Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 stycznia 2013 - 19:32

Mów mi Wujek :D


Wielki szacun Tobie :)

#222 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2013 - 12:33

A widzisz czyli czujnik jest ok :)

Galaxy S3 - Tapatalk 2

#223 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 21 stycznia 2013 - 15:53

Pany , ja juz zgłupiałem całkiem przez ta omsie mam pytanko , czy z pod głowicy moze cieknąc olej ?? denerwuje mnie to juz cieknie mi ale niwiem skąd , podłozyłem papier po samochód i wczoraj zauwazyłem ze jest olej i płyn na tym papierze , dodam ze tak mi nie cieknie tylko jak sie nagrzeje motor , czy to moze być wina znowu tech pokryw kture załozyłem spowrotem na nowej uszczelce , juz myslałem ze wszystko jest ok a tu po paru min jak motor sie zagrzał to wyciek sie pojawił .

#224 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 21 stycznia 2013 - 15:57

rzadko się zdarza że UPG puszcza na zewnątrz (zwykle do środka bo cieńsze ścianki) ale kto wie może to być uszczelka.

#225 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 21 stycznia 2013 - 17:38

rzadko się zdarza że UPG puszcza na zewnątrz (zwykle do środka bo cieńsze ścianki) ale kto wie może to być uszczelka.


Dwa razy robiłem UPG (raz jedna, raz drugą), zawsze wywalało mi na zewnątrz, gdyż to n zewnątrz są cieńsze ścianki, dlatego muszę się z Tobą kolego nie zgodzić.

#226 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 21 stycznia 2013 - 17:50

rzadko się zdarza że UPG puszcza na zewnątrz (zwykle do środka bo cieńsze ścianki) ale kto wie może to być uszczelka.


Więc uszczelkę mogło wywalic pod głowicą i moze lac olej ? ale ogrzewanie jest takie jak powinno płynu mi nieubywa na bagnecie niema sladu wody w zbiorniczku wyruwnawczym niema oleju w płynie więc co moze byc czy to mozliwe ze ta pokrywa jest jednak do d*py mimo iz załozone nowe uszczelki sprawdzałem na szybie jest prosta niema wyboii jedynie co to jak zerknołem patrząc z góry na pokrywe to scianki tych rowków sa takie powyginane .

#227 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 21 stycznia 2013 - 18:01

Więc uszczelkę mogło wywalic pod głowicą i moze lac olej ? ale ogrzewanie jest takie jak powinno płynu mi nieubywa na bagnecie niema sladu wody w zbiorniczku wyruwnawczym niema oleju w płynie więc co moze byc czy to mozliwe ze ta pokrywa jest jednak do d*py mimo iz załozone nowe uszczelki sprawdzałem na szybie jest prosta niema wyboii jedynie co to jak zerknołem patrząc z góry na pokrywe to scianki tych rowków sa takie powyginane .


Jeśli chodzi o UPG to wywala raczej przy kanałach od płynu chłodzącego. Obstawiał bym na pokrzywione pokrywy (może nie do końca masz dobrze zrobione). Ja swoje porozcinałem, założyłem uszczelki reinza, silikon reinzosil i dokręciłem dopiero na odpowiedni moment (chyba 15N) i to pomogło. Jest w sprawdzonych poradach metoda jak to zrobić dobrze. Na pewno nie rób rak, żeby zakładać pokrywy, czekać i dopiero dokręcać na następny dzień jak to radzą niektórzy. Od razu dokręcamy w odpowiedniej kolejności i powinno pomóc. Choć to i tak loteria. Dużą uwagę trzeba zwracać na te półksiężyce na uszczelce z tyłu silnika, żeby się dobrze ułożyły. Najważniejsze to drożna odma.

#228 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 21 stycznia 2013 - 18:24

Jeśli chodzi o UPG to wywala raczej przy kanałach od płynu chłodzącego. Obstawiał bym na pokrzywione pokrywy (może nie do końca masz dobrze zrobione). Ja swoje porozcinałem, założyłem uszczelki reinza, silikon reinzosil i dokręciłem dopiero na odpowiedni moment (chyba 15N) i to pomogło. Jest w sprawdzonych poradach metoda jak to zrobić dobrze. Na pewno nie rób rak, żeby zakładać pokrywy, czekać i dopiero dokręcać na następny dzień jak to radzą niektórzy. Od razu dokręcamy w odpowiedniej kolejności i powinno pomóc. Choć to i tak loteria. Dużą uwagę trzeba zwracać na te półksiężyce na uszczelce z tyłu silnika, żeby się dobrze ułożyły. Najważniejsze to drożna odma.


Juz niebęde zakładał tych plastikowych , kupie aluminiowe od vectry V6 mam nadzieje ze juz sie skonczy ten wyciek tego oleju . Tylko wiesz zaniepokoiło mnie to ze na ziemi tzn podłozyłem gazete jak przyjechałem z pracy , na drugi dzien sprawdzam a na gazecie płyn i olej to mnie zaniepokoiło ze moze uszczelka pod głowicą , ale jak by była uszczelka to by był olej w płynie w zbiorniczku wyruwnawczym i na bagnecie by był płyn noi ogrzewanie by niegrzało jak trza .

#229 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 21 stycznia 2013 - 18:29

Juz niebęde zakładał tych plastikowych , kupie aluminiowe od vectry V6 mam nadzieje ze juz sie skonczy ten wyciek tego oleju . Tylko wiesz zaniepokoiło mnie to ze na ziemi tzn podłozyłem gazete jak przyjechałem z pracy , na drugi dzien sprawdzam a na gazecie płyn i olej to mnie zaniepokoiło ze moze uszczelka pod głowicą , ale jak by była uszczelka to by był olej w płynie w zbiorniczku wyruwnawczym i na bagnecie by był płyn noi ogrzewanie by niegrzało jak trza .


Jak ci wywala na zewnątrz to nie koniecznie musisz mieć na bagnecie czy w zbiorniczku bo jak? UPG to ostateczność, ale też dość częsta rzeczywistość. Może np wywalać olej z pod pokryw, a płyn np jak u mnie gdzieś z jakiegoś elementu układu chłodzenia z tyłu silnika.

#230 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 21 stycznia 2013 - 18:43

Jak ci wywala na zewnątrz to nie koniecznie musisz mieć na bagnecie czy w zbiorniczku bo jak? UPG to ostateczność, ale też dość częsta rzeczywistość. Może np wywalać olej z pod pokryw, a płyn np jak u mnie gdzieś z jakiegoś elementu układu chłodzenia z tyłu silnika.


Ok dam rade jakos , moze raczej cieknie z pod pokrywy przy obudowie rozrządu na tym większym półksiezycu a zobaczyc niema jak nawet tylko widze jak spływa przodem olej az po misce olejowej i na ziemie , dobra kupie pokrywy aluminiowe załoze będe wiedział co i jak jak bedzie dalej ciekło to wtedy będe szukał problemu . ( dzięki za poradę ) Jeszcze pytanko rano po nocnym postoju w garazu jak odkręcam korek od zbiorniczka wyruwnawczego płynu chłodzącego to mam cisnienie i musze go bardzo powoli odkrecać zeby powietrze powoli wyleciało dopiero korek zdejmuje czy to tak ma byc czy nie czy korek juz stary .

#231 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 21 stycznia 2013 - 19:51

Moim zdaniem za długo trzyma ciśnienie .Zmienił bym korek dla pewności.

#232 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 21 stycznia 2013 - 20:07

Moim zdaniem za długo trzyma ciśnienie .Zmienił bym korek dla pewności.


Musi być nowy , czy moze być z allegro uzywany ? Nowy to niewiem gdzie kupię chyba w ASO a tam drogo .

#233 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 21 stycznia 2013 - 20:12

17 zł w każdym dobrym motoryzacyjnym korek kosztuje! nie oryginał ale nowy

#234 OFFLINE   jar48

jar48
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-02-2013

Napisany 22 lutego 2013 - 23:59

Od dłuższego czasu borykam się z takimi samymi problemami, nie mogę uszczelnić wycieku oleju z silnika. Mechanik na którym w sumie polegałem nie daje rady wymienił mi uszczelki pod pokrywami zaworów przejrzał symeringi z przodu silnika (rozrząd) twierdzi że jest sucho, a wyciek jaki był taki jest . O tyle to jest uciążliwe że szczerze mówiąc robię 250km i dolewam 1 litr oleju i tak w kółko się to ciągnie. czy ma możę ktoś podobny problem? potrafi mi ktoś dobrze doradzić? może bedzie łatwiej mechanikowi patrzeć na ten silnik i wykrywać wycieki kiedy bedzie znał możliwe miejsca bo szczerze mówiąc to tego mu chyba brakuje:/

Wygląda na to że wycieka gdzieś z tyłu wszystko pojawia sie z przodu silnika na dole (misce olejowej) czy z tyłu silnika są jakieś przewody olejowe? 2.5 v6 ma chłodnice oleju? mój mechanik sam zadaje sobie te pytania chodz wymieniał mi silnik i nie wie "nie jest pewien, nie pamięta......."

jeżeli ktoś ma jakieś sensowne pomysły wykluczając uszczelki zaworów i symeringów na rozrzadzie. jakieś miejsca czy przyczyny lub za co ten mój mechanik ma sie teraz zabrać to prosze o odp.

#235 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 23 lutego 2013 - 00:00

chlodniczka oleju jest umiejscowiona pomiedzy glowicami.

sprawdzal uszczelniacz walu korbowego z tylu silnika na polaczeniu silnik - skrzynia?

#236 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lutego 2013 - 17:03

łatwiej mechanikowi patrzeć na ten silnik i wykrywać wycieki kiedy bedzie znał możliwe miejsca

zacznij od zmiany mechanika

#237 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2013 - 19:26

Witam. Właśnie przed chwilą pozbyłem się kolektora ssącego i pokrywy zaworów z zewnątrz są suche . Mimo wszystko w lewej głowicy jest dużo oleju ( z fajek cieknie olej). Mam ściągać te pokrywy ??? Czy ten wyciek jest od wewnątrz pokryw ???Zdemontowałem plastik pod kolektorem i tam jest olej w pobliżu chyba pompy oleju. Aha i tak przy okazji chcę zmienić wadliwy termostat , czy na tym etapie rozbiórki silnika jest to proste ???

#238 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2013 - 21:34

Witam. Właśnie przed chwilą pozbyłem się kolektora ssącego i pokrywy zaworów z zewnątrz są suche . Mimo wszystko w lewej głowicy jest dużo oleju ( z fajek cieknie olej). Mam ściągać te pokrywy ??? Czy ten wyciek jest od wewnątrz pokryw ???Zdemontowałem plastik pod kolektorem i tam jest olej w pobliżu chyba pompy oleju. Aha i tak przy okazji chcę zmienić wadliwy termostat , czy na tym etapie rozbiórki silnika jest to proste ???


Po pierwsze to jezeli w swiecach masz olej to mechanik spierdzielil robote. To moze byc przyczyna Twojego wycieku. Pod plastikowym kolektorem nie ma pompy oleju :masakra: wiec noie wiem skad Ci cieknie. moze z chlodniczki oleju (a raczej przwodow). Jak masz zdjete kolektory to termostat jest przy obudowie rozrzadu.

#239 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2013 - 23:34

OK. Czyli cieknie od wewnętrznej strony pokryw i dlatego tego nie widac ???

#240 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2013 - 00:28

Tak moze byc. Przejedz palcem dookola pokryw i jezeli choc troche bedzie tlusty to masz nieszczelnosc