

Powracający wyciek oleju V6
#181
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 17:23
W sumie coś czytałem że jak ktoś Motul stosuje to nie ma właśnie tego typu objawów a ja go właśnie używam, może temu
#182
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 17:24
Z drugiej strony, jak jeszcze tego komunikatu nie miałeś - to prędzej, czy później będziesz miał

#183
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 17:26
Chciałem napisać że może to zależy od silnika skoro niektórzy tak mają a inni nie ale patrze że Lukasboss też ma 3.2 i też tak ma. A jakiego oleju używasz? Może od rodzaju stosowanego oleju to zależy
Ja mam zalany Castrol GTX Magnatec 5w40

#184
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 17:30
Jak poczytasz trochę Forum to będziesz miał większą wiedzę, bo akurat z tym komunikatem to jest typowa i znana historia dla wieloletnich użytkowników.
Z drugiej strony, jak jeszcze tego komunikatu nie miałeś - to prędzej, czy później będziesz miał
Postaram się tyle wyczytać ile to możliwe, tak żeby nie zadawać pytań tylko odpowiadać innym

#185
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 18:24
masz silnik v6 przy połowie bagnetu nie wywala Ci bledu poziomu oleju na wyswietlaczu (w trasie przy wyzszych obrotach) ? V6 lubia miec maxa. Odpalasz zimny silnik na chwilke gasisz czekasz az olej splynie i sprawdzasz stan oleju. W poprzednim silniku takim jak Ty masz polowa bagnetu w trasie oznaczala zawsze komunikat o niskim stanie...
Na zimnym jest na połowie , a na ciepłym max na bagnecie , zaduzo tez niemoze byc oleju to niedobrze dla silnka jak duzo . Zreszta wlałem tyle ile producent zaleca 5,75 L.
#186
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 19:03
Na zimnym jest na połowie , a na ciepłym max na bagnecie , zaduzo tez niemoze byc oleju to niedobrze dla silnka jak duzo . Zreszta wlałem tyle ile producent zaleca 5,75 L.
Za dużo by było jak byś miał 0,5-1 litr za znakiem MAX. Ale niech kazdy robi jak uwaza

Dziwne ze na cieplo masz max. Ja osobiscie nigdy takiego zjawiska nie zaobserwowalem (predzej cały bagnet jest zachlapany po pracy silnika). Na cieplym silniku zawsze jest mniej bo olej rozprowadzony jest po calym silniku (jest tez w filtrze). Dlatego w trasie przy wysokich obrotach moze komus wywalic niski poziom oleju na kompie bo miska ma mniej oleju niz jak silnik jest zimny lub jezdzimy w "normlanym" zakresie obrotow. Jak olej splynie wtedy mamy rzeczywisty stan oleju.
#187
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 20:06
Za dużo by było jak byś miał 0,5-1 litr za znakiem MAX. Ale niech kazdy robi jak uwaza
Dziwne ze na cieplo masz max. Ja osobiscie nigdy takiego zjawiska nie zaobserwowalem (predzej cały bagnet jest zachlapany po pracy silnika). Na cieplym silniku zawsze jest mniej bo olej rozprowadzony jest po calym silniku (jest tez w filtrze). Dlatego w trasie przy wysokich obrotach moze komus wywalic niski poziom oleju na kompie bo miska ma mniej oleju niz jak silnik jest zimny lub jezdzimy w "normlanym" zakresie obrotow. Jak olej splynie wtedy mamy rzeczywisty stan oleju.
Nie dziwne tylko tak jest , zimy silnik stan połowe na bagnecie silnik gorący po krutkim postoju olej spłynie juz do miski prawda , wiec wyjmuje bagnet przecieram szmatka sprawdzam i co jest max jest a to dlatego ze jest olej gorący i sie zwieksza jego objetosc prawda tak samo jak jest to zwodą czy płynem chłodzącym zimny jest ok gorący przegracza kreske max , to samo jest z olejem .
#188
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 17:30
#189
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 18:24
#190
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 18:27
#191
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 18:46
#192
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 19:00
#193
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 19:38
A może pokrywa plastikowa pod wpływem temperatury się odkształca
Plastikowa , ta sama co mialem wczesniej , zdaje mi sie ze leje spod tego półksiezyca z przodu od strony rozrzadu , tak mysle bo niemoge zobaczyc od góry , z kanału widac jak spływa z przodu silnika i leje az po misce olejowej ale to chyba nie z miski bo zgóry spływa , a tak namarginesie czy samemu da sie wymienic ten zimering i czy trza zwalac rozrząd ?
#194
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 20:09
Pokrywy niebawem zmieniam na alu, przekonam się, czy to cokolwiek zmienia.
A tak przy okazji, Panowie, to w końcu masło czy majonez??? Bo nie wiem czy szykować chleb, czy jajeszka na twardo :jump:
#195
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 20:16
Plastikowa , ta sama co mialem wczesniej , zdaje mi sie ze leje spod tego półksiezyca z przodu od strony rozrzadu , tak mysle bo niemoge zobaczyc od góry , z kanału widac jak spływa z przodu silnika i leje az po misce olejowej ale to chyba nie z miski bo zgóry spływa , a tak namarginesie czy samemu da sie wymienic ten zimering i czy trza zwalac rozrząd ?
Musisz zwalać, a to czy zmienisz sam to zależy co potrafisz, ciężko komuś to stwierdzić
U mnie jest, niewiele, ale znika jak temperatura otoczenia jest powyżej zera. Pewnie szybciej dogrzewa się silnik. Odma była czyszczona, olej 5W40.Sądzę, że niezależnie od warunków zewnętrznych zasadniczą rolę odgrywa stan silnika, im mniej przedmuchów, tym mniejsze prawdopodobieństwo produkcji "spożywczej".
Pokrywy niebawem zmieniam na alu, przekonam się, czy to cokolwiek zmienia.
A tak przy okazji, Panowie, to w końcu masło czy majonez??? Bo nie wiem czy szykować chleb, czy jajeszka na twardo :jump:
Nie pytaj Stary bo będziesz miał problem jak któryś z panów Ci napisze żebyś jajuszka szykował:jump:
#196
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 20:18
A tak przy okazji, Panowie, to w końcu masło czy majonez? Bo nie wiem czy szykować chleb, czy jajeszka na twardo
jajka bo to majonez bo majonez jest z oleju


#197
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 20:35
No mam pojęcie robiłem 4 cylindrowe ale V 6 nie jeszcze sie niebawiłem rozrządem , ale moze to nie zimering ino ta piepszona pokrywa plastikowa , tak na marginesie ona była uszczerbiona tzn wyłamany był ten rowek co wchodzi uszczelka na ten większy półksiezyc ten co jest z przodu przy rozrzadzie i włąsnie chyba z tamtąd leje .
#198
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 20:43
Nie dziwne tylko tak jest , zimy silnik stan połowe na bagnecie silnik gorący po krutkim postoju olej spłynie juz do miski prawda , wiec wyjmuje bagnet przecieram szmatka sprawdzam i co jest max jest a to dlatego ze jest olej gorący i sie zwieksza jego objetosc prawda tak samo jak jest to zwodą czy płynem chłodzącym zimny jest ok gorący przegracza kreske max , to samo jest z olejem .
Masz racje ale poziom oleju prawidłowo na bagnecie sprawdza sie po chwilowym odpaleniu i zgaszeniu auta a nie na goracym silniku. Jezeli na goraco jest poziom max to nic to nie zmienia ze na zimno przy rozruchu masz polowe na bagnecie a V-ki lubia miec pod max. Od lat jezdzimy z maxem na zimno i nic sie zlego nie dzieje z autem a na autobanie nie ma problemu z czujnikiem oleju.
#199
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 20:52
Masz racje ale poziom oleju prawidłowo na bagnecie sprawdza sie po chwilowym odpaleniu i zgaszeniu auta a nie na goracym silniku. Jezeli na goraco jest poziom max to nic to nie zmienia ze na zimno przy rozruchu masz polowe na bagnecie a V-ki lubia miec pod max. Od lat jezdzimy z maxem na zimno i nic sie zlego nie dzieje z autem a na autobanie nie ma problemu z czujnikiem oleju.
no wlasnie ja mam olej w polowie podzialki na bagnecie ale jak wyjade na autostrade czy jakas droge szybkiego ruchu przy predkosci kolo 120 i przejechaniu okolo 20 km wyskakuje mi na kompie brak oleju i po zresetowaniu kompa i tak za kolejne 20 km wyskoczy i tak w kolko a olej zawsze na polowie i silnik nie zrzera ani grama ale ten komunikat jest strasznie wkur.......

#200
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 20:56
To logiczne, pompa pracuje pod obciążeniem. Jeśłi masz sprawny czujnik poziomu oleju, po prostu uzupełnij do 3/4.jak wyjade na autostrade czy jakas droge szybkiego ruchu przy predkosci kolo 120 i przejechaniu okolo 20 km wyskakuje mi na kompie brak oleju
Komunikaty są dwa, w angielskim pierwszy to "Oil level", poziom oleju, czyli delikatne upomnienie sugerujące uzupełnienie do 3/4 stanu, bo jest w okolicy połowy stanu, drugi to "Oil lack", brak oleju, czyli poziom spadł poniżej minimum. U mnie tak działa.