zamknijW ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies .. czytaj więcej
Opel Omega Forum - Omega Klub Polska sprawdzone porady wyszukaj opel omega chat opel omega strona klubowa omega klub polska opel omega forum opel omega forum

Wróć   Omega Klub Polska - Forum > Off Topic > Pogaduchy - Omega Caffe

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 04-11-2010, 20:45   #1
adalo
Astra G 99r. x20xev
 
Avatar adalo
 
Zarejestrowany: 17.02.2010
Skąd: Cieszyn
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 8
Domyślnie silnik X17DT wyrzuca płyn

Mam problem z silnikiem diesla isuzu X17DT, mianowicie podczas dłuższej trasy wzrosła temperatura i zaczęło wyrzucać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Wracając do domu przejechałem jeszcze około 400km w takim stanie. Auto ma słabszą kompresję z 82 koni na jakieś 50 oraz strasznie ciężko odpala na zimnym silniku (czasem nawet 8 minut). Łapie na 2,3 i w końcu 4 cylindry i pali ale robi się niesamowite ciśnienie w zbiorniczku i bulgocze w wężach przy dodaniu gazu. Temp wzrasta do 100 stopni a przy łagodnej jeździe do 95stopni. Samochód ma przejechane około 220 tys.
Udając się do mechanika stwierdził że jest do wymiany uszczelka pod głowicą ale z doświadczenia mówił że te silniki są nieśmiertelne i raczej po wymianie uszczelki, splanowaniu itd może się dziać dalej to samo ze względu na przegrzanie całego silnika.
Po odpaleniu ze zbiorniczka wyrównawczego wydobywają się spaliny ale nie ma wody w oleju. Słyszałem też że te tulejki w których są wtryski, są jednorazowe więc jak już się ruszy jedną to trzeba wkładać nad wymiarowa bo inaczej będą leciały spaliny i kompresja do układu chłodzenia

Pytanie brzmi: Czy ktoś z Was miał takie same objawy i uporał się z nimi? Bo mechanik stwierdził że lepiej kupić drugi taki silnik za 1000zł niż inwestować 1500zl w zrobienie głowicy a do końca może nie pomóc. Samochód to Astra F warta jakieś 4 tys... Założyłem post tutaj bo widzę że to jedno z najmądrzejszych forum Opli w necie. Proszę o radę.
Mezczyzna adalo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-11-2010, 20:57   #2
rafi195
tylko 2.5TD :)
 
Avatar rafi195
 
Zarejestrowany: 09.07.2009
Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
Województwo: małopolskie
Auto: Omega B'96 Diesel manual
Silnik: silnik po tuningu
Postów: 1,780
Domyślnie

Witam ..no objawy na uszczelkę..ale koszta nie 1500zł to wygórowane, planowanie głowicy i robota nie powinny wynieść więcej jak 1000zł ale to max tysiaka wołają do omegi 2.5 TD 6 garów...ja bym za takie coś u Ciebie.. 500zł
Mezczyzna rafi195 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-11-2010, 22:31   #3
DamianSz
Bleblablo wyszło to #373
 
Avatar DamianSz
 
Zarejestrowany: 10.03.2009
Skąd: Kędzierzyn - Koźle
Województwo: opolskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 3,931
Domyślnie

Quote Napisał adalo [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Słyszałem też że te tulejki w których są wtryski, są jednorazowe więc jak już się ruszy jedną to trzeba wkładać nad wymiarowa bo inaczej będą leciały spaliny i kompresja do układu chłodzenia

miałem VB z tym silnikiem i tam niema żadnych tulejek, zmieniaj uszczelkę plan głowicy i odcisk czy jest szczelna, gorzej jak faktycznie przegrzałeś silnik i popękały pierścionki (stąd problem z paleniem zimnego silnika) lub pękła tulej wtedy faktycznie szukaj silnika
Mezczyzna DamianSz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2010, 15:54   #4
mkaminski100
It's just a fur-wound!
 
Avatar mkaminski100
 
Zarejestrowany: 06.10.2007
Skąd: Basingstoke
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 2,900
Domyślnie

Quote Napisał DamianSz [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
miałem VB z tym silnikiem i tam niema żadnych tulejek, zmieniaj uszczelkę plan głowicy i odcisk czy jest szczelna, gorzej jak faktycznie przegrzałeś silnik i popękały pierścionki (stąd problem z paleniem zimnego silnika) lub pękła tulej wtedy faktycznie szukaj silnika

To mozna sprawdzic po zdjeciu glowicy, wiec i tak oplaca sie ja zdjac.
Mezczyzna mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2010, 16:07   #5
Roozga
Wujek Dobra Rada
 
Zarejestrowany: 14.04.2007
Skąd: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Auto: Omega B'98 Pb automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 8,646
Domyślnie

sam go tu przeniosłem bo nie tyczy omeg to nie chce żeby się burdel robił

staram się wyłapywać te które nie tycza omegi żeby w technicznym nie siedziały bo można się w błąd łatwo wprowadzić jak kto nie doczyta
Mezczyzna Roozga jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2010, 16:13   #6
mkaminski100
It's just a fur-wound!
 
Avatar mkaminski100
 
Zarejestrowany: 06.10.2007
Skąd: Basingstoke
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 2,900
Domyślnie

Quote Napisał Roozga [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
sam go tu przeniosłem bo nie tyczy omeg to nie chce żeby się burdel robił

staram się wyłapywać te które nie tycza omegi żeby w technicznym nie siedziały bo można się w błąd łatwo wprowadzić jak kto nie doczyta

To Panie kandydacie moze warto zrobic osobny dzialik na takie zapytania?
Mezczyzna mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2010, 16:27   #7
Roozga
Wujek Dobra Rada
 
Zarejestrowany: 14.04.2007
Skąd: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Auto: Omega B'98 Pb automat
Silnik: 3.0 V6 X30XE (211 KM)
Postów: 8,646
Domyślnie

rzucę hasło - zobaczymy co większość
Mezczyzna Roozga jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2010, 20:19   #8
adalo
Astra G 99r. x20xev
 
Avatar adalo
 
Zarejestrowany: 17.02.2010
Skąd: Cieszyn
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 8
Domyślnie

Proponuję zrobić dział z modelami i bolączkami rożnych silników. Myślę że każdy tutaj skorzysta. Miałem problem z moją astrą g z silnikiem x20xev a odpowiedz znalazłem na forum omegi. Co do mojego przypadku z Astrą F we wtorek ściągam głowicę. Dam znać jak poskładam.
Mezczyzna adalo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-11-2010, 14:08   #9
marekm
 
Zarejestrowany: 30.05.2010
Województwo: śląskie
Auto: Omega B FL'00 Diesel automat
Silnik: 2.5 TD X25DT (130 KM)
Postów: 17
Domyślnie

Quote Napisał adalo [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Mam problem z silnikiem diesla isuzu X17DT, mianowicie podczas dłuższej trasy wzrosła temperatura i zaczęło wyrzucać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Wracając do domu przejechałem jeszcze około 400km w takim stanie. Auto ma słabszą kompresję z 82 koni na jakieś 50 oraz strasznie ciężko odpala

Pytanie brzmi: Czy ktoś z Was miał takie same objawy i uporał się z nimi? Bo mechanik stwierdził że lepiej kupić drugi taki silnik za 1000zł niż inwestować 1500zl w zrobienie głowicy a do końca może nie pomóc. Samochód to Astra F warta jakieś 4 tys... Założyłem post tutaj bo widzę że to jedno z najmądrzejszych forum Opli w necie. Proszę o radę.

Witam.Spotkałem się z tym problemem powiedzmy że na co dzień a mianowicie;prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jest wydmuchana i głowica do planowania.
Mezczyzna marekm jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-01-2011, 16:07   #10
adalo
Astra G 99r. x20xev
 
Avatar adalo
 
Zarejestrowany: 17.02.2010
Skąd: Cieszyn
Województwo: śląskie
Auto: Nie mam Omegi
Postów: 8
Domyślnie

Silnik wyremontowany. Pali jezdzi, prawie wszystko ok. Prawie bo temp pracy silnika podczas jazdy wacha się w przedziale 93-95 stopni. Pompa wody jest oki, chlodnica tak samo więc moje pytanie brzmi czy to normalne w tym silniku
Mezczyzna adalo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
płyn, silnik, wyrzuca, x17dt

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony



Czasy w strefie GMT +3. Teraz jest 02:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie oryginalne:vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Poprawki tłumaczenia: Omega Klub Polska
(c) Omega Klub Polska
Page generated in 0.58521 seconds with 11 queries