Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 marca 2013 - 20:23

To i ja sie podepne pod temat.
W przeciwienstwie do kolegi 'razor35' zlokalizowałem swoją nieszczelnosc,a mianowicie podcieka mi przez przewody od chłodnicy oleju,które wchodzą w blok silnika nad filtrem oleju.
Pytanie,czy macie jakies zalecenia jak sie do tego zabrac,bo nigdy tego nie demontowałem,a nie chciałbym miec jakiejś nie miłej niespodzianki jak bede w kanale pod autem.


Przy tych rurkach olejowych trzeba bardzo uważać bo te śruby dociskające ( te koło filtra oleju właśnie) są aluminiowe i można bardzo łatwo śrubę obrobić, a później lipa.
Najgorsze jest to, że tam jest taki dostęp że nie złapiesz śruby dobrze kluczem płaskim.
Ja musiałem dokupić sobie specjalny klucz do tego. Łamany na zawiasie klucz podobny do takich do śrub przewodów hamulcowych tylko duży 17 albo 19mm nie pamietam dokładnie jaki tam jest.

Klucz tak wygląda. Nie wiem czy tej formy bo chyba kupowałem tańszy, ale lepiej zainwestować, bo jak zniszczysz śrubę podczas odkręcania to ciężko Ci ją będzie wkręcić.

http://www.narzedzia...ych-8-24mm.html

#282 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 28 marca 2013 - 21:01

Pany , to ja się pytam poraz ostatni juz niebędę zawracał tutaj głowy nikim z tym wyciekiem bo nic niezrobie , co moze byc tak cięzkim odpalaniem omsi raz pali od strzała raz trza kr ęcic dłuzej , czy to moze być umierającego juz czujnika poł wału korbowego ?? czy cosik innego ??

#283 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2013 - 21:15

Pany , to ja się pytam poraz ostatni juz niebędę zawracał tutaj głowy nikim z tym wyciekiem bo nic niezrobie , co moze byc tak cięzkim odpalaniem omsi raz pali od strzała raz trza kr ęcic dłuzej , czy to moze być umierającego juz czujnika poł wału korbowego ?? czy cosik innego ??


Może być czujnik często gdy zimny pali a gdy jest gorący potrafi fiksować czujnik lub rozpadający się przewód od niego , wystarczy że jest przetarty lub stary i spękany :) ..Jakie jeszcze masz objawy?:)

Olej też potrafi ciec z pod tego czujnika a wiatr roznosi go po całym silniku

#284 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 28 marca 2013 - 22:03

Może być czujnik często gdy zimny pali a gdy jest gorący potrafi fiksować czujnik lub rozpadający się przewód od niego , wystarczy że jest przetarty lub stary i spękany :) ..Jakie jeszcze masz objawy?:)

Olej też potrafi ciec z pod tego czujnika a wiatr roznosi go po całym silniku


Jakie mam objawy , no takie ze leje mi olej ale niepotrafię zlokalizować z kąd pokrywy niby suche swiece nie zalane olejem sa i leje tzn lej jak sie silnik zagrzeje albo przejadę z 5 km , a co do odpalania to tak jak pisałem dzis załozyłem aku bo stał bez aku prawie tydz , odpalił od pierwszego pochodził chyba z 20 min zgasiłem i ponownie musiałem kręcic dłuzej by załapał , zgasiłem i za 5 sekund odpalił od pierwszego a potem znowu po dłuzszym parumin postoju znowu ciezko odpala , czyli mam kupic nowy czujnik wału korbowego ?? czy wyjąsc go i sprawdzic czy dobry czy da sie sprawdzić i jakie ma miec parametry ?? ( ale z tym wyciekiem to juz mnie szlag trafia wiesz jak to jest zwale UPG okaze sie ze uszczelka jest ok zwale rozrząd okaze sie ze simering ok a to wszystko kosztuje , wiec musze wiedziec na 100 % skąd ten wyciek jest do cholery , wtedy moge robic to albo to .) a jeszcze nazłosc to pojawił sie olej z tyłu silnika i spływa po skrzyni i na glebe , muwie ci ze juz niemam cierpliwosci do tego auta .

#285 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2013 - 22:44

sprawdz czy po miedzy głowicami jest sucho dalej za silnikiem może lać z pod dekli zaworów trzeba zdjąć podszybie i tam spojrzeć tylko musi być dobre światło ,,,jak olej leci po czujniku wału to tez dobrze to na niego nie działa przewód mógł przegnić ,,,wszystko na spokojnie można sprawdzić zwalanie głowic to ostateczność i trzeba być pewnym że leci stamtąd:) Czujnik można zmierzyć jest w sprawdzonych poradach jak

#286 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 28 marca 2013 - 23:11

Przy tych rurkach olejowych trzeba bardzo uważać bo te śruby dociskające ( te koło filtra oleju właśnie) są aluminiowe i można bardzo łatwo śrubę obrobić, a później lipa.
Najgorsze jest to, że tam jest taki dostęp że nie złapiesz śruby dobrze kluczem płaskim.
Ja musiałem dokupić sobie specjalny klucz do tego. Łamany na zawiasie klucz podobny do takich do śrub przewodów hamulcowych tylko duży 17 albo 19mm nie pamietam dokładnie jaki tam jest.

Klucz tak wygląda. Nie wiem czy tej formy bo chyba kupowałem tańszy, ale lepiej zainwestować, bo jak zniszczysz śrubę podczas odkręcania to ciężko Ci ją będzie wkręcić.

http://www.narzedzia...ych-8-24mm.html


Dzieki,to już coś.Teraz do roboty ;)

a jeszcze nazłosc to pojawił sie olej z tyłu silnika i spływa po skrzyni i na glebe , muwie ci ze juz niemam cierpliwosci do tego auta .


Razor,kup se płyn do czszczenia hamulców,wejdz pod auto,wszystko raz jeszcze wyczysc i odpal silnik i czekaj na olej gdzie sie pojawi.A może tak jak u mnie z tych przewodów od chłodnicy oleju.Tam cieżko to wypatrzec,bo filtr oleju zasłania,ale odrobina cierpliwosci i może jednak.Powodzenia

#287 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2013 - 23:37

Dzieki,to już coś.Teraz do roboty


Co do przewodow olejowych to jest tam sruba 17, a ja odkrecalem takim kluczem na przedluzce:
http://www.machinema...SRC-foot wrench

ale z tym wyciekiem to juz mnie szlag trafia wiesz jak to jest zwale UPG okaze sie ze uszczelka jest ok zwale rozrząd okaze sie ze simering ok a to wszystko kosztuje , wiec musze wiedziec na 100 % skąd ten wyciek jest do cholery , wtedy moge robic to albo to .


Zeby wyjac glowice to musisz zdjac rozrzad, a simeringi na walkach i wale mozesz sprawdzic bez rozpinania rozrzadu. Najlepij to wez sie przyloz do tego dokladnie, a nie bedziesz pisal i pisal. Jak nie ogarniasz sam to wstaw auto do warsztatu.

#288 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 marca 2013 - 06:15

Co do przewodow olejowych to jest tam sruba 17, a ja odkrecalem takim kluczem na przedluzce:
http://www.machinema....RC-foot wrench


O widzisz nie widziałem takich kluczy:)

Zeby wyjac glowice to musisz zdjac rozrzad, a simeringi na walkach i wale mozesz sprawdzic bez rozpinania rozrzadu. Najlepij to wez sie przyloz do tego dokladnie, a nie bedziesz pisal i pisal. Jak nie ogarniasz sam to wstaw auto do warsztatu. [/url]


też się zgadzam. Rozebrac wszystko jest łatwo, ale później poskładać już możesz mieć problemy. Wystarczy że źle napniesz napinacz czy rolki mimośrodowe i możesz sobie narobić problemów

#289 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 29 marca 2013 - 15:58

Chyba zlokalizowałem wyciek , tak sie sączy ten wyciek i to moze byc przyczyna ze włąsnie spływa po przodzie silnika .

#290 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 11 kwietnia 2013 - 18:34

Noi problem rozwiazany z wyciekiem , wymienione pokrywy nowe uszczelki i wyciek ustapił przynajmniej narazie nie leje , ale znowu mam problemy z odpalaniem , na zimnym pali od strzła na ciepłym musze go krecic dłuzej , raz pali na ciepłym od strzła raz trza krecić , co to moze byc znowu .

#291 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2013 - 19:50

raz pali na ciepłym od strzła raz trza krecić , co to moze byc znowu .


chyba nie o tym jest ten temat

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#292 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2013 - 19:52

Noi problem rozwiazany z wyciekiem , wymienione pokrywy nowe uszczelki i wyciek ustapił przynajmniej narazie nie leje , ale znowu mam problemy z odpalaniem , na zimnym pali od strzła na ciepłym musze go krecic dłuzej , raz pali na ciepłym od strzła raz trza krecić , co to moze byc znowu .


Aby wykluczyć wpływ lpg zakręć gaz i pośmigaj na samym PB zobacz jak będzie palił:)

#293 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:37

chyba nie o tym jest ten temat


Ok , zapytałem tylko , co to moze byc ze cięzko odpala , poto jest forum zeby udzielać info tak czy nie .

#294 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:39

na zimnym pali od strzła na ciepłym musze go krecic dłuzej , raz pali na ciepłym od strzła raz trza krecić , co to moze byc znowu .

czujnik cieczy na ecu ;)

#295 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:42

Aby wykluczyć wpływ lpg zakręć gaz i pośmigaj na samym PB zobacz jak będzie palił:)


Nie chodzi mi oto ze strzela bo nie strzela , tylko oto ze cięzko odpala mi auto jak rozgrzany silnik oto mi chodzi a czy na PB czy na LPG to auto smiga super , tylko to odpalanie , czy to moze byc czujnki wału korbowego ??

czujnik cieczy na ecu ;)


Wymieniony na nowy , chodzi o ten na mostku wodnym z tyłu silnika ??

#296 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:43

poto jest forum zeby udzielać info tak czy nie


i po to są odpowiednie działy i tematy

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#297 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 13 kwietnia 2013 - 21:16

Zrobiłem już górę silnika, tj. uszczelki pokryw, uszczelki kolektora, wymieniona chłodniczka oleju itp itd.
Teraz chcę zrobić drugą stronę, tj. wymiana uszczelki głowicy i uszczelniaczy i być może termostat bo temperatura max na wskazówce to jakieś 82-85 stopni.

silnik y26se

Pytania:
- jaką UPG kupić - jakiej firmy, a może od razu jakieś linki
- jakie uszczelniacze
- jaki termostat

Rozumiem, że od razu zaopatrzyć się w olej + filtr oleju, i bańkę płynu do chłodnicy..

z góry dzięki za pomoc...

#298 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 09:24

ja zawsze składam na ELRINGU
jak nie są dostępne to REINZ
termostat w oryginale jest firmy WAHLER, nie kupuj polskiego wkładu, jest tani ale nie wiele wart
gta77

#299 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 14 kwietnia 2013 - 10:29

ja zawsze składam na ELRINGU
jak nie są dostępne to REINZ
termostat w oryginale jest firmy WAHLER, nie kupuj polskiego wkładu, jest tani ale nie wiele wart


czy jeszcze jakieś inne części będą mi potrzebne?? chcę zrobić wstępną kalkulację, zanim zlecę tę robotę..

#300 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 10:33

ja zawsze składam na ELRINGU
jak nie są dostępne to REINZ
termostat w oryginale jest firmy WAHLER, nie kupuj polskiego wkładu, jest tani ale nie wiele wart


Dokładnie piszesz z tym termo mnie namowili kupilem ale się nie poddałem i go niezałożyłem założyłem wahlera i jestem bohaterem w swoim domu

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2