Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

usunięcie calego EGR-u z x30xe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2010 - 21:30

Witam.

w zwiazku z tym iz planuje wstawic 3.2 zamiast mojej 3.0 chcialbym pozbyc sie calego tego Egra wraz z rurkami pompkami i innymi pierdołami.

Osprzet biore z mojej 3.0 czyli docelowo byl tam egr.

Przekopałem troche forum i konkretnego nic nie znalazlem(lub źle szukałem :D)

moje pytanie brzmi - czy wogole jest opcja pozbycia sie calego tego ustrojstwa( wiem ze samego egra sie nie da- zatem wykrece go i upchne gdzies zeby kostka byla wpieta).
Dalej, kolektory wydechowe - zastąpie z 3.2
Rurki wylatują, co z tą pompka ciśnieniową jak towszystko zaślepić(zeby bylo ok i bledow nie sadziło)?
Dodatkowo z tej pompki idzie jeszcze rura do jakiegos urządzenia przed lewym nadkolem (obok klaksonu).

za wszelkie sugestie z gory dziękuje.

jezeli cos jest niejasne to na dniach zamieszcze zdjęcia i opisze dokladniej

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2010 - 22:08

Witam.

w zwiazku z tym iz planuje wstawic 3.2 zamiast mojej 3.0 chcialbym pozbyc sie calego tego Egra wraz z rurkami pompkami i innymi pierdołami.

Osprzet biore z mojej 3.0 czyli docelowo byl tam egr.

Przekopałem troche forum i konkretnego nic nie znalazlem(lub źle szukałem :D)

moje pytanie brzmi - czy wogole jest opcja pozbycia sie calego tego ustrojstwa( wiem ze samego egra sie nie da- zatem wykrece go i upchne gdzies zeby kostka byla wpieta).
Dalej, kolektory wydechowe - zastąpie z 3.2
Rurki wylatują, co z tą pompka ciśnieniową jak towszystko zaślepić(zeby bylo ok i bledow nie sadziło)?
Dodatkowo z tej pompki idzie jeszcze rura do jakiegos urządzenia przed lewym nadkolem (obok klaksonu).

za wszelkie sugestie z gory dziękuje.

jezeli cos jest niejasne to na dniach zamieszcze zdjęcia i opisze dokladniej


wywal egr, zostaw go tylko gdzies podpietego zeby bladu nie bylo, osprzet odkurzacza mozesz wywalic




 


#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2012 - 22:43

Wymyślił ktoś jakiś emulator opornik przeprogramowanie ECU żeby EGR wywalić? Nie pasuje mi do mojej koncepcji porządku pod maską. Nie mam nawet pomysłu gdzie go włożyć po wykręceniu a i tak gdzieś gaci. Widziałem na forum schemat emulatora ale nikt nie testował czy nie działał i nie wiem gdzie to było.

znalazłem temat ze schematem emulatora
http://forum.omegakl...

#4 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 12 listopada 2012 - 23:05

Emulator? A czujnik położenia jak chcesz zemulować?

#5 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2012 - 23:11

Emulator? A czujnik położenia jak chcesz zemulować?


Nie wiem co siedzi w tym zaworze za kontrola.
Znalazłem na forum takie coś:
http://forum.omegakl...12&postcount=28
W temacie link powyżej, i czy to działa? na allegro jest takie coś http://allegro.pl/op...2780341134.html

Zastanawiam się jak wywalić ten grzybek to urządzonko z samochodu.

#6 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 listopada 2012 - 00:03

Nie wiem, nie testowałem nigdy... Ale patrząc na schemat to raczej działać nie będzie. Co innego gdyby zawór był sterowany napięciowo, ale tam jest przecież PWM.

#7 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 08:40

Pisał, że mu działa ale niewiele więcej napisał na tym forum autor.

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 listopada 2012 - 09:37

Zerknijcie sami na schemat... Jakim cudem ze zwykłego dzielnika napięcia uzyskać zmienny sygnał czujnika położenia?? Moim zdaniem takie coś nie będzie działać. Już prędzej coś na jakimś mikroukładzie który będzie generował na wyjściu czujnika położenia sygnał zależny od PWMa na wejściu.

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 09:54

Nie mam nawet pomysłu gdzie go włożyć po wykręceniu


ja mojego odciąłem kątówką i sama elektronika jest przypięta pod dodatkową pompką obiegu wody...

został mi jeszcze odkurzacz ale w wolnej chwili się go pozbędę... tak po zaworze nie mam już nic :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 10:16

duzo tej elektroniii zostaje? mozna to ladnie zapakowac? tak mi sie on nie podoba ze zarowke check engine bym usunal byle go nie bylo, LPG Webasto chce wszystko ladnie ulozyc i nie ma miejsca na niego.
techem np nie da sie go wyprogramowac?

co do tego emulatora to nie znam sie na kabelkach zeby ocenic z glowy musialbym poczytac ale moze np starczy to dla ECU zeby kontrolki nie zapalac?

#11 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 10:27

duzo tej elektroniii zostaje? mozna to ladnie zapakowac?


nie dużo... przedłuż kabel to możesz go nawet w bagażniku wozić :p

albo pod filtrem powietrza :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#12 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2012 - 11:25

A mozna ECU jakims Techem zaprogramowac zeby go nie bralo pod uwage? cakliem z wiazka bym chetnie wyrzucil.

Moze jest jakis majster co go sie pozbyl? Od Cadilaka ECU czy co. tamten emulator co koles wstawil pisal ze mu dziala to iednak dzialac nie ma prawa? te z allegro od 1,6itd pewnie nie podejda bo inny egr?

#13 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2012 - 16:14

Do TOPSERWIS: mierzyłeś sygnał na elektomagnesie EGRa ze wiesz ze to sterowanie PWM? Przy tak małej rezystancji cewki zaklócenia w instalacji byłyby ogromne. Dla mnie to sterownie napięciowe z kontrolą położenia za pomocą potencjimetru!! Jedyny problem to seperacja galwaniczna, ale nie wiem czy jest potrzebna.
Czy w Vectrze 2.5 jest EGR?

#14 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 listopada 2012 - 19:59

Może i znalazłby się ktoś kto potrafiłby zmusić ECU do "olania" EGRu, ale pewnie bez zdeasemblowania wsadu się nie obędzie niestety :(

A teraz odnośnie kwestii wysterowania - sygnału nie mierzyłem, ale z uwagi na fakt że większość elementów pod maską jest sterowana przez PWM domyślam się że również i w przypadku EGRu jest tak samo.

#15 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2013 - 16:48

Nie popuściłem, nie podoba mi się, że mam nie ładnie listwy LPG zamontowane a EGR nie pasował do mojej koncepcji porządku pod maską.

Tyle zostało z EGR :p
Błędów nie ma :D
Jest to malutkie jak widać.

można wyciągnąć całą wiązkę i w skrzynce ECU schować, ale mi się odechciało i wisi kabel z grubszą końcówką.

Na drugim zdjęciu widać, że mam(jeszcze) seryjne kolektory wydechowe z X30XE i dopadłem nawet korek z podkładką miedzianą w miejsce gdzie wchodziła rurka od EGR.
Blaszka do kolektora ssącego alu 2mm, wycięta nie idealnie jak z CNC ale pasuje bardzo dobrze.

Z dopalania spalin/powietrza wtórnego/odkurzacza też już nic nie zostało.
Nagle dużo miejsca się pod maską w Omedze robi.
[ATTACH]26256[/ATTACH]

[ATTACH]26257[/ATTACH]

[ATTACH]26258[/ATTACH]

#16 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2013 - 21:32

Napisz co zrobiłeś z kontrolką - jest podłączone coś , jakaś przeróbka ??

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 stycznia 2013 - 22:30

To na pierwszym zdjęciu koło końcówek linek gazu to emulator, jakieś diody rezystorki, najmniejszy przekaźnik jaki był w sklepie. Emulator tutaj z forum. Działa już z miesiąc.
Zamiast dywagować czy to ma szanse działać czy nie, wziąłem polutowałem podpiąłem na pająka i działało, znalazłem czas ładnie to ogarnąć, wsadziłem w rurkę termokurczliwą i podpiąłem. Wtyczki do EGR nie miałem, uciąłem kabel i do niego się wlutowałem. Wątpię abym kiedykolwiek zamontował EGR.
Ktoś na forum tutaj napisał, że działa ale nikt mu nie wierzył. Ja pierwszy fotki wrzucam :p Filmu kręcić nie będę musicie wierzyć mi na słowo, kontrolka się nie pali, komputer błędów nie wyrzuca.

Jak ładnie skompletuję info i opiszę to zasłużę, aby w Sprawdzonych poradach była metoda całkowitej eliminacji EGR według dzej dzeja?:D

Oraz dodam, że na pająka podpiąłem w:
3,0 V6 takiej co miała pilota na podczerwień ale ma już klimatronik, nową kierownicę więc chyba RM96
A na stałe jest w 3,0 V6 z 97r ale tej przed liftem 97(bez sterowania w kierownicy, z nawiewami na tylne szyby itd) czyli RM97
Pewnie będzie działać we wszystkich.

Małe, łatwe przyjemne, bez wożenia balastu.
Ja chcę to docelowo mieć w puszcze z przekaźnikami, a w rynience pójdą kable LPG i Webasto, do tego pucha wywalone dopalanie wywalony EGR, w kolektorze tylko korek i będzie piękny porządek pod maską.

#18 OFFLINE   Junior

Junior
  • 57 postów
  • Dołączył: 15-10-2006

Napisany 17 lutego 2013 - 12:16

Potwierdzam słowa przedmówcy - wczoraj pozbyłem się doszczętnie EGRu, pozaślepialem kolektor ssący gwintując otwory na M14 i wkręcając w nie śruby, w wydechowy wkręciłem zaślepkę i wpiąłem emulator którego schemat jest w tym temacie. Check się nie świeci, Ople Scanner też nic w temacie EGRu nie pokazuje :) Nic tylko przesiąść się na kolektory z 3.2 :)

#19 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 20 września 2014 - 22:43

Witam! Odgrzeje kotleta- ma ktoś ten działający schemat i się podzieli??

#20 OFFLINE   siudek

siudek
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-12-2014
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2016 - 11:44

Też odgrzeję - czy ten cały "odkurzacz" służy jedynie do recyrkulacji, czy chodzi również o podgrzanie katalizatorów na zimnym silniku?

 

Druga sprawa - widzę, że emulujecie pracę EGRu, a czy ktoś usuwał jego zmenną z programu map? Czy to jest zapisane w mapach czy na jakiejś innej zasadzie działa?

 

Pzdr.