Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] ciężko odpala jak zimny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
128 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 20 stycznia 2013 - 10:48

tak,wykręcasz i podpinasz i pod termometr tak?? Czy dobrze grzeją to pojęcie względne...


wzrokowo widać jak się nagrzewa,powinna punktowo od jej końca robić się czerwona,nie całościowo po iluś tam sekundach.

#22 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 stycznia 2013 - 12:13

jeżeli jest walnięta świecą powinien wywalić błąd po podpięciu sprzętu...


Jaki błąd ja u siebie miałem 5 szt na 6 walniętych i zero błędu a mam op-coma dla swoich potrzeb, zresztą w 2.5 TD rzadko się ukręcają świece. Tak jak kolega napisał wyżej powinna się zaczerwieniać końcówka a stoper to chyba każdy ma w komórce i może sprawdzić po jakim czasie jest czerwona.

#23 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 stycznia 2013 - 12:24

Jaki błąd ja u siebie miałem 5 szt na 6 walniętych i zero błędu a mam op-coma dla swoich potrzeb, zresztą w 2.5 TD rzadko się ukręcają świece. Tak jak kolega napisał wyżej powinna się zaczerwieniać końcówka a stoper to chyba każdy ma w komórce i może sprawdzić po jakim czasie jest czerwona.


dziwna sprawa bo ja u kolesia się wpinałem i wywaliło błędy świec żarowych...ja wiem jak powinna rozpalać się świeca żarowa ...bo to nie nowość..ja podsunąłem swoje sugestie i nie neguj tego..jak dla mnie może wykręcać i sprawdzać jak mu się podoba. ale chyba nie w tym rzecz,prawda? 2.5 TD tak samo się urywają jak w każdym aucie...kwestia tego kiedy były ruszane i jak się do tego podchodzi ale to nie temat tyczący świec żarowych..

 


#24 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2013 - 13:34

zaworek zwrotny nie jest drogi. ale można też sprawdzić zapowietrzanie poprzez postawienie samochodu przodem w jakieś obniżenie. a z kolei świece nie są jakimś kuriozalnym wydatkiem żeby chociażby profilaktycznie je wymienić

#25 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 stycznia 2013 - 19:00

a z kolei świece nie są jakimś kuriozalnym wydatkiem żeby chociażby profilaktycznie je wymienić


W sumie to będzie jakieś 20 pare zł za szt to nie jest tanio jeżeli wymieni nie potrzebnie bo np. stare są dobre

#26 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 20 stycznia 2013 - 19:59

z opisanych tu wieści obstawiam świece ewentualnie przekaźnik,sprawdź bezpiecznik grzania świec .Ja miałem ostatnio taką przypadłość zasówam 130 i gaśnie i okazuje się że łapie a po chwili gaśnie co się okazało pompka w baku padła i pompa wtryskowa nie mogła zassać paliwa bo opór stanowił zaworek zwrotny.Nowa pompka 99zł:D zaworek zwrotny odinstalowany i tralalala
a tak zapytam jaki kolor z tłumika wali jak odpalasz?? bo jak intensywny szary to świeczki powodzonka:)

#27 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 stycznia 2013 - 20:00

no tak, ale za każdym razem trzeba zrzucić kolektor, więc wolałbym zrobić raz i mieć spokój na dłuższy czas. I nie oszczędzaj na świecach - zrobiłem ten błąd rok temu i kupiłem świece Harta. 3 wytrzymały 11 miesięcy, ale wywaliłem wszystkie i wsadziłem Beru...

#28 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 stycznia 2013 - 20:55

ja wsadziłem do swojej NGK POWER i już 3 lata spokój nawet w największe mrozy jedne podgrzanie i pali

#29 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 20 stycznia 2013 - 21:06

ja wsadziłem do swojej NGK POWER i już 3 lata spokój nawet w największe mrozy jedne podgrzanie i pali


U mnie też NGK siedzą i jedno grzanie przy -11 i silnik zaczyna gadać :)

#30 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 stycznia 2013 - 22:44

dziś rano o g10.00 było -6st, zagrzałem świeczki i strzał- pali :) bez łaski, jazda łącznie ok 5km i tyle, potem o g14.00 siadam i bez grzania tylko od razu strzał- natychmiast zaskakuje:) trochę twardziej chodzi niż jak zagrzeję świeczki ale nie ma problemu, czekam na większy mróz bo największy do tej pory -16st nie robił różnicy w odpalaniu-oczywiście wtedy grzałem świeczki

#31 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 stycznia 2013 - 12:56

ja w swojej mam podobne ojawy.. z rańca jak chcem odpalic ( nawet po dwukrotnym podgrzaniu świec) hehła.. zaczyna powoli krecic i coraz to szybciej az wkoncu po 30 sekundach odpali... denerwuje mnie to strasznie.. czy moze olej za gesty.. 15w40 czy moze swiece wymieniac?? chociaz sprawdzalem na jesien i wszystkie byly ok... aha dodam ze mechanik ktorego pytalem mowil ze to wina pompy bo moze paliwo cofac i poradzil cobym zaworek zwrotny zamontowal i to powinno pomoc... co Wy na to???

#32 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 21 stycznia 2013 - 13:30

ja w swojej mam podobne ojawy.. z rańca jak chcem odpalic ( nawet po dwukrotnym podgrzaniu świec) hehła.. zaczyna powoli krecic i coraz to szybciej az wkoncu po 30 sekundach odpali... denerwuje mnie to strasznie.. czy moze olej za gesty.. 15w40 czy moze swiece wymieniac?? chociaz sprawdzalem na jesien i wszystkie byly ok... aha dodam ze mechanik ktorego pytalem mowil ze to wina pompy bo moze paliwo cofac i poradzil cobym zaworek zwrotny zamontowal i to powinno pomoc... co Wy na to???


na cofanie paliwa jest test 90% - stawiasz auto na noc dziobem w dół, jak o poranku jest ok to masz zacofane paliwo :)
jeśli nie - to możesz spróbować zmienić świece, albo pokombinować inaczej - poszukaj, masa tematów ostatnio o tym jest. Ja juz nie mam takich problemów ale wiem, że jest to udręka.

#33 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 stycznia 2013 - 13:39

najlepsze jest to ze moja oma stoi zawsze przodem w doł. samo z siebie ze mam tył podniesiony( nie wiem dlaczego) a dwa ze parkuje w takim miejscu ze jest lekko z gorki... kumpel sprawdzal mi siece na jesien bo chcialem wymieniac i stwierdzil ze wszystkie sa ok. ale od momentu sprawdzania zaczely sie klopoty z odpalaniem... napewno nie podmienil na inne bo stalem i patrzylem... dodam ze przed sprawdzaniem palil od kopa... wiec moze sie ktores popalily...

#34 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 stycznia 2013 - 13:49

najlepsze jest to ze moja oma stoi zawsze przodem w doł. samo z siebie ze mam tył podniesiony( nie wiem dlaczego) a dwa ze parkuje w takim miejscu ze jest lekko z gorki... kumpel sprawdzal mi siece na jesien bo chcialem wymieniac i stwierdzil ze wszystkie sa ok. ale od momentu sprawdzania zaczely sie klopoty z odpalaniem... napewno nie podmienil na inne bo stalem i patrzylem... dodam ze przed sprawdzaniem palil od kopa... wiec moze sie ktores popalily...


tylko pytanie: jak je sprawdzał...teoria dziobem w dół chyba nie sprawdza się w 2.0 i 2.2 dti.

 


#35 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2013 - 13:56

Teoraia dziobem w dół nie sprawdza się w przypadku 2.5TD. Tylko 50 % szans na prawidłową diagnozę.
Najlepszym sposobem są przeźroczyste wężyki.
Pomiędzy pompą a filtrem i przelew pomiędzy pierwszym wtryskiem a powrotem przy pompie.

Jaro, co do świec to wstępnie je sprawdź sposobem z postu nr.4.
Jeśli któraś nie zaiskrzy kup komplet nowych świeczek i wymieniaj.

#36 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 21 stycznia 2013 - 13:59

tylko pytanie: jak je sprawdzał...teoria dziobem w dół chyba nie sprawdza się w 2.0 i 2.2 dti.


Z sygnaturki wynika, że kolega ma 2.5TD nie 2.xDTI :) Aczkolwiek nie chcę się sprzeczać. Mi mechanik też raz sprawdzał świece na tzw. iskrzenie oraz miernikiem i wg niego były w dobrym stanie - po wymianie zaczeła gadać. Tak jak Robert33 pisze, zależy jak je sprawdzał, najlepiej moim zdaniem to je wyjąć i na krótko czy się pali jak powinna i w odpowiednim czasie.

#37 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 stycznia 2013 - 13:59

wezyki miedzy wtryskami wymienione na nowe jakis miesiac temu... wyciekow brak.. sprawdzane byly metoda _ wykrecic i pod akumulator podpiac i patrzec czy sie grzeje.. no i sie wszystkie grzaly... mimo to mysle nad ich wymiana... wyczytalem w innym temacie o podobnych problemach do moich i swiece byly padniete....

#38 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2013 - 14:02

wezyki miedzy wtryskami wymienione na nowe jakis miesiac temu... wyciekow brak.. sprawdzane byly metoda _ wykrecic i pod akumulator podpiac i patrzec czy sie grzeje.. no i sie wszystkie grzaly... mimo to mysle nad ich wymiana... wyczytalem w innym temacie o podobnych problemach do moich i swiece byly padniete....


Podejrzewam że twój kumpel jak po sprawdzeniu zakręcił świece to poukręcał króćce do których się kabel przykręca. Przy sprawdzaniu były jeszcze OK a przy montażu je popsuł.

Ukręcenie tego to zaledwie sekunda. Nawet nie widać że jest to popsute.

#39 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 stycznia 2013 - 14:06

Z sygnaturki wynika, że kolega ma 2.5TD nie 2.xDTI :) Aczkolwiek nie chcę się sprzeczać. Mi mechanik też raz sprawdzał świece na tzw. iskrzenie oraz miernikiem i wg niego były w dobrym stanie - po wymianie zaczeła gadać. Tak jak Robert33 pisze, zależy jak je sprawdzał, najlepiej moim zdaniem to je wyjąć i na krótko czy się pali jak powinna i w odpowiednim czasie.


Wiem wiem jakie koleżka ma autko:D . ja jakoś nie jestem zwolennikiem wykręcania i wkręcania używanej świecy...tak jak cugiel napisał jedna nie iskrzy komplet do wymiany...i głowa spokojna..:D

podejrzewam że twój kumpel jak po sprawdzeniu zakręcił świece to poukręcał króćce do których się kabel przykręca. Przy sprawdzaniu były jeszcze ok a przy montażu je popsuł.

Ukręcenie tego to zaledwie sekunda. Nawet nie widać że jest to popsute.


amen

 


#40 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 stycznia 2013 - 14:08

bardzo mozliwe bo po tym sprawdzaniu swiec zaczela mi gorzej odpalac.. zawsze po jednym grzaniu odpalala a po sprawdzaniu juz po dwoch grzaniach... a teraz jak juz pisalem .... 30 sekund i to startuje z takich niskich obrotow i dopiero sie rozkreca... dobrze ze chociaz aku nowe to wytrzymuje takie hehłanie..

jak bede mial chwile to zejde na dol i sprawdze czy iskrza... kostka pod maska i 6 grubych kabli i kazdy osobno pod plus tak??? chyba dobrze wyczytalem???