zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Klimatyzacja, Wentylacja, Ogrzewanie

stare 09-01-2010, 13:01   #1
michale32
 
Avatar michale32
 
Zarejestrowany: 09.03.2009
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 103
Domyślnie Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania

Jaka jest zasada działania zworu trójdrożnego?
Jest wejście i dwa wyjścia. Kiedy które wyjście jest otwarte?
W momencie kiedy włączamy ogrzewanie płyn przechodzi tylko przez króciec połączony z wejściem do nagrzewnicy czy leci przez obydwa wyjścia z zaworu?
Mezczyzna michale32 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 09-01-2010, 13:04   #2
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,397
Domyślnie

Quote Napisał michale32 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Jaka jest zasada działania zworu trójdrożnego?
Jest wejście i dwa wyjścia. Kiedy które wyjście jest otwarte?
W momencie kiedy włączamy ogrzewanie płyn przechodzi tylko przez króciec połączony z wejściem do nagrzewnicy czy leci przez obydwa wyjścia z zaworu?

podlaczenie
pojedyncze wejsicie - zasilanie z silnika,
gorne wyjscie - na nagrzewnice - dziala caly czas
dolne wyjscie powrot na blok - dziala w momencie kiedy dostanie podcisnienie - czyli przy ustawieniu klimy na low albo pokretel na zimne na max. wtedy podcisnienie zasysa membrane do gory i plyn plynie spowrotem na blok. w przypadku awarii zaworu albo problemu z podcisnieniem zawsze jest obieg na nagrzewnicy
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 09-01-2010, 13:17   #3
michale32
 
Avatar michale32
 
Zarejestrowany: 09.03.2009
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 103
Domyślnie

Czyli rozumiem, że w momencie kiedy włączę ogrzewanie, dolnym króćcem nic nie powinno lecieć?
A czy może zdarzyć się taka sytuacja, że przy włączonym ogrzewaniu płyn poleci z dwóch króćców? Wówczas oznacza to uszkodzenie zaworu oczywiście.

Wszystkie moje pytania dotyczą problemów z ogrzewaniem jakie mnie dopadły.
Założyłem nowiutki termostat i działa jak należy. Szybko autko się nagrzewa i pięknie trzyma temperaturę. Wewnątrz jednak lipa. Jak stoję i dam po "garach" to jest super cieplutko ale w czasie jazdy nie za bardzo. Wczoraj do 22 płuakłem nagrzewnicę pompą do studni z zastosowaniem chemii w obiegu zamkniętym (pompa w wiadrze z płynem i gorącą wodą, podłączona do nagrzewnicy, powrót z nagrzewnicy do wiadra aby woda nie uciekała). Woda leciała pięknie całym przekrojem i pompa nawet nie zajęczała, że ma jakiś problem przepchać wodę przez nagrzewnicę.
Przypuszczam właśnie, że to zawór trójdrożny puszcza z dwóch rur.
Mezczyzna michale32 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 09-01-2010, 14:48   #4
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,397
Domyślnie

Quote Napisał michale32 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Czyli rozumiem, że w momencie kiedy włączę ogrzewanie, dolnym króćcem nic nie powinno lecieć?
A czy może zdarzyć się taka sytuacja, że przy włączonym ogrzewaniu płyn poleci z dwóch króćców? Wówczas oznacza to uszkodzenie zaworu oczywiście.

Wszystkie moje pytania dotyczą problemów z ogrzewaniem jakie mnie dopadły.
Założyłem nowiutki termostat i działa jak należy. Szybko autko się nagrzewa i pięknie trzyma temperaturę. Wewnątrz jednak lipa. Jak stoję i dam po "garach" to jest super cieplutko ale w czasie jazdy nie za bardzo. Wczoraj do 22 płuakłem nagrzewnicę pompą do studni z zastosowaniem chemii w obiegu zamkniętym (pompa w wiadrze z płynem i gorącą wodą, podłączona do nagrzewnicy, powrót z nagrzewnicy do wiadra aby woda nie uciekała). Woda leciała pięknie całym przekrojem i pompa nawet nie zajęczała, że ma jakiś problem przepchać wodę przez nagrzewnicę.
Przypuszczam właśnie, że to zawór trójdrożny puszcza z dwóch rur.

nawet jesli puszcza z 2 rur to jest to tak nieznaczne ze bedzie grzalo. odepnij podcisnienie. to ze woda plynela przez nagrzewnice nie znaczy ze jest cala drozna. Sprawdz rury od nagrzewnicy jakie sa.
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 09-01-2010, 15:10   #5
michale32
 
Avatar michale32
 
Zarejestrowany: 09.03.2009
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 103
Domyślnie

Góra - wejście - parzy, dół - wyjście - lekko ciepła.
Mezczyzna michale32 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 09-01-2010, 15:26   #6
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,397
Domyślnie

Quote Napisał michale32 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Góra - wejście - parzy, dół - wyjście - lekko ciepła.

czyli za slaby przeplyw przez nagrzewnice - idzie glownymi kanalami i bardzo szybko powietrze wentylatora wychladza. Nagrzewnica na smietnik
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 09-01-2010, 15:36   #7
michale32
 
Avatar michale32
 
Zarejestrowany: 09.03.2009
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: 2.0 16v X20XEV (136 KM)
Postów: 103
Domyślnie

No to lipa...
Mezczyzna michale32 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 09-01-2010, 15:54   #8
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,397
Domyślnie

Quote Napisał michale32 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
No to lipa...

koszt nagrzewnicy sprawnej uzywanej to 50 pln z wysylka - tyle ze wymiana przerabana. albo tniesz deske albo ja zwalasz
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-2010, 23:25   #9
czesio127
 
Zarejestrowany: 07.03.2009
Skąd: okolice Chełma
Województwo: lubelskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 8v X20SE (115 KM)
Postów: 3
Domyślnie

witam ja ma podobny problem.termostat wymieniony trzyma ładnie 92*C ale na wolnych obrotach grzeje słabo dopiero jak dodam gazu zaczyna grzać lepiej.Juz nawet parownik dałem w szereg ale za nagrzewnice i nadal lipa a chodzi o 2.0 8v. czy u mnie jest taki zawór.
Mezczyzna czesio127 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-01-2010, 10:12   #10
beast
Vauxhall Killer
 
Avatar beast
 
Zarejestrowany: 04.08.2006
Skąd: Kwidzyn
Województwo: pomorskie
Auto: Omega B'95 Pb+LPG automat
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 18,397
Domyślnie

Quote Napisał czesio127 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
witam ja ma podobny problem.termostat wymieniony trzyma ładnie 92*C ale na wolnych obrotach grzeje słabo dopiero jak dodam gazu zaczyna grzać lepiej.Juz nawet parownik dałem w szereg ale za nagrzewnice i nadal lipa a chodzi o 2.0 8v. czy u mnie jest taki zawór.

zaraz z posty - slabo grzeje bede dawal
poczytaj sobie posty z ostatnich paru tygodni - modny temat - a nie tylko na gotowe.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]

lenistwo
Mezczyzna beast jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
działania, ogrzewania, trójdrożny, zasada, zawór

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 07:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.57253 seconds with 10 queries