/starej klusce cały czas chodzi przy zapalaniu
Albo akumulator się doładował , albo go wymieniłeś na nowszy.
Przy rozruchu komp odcina w zasadzie wszystko , w celu uruchomienia auta.
I teraz pytanie, czy możliwe jest że jak ją kiedyś otworzyłem to potem ona sama zamknęła się podczas jazdy?
Ja miałem grzebane 2 razy przy silniku i klapkę mogę zamknąć tylko przy wyłączonym nawiewie.( cały panel = off ) . Wszystko wskazuje na źle podłączone podciśnienie.
U mnie z regóły ustawiała się na 45 stopni
Ostatnio też zmieniałem dmuchawę i okazało się ,że u mnie jest różnica w obudowach wiatraka.
Kupiłem z manuala i obudowa była deko większa ( o 1 cm) - na bolce pasowała.
Wszystkie detale dawały koszmarne parowanie szyb - z przednią włącznie .
Ten schemacik podciśnień bardziej Ci się przyda.
http://forum.omegakl...ead.php?t=73620
#445 OFFLINE
Napisany 06 kwiecień 2015 - 14:54
Albo akumulator się doładował , albo go wymieniłeś na nowszy.
Przy rozruchu komp odcina w zasadzie wszystko , w celu uruchomienia auta.
Właśnie w tym problem że oma ma słaba baterie.
Dziś musiałem ją doładować żeby zapaliła.
Więc czemu w starej odcinała nawiew przy zapalaniu a w tej nie odcina, cały czas dmucha.
Na dodatek pamiętam jak w starej po zgaszeniu nawiew jeszcze dmuchał przez chwilkę a w tej od razu z wyłączeniem zapłonu gaśnie wszystko.
Gaz w układzie ma coś do tego czy jest go za mało czy jaki pieron?
Mam też vb po lifcie z klimtronikiem i w niej jest ok, czyli przy zapalaniu odcina nawiew.
Z tym że w niej koło bezpieczników jest przekaźnik odpowiadający za nawiew.
Natomiast w klusce po kolei wyciągałem wszystkie przekaźniki w puszce pod maską a nawiew hulał i hulał cały czas. Tylko po wyciągnięciu bezpiecznika 33 przestało dmuchać
#446 OFFLINE
Napisany 06 kwiecień 2015 - 22:25
Mam też vb po lifcie z klimtronikiem i w niej jest ok, czyli przy zapalaniu odcina nawiew.
Z tym że w niej koło bezpieczników jest przekaźnik odpowiadający za nawiew.
Natomiast w klusce po kolei wyciągałem wszystkie przekaźniki w puszce pod maską a nawiew hulał i hulał cały czas.
Nie będę ukrywał ,że dla mnie klimatronik również jest zagadką
Potrafi żyć swoimi ustawieniami bez włączania przycisku auto - czasem jest to wygodne.
gaz nie ma z tym nic wspólnego.
Może to wina sterownika , ale próbowałem zrobić u znajomego podmiankę z VB (chyba r9 8 )- obaj mamy simteca 56 , ale wtyczki na kompa są delikatnie różne ( nie da sie podłączyć).
Mamy obaj klimatronica ale wyszła du...a z experymentu.
Tyle mojej mądrości
Ps Jak majstrowałeś ( lub poprzedni właściciel) przy dmuchawie nawiewu - to zdemontuj schowek pasażera i macaj ręką dmuchawę- z góry szczególnie
Jesli wykryjesz jakąkolwiek nieszczelność /przedmuch = to demontaż dmuchawy i wymiana obudowy wentylatora na mniejszą.
Nie wiem czym jest spowodowana różnica w obudowach wentylatorów , ale kupiłem bez klimatronika i była większa od tej z klimatronikiem.
Różniły sie tylko o 1 cm na górnym płaskim odcinku obudowy wentylatora ( i tam dmuchało niemiłosiernie)- w sam naprawiam "mądry" niemiec nic nie pisze o tym.
Może warto to sprawdzić.
#447 OFFLINE
Napisany 20 kwiecień 2015 - 12:34
Po wciśnięciu przycisku nic się nie dzieje, gdzie zacząć szukać problemu?
#448 OFFLINE
Napisany 20 kwiecień 2015 - 15:59
Po wciśnięciu przycisku nic się nie dzieje, gdzie zacząć szukać problemu?
Zakładam ,że przy włączonym nawiewie nie działa.
Sprawdzić należy , czy obieg zamknięty załapie przy wyłączonym nawiewie
Jaki bedzie puknięcie , to pomerdane podciśnienie - przynajmniej u mnie tak jest i problemu nie rozwiązałem .
Jeśli to nie zadziała , trza wymontować schowek pasażera i sprawdzić manualnie czy nie spadł wężyk lub cięgno .
Gdzieś na forum doczytałem ,że cięgno często lubi sobie spaść po latach eksploatacji
Całość mechanizmu jest bliżej słupka pasażera , więc znajdziesz to po wężyku- u mnie akurat jest niebieski , ale nie wiem czy to jest standard.
#449 OFFLINE
Napisany 20 kwiecień 2015 - 19:32
#450 OFFLINE
Napisany 21 kwiecień 2015 - 01:28
tam jest jakby jakiś silniczek
to jest na powietrze i od tego jest podciśnienie.Jak jest żle podłączone /odłączony wężyk - to nie zadziała.
Jednak przy częstym ( nieuważnym ) grzebaniu siłownik/silniczek może wyskoczyć z uchwytu i też lipa jest.
no i jak pod maską to
http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=73620
się nie zgadza , to też będzie lipa.
6 postów niżej jest działający link do mapek
#451 OFFLINE
Napisany 21 kwiecień 2015 - 07:25
#452 OFFLINE
Napisany 21 kwiecień 2015 - 15:10
nie może być to w pełni podciśnieniowe bo wtedy do przycisku powinen dochodzić wężyk a nie przewody elektryczne
Do klapy obiegu idzie tylko wężyk i nic więcej - bo tam jest tylko pneumatyczny siłownik.
Jak wężyki będą źle podłączone ( lub odłączone) , to elektryka nic nie da.
Czy wszystkie klapy są sterowane podciśnieniowo , też nie wiem , bo głębiej nie grzebałem.
Elektryka kieruje zaworami sterującymi klapami i tyle.(pomijając rezystor etc)
#453 OFFLINE
#454 OFFLINE
Napisany 21 kwiecień 2015 - 18:41
To po co w takim razie wg ciebie jest przycisk?
Elektryka kieruje zaworami sterującymi klapami i tyle.(pomijając rezystor etc)
Przecież napisałem.
Poza tym w temacie już jest podany schemat elektryczny , więc musisz go sam rozkminić.
#455 OFFLINE
Napisany 12 maj 2015 - 18:33
Drugi problem polega na tym że nie działa ogrzewanie po stronie kierowcy,tu również regulator pokazuje na wyświetlaczu wybraną temperaturę a niestety cały czas nawiew na szybę daje tylko zimne powietrze. Dodam jeszcze że podczas próby znalezienia przyczyny pierwszej usterki za daleko wsadziłem rękę i "wypadł" poprzeczny pręt znajdujący się pod panelem sterującym klimatronika.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam wszystkich .
#456 OFFLINE
Napisany 22 lipiec 2015 - 07:49
Jak?? => Tak!!
#457 OFFLINE
Napisany 18 sierpień 2015 - 21:18
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#458 OFFLINE
Napisany 18 październik 2021 - 09:08
Hej wszystkim. Odgrzeję tak troszkę temat. Przeczytałem już chyba wszystko i dalej nie znalazłem odpowiedzi.
W aucie mam klimatronic
W mojej omedze mam taki problem:
1. Po stronie lewej tj. od kierowcy leci zimne powietrze tzn. z bocznych kratek, na nogi i z lewej środkowej kratki
2. Dmuchawa działa na dwóch najwyższych stopniach predkości, jak obniżę predkość to działa pulsacyjnie, dwie sekundy dmuch a dwie nie i tak w kółko aż w końcu po jakiejś pół godzi sie stabilizuje