Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] ciężko odpala jak zimny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
128 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 21 stycznia 2013 - 14:26

Wytrzaśnięte z innego forum :)

Witam
Jeżeli chodzi o sprawdzanie świec bez ich wykręcania to ja mam prostą i niezawodną metodę. Co prawda sprawdzimy jedynie czy świeca jest sprawna (zapewnia ciągłość obwodu), a nie czy np. grzeje obwódka przy końcu świecy a nie sam koniec świecy (miałem tez taki przypadek). Ale do rzeczy:
1. Trzeba rozpiąć kabelki łączące świece z sobą
2. Wziąć gruby przewód, jeden z końców podłączyć do "plusa" akumulatora, a drugim kolejno dotykać do świec.
Jeżeli świeca jest sprawna to podczas dotykania będzie iskrzyć (świeca pobiera ok. 7-9 Amperów), jeżeli nie iskrzy to padnięta.
Sposób został kilkakrotnie sprawdzony w praktyce na różnych modelach aut i pozwala wykryć uszkodzone elementy grzejne.
Pozdrawiam



#42 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 stycznia 2013 - 15:39

Jest prosty sposób na sprawdzenie czy świece ci grzeją.

Pod maską trzeba otworzyć tą skrzynkę obok akumulatora.
Wypiąć kostkę zaznaczoną na foto



Po wypięciu kostki za pomocą kawałka kabla łączyć po kolei te 6 grubych kabli z plusem akumulatora. Jeśli przy dotykaniu kablem styków na grubych kablach zaiskrzy można wstępnie uznać że świece są OK. Jeśli na którymś nie zaiskrzy to znaczy że świeca do wymiany.

to nawet cugiel dodawal w innym temacie :D
no ale foto mi nie wskoczylo ale juz wiem o co chodzi...

a wiec tak. bylem przy aucie i sprawdzilem swiece metoda na iskre.. i kazdy jeden kabelek iskrzy... slabo to w dzien widac ale jednak widac... z tym ze przy zetknieciu jednego kabelka z plusem slychac jak pyka przekaźnik taki zielony zaraz kolo kostki.. przy reszcie kabli nie ma tego pykniecia....:pokoj:

#43 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 21 stycznia 2013 - 17:25

z tym ze przy zetknieciu jednego kabelka z plusem slychac jak pyka przekaźnik taki zielony zaraz kolo kostki.. przy reszcie kabli nie ma tego pykniecia....:pokoj:


bo to jest przekażnik,który uruchamia w tym czasie elektryczną pompke paliwa w baku.tak ma być,podczas grzania świec.

#44 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2013 - 22:54

No to skoro iskrzą wszystkie to niestety musisz szukac dalej.

A czy tak się dzieje przy każdym odpalaniu zimnego silnika czy tylko po dłuższym postoju?

Chodzi mi konkretnie o to jak pali zimny silnik po 1-2 godzinach od jazdy a jak po postoju 6-8 godzin.

Możliwe że wchodzi tutaj w grę problem z zapowietrzaniem.
Ale skoro to się stało wszystko po sprawdzaniu świec to chyba jednak te świece są do d*py.

Może też być kumulacja.

#45 OFFLINE   przeqpiciel

przeqpiciel
  • 88 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: stolica absurdu

Napisany 22 stycznia 2013 - 07:38

U mnie wszystkie świece iskrzyły a i tak po wymianie dopiero ruszyła. Chociaż u mnie pewnie była kumulacja ...

-uszczelnienie mostu wtryskiwaczy
-zmiana przelewow
-powroty
-przewod bak-silnik
-ogarniecie baku z syfu
-regeneracja pompy wtryskowej
-świeże świece
-świeży akumulator
-poprawienie kabli od świec

Więc do wyboru do koloru ^_^

#46 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 22 stycznia 2013 - 08:09

no po 8 godz to sie dzieje.. wczoraj pojechalem do magika i specjalnie czekalem az wystygnie coby swiece podgrzaly i ....... odpalila bez problemu... wiec prawdopodobnie paliwo moze sie cofac badz jak kolega cugiel pisze ze jest zapowietrzenie układu.. osobiscie nie zauwazylem zadnego przecieku ale mechanik pewnie cos wynajdzie...

#47 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2013 - 09:23

No to skoro po długim postoju tak jest to zapowietrzanie się jednak.
Gdyby to były świece to po godzinie na mrozie też powinny być problemy.

Może też się okazać że smok w baku jest przytkany i dopiero dwukrotne załączenie się pomki nabija do filtra odpowiednią ilość paliwa.

Trudno powiedzieć. Trzeba obadać wszystko po koli i tyle.
Najlepszym sposobem byłoby wymycie całego silnika karcherem i wysuszenie go do zera i obserwowanie czy gdzieś się leciutko nie poci. Tyle że zima jest i niestety ciężki temat bo kiedyś to musi wyschnąć.
Na chwilę obecną mozesz założyć zaworek zwrotny w baku co pozwoli ci przetrwać zimę.
A na wiosnę na spokojnie obadać układ.

#48 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 22 stycznia 2013 - 14:13

świece wymienione i filtr paliwa... zauwazyłem ze 2 wtrysk mi sie poci i to sporo..... ale mysle ze to z wezyka powrotu ktorego wymienilem, wiec zobaczymy jakie beda rezultaty... troche wysilku ale zobaczymy rano co i jak bedzie sie dzialo.. dodam ze stare swiece byly strasznie osmolone wrecz czarne kazda jedna...

#49 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2013 - 15:04

zauwazyłem ze 2 wtrysk mi sie poci i to sporo.....

może być padnięta miedziana uszczelka pod wtryskiem

#50 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 22 stycznia 2013 - 15:05

zauwazyłem ze 2 wtrysk mi sie poci i to sporo


albo podkładka miedziana pod wtryskiem

#51 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2013 - 23:31

Podkładka miedziana pod wtryskiem nie ma wpływu na zapowietrzanie się.
Jeśli już to stalowa na łączeniu wtrysku.

Jaro.
Skoro Ci się lało z przelewu to znalazłeś jedną z przyczyn zapowietrzania się.
Bo skoro trzeba kręcić pół minuty to musi być coś jeszcze nie tak.

#52 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 stycznia 2013 - 07:40

jak z przelewu się sączy to nowe przelewy są potrzebne, jak po 8godz jest problem to prosta sprawa, paliwo w baku sie schładza a tym samym zmniejsza swoją objętość i zasysa powietrze do zbiornika czyli wytwarza sie podciśnienie, które jest wyrównywane przez korek zbiornika paliwa, jeśli przewody paliwowe są nieszczelne to nimi zasysane jest paliwo czyli cofa sie do baku a nadodatek bak jest niżej i ma z górki- cała teoria:)

#53 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 23 stycznia 2013 - 08:24

dziasiaj wydmucham ta rope z wtrysku, wczoraj zalozylem nowe przelewy i zobaczymy, jesli dalej bedzie sie sączyć to bede wymienial wtrysk, na szczescie mam zapasowe sprawne wiec nie bedzie problemu.... tylko musze poszperac na forum jak sie to ustrojstwo wykreca...

#54 OFFLINE   Piecio36

Piecio36
  • 5 postów
  • Dołączył: 15-05-2013
  • Skąd: CT

Napisany 15 maja 2013 - 06:57

Witam wszystkich serdecznie.
Ja mam podobny problem jak kolega. Mianowicie - po około 8 godz Omcia odpala dopiero po 4-5 kręceniu. Kopci przy tym niesamowicie. Jak już odpali mogę ją zgasić i odpala na dotyk. Zero spadku mocy itp. Ciepła też odpala na dotyk.
Wymieniłem filtr paliwa i założyłem dodatkowy zaworek zwrotny.
I dalej to samo. Podpowiedzcie mi co jeszcze może być przyczyną bo dostaje już białej gorączki:masakra:

Pozdrawiam.

#55 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 maja 2013 - 08:55

Witam wszystkich serdecznie.
Ja mam podobny problem jak kolega. Mianowicie - po około 8 godz Omcia odpala dopiero po 4-5 kręceniu. Kopci przy tym niesamowicie. Jak już odpali mogę ją zgasić i odpala na dotyk. Zero spadku mocy itp. Ciepła też odpala na dotyk.
Wymieniłem filtr paliwa i założyłem dodatkowy zaworek zwrotny.
I dalej to samo. Podpowiedzcie mi co jeszcze może być przyczyną bo dostaje już białej gorączki:masakra:

Pozdrawiam.


A przeczytałeś ten wątek od początku?W nim są wszystkie sposoby na rozwiązanie problemu.
2 posty wyżej kolega bsje27 konkretnie to wytłumaczył..a może ma Ci ktoś to zrobić?:masakra:

 


#56 OFFLINE   Piecio36

Piecio36
  • 5 postów
  • Dołączył: 15-05-2013
  • Skąd: CT

Napisany 17 maja 2013 - 20:17

W wątkach porad było dużo ,ale zadna chyba na 100% nie rozwiązywała problemu. Zaryzykowałem i wymieniłem świece. Omcia chodzi teraz jak marzenie:) Pali na dotyk.
Pozdrawiam

#57 OFFLINE   roman1955

roman1955
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-03-2012

Napisany 20 lipca 2013 - 20:27

Posiadam Omegę B z silnikiem 2,5 TD rok 1998.
Odpala dopiero za trzecim razem. Jak odpali z ponownym jego uruchomieniem nie ma problemów.
Wcześniej kiedy nie było z tym problemów, po przekręceniu kluczyka słychać było,że coś się włącza (bzyczenie), obecnie cisza.
Co się powinno uruchomić po przekręceniu kluczyków ?

#58 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 lipca 2013 - 10:17

na zimnym silniku powinny grzać się świece- masz sprawne wszystkie? U mnie świece Harta wytrzymały 10 miesięcy i padły 3szt. Kupiłem Beru i jest spokój.
Przy przekręceniu zapłonu, powinna włączyć się dodatkowo pompa paliwa w baku.

#59 OFFLINE   roman1955

roman1955
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-03-2012

Napisany 21 lipca 2013 - 10:48

premier2 dziękuję za odpowiedz.
"powinny grzać się świece- masz sprawne wszystkie"
Były wymieniane wszystkie świece ok. 3 miesiące temu.
Czy tam jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za grzanie świec po przekręceniu kluczyka ? Dodatkowo co pewien czas przepala mi bezpiecznik w skrzynce z przekaźnikami umieszczonej nad akumulatorem.
Jeżeli w tej skrzynce jest przekaźnik, to który to jest ?
W jaki sposób można sprawdzić czy włącza się pompa paliwowa ? Na słuch?

#60 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 lipca 2013 - 20:00

pompka paliwa na 100% jak jej nie slychac to do wymiany.. koszt nie duzy.. pracy malo..a efekt bedzie... przy okazji warto swiece sprawdzic i przeplywy.. nic nie kosztuje a bedziesz pewny ze jest dobre.. swiece sprawdzisz na kostce pod czarna pokrywa z prawej strony z przodu... podpinasz plus i przytykasz do kazdego pinu i patrzysz czy istkrzy.. lepsza metoda jest wykrecic swiece i sprawdzic...