Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] ciężko odpala jak zimny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
128 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   quba92

quba92
  • 1 postów
  • Dołączył: 24-07-2013

Napisany 26 lipca 2013 - 16:25

witam.mam od jakiegos czasu problem z odpalaniem.jak rano jest zimny to za pierwszym razem nie odpala,dopiero po dwukrotnym podgrzaniu swiec i dosc dlugim kreceniu puszcza biala chmure i odpala.natomiast przejade 20 kilometrow i postawie na 15 minut i juz nie odpala,tylko z cholu lub popychu.zadna kontrolka sie nie pali,ani od ladowania aku,ani od swiec,wszystko gasnir ladnie.jeszcze jedno jak naladuje aku prostownikiem to 2,3razy odpali ale pozniej juz jest to samo,rozrusznik kreci,dopiero po kilku probach slychac ze zdycha.kupilem preparat do czyszczenia wtryskow,filtr paliwa jest nowy,powietrza nowy,a problem jak bym tak jest,nie moge sie praktyczni ruszyc nigdzie bo auto nie zapali.dodam jeszcze ze to 2,5td.nie wiem co to moze byc potrzebuje pomocy,pomozcie koledzy:masakra:

#62 OFFLINE   sulekwu

sulekwu
  • 23 postów
  • Dołączył: 10-12-2013
  • Skąd: Smętowo Graniczne

Napisany 26 stycznia 2014 - 18:01

Witam wszystkich posiadaczy i fanów omegi niedawno kupiłem owe auto i mam z nim mały ale uciążliwy problem a mianowicie ciężko odpala na zimnym motorze swiece grzeje ze 3 razy to motor zapali tak za 5 razem jak wg zapali po odpaleni nierówno chodzi przez chwile . To co zrobiłem w tym kierunku to sprawdziłem świece są dobre i wymieniłem filtr paliwa dodam ze na ciepłym auto odpala super .I tu do was pytanie za co sie sie zabrać żeby nie wydawać nie potrzebnie kasy ? Aha i mam jeszcze zaslepiony zawór egr ale to chyba nie mam nic wspólnego . Prosze o porady które moge sam zrobić we własnym zakresie a nie typu regenercja pompy czy wtryski bo to spory wydatek jak dla mnie no ale nie można ty rzeczy wykluczyć tylko je bym chciał zostawić na koniec i zacząć od prostszych rzeczy . pozdrawiam i czekam na odp.

#63 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2014 - 18:46

świece wymień. Podejrzewam że sprawdziłeś opel scannerem, albo multimetrem, żarówką ;) a ewidentnie wina albo świec, albo filtra albo padniętej pompki w baku.Zdejmij przewód na górze filtra paliwa masz go przy prawym kielichu i daj stacyjkę na zapłon zobaczy czy poleci paliwko jak nie to pompka umarła

 


 


 


#64 OFFLINE   sulekwu

sulekwu
  • 23 postów
  • Dołączył: 10-12-2013
  • Skąd: Smętowo Graniczne

Napisany 26 stycznia 2014 - 18:57

świece wymień. Podejrzewam że sprawdziłeś opel scannerem, albo multimetrem, żarówką ;) a ewidentnie wina albo świec, albo filtra albo padniętej pompki w baku.Zdejmij przewód na górze filtra paliwa masz go przy prawym kielichu i daj stacyjkę na zapłon zobaczy czy poleci paliwko jak nie to pompka umarła


Dzięki za zainteresowanie jutro sprawdzę te pompke i to co jeszcze to gdy wejde dp garażu to strasznie od auta ropą śmierdzi a spalanie też jest duzo za duże miałem zatankowane 40l ropy plus minus 5l rezerwa i na tym zrobiłem 260km jazda 10 km wiem że jest zima ale to chyba przesada . Myśle ze to spalanie i swąd ropy w garażu jest jakoś powiązane ale plamy pod autem nie ma .

#65 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2014 - 19:07

Dzięki za zainteresowanie jutro sprawdzę te pompke i to co jeszcze to gdy wejde dp garażu to strasznie od auta ropą śmierdzi .


nieszczelność.Rozłóz gazety pod autem i szukaj gdzie będą tłuste od plam.Albo przewód gdzieś albo nieszczelności na pompie wtryskowej / nastawniku

 


 


 


#66 OFFLINE   OjciecMateusz

OjciecMateusz
  • 12 postów
  • Dołączył: 14-07-2013

Napisany 26 stycznia 2014 - 21:47

Mam problem z uruchomieniem silnika "po nocy". Rano przy odpalaniu dłuuugo kręci rozrusznikiem, nic się nie dzieje, potem łapie na jeden gar, na dwa i na chwilę przed końcem akumulatora załapuje reszta. Z rury leci obłok białego dymu, który spowija romantycznie całą okolicę.
1. Gdy zgaszę i ponownie próbuję to łapie od strzała.
2. Próbowałem parkować przodem w dół i w górę, bez różnicy.
3. Akumulator jest naładowany (codziennie zaznaje ciepła domowego ogniska, prostownika i rodzinnej miłości)
4. Gdy jest ciepło (na plusie) problem nie występuje. Zakręci raz i klekocze że aż serce rośnie
5. Świece żarowe są zdrowe
6. Mechanik powiedział mi, że on DTI nie lubi i go robić nie będzie.

Czytałem Wasze porady z innych postów, ale już zgłupiałem i nie wiem, co mam z tym zrobić. Bujam się już z tym tematem już drugi rok i zaczynam mieć dość. Czy możecie po pomóc? Co mogę jeszcze sam sprawdzić?

#67 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 26 stycznia 2014 - 21:59

Mam problem z uruchomieniem silnika "po nocy". Rano przy odpalaniu dłuuugo kręci rozrusznikiem, nic się nie dzieje, potem łapie na jeden gar, na dwa i na chwilę przed końcem akumulatora załapuje reszta. Z rury leci obłok białego dymu, który spowija romantycznie całą okolicę.
1. Gdy zgaszę i ponownie próbuję to łapie od strzała.
2. Próbowałem parkować przodem w dół i w górę, bez różnicy.
3. Akumulator jest naładowany (codziennie zaznaje ciepła domowego ogniska, prostownika i rodzinnej miłości)
4. Gdy jest ciepło (na plusie) problem nie występuje. Zakręci raz i klekocze że aż serce rośnie
5. Świece żarowe są zdrowe
6. Mechanik powiedział mi, że on DTI nie lubi i go robić nie będzie.

Czytałem Wasze porady z innych postów, ale już zgłupiałem i nie wiem, co mam z tym zrobić. Bujam się już z tym tematem już drugi rok i zaczynam mieć dość. Czy możecie po pomóc? Co mogę jeszcze sam sprawdzić?


na moje oko to schodzi paliwo z pompy,temu jest problem,ale sprawdzilbym swiece czy dobrze grzeja i ne sa poprzepalane i zmien mechanika

#68 OFFLINE   OjciecMateusz

OjciecMateusz
  • 12 postów
  • Dołączył: 14-07-2013

Napisany 26 stycznia 2014 - 22:07

Swiece raczej zdrowe. Co to znaczy ze paliwo schodzi z pompy? I czy cos moge z tym zrobic?

#69 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 26 stycznia 2014 - 22:12

Swiece raczej zdrowe. Co to znaczy ze paliwo schodzi z pompy? I czy cos moge z tym zrobic?


raczej to nie jest odpowiedz,trzeba je srawdzic w pierwszej kolejnosci,co do pompy to regneracji,badz zaworek zalozyc na przewod paliwowy,zeby paliwo nie schodzilo

#70 OFFLINE   OjciecMateusz

OjciecMateusz
  • 12 postów
  • Dołączył: 14-07-2013

Napisany 26 stycznia 2014 - 22:26

Ok, postaram sie sprawdzic te swiece. A co do pompy, to czy problem nie powinien sie powtarzac rowniez gdy jest cieplo?

#71 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 stycznia 2014 - 22:29

Przed filtrem paliwa załóż zaworek jednostronny co by wykluczyć cofające się paliwo.

Dodany obrazek

#72 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 26 stycznia 2014 - 22:30

Ok, postaram sie sprawdzic te swiece. A co do pompy, to czy problem nie powinien sie powtarzac rowniez gdy jest cieplo?


nie koniecznie,paliwo schodzi przez noc,za dnia jak auto co jakis czas w ruchu,to nie zdazy :D

#73 OFFLINE   OjciecMateusz

OjciecMateusz
  • 12 postów
  • Dołączył: 14-07-2013

Napisany 26 stycznia 2014 - 22:50

Nie, chodzi mi o lato. Zeszłej zimy też był problem z odpalaniem. Latem walczyłem z przewodami podciśnienia (znalazłem) i trochę tym zapomniałem i teraz zimą znów odpalanie szwankuje. A zaworka poszukam :) Raczej nie majątek?

A ten zaworek to 8 czy 10 mm? :))))

#74 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 stycznia 2014 - 11:03

około 30 zł metalowy, nie wiem jakie są przewody do filtra paliwowe. Mniemam, że 8mm, ale tu ktoś mądrzejszy musi zabrać głos.

#75 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 27 stycznia 2014 - 11:10

Nie, chodzi mi o lato. Zeszłej zimy też był problem z odpalaniem. Latem walczyłem z przewodami podciśnienia (znalazłem) i trochę tym zapomniałem i teraz zimą znów odpalanie szwankuje. A zaworka poszukam :) Raczej nie majątek?

A ten zaworek to 8 czy 10 mm? :))))


Witam w klubie.
Miałem podobne hece przez kilka lat, nadal to występuje tylko że z mniejszym stopniem upierdliwości. Problem zawsze zaczynał się w okolicach -3*c, po zrobieniu:

-regeneracja pompy
-wykrecanie urwanych swiec zarowych na silniku i ich wymiana
-czyszczenie ukladu paliwowego oraz jego uszczelnianie
-czyszczenie smoka w baku
-ogarniecie trojnikow przy powrotach (to może sprawdz)

i jeszcze kilku rzeczach moja omega staje sie mało posłuszna w okolicach -15* na szczescie mam garaz murowany gdzie muszę ją chować aby nie było cyrków z rana. zatem zanim zaczniesz wciskac kase w kluske zastanow sie czy nie lepiej byloby sprzedac i kupic cos zdrowszego :)

#76 OFFLINE   aleksander21

aleksander21
  • 89 postów
  • Dołączył: 09-09-2011
  • Skąd: Ząbkowice śl
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2014 - 13:32

Ja bym to zrobił tak odpalił samochod w garazu bardzo fajnie ze go masz moja stoi pod chmura:P i podczas pracy silnika dokładnie sie przygladaj czy cos z kads nie cieknie w małych ilosciach mozliwe ze masz nieszczelny układ paliwowy i po nocy powietrzy dochodzi do pompy i ja zapowietrza niewiele oraz powachaj czy nic nie pachnie ropa nie tylko przy silniku ale tez z tyłu od baku po pompe sprawdz moze jakas luzna opaska przy filtrze paliwa przy pompie pompy i reszty drogich rzeczy bym nie obstawiał sprawdz pierw te najłatwiejsze pisze tak bo kiedys kolega tak miał autko po odpaleniu jak złoto z rana problem okazało sie ze kiedys nie dokrecił prawidłowo tego korka w filtrze u dołu do spuszczania wody i tak mu powietrze dochodziło dokrecił i problem znikł błyskawicznie pozdrawiam i powodzenia

#77 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 stycznia 2014 - 17:47

http://forum.omegakl...isplay.php?f=38

Tu masz mój wątek - miałem identyczne objawy. Jak było zimno problemy z odpalaniem, jak załapało to chodziła nie na wszystkie gary+ biała chmura. Dodatkowo na ciepłym trzeba było 2-3 razy zakręcić żeby odpalić. Jak postała od 5 do30 min to paliła od szala. Problem z czasem zaczął narastać aż chmura zaczęła się pojawiać również latem. Pomogło jedno z dwóch - regeneracja pompy, lub wymiana głowicy. Nie jestem do końca pewien które....

#78 OFFLINE   OjciecMateusz

OjciecMateusz
  • 12 postów
  • Dołączył: 14-07-2013

Napisany 27 stycznia 2014 - 18:56

No bosko. To już taniej wyjdzie wymienić całą omegę :)

Jutro pojadę kupić ten zawór i zobaczymy. Chociaż mi się wydaje, że tam już jest coś takiego:

Dodany obrazek

Czy źle kombinuję?

A, i jeszcze jedno - pali mi jak smok - ile wleję, tyle skopci.

#79 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2014 - 19:50

jak na moje oko to jest coś zaworko podobnego. wymontuj i zobacz.

nie jestem pewien ale sprawdź czy wstępny podgrzewacz działa( o ile w Dti występuje)

#80 OFFLINE   kurczak

kurczak
  • 54 postów
  • Dołączył: 10-12-2012
  • Skąd: sieradz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2014 - 23:44

na początek to znajdź konkretnego mechanika co ma pojecie na temat tych silników.Daruj sobie takich partaczy którzy tylko improwizują że się znają.. Ja u takich kolo tysiaka zostawiłem...:(
Nie zakładaj żadnych zaworków bo to nic nie da a będziesz mieć tylko pocięte oryginalne przewody,sprawdź szczelność okładu,załóż zwykły przezroczysty przewód od filtra do pompy i zobaczysz czy idzie powietrze czy samo paliwo i wtedy szukaj,Ja wymieniłem przelewy ale i tak ciągnął powietrze, potem we wszystkich łączeniach wymieniłem gumki,jednak to tez nie było to,aż w końcu dokładnie obejrzałem obudowę filtra paliwa i tam był cały problem,1 gumka była wyszczerbiona i to ona była winna.Radziłbym szybko to zrobić bo im później to wyeliminujesz tym szybciej wykończysz pompę.Wiem z doświadczenia bo sam to przechodziłem,rok czasu (tyle mam auto) i ja tak załatwiłem pompę ze tylko wymiana na świeża wchodziła w grę.Ale teraz to jest nie to auto:D pali od pol obrotu niezależnie od temperatury a spalanie jak na takie wielkie auto mieści się w 8 litrach a mam 2.2dti