Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

usunięcie calego EGR-u z x30xe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maj 2016 - 20:36

Też odgrzeję - czy ten cały "odkurzacz" służy jedynie do recyrkulacji, czy chodzi również o podgrzanie katalizatorów na zimnym silniku?

 

Druga sprawa - widzę, że emulujecie pracę EGRu, a czy ktoś usuwał jego zmenną z programu map? Czy to jest zapisane w mapach czy na jakiejś innej zasadzie działa?

 

Pzdr.

odkurzacz służy do tłoczenia powietrza w katalizatory na zimnym silniku i tylko tyle :)

A masz sprzęt do ingerencji w oprogramowanie sterownika? Jak masz to możesz próbować to rozkminić :p

ewentualnie emulator zrobić według schematu ;)

Załączone pliki



#22 OFFLINE   siudek

siudek
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-12-2014
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 maj 2016 - 09:42

odkurzacz służy do tłoczenia powietrza w katalizatory na zimnym silniku i tylko tyle :)

A masz sprzęt do ingerencji w oprogramowanie sterownika? Jak masz to możesz próbować to rozkminić :p

ewentualnie emulator zrobić według schematu ;)

 

Skoro tak, to dlaczego wszyscy piszą o usuwaniu "odkurzacza" przy zaślepianiu/usuwaniu zaworu EGR? Znaczy się jeśli ktoś nie ma katalizatorów to może wywalać, ale jeśli ktoś katy ma to niewskazane wyrzucać tej instalacji. Czy coś źle rozumiem?

 

Co do wyrzucenia EGR z map - np. każdy tuner ma taki sprzęt czy chociażby elektronik pasjonat, to zwykły programator. Zadałem pytanie czy ktoś już to robił, bo np. można by to przy okazji modyfikacji map zrobić lub jeśli jest recepta to niezależnie od zmiany map. Ale dzięki za schemat, może się przyda.

 

Pzdr.



#23 OFFLINE   digi

digi
  • 1896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maj 2016 - 09:46

Żadnych gulgulatorów /emulatorow. Egr zostawić fabryczny bo potem są cyrki. Schować egr i podpiąć pod wtyczkę i finito bambino.

#24 OFFLINE   siudek

siudek
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-12-2014
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maj 2016 - 09:06

Zawór mam zaślepiony poprzez wstawienie blachy (wyciętej na CNC 4mm, po obu stronach fabryczne uszczelki) i grzybek zaworu nie otwiera się, siłą rzeczy (nie ma miejsca). Ostatnio zaczęła mi się świecić kontrolka Check Engine i usłyszałem, że ten fakt właśnie może mieć wpływ. Zatem trzeba coś z tym zrobić.

 

1. Albo wywalę całość i zostawię zawór gdzieś podpięty "żeby był". Ale nie widzę w tym sensu - raz że dodatkowa robota, bo zaślepić trzeba kolektor ssący, wydechowy (przy usunięciu rurki) i znaleźć miejsce dla zaworu. Dwa "odkurzacza" nie wywalam, bo będą katalizatory. Trzy - prędzej czy później sam elektrozawór również może się zepsuć (zatrzeć ze starości lub wilgoci, która przy otwartym zaworze dostanie się do środka). Jednak najbardziej obawiam się o mieszankę, bo wtedy ECU nadal "myśli", że EGR pracuje i wtłacza spaliny, co ma wpływ na dobór mieszanki. No i na wolne obroty głownie, a z tym mam problem.

2. Albo wstawię emulator - schemat jest banalnie prosty, zatem jeśli będzie dobrze wykonany, to sterowanie pozostaje fabryczne, a emulator idealnie "emuluje" odczyty zaworu (wnioskuję, że na podstawie oporu). Czyli innymi słowy konstrukcyjnie nie różni się to od fabrycznej instalacji, jedynie fizycznie zawór nie pracuje. Ale nadal pozostaje kwestia sterowania mieszanki z uwzględnieniem układu EGR.

3. Albo usunę EGR z programu, czyli całkowicie usunę "problem" - ECU nie będzie go brało pod uwagę sterując mieszanką, a on nie będzie potrzebny. Nie będzie w mapach ograniczenia świeżego powietrza w mieszance i nie będzie co się zepsuć. W tym przypadku jedyne "ale" to ile to roboty, żeby wywalić zmienną i nadal wszystko działało. Przy okazji można lepsze mapy zrobić.

4. Albo kupię nowy zawór EGR, bo mój puszcza spaliny już przez korpus (powyżej styku uszczelki, pod samą obudową elektrozaworu) i wtedy wracam do fabryki. Tyle że nowy zawór jest dość drogi (ok. 700zł).

 

Pzdr.



#25 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 październik 2016 - 17:26

Jeżeli chodzi o nowy zawór EGR to dlaczego piszesz że kosztuje 700 zł? Też mam problem z EGR i zastanawiam się nad wymianą. Znalazłem na portalu aukcyjnym w cenie ok. 280-300 zł który pasuje i do 2.5 i do 3.0? Jest o zawór firmy Delphi - czy nie będzie on dobry?

 

Mam też pytanie, gdzie ten zawór się fizycznie znajduje i czy jego wymiana jest trudna?



#26 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 październik 2016 - 18:46

Mam też pytanie, gdzie ten zawór się fizycznie znajduje i czy jego wymiana jest trudna?

 

 

 

o tu :p

 

Zaślepienie EGR – czy warto?

Znaleziono już sposób na to, aby zaoszczędzić na wymianie zaworu EGR… I tak wielu właścicieli samochodów, które wyposażone są w system recyrkulacji spalin (zwłaszcza tych starszej generacji) podejmuje decyzje o zablokowaniu przepływu czyli tzw „zaślepienie EGR”. Operacja taka, jest bardzo prosta – na zawór zakłada się uszczelkę, która uniemożliwi recyrkulację gazów wydechowych. Oczywiście fachowcy ostrzegają przed takimi zabiegami w nowych pojazdach, ponieważ zaślepienie zaworu EGR jest powodem niekontrolowanego wzrostu temperatury spalin, a to w konsekwencji będzie skutkować poważnym uszkodzeniem zaworu.

Załączone pliki


Edytowany przez robert514, 18 październik 2016 - 19:05.


#27 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 październik 2016 - 18:59

Tylko wtyczka od stukowego może być przyczepiona do EGRu i żebyś nie zrobił jak ja ze myślałem że to podciśnienie i wytrwałem kabel z wtyczki :@

#28 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 październik 2016 - 18:37

Dzieki za info. A co do zakupu nowego egr to czy cena 280 za nowy Delphi jest ok czy trzeba brac oryginal z salonu?

#29 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 02 kwiecień 2018 - 12:45

Witam Odświeze bo mam problem z EGR. Zmieniałem silnik i wiązkę silnika od dawcy, ale EGR został ze starego silnika gdzie było ok. Teraz mam bład EGR 133 i swieci check. W dawcy też był ten błąd w pamieci ale nieaktywny bo check nie świecił. Coś mi się wydaje że problem z wiązką ale może ktoś ma inny pomysł?

Jeśli problem z wiązką to całkowite usunięcie EGR też pewnie będzie niemożliwe. Jak dokładnie wygląda to całkowite usunięcie ze strony elektroniki? Mam schemat ale nic mi on nie mówi, do czego lutować te kable EGR?



#30 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 19 kwiecień 2018 - 20:54

Ponawiam pytanie jak podłączyć ten emulator EGR? Mam błąd 133, w dawcy był i w biorcy jest ale w dawcy check nie swiecił. Wiązka dawcy. Mam jeszcze błąd pompa powietrza wtórnego za wysokie napięcie, może od tego świeci. Wyjąłem bezpiecznik od pompy ale dalej ten błąd



#31 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 14 styczeń 2024 - 10:30

Zaślepka kolektora ssącego, kolektory wydechowe z 3.2, emulator EGR. I pozbywasz się sterty niepotrzebnych gratów, mocowań, wężyków, żeliwnych kolektorów, odkużacza. Do pełni szczęścia puszka dolotową zamiast klarnetu. W mapie się da wyłaczyć ale prościej, szybciej, taniej emulator podpiąć