Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:52

Da rady takim kluczem np. http://www.machinema...owl foot wrench
Sama obudowa tez sie odkreca. Jak wyciagniesz filter to tam bedzie sruba na imbusa chyba ( juz nie pamietam) i odkrecisz obudowe.

#322 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 22 kwietnia 2013 - 21:02

Da rady takim kluczem np. http://www.machinema...owl foot wrench
Sama obudowa tez sie odkreca. Jak wyciagniesz filter to tam bedzie sruba na imbusa chyba ( juz nie pamietam) i odkrecisz obudowe.


Klucze do dokrecenia samych srub już mam,tylko ta obudowa mnie niepokoi.
Mówisz,że tam w srodku bedzie sruba i co po odkreceniu tej sruby mam odkrecic te obudowe,czy samam zejdzie.Putam łopatologicznie,bo co i rusz to jakies niespodzianki :pokoj:
Nie sztuka co chwila latac do mechamira i za wszystko bezalowac.
>>Wir Leben Autos<<

#323 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2013 - 21:26

Obudowa zejdzie sama po odkreceniu tej sruby.

#324 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 19:20

A można zamiecić te obudowę na zwykły filtr?? Ma drugi silnik 2.5 w garażu, ale bez pewnej informacji nie bardzo mam ochotę leżeć pod wozem.

#325 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2013 - 22:42

A można zamiecić te obudowę na zwykły filtr?? Ma drugi silnik 2.5 w garażu, ale bez pewnej informacji nie bardzo mam ochotę leżeć pod wozem.


Da rady. Trzeba tylko kupic w salonie taka tulejke (numer czesci 90412159) z gwintem na zwykly filtr oleju.

#326 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 kwietnia 2013 - 15:19

Da rady. Trzeba tylko kupic w salonie taka tulejke (numer czesci 90412159) z gwintem na zwykly filtr oleju.


Dzięki za info. Takie coś pewnie tkwi w moim starym 2.5 :) Nie nawidzę tego wkładu!!

#327 OFFLINE   madax88

madax88
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2013
  • Skąd: Lubaczów

Napisany 03 października 2013 - 10:08

Witam wszystkich. To jest mój pierwszy wpis, proszę o wyrozumiałość. Problem mój zaczął się w chwili kupna omegi z wyciekiem oleju oraz paru innych rzeczy, z którymi sobie poradziłem. Jeśli chodzi o olej to potrzebuje porady. Zacznę od tego ze wymieniłem pokrywy seryjne na alu od VB plus uszczelki i oringi. Niby wszystko ok ale po założeniu okazalo się, że jest jeszcze gorzej. Olej zaczął się lać na kolektor wydechowy po lewej stronie (od kierowcy) Po przeszukaniu forum i zapoznaniu się z tematem rozebrałem to raz jeszcze i składałem bardzo dokładnie.Przeczyściłem plastik na kolektorze ssącym, wszystkie wężyki oraz tą kostkę na odmie do której wchodzi przewód elektryczny(była kompletnie zapchana jakimś nagarem). Nie zgadniecie, cieknie dalej. Olej pojawia się prawdopodobnie pod kolektorem wydechowym. Rurki od chłodniczki oleju biegnące od góry są suche ale przy wejściu nad filtrem oleju już totalnie zawalone olejem, zresztą jak wszystko w tej okolicy. Z tego co przeczytałem to może być UPG, chociaż wolałbym nie ;). Czy wszystko zrobiłem dobrze? Czy zmierzenie ciśnienia sprężania w tej sytuacji wykazałoby wydmuchaną uszczelkę? Proszę o pomoc.

#328 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 października 2013 - 10:49

Zimeringi wałków rozrządu?

#329 OFFLINE   madax88

madax88
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2013
  • Skąd: Lubaczów

Napisany 03 października 2013 - 12:51

jak to sprawdzić czy napewno uszczelnienie wałków? Jest jakis sposób oprócz rozkrecania?

#330 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 października 2013 - 13:05

IMHO to nie uszczelniacze wałków raczej. U mnie w 3.0 padła metalowa uszczelka pompy oleju - dorwałem ponoć jedyną w Polsce, ale ciągle jeszcze nie wymieniłem...

#331 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 03 października 2013 - 13:47

... ale przy wejściu nad filtrem oleju już totalnie zawalone olejem, zresztą jak wszystko w tej okolicy. Z tego co przeczytałem to może być UPG, chociaż wolałbym nie ;). Czy wszystko zrobiłem dobrze? Czy zmierzenie ciśnienia sprężania w tej sytuacji wykazałoby wydmuchaną uszczelkę? Proszę o pomoc.


Miałem tak jak u Ciebie,lało się z przewodów chłodniczki nad filtrem.Dokrecilem i sucho.
>>Wir Leben Autos<<

#332 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 października 2013 - 13:53

Tak patrzę, nie doczytałem, że po robocie olej pojawia się pod a nie nad kolektorem.
W takim razie szukaj jak koledzy piszą.

#333 OFFLINE   madax88

madax88
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2013
  • Skąd: Lubaczów

Napisany 03 października 2013 - 14:17

mogłoby ciśnieniem walić wokolo a nawet na kolektor z tych rurek? przecież tam od dolu jest osłona a wyciek jakby zaczynał sie pod kolektorem..

#334 OFFLINE   madax88

madax88
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2013
  • Skąd: Lubaczów

Napisany 04 października 2013 - 18:24

Niestety dalej nie wiem co to może być.. mogę jedynie wykluczyć rurki nad filtrem.. wszystko wymyłem i na czystym silniku widać do tego spływające krople płynu chłodniczego. Dalej olej wali na kolektor od góry ale za cholere nie wdać skąd. Może wiecie za co się złapać teraz?

#335 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 04 października 2013 - 19:41

Niestety dalej nie wiem co to może być.. mogę jedynie wykluczyć rurki nad filtrem.. wszystko wymyłem i na czystym silniku widać do tego spływające krople płynu chłodniczego. Dalej olej wali na kolektor od góry ale za cholere nie wdać skąd. Może wiecie za co się złapać teraz?

mialem taka sytuacje przy upg :)

#336 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 października 2013 - 20:53

Jak na kolektor od góry no to nie UPG a jednak mogą być zimeringi wałków jeśli pokrywy dobrze złożone.

#337 OFFLINE   madax88

madax88
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2013
  • Skąd: Lubaczów

Napisany 04 października 2013 - 22:11

mialem taka sytuacje przy upg :)



narazie nie chce myśleć o tym :oonie:
w poniedziałek będę próbować odkręcać kolektor i ten uchwyt na cewkę żeby zobaczyć co tam się dzieje dokładne.

#338 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 października 2013 - 22:47

No jak z UPG może lecieć nad kolektor wydechowy?

#339 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 października 2013 - 00:03

Ja stawiam że w tym przypadku winowajczynią będzie chłodniczka oleju.

#340 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 05 października 2013 - 11:29

Ja stawiam że w tym przypadku winowajczynią będzie chłodniczka oleju.


Może byc jak najbardziej.
Dodam tylko,że u mnie objawem walnietej chłodniki dodatkowo była wyższa temeratura silnika i też straszyli mnie ,że to na bank UPG.
>>Wir Leben Autos<<