[OB & OBFL] ciężko odpala jak zimny
#61 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 16:25
#62 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 18:01
#63 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 18:46
#64 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 18:57
świece wymień. Podejrzewam że sprawdziłeś opel scannerem, albo multimetrem, żarówką a ewidentnie wina albo świec, albo filtra albo padniętej pompki w baku.Zdejmij przewód na górze filtra paliwa masz go przy prawym kielichu i daj stacyjkę na zapłon zobaczy czy poleci paliwko jak nie to pompka umarła
Dzięki za zainteresowanie jutro sprawdzę te pompke i to co jeszcze to gdy wejde dp garażu to strasznie od auta ropą śmierdzi a spalanie też jest duzo za duże miałem zatankowane 40l ropy plus minus 5l rezerwa i na tym zrobiłem 260km jazda 10 km wiem że jest zima ale to chyba przesada . Myśle ze to spalanie i swąd ropy w garażu jest jakoś powiązane ale plamy pod autem nie ma .
#65 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 19:07
Dzięki za zainteresowanie jutro sprawdzę te pompke i to co jeszcze to gdy wejde dp garażu to strasznie od auta ropą śmierdzi .
nieszczelność.Rozłóz gazety pod autem i szukaj gdzie będą tłuste od plam.Albo przewód gdzieś albo nieszczelności na pompie wtryskowej / nastawniku
#66 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 21:47
1. Gdy zgaszę i ponownie próbuję to łapie od strzała.
2. Próbowałem parkować przodem w dół i w górę, bez różnicy.
3. Akumulator jest naładowany (codziennie zaznaje ciepła domowego ogniska, prostownika i rodzinnej miłości)
4. Gdy jest ciepło (na plusie) problem nie występuje. Zakręci raz i klekocze że aż serce rośnie
5. Świece żarowe są zdrowe
6. Mechanik powiedział mi, że on DTI nie lubi i go robić nie będzie.
Czytałem Wasze porady z innych postów, ale już zgłupiałem i nie wiem, co mam z tym zrobić. Bujam się już z tym tematem już drugi rok i zaczynam mieć dość. Czy możecie po pomóc? Co mogę jeszcze sam sprawdzić?
#67 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 21:59
Mam problem z uruchomieniem silnika "po nocy". Rano przy odpalaniu dłuuugo kręci rozrusznikiem, nic się nie dzieje, potem łapie na jeden gar, na dwa i na chwilę przed końcem akumulatora załapuje reszta. Z rury leci obłok białego dymu, który spowija romantycznie całą okolicę.
1. Gdy zgaszę i ponownie próbuję to łapie od strzała.
2. Próbowałem parkować przodem w dół i w górę, bez różnicy.
3. Akumulator jest naładowany (codziennie zaznaje ciepła domowego ogniska, prostownika i rodzinnej miłości)
4. Gdy jest ciepło (na plusie) problem nie występuje. Zakręci raz i klekocze że aż serce rośnie
5. Świece żarowe są zdrowe
6. Mechanik powiedział mi, że on DTI nie lubi i go robić nie będzie.
Czytałem Wasze porady z innych postów, ale już zgłupiałem i nie wiem, co mam z tym zrobić. Bujam się już z tym tematem już drugi rok i zaczynam mieć dość. Czy możecie po pomóc? Co mogę jeszcze sam sprawdzić?
na moje oko to schodzi paliwo z pompy,temu jest problem,ale sprawdzilbym swiece czy dobrze grzeja i ne sa poprzepalane i zmien mechanika
#68 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 22:07
#69 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 22:12
Swiece raczej zdrowe. Co to znaczy ze paliwo schodzi z pompy? I czy cos moge z tym zrobic?
raczej to nie jest odpowiedz,trzeba je srawdzic w pierwszej kolejnosci,co do pompy to regneracji,badz zaworek zalozyc na przewod paliwowy,zeby paliwo nie schodzilo
#70 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 22:26
#71 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 22:29
#72 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 22:30
Ok, postaram sie sprawdzic te swiece. A co do pompy, to czy problem nie powinien sie powtarzac rowniez gdy jest cieplo?
nie koniecznie,paliwo schodzi przez noc,za dnia jak auto co jakis czas w ruchu,to nie zdazy
#73 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2014 - 22:50
A ten zaworek to 8 czy 10 mm? )))
#74 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2014 - 11:03
#75 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2014 - 11:10
Nie, chodzi mi o lato. Zeszłej zimy też był problem z odpalaniem. Latem walczyłem z przewodami podciśnienia (znalazłem) i trochę tym zapomniałem i teraz zimą znów odpalanie szwankuje. A zaworka poszukam Raczej nie majątek?
A ten zaworek to 8 czy 10 mm? )))
Witam w klubie.
Miałem podobne hece przez kilka lat, nadal to występuje tylko że z mniejszym stopniem upierdliwości. Problem zawsze zaczynał się w okolicach -3*c, po zrobieniu:
-regeneracja pompy
-wykrecanie urwanych swiec zarowych na silniku i ich wymiana
-czyszczenie ukladu paliwowego oraz jego uszczelnianie
-czyszczenie smoka w baku
-ogarniecie trojnikow przy powrotach (to może sprawdz)
i jeszcze kilku rzeczach moja omega staje sie mało posłuszna w okolicach -15* na szczescie mam garaz murowany gdzie muszę ją chować aby nie było cyrków z rana. zatem zanim zaczniesz wciskac kase w kluske zastanow sie czy nie lepiej byloby sprzedac i kupic cos zdrowszego
#76 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2014 - 13:32
#77 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2014 - 17:47
Tu masz mój wątek - miałem identyczne objawy. Jak było zimno problemy z odpalaniem, jak załapało to chodziła nie na wszystkie gary+ biała chmura. Dodatkowo na ciepłym trzeba było 2-3 razy zakręcić żeby odpalić. Jak postała od 5 do30 min to paliła od szala. Problem z czasem zaczął narastać aż chmura zaczęła się pojawiać również latem. Pomogło jedno z dwóch - regeneracja pompy, lub wymiana głowicy. Nie jestem do końca pewien które....
#78 OFFLINE
#79 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2014 - 19:50
nie jestem pewien ale sprawdź czy wstępny podgrzewacz działa( o ile w Dti występuje)
#80 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2014 - 23:44
Nie zakładaj żadnych zaworków bo to nic nie da a będziesz mieć tylko pocięte oryginalne przewody,sprawdź szczelność okładu,załóż zwykły przezroczysty przewód od filtra do pompy i zobaczysz czy idzie powietrze czy samo paliwo i wtedy szukaj,Ja wymieniłem przelewy ale i tak ciągnął powietrze, potem we wszystkich łączeniach wymieniłem gumki,jednak to tez nie było to,aż w końcu dokładnie obejrzałem obudowę filtra paliwa i tam był cały problem,1 gumka była wyszczerbiona i to ona była winna.Radziłbym szybko to zrobić bo im później to wyeliminujesz tym szybciej wykończysz pompę.Wiem z doświadczenia bo sam to przechodziłem,rok czasu (tyle mam auto) i ja tak załatwiłem pompę ze tylko wymiana na świeża wchodziła w grę.Ale teraz to jest nie to auto:D pali od pol obrotu niezależnie od temperatury a spalanie jak na takie wielkie auto mieści się w 8 litrach a mam 2.2dti