Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 10:34

przy zdejmowaniu głowicy zaleca się każdorazowo zmienić szpilki
jak już jest rozebrany to warto zmienić simerinigi na wałkach
gta77

#302 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2013 - 10:47

przy zdejmowaniu głowicy zaleca się każdorazowo zmienić szpilki


Są różne szkoły na ten temat.

#303 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 10:52

przy zdejmowaniu głowicy zaleca się każdorazowo zmienić szpilki
jak już jest rozebrany to warto zmienić simerinigi na wałkach



Dokładnie tak jak piszesz o tych szpilkach
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#304 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 10:58

Są różne szkoły na ten temat.


są różne praktyki
a zalecenie jest jedno i każdy producent, mechanik zaleca zmienić szpilki
gta77

#305 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2013 - 11:13

są różne praktyki
a zalecenie jest jedno i każdy producent, mechanik zaleca zmienić szpilki


Nie kazdy bo np. ford pozwala uzyc szpilek do glowicy do trzech razy. Nawet w TIS forda tak jest opisane ;) Niemniej w omedze trzeba zmieniac kazdorazowo :)

#306 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 11:33

Nie kazdy bo np. ford pozwala uzyc szpilek do glowicy do trzech razy. Nawet w TIS forda tak jest opisane ;) Niemniej w omedze trzeba zmieniac kazdorazowo :)


Ale my tu piszemy o oplu a ford wiadomo co wort ;)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#307 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2013 - 11:40

Ale my tu piszemy o oplu a ford wiadomo co wort ;)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Odpowiedzialem na to stwierdzenie:

zalecenie jest jedno i każdy producent,


ALe prawda jest taka, ze nie kazdy ma dostep do materialow np. Auto Data i lepiej zmieniac za kazdym razem w kazdym aucie na nowe ;)

#308 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2013 - 11:58

Szpilka czy śruba to tylko materiał który się wyciąga przy dokręcaniu - i powinno się go wymieniać za każdym razem

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#309 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 12:08

Szpilka czy śruba to tylko materiał który się wyciąga przy dokręcaniu - i powinno się go wymieniać za każdym razem


Wymienia sie tylko tam gdzie jest to wskazane

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#310 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2013 - 12:12

jak już jesteś taki dokładny to napisz jakich śrub nie należy wymieniać oprócz srub koła ??

Z mojego doświadczenia wiem że każda śruba dokręcana dynamometrem powinna być wymieniona na nową , tak piszą wszyscy producenci silników .

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#311 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 12:39

jak już jesteś taki dokładny to napisz jakich śrub nie należy wymieniać oprócz srub koła ??

Z mojego doświadczenia wiem że każda śruba dokręcana dynamometrem powinna być wymieniona na nową , tak piszą wszyscy producenci silników .


No to nie pisz ze wszystkie proste

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#312 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 14 kwietnia 2013 - 19:18

to gdzie tego szukać i pod jaką nazwą? szpilka głowicy, śruba głowicy?? bo na allegro widzę tylko używane...
A może polecicie jakiś tani sklep online w którym kupię wszystko co potrzebne do tej operacji..

#313 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2013 - 19:25

to gdzie tego szukać i pod jaką nazwą? szpilka głowicy, śruba głowicy?? bo na allegro widzę tylko używane...
A może polecicie jakiś tani sklep online w którym kupię wszystko co potrzebne do tej operacji..


Śruby głowicy
Polecam naszego klubowego kolegę Kczech

http://forum.omegakl...ember.php?u=942

Ogarnia wszystkie części bez mrugnięcia okiem ,

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#314 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 kwietnia 2013 - 20:08

ja zawsze składam na ELRINGU
jak nie są dostępne to REINZ
termostat w oryginale jest firmy WAHLER, nie kupuj polskiego wkładu, jest tani ale nie wiele wart


A niby czemu ten termostat jest do bani?




 


#315 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 kwietnia 2013 - 21:58

jak już jesteś taki dokładny to napisz jakich śrub nie należy wymieniać oprócz srub koła ??

Z mojego doświadczenia wiem że każda śruba dokręcana dynamometrem powinna być wymieniona na nową , tak piszą wszyscy producenci silników .


Nie dokręcana kluczem dynanometrycznym tylko w przypadku głowicy dokręcana o kąt, dla tego ,że jest na granicy przeciągnięcia materiału.

#316 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 21 kwietnia 2013 - 13:42

Zapytam raz jeszcze ,żeby rozwiac moje wątpliwosci a mianowicie:
podcieka mi olej z tych dwóch przewodów od chłodnicy oleju,które wchodzą w blok silnika nad filtrem oleju.Zapytałem w pewnym warsztacie o te przewody i koleś mi powiedział,że one są jakos tak zmontowane na zasadzie nitów,a nakretki to tylko na docisniecie :(
Pomijając temat kluczy jakie są potrzebne to dokrecenie zapytam,czy jest tak jak mówi gośc,czy g.. prawda i czy tam są jakies uszczelki które trzeba wymienic.
>>Wir Leben Autos<<

#317 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2013 - 14:05

Zapytam raz jeszcze ,żeby rozwiac moje wątpliwosci a mianowicie:
podcieka mi olej z tych dwóch przewodów od chłodnicy oleju,które wchodzą w blok silnika nad filtrem oleju.Zapytałem w pewnym warsztacie o te przewody i koleś mi powiedział,że one są jakos tak zmontowane na zasadzie nitów,a nakretki to tylko na docisniecie :(
Pomijając temat kluczy jakie są potrzebne to dokrecenie zapytam,czy jest tak jak mówi gośc,czy g.. prawda i czy tam są jakies uszczelki które trzeba wymienic.


Gosc chyba nigdy tego nie dotykal. Przewody sa dokrecane a nie nitowane. Uszczelek tam nie ma.

#318 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 21 kwietnia 2013 - 14:12

No to gitara,jutro do dzieła.
Dzieki za uswiadomienie :kumple:
>>Wir Leben Autos<<

#319 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:37

No dobra zapytam dalej,wlazłem dzis pod auto odkreciłem pokrywke od filtra oleju,filtr do kosza i... I teraz zaczeły sie schody,bo za cholere nie ma jak podejsc do tych srub od chłodnicy,bo jest jeszcze ta nieszczesna obudowa filtra.Czy ją sie da bezkolizyjnie odkrecic,czy jest jakis inny sposób?
>>Wir Leben Autos<<

#320 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:46

bo jest jeszcze ta nieszczesna obudowa filtra.Czy ją sie da bezkolizyjnie odkrecic?


odkręcaj śmiało...da sie z powrotem przykręcić.