Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 10 marca 2013 - 13:00

Przecież ci Beast napisał,druga sprawa nie koniecznie jak walnie UPG to płyn się miesza z olejem, może tylko płym spierdzielać albo olej,do cylindra lub na zewnątrz,u mnie kiedys rypła UPG między tłokami i nic nie ubywało tylko kompresja waliła z cylindra do drugiego cylindra.


OK , sam dojdę do tego niepotrzebuje niczyjej pomocy mam to gdzieś czyjąs pomoc , w tym kraju na nikogo niemozna liczyc , pozdrawiam was klubowicze , jak zrobie moja kluskę to dam cynk na forum .

#262 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2013 - 13:24

leje z przodu silnika z góry ale niewiem skąd czy mógł pójsc simering na wałkach ?

oczywiście ,że może tak być ... i znając życie wymień od razu wszystkie 4 szt.

#263 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2013 - 17:34

No dobra beast to skoro mi cieknie a pod pokrywami sucho , podkładki na przewodach chłodniczki olejowej wymienione na nowe ( cieknie ale juz nie tak jak przed wymiana ) to skąd moze byc wyciek z pod głowicy ??


bo moze ciec spod glowicy wlasnie na narozniku.
upg pada w takie sposoby
- kompresja do ukladu chlkodzenia - przepalona miedzy komora spalania a ukladem wodnym
- woda do oleju - przegnila miedzy kanalem olejowym a wodnym
- olej na zewnatrz - przegnita na brzegu glowicy
- woda na zewnatrz - przegnita na brzegu glowicy
- przepalona miedzy cylindrami - nierowna praca - wyjdzie na pomiarze kompresji.

wiec jesli masz wszystko suche u gory a dalej ci cieknie olej to na 99% z glowicy.




 


#264 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 11 marca 2013 - 15:54

bo moze ciec spod glowicy wlasnie na narozniku.
upg pada w takie sposoby
- kompresja do ukladu chlkodzenia - przepalona miedzy komora spalania a ukladem wodnym
- woda do oleju - przegnila miedzy kanalem olejowym a wodnym
- olej na zewnatrz - przegnita na brzegu glowicy
- woda na zewnatrz - przegnita na brzegu glowicy
- przepalona miedzy cylindrami - nierowna praca - wyjdzie na pomiarze kompresji.

wiec jesli masz wszystko suche u gory a dalej ci cieknie olej to na 99% z glowicy.


Ten olej leci tak jakby z tego półksięzyca na wałku , czyli za ta blacha od rozrządu, cięzko jest zlokalizować ale zauwazyłem ze włąsnie w tych okolicach jest wsio oleju ze tam sie zbiera i skapje nadół , teraz mam pytanko zeby wymienic uszczelniacze na wałkach to trza zwalac pokrywę zaworów , czy tylko sam rozrząd zeby je wymienic , wkrutce bedę wymieniał na nowe wszystkie 4 i ten na wale odrazu .

#265 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 marca 2013 - 15:34

Ten olej leci tak jakby z tego półksięzyca na wałku , czyli za ta blacha od rozrządu, cięzko jest zlokalizować ale zauwazyłem ze włąsnie w tych okolicach jest wsio oleju ze tam sie zbiera i skapje nadół , teraz mam pytanko zeby wymienic uszczelniacze na wałkach to trza zwalac pokrywę zaworów , czy tylko sam rozrząd zeby je wymienic , wkrutce bedę wymieniał na nowe wszystkie 4 i ten na wale odrazu .


Do wymiany uszczelniaczy na wałkach najlepiej zdjąć pokrywy bo na wałkach rozrządu masz sześciokąt na klucz ( nie wiem jaki) by zablokować wałek, by odkręcić koło rozrządu. Można też jakoś koło zębate blokować, ale lepiej zdjąć pokrywę.

Moja rada:) jak będziesz kupował uszczelniacze to najlapiej z najwyższej półki. Oczywiście GM najlepsze , ale i najdroższe więc możesz poszukać czegoś troszeczkę niżej.
Uszczelniacz na wał GM to wydatek ok 97zł ( ja tyle płaciłem) , a uszczelniacz wałka jakieś 47zł przynajmniej u mnie w okolicy:) ( Tych już nie kupowałem tylko chyba corteco za 13 chyba sztuka

#266 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 12 marca 2013 - 16:30

[quote name='darek2382']Do wymiany uszczelniaczy na wałkach najlepiej zdjąć pokrywy bo na wałkach rozrządu masz sześciokąt na klucz ( nie wiem jaki) by zablokować wałek, by odkręcić koło rozrządu. Można też jakoś koło zębate blokować, ale lepiej zdjąć pokrywę.

Kurde , a niemozna bez sciagania tej pokrywy dopiero robiłem pokrywy jakies 1,5 miecha temu a przejechałem na tej nowej uszczelce moze ze 40 km , da sie zeby niezdejmować tych pokryw , kurcze zaduzy wydatek będzie z tym zdejmowaniem pokryw , chociaż jeszcze w sobote bo mam wolne zlokalizuje skąd to dokładnie cieknie ten olej , dopiero wezme sie za robote jak zlokalizuje cel cieknięcia oleju .

#267 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2013 - 19:30

da sie zeby niezdejmować tych pokryw

nie da się ,kolego dostałeś tyle odpowiedzi ,wiec czytaj je ze zrozumieniem.

zlokalizuje skąd to dokładnie cieknie ten olej , dopiero wezme sie za robote jak zlokalizuje cel cieknięcia oleju .

no tu sam sobie odpowiedziałeś

Ten olej leci tak jakby z tego półksięzyca na wałku , czyli za ta blacha od rozrządu

Jeżeli tam jest olej to nic innego jak uszczelniacz na wałku puscił.

apropos ,rozumiem iz masz alu pokrywy... ?? i rozumiem iz uszczelka/i pod nimi są od viki (vectry) 2.5 ??

#268 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 12 marca 2013 - 21:49

apropos ,rozumiem iz masz alu pokrywy... ?? i rozumiem iz uszczelka/i pod nimi są od viki (vectry) 2.5 ??[/QUOTE]

Nie , nie , pokrywy mam orginał plastikowe , ale spod pokryw mam sucho swiece nie są zalane suchutkie , wiec wygląda nato ze nie leje z pod pokryw , chyba ze gdzies gdzies ze tego niemoge zlokalizować , a tak propo to czy jesli walnięta jest chłodniczka oleju to tez mog,a być takie objawy wycieku ??

#269 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2013 - 22:15

czy jesli walnięta jest chłodniczka oleju to tez mog,a być takie objawy wycieku


Nie. Wtedy olej miesza sie z plynem chlodniczym. Uszczelniacze mozesz wymienic bez zdejmowania pokryw, jezeli masz taki przyrzad do przytrzymywania kol pasowych/zebatych:
http://www.ebay.co.u...=item416fdd97ba
Mozesz tez sobie taki dorobic samemu ;)

#270 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 13 marca 2013 - 08:23

[quote name='razor35'][quote name='darek2382']Do wymiany uszczelniaczy na wałkach najlepiej zdjąć pokrywy bo na wałkach rozrządu masz sześciokąt na klucz ( nie wiem jaki) by zablokować wałek, by odkręcić koło rozrządu. Można też jakoś koło zębate blokować, ale lepiej zdjąć pokrywę.

Kurde , a niemozna bez sciagania tej pokrywy dopiero robiłem pokrywy jakies 1,5 miecha temu a przejechałem na tej nowej uszczelce moze ze 40 km , da sie zeby niezdejmować tych pokryw , kurcze zaduzy wydatek będzie z tym zdejmowaniem pokryw , chociaż jeszcze w sobote bo mam wolne zlokalizuje skąd to dokładnie cieknie ten olej , dopiero wezme sie za robote jak zlokalizuje cel cieknięcia oleju .[/QUOTE]

Troche nie rozumie jednego,chcesz sam rozebrać rozrząd i wymienić uszczelniacze, a nie chcesz ruszać pokryw, jak pokrywy cie przerastają to tym bardziej za rozrząd się nie bierz.Na upartego wymienisz bez sciagania pokryw, ale nie wiem co takiego strasznego jest w pokrywach ??.

#271 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 13 marca 2013 - 16:08

[quote name='Marcin2013'][quote name='razor35']

Troche nie rozumie jednego,chcesz sam rozebrać rozrząd i wymienić uszczelniacze, a nie chcesz ruszać pokryw, jak pokrywy cie przerastają to tym bardziej za rozrząd się nie bierz.Na upartego wymienisz bez sciagania pokryw, ale nie wiem co takiego strasznego jest w pokrywach ??.[/QUOTE]

Nie oto chodzi ze przerastają , robiłem juz dwa razy te pokrywy dlamnie to nic strasznego , tylko pisałem ze dopiero ponad miesiąc temu wymieniałem nowe uszczelki pod pokrywami i pytałem czy da bez sciągania zeby znowu niekupowac uszczelek pod pokrywy kumasz czy jeszcze nie ??

[quote name='toptom']Nie. Wtedy olej miesza sie z plynem chlodniczym. Uszczelniacze mozesz wymienic bez zdejmowania pokryw, jezeli masz taki przyrzad do przytrzymywania kol pasowych/zebatych:
http://www.ebay.co.u...=item416fdd97ba
Mozesz tez sobie taki dorobic samemu ;)[/QUOTE]

Ok , thanks dobry człowieku za info .

#272 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2013 - 17:09

Wsadzić wiertło między zęby kół rozrządu nie można żeby odkręcić wałki?

Stamtąd może ciec z uszczelniaczy, ale może ciec z półpanewki wałka rozrządu pierwszej, między nią a głowicą powinno się czymś przesmarować.

#273 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 13 marca 2013 - 18:31

Wsadzić wiertło między zęby kół rozrządu nie można żeby odkręcić wałki?

Stamtąd może ciec z uszczelniaczy, ale może ciec z półpanewki wałka rozrządu pierwszej, między nią a głowicą powinno się czymś przesmarować.


Tak sie robiło przedtem rozrządy jak piszesz , wkłądało sie wiertło lub cos twardego miedzy zeby kół i po sprawie . niemoge zlokalizować czy to tak jak beast mi pisał ze moze lac z pod uszczelki głowicy , jek bym zlokalizował z kąd to dokładnie cieknie to mniej roboty by było , jesli by faktycznie chociaz nie jestem pewny w 100 % ze leje spod uszczelki głowicy to musze robic UPG odrazu wszystko bym nowe zrobił , tylko pytanie czy trza splanować głowicę przed załozeniem nowej uszczelki ?

#274 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 marca 2013 - 18:36

czemu jak masz taki problem nie zmienisz tych pokryw przecież od pół roku wałkujesz temat na około:masakra:

#275 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2013 - 18:59

tylko pytanie czy trza splanować głowicę przed załozeniem nowej uszczelki ?

wskazane,chyba ,że chcesz niebawem zkaładać kolejny temat ...

#276 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 13 marca 2013 - 19:55

czemu jak masz taki problem nie zmienisz tych pokryw przecież od pół roku wałkujesz temat na około:masakra:


Dobra koncze juz ten tem z tym wyciekiem oleju , widze ze ci to bardzo przeszkadza .

#277 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 marca 2013 - 19:57

Dobra koncze juz ten tem z tym wyciekiem oleju , widze ze ci to bardzo przeszkadza .


nie przeszkadza mi, tylko ciekawi mnie czemu ?
przecież tyle razy się przybierałeś
może tu jest przyczyna

#278 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 13 marca 2013 - 20:07

Zdejmij dolot,zdejmij pokrywy rozrządu j obejrzyj dokładnie z lampką w łapie motor dookoła.Ślady wycieku muszą być widoczne!Ale z fotelika ich nie zobaczysz.Biała chusteczka Zewa Soft do łapy przecieraj i szukaj.

#279 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 28 marca 2013 - 18:41

Pany sorka ze ponawiam tem , ale juz niemam pojecia z tym wyciekiem niewim niemoge zlokalizowac skad silnik mokry z przodu z boku od strony kierowcy i ztyłu gdzies leje znowu z gury bo spływa po skrzyni tu na łączeniu i na glebe , olej mi leje dopiero jak przejadę z 5 km i stane to kapie tak jak pisałem wczesniej , teraz pytanko a jak bym wyjoł silnik to lepiej mi będzie wszystko zlokalizowac niz z kanału bo przecirz niedo sie nawet zobaczyc taqk wszystko zabudowane , a i czy agregat i tam cus od klimy to odłaączać spuszczać cos z klimy jak bym silnik wyjmował , a i cięzko mi zapala , muszę go krecic troche by załapał , co to moze byc czujnik poł wału ?czy coś innego ??

#280 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 28 marca 2013 - 19:09

To i ja sie podepne pod temat.
W przeciwienstwie do kolegi 'razor35' zlokalizowałem swoją nieszczelnosc,a mianowicie podcieka mi przez przewody od chłodnicy oleju,które wchodzą w blok silnika nad filtrem oleju.
Pytanie,czy macie jakies zalecenia jak sie do tego zabrac,bo nigdy tego nie demontowałem,a nie chciałbym miec jakiejś nie miłej niespodzianki jak bede w kanale pod autem.