zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum
I PO ZLOCIE

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Technika > Silnik, Osprzęt silnika, Układ Chłodzenia i Układ Paliwowy

stare 17-01-2009, 17:19   #1
bolek1979.79
 
Zarejestrowany: 17.01.2009
Województwo: świetokrzyskie
Auto: Omega B'92 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0i 8v C20NE (115 KM)
Postów: 6
Domyślnie rozrzad

luzny pasek rozrzadu jak naciagnac omega 2,0 8v
Mezczyzna bolek1979.79 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2009, 17:44   #2
kczech
 
Avatar kczech
 
Zarejestrowany: 05.12.2006
Skąd: Przeworsk
Województwo: podkarpackie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,553
Domyślnie

kolego - dokladniej troche o jaki silnik pytasz (kod silnika)?
jesli pytasz o C20NE - to albo napinaczem (jesli jest) albo pompa wody w przypadku gdy jest wersja bez napinacza
__________________
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

11-31 lipiec URLOP - zamowienia zwroty reklamacje www.somad.pl
Mezczyzna kczech jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2009, 18:11   #3
bolek1979.79
 
Zarejestrowany: 17.01.2009
Województwo: świetokrzyskie
Auto: Omega B'92 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0i 8v C20NE (115 KM)
Postów: 6
Domyślnie rozrzad

silnik c20ne i jest pompa wody
Mezczyzna bolek1979.79 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2009, 18:21   #4
bolek1979.79
 
Zarejestrowany: 17.01.2009
Województwo: świetokrzyskie
Auto: Omega B'92 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0i 8v C20NE (115 KM)
Postów: 6
Domyślnie

popuscilem trzy sruby i co dalej
Mezczyzna bolek1979.79 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2009, 19:04   #5
jarcenty
 
Avatar jarcenty
 
Zarejestrowany: 22.10.2007
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'96 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 8v X20SE (115 KM)
Postów: 191
Domyślnie

A jestes pewien ze nie ma rolki napinajacej? Paski napinane pompa byly w silnikach produkowanych bodajze do wrzesnia 92r.

Jesli nie ma u Ciebie rolki napinajacej to po poluzowaniu tych 3 srub o ktorych piszesz trzeba obrocic pompe w lewa strone (jest tam miejsce na niej na klucz, chyba 32mm)
Naciag paska jest wlasciwy jezeli daje sie nam ugac w najdluzszym miejscu o ok 10mm.
Mezczyzna jarcenty jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2009, 20:22   #6
bolek1979.79
 
Zarejestrowany: 17.01.2009
Województwo: świetokrzyskie
Auto: Omega B'92 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0i 8v C20NE (115 KM)
Postów: 6
Domyślnie

dzieki nareszcie ktos doradzil a moja omega jest z 91r i jest w niej pompa ale nie moge jej obrocic czy mozliwe ze sie zapiekla
Mezczyzna bolek1979.79 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2009, 21:11   #7
jarcenty
 
Avatar jarcenty
 
Zarejestrowany: 22.10.2007
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega B'96 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0 8v X20SE (115 KM)
Postów: 191
Domyślnie

Quote Napisał bolek1979.79 [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
dzieki nareszcie ktos doradzil a moja omega jest z 91r i jest w niej pompa ale nie moge jej obrocic czy mozliwe ze sie zapiekla

No mozliwe ze sie zapiekla, tam od plynu robi sie taki osad i moze ja troche przypiec. Poluzuj jeszcze bardziej 3 sruby trzymajace ta pompe i wtedy powinno ruszyc.

Co do napinania paska ktore planujesz zrobic to moje zdanie jest takie:
Po pierwsze, jak juz zauwazyles pompa sie przypiekla, a jesli ruszy to prawdopodobnie szlak trafi uszczelniacz ktory tam siedzi i po tym zabiegu jest duze prawdopodobienstwo ze zacznie tamtedy cieknac plyn, trzeba by wyjac pompe i wymienic ten uszczelniacz(najlepiej razem z pompa)
Po drugie pasek sam sie nie poluzowal...jesli jest luzny znaczy ze sie rozciagnol, a to juz chwila do jego zerwania. Wprawdzie c20ne jest bezkolizyjny z zaworami, ale ja bym go wolal wymienic na nowy, koszt 30PLN, a glowe masz spokojna. Przy wymianie paska rowniez polecam wymienic pompe wody (koszt ok 90PLN) na nowa bo jak znam upierdliwoas zycia to jak zlozysz wszystko do kupy to po 2tyg jazdy zacznie znow cieknac pompa i znow bedziesz musial rozbierac zeby ja wymienic.

Ostatnio edytowane przez jarcenty ; 17-01-2009 o 21:14
Mezczyzna jarcenty jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2009, 21:41   #8
bolek1979.79
 
Zarejestrowany: 17.01.2009
Województwo: świetokrzyskie
Auto: Omega B'92 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0i 8v C20NE (115 KM)
Postów: 6
Domyślnie

tak pasek ma juz okolo 40tys i mozliwe ze sie wyciagna tylko denerwuje ze trze o obudowe a obudowa ok.jeszcze raz dzieki trzeba zrobic caly rozrzad
Mezczyzna bolek1979.79 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2009, 22:21   #9
kyller83
piwa picie wydłuża życie.
 
Avatar kyller83
 
Zarejestrowany: 30.10.2008
Skąd: Białystok/okolice
Województwo: podlaskie
Auto: Omega A'
Silnik: 1.8 E18NVR gaźnik (88 KM)
Postów: 96
Domyślnie

Quote Napisał jarcenty [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
No mozliwe ze sie zapiekla, tam od plynu robi sie taki osad i moze ja troche przypiec. Poluzuj jeszcze bardziej 3 sruby trzymajace ta pompe i wtedy powinno ruszyc.

Co do napinania paska ktore planujesz zrobic to moje zdanie jest takie:
Po pierwsze, jak juz zauwazyles pompa sie przypiekla, a jesli ruszy to prawdopodobnie szlak trafi uszczelniacz ktory tam siedzi i po tym zabiegu jest duze prawdopodobienstwo ze zacznie tamtedy cieknac plyn, trzeba by wyjac pompe i wymienic ten uszczelniacz(najlepiej razem z pompa)
Po drugie pasek sam sie nie poluzowal...jesli jest luzny znaczy ze sie rozciagnol, a to juz chwila do jego zerwania. Wprawdzie c20ne jest bezkolizyjny z zaworami, ale ja bym go wolal wymienic na nowy, koszt 30PLN, a glowe masz spokojna. Przy wymianie paska rowniez polecam wymienic pompe wody (koszt ok 90PLN) na nowa bo jak znam upierdliwoas zycia to jak zlozysz wszystko do kupy to po 2tyg jazdy zacznie znow cieknac pompa i znow bedziesz musial rozbierac zeby ja wymienic.




Prawde piszesz.Ja miałem kiedyś OPLA KADETTA A 1.4i i kupiłem go od rzekomo mechaniora.Po tygodniu piz..... mi pasek,więc wymieniłem wraz z rolką.Pojeździłem 2 tygodnie do roboty i zaczela pompa trzeszczeć.I też do wymianki.Teraz jak wymieniam u siebie rozrząd to cały komplet- żeby się nie dłubać przy tym samym parę razy.
Pozdro
kyller83 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2009, 22:44   #10
bolek1979.79
 
Zarejestrowany: 17.01.2009
Województwo: świetokrzyskie
Auto: Omega B'92 Pb+LPG manual
Silnik: 2.0i 8v C20NE (115 KM)
Postów: 6
Domyślnie

jak robic to wszystko
Mezczyzna bolek1979.79 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
rozrzad

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.52808 seconds with 9 queries