Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 stycznia 2013 - 17:23

Nie miałem takiego przypadku dlatego może niewielka wiedza moja na ten temat

W sumie coś czytałem że jak ktoś Motul stosuje to nie ma właśnie tego typu objawów a ja go właśnie używam, może temu

#182 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2013 - 17:24

Jak poczytasz trochę Forum to będziesz miał większą wiedzę, bo akurat z tym komunikatem to jest typowa i znana historia dla wieloletnich użytkowników.

Z drugiej strony, jak jeszcze tego komunikatu nie miałeś - to prędzej, czy później będziesz miał :D

#183 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2013 - 17:26

Chciałem napisać że może to zależy od silnika skoro niektórzy tak mają a inni nie ale patrze że Lukasboss też ma 3.2 i też tak ma. A jakiego oleju używasz? Może od rodzaju stosowanego oleju to zależy


Ja mam zalany Castrol GTX Magnatec 5w40 :)

#184 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 stycznia 2013 - 17:30

Jak poczytasz trochę Forum to będziesz miał większą wiedzę, bo akurat z tym komunikatem to jest typowa i znana historia dla wieloletnich użytkowników.

Z drugiej strony, jak jeszcze tego komunikatu nie miałeś - to prędzej, czy później będziesz miał :D


Postaram się tyle wyczytać ile to możliwe, tak żeby nie zadawać pytań tylko odpowiadać innym :)

#185 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 13 stycznia 2013 - 18:24

masz silnik v6 przy połowie bagnetu nie wywala Ci bledu poziomu oleju na wyswietlaczu (w trasie przy wyzszych obrotach) ? V6 lubia miec maxa. Odpalasz zimny silnik na chwilke gasisz czekasz az olej splynie i sprawdzasz stan oleju. W poprzednim silniku takim jak Ty masz polowa bagnetu w trasie oznaczala zawsze komunikat o niskim stanie...


Na zimnym jest na połowie , a na ciepłym max na bagnecie , zaduzo tez niemoze byc oleju to niedobrze dla silnka jak duzo . Zreszta wlałem tyle ile producent zaleca 5,75 L.

#186 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2013 - 19:03

Na zimnym jest na połowie , a na ciepłym max na bagnecie , zaduzo tez niemoze byc oleju to niedobrze dla silnka jak duzo . Zreszta wlałem tyle ile producent zaleca 5,75 L.


Za dużo by było jak byś miał 0,5-1 litr za znakiem MAX. Ale niech kazdy robi jak uwaza :)

Dziwne ze na cieplo masz max. Ja osobiscie nigdy takiego zjawiska nie zaobserwowalem (predzej cały bagnet jest zachlapany po pracy silnika). Na cieplym silniku zawsze jest mniej bo olej rozprowadzony jest po calym silniku (jest tez w filtrze). Dlatego w trasie przy wysokich obrotach moze komus wywalic niski poziom oleju na kompie bo miska ma mniej oleju niz jak silnik jest zimny lub jezdzimy w "normlanym" zakresie obrotow. Jak olej splynie wtedy mamy rzeczywisty stan oleju.

#187 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 13 stycznia 2013 - 20:06

Za dużo by było jak byś miał 0,5-1 litr za znakiem MAX. Ale niech kazdy robi jak uwaza :)

Dziwne ze na cieplo masz max. Ja osobiscie nigdy takiego zjawiska nie zaobserwowalem (predzej cały bagnet jest zachlapany po pracy silnika). Na cieplym silniku zawsze jest mniej bo olej rozprowadzony jest po calym silniku (jest tez w filtrze). Dlatego w trasie przy wysokich obrotach moze komus wywalic niski poziom oleju na kompie bo miska ma mniej oleju niz jak silnik jest zimny lub jezdzimy w "normlanym" zakresie obrotow. Jak olej splynie wtedy mamy rzeczywisty stan oleju.


Nie dziwne tylko tak jest , zimy silnik stan połowe na bagnecie silnik gorący po krutkim postoju olej spłynie juz do miski prawda , wiec wyjmuje bagnet przecieram szmatka sprawdzam i co jest max jest a to dlatego ze jest olej gorący i sie zwieksza jego objetosc prawda tak samo jak jest to zwodą czy płynem chłodzącym zimny jest ok gorący przegracza kreske max , to samo jest z olejem .

#188 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 15 stycznia 2013 - 17:30

Panowie moze głupie pytanie ale niewiem gdzie w V6 2,5 znajduje sie chlodniczka olejowa czy tam cos , załozyłem pokrywy te same , sprawdziłem czy jest ok , i nie jest ok na biegu jałowym chodzł z 15 min i zaczeło mi lac ale to tak wali kapie mi z przodu miski olejowej widac ale to niejest z miski olej leci gdzies z góry niemam pojecia z skad on leci , czytałem tu na forum o jakiejs chłodnicczae oleju ze byc moze to przeznia tak kapie ? a moze tez wywala olej z przodu pokrywy , niemozna nawet zobaczyc tak zanudowane czy z tamtąd leje .

#189 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 15 stycznia 2013 - 18:24

chłodniczka jest pomiedzy głowicami pod pokrywką do której wchodzą dwie rurki zanurzona w borygo

#190 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2013 - 18:27

Którymś simmeringiem leje, albo wału, albo wałków (jeśli nie wymieniałeś podczas wymiany pokryw. Chłodniczka oleju jest między głowicami, obmywana przez płyn chłodzący, więc niemożliwym jest, żeby Ci z niej leciało.

#191 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2013 - 18:46

bardziej prawdopodobne jest podwinięcie się uszczelki przy zakładaniu pokrywy

#192 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 15 stycznia 2013 - 19:00

A może pokrywa plastikowa pod wpływem temperatury się odkształca

#193 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 15 stycznia 2013 - 19:38

A może pokrywa plastikowa pod wpływem temperatury się odkształca


Plastikowa , ta sama co mialem wczesniej , zdaje mi sie ze leje spod tego półksiezyca z przodu od strony rozrzadu , tak mysle bo niemoge zobaczyc od góry , z kanału widac jak spływa z przodu silnika i leje az po misce olejowej ale to chyba nie z miski bo zgóry spływa , a tak namarginesie czy samemu da sie wymienic ten zimering i czy trza zwalac rozrząd ?

#194 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 stycznia 2013 - 20:09

U mnie jest, niewiele, ale znika jak temperatura otoczenia jest powyżej zera. Pewnie szybciej dogrzewa się silnik. Odma była czyszczona, olej 5W40.Sądzę, że niezależnie od warunków zewnętrznych zasadniczą rolę odgrywa stan silnika, im mniej przedmuchów, tym mniejsze prawdopodobieństwo produkcji "spożywczej".
Pokrywy niebawem zmieniam na alu, przekonam się, czy to cokolwiek zmienia.
A tak przy okazji, Panowie, to w końcu masło czy majonez??? Bo nie wiem czy szykować chleb, czy jajeszka na twardo :jump:

#195 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 15 stycznia 2013 - 20:16

Plastikowa , ta sama co mialem wczesniej , zdaje mi sie ze leje spod tego półksiezyca z przodu od strony rozrzadu , tak mysle bo niemoge zobaczyc od góry , z kanału widac jak spływa z przodu silnika i leje az po misce olejowej ale to chyba nie z miski bo zgóry spływa , a tak namarginesie czy samemu da sie wymienic ten zimering i czy trza zwalac rozrząd ?


Musisz zwalać, a to czy zmienisz sam to zależy co potrafisz, ciężko komuś to stwierdzić

U mnie jest, niewiele, ale znika jak temperatura otoczenia jest powyżej zera. Pewnie szybciej dogrzewa się silnik. Odma była czyszczona, olej 5W40.Sądzę, że niezależnie od warunków zewnętrznych zasadniczą rolę odgrywa stan silnika, im mniej przedmuchów, tym mniejsze prawdopodobieństwo produkcji "spożywczej".
Pokrywy niebawem zmieniam na alu, przekonam się, czy to cokolwiek zmienia.
A tak przy okazji, Panowie, to w końcu masło czy majonez??? Bo nie wiem czy szykować chleb, czy jajeszka na twardo :jump:


Nie pytaj Stary bo będziesz miał problem jak któryś z panów Ci napisze żebyś jajuszka szykował:jump:

#196 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 15 stycznia 2013 - 20:18

A tak przy okazji, Panowie, to w końcu masło czy majonez? Bo nie wiem czy szykować chleb, czy jajeszka na twardo


jajka bo to majonez bo majonez jest z oleju :) a masło ze śmietany a tej nie mamy w silniku :)

#197 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 15 stycznia 2013 - 20:35

[quote name='cinioo']Musisz zwalać, a to czy zmienisz sam to zależy co potrafisz, ciężko komuś to stwierdzić



No mam pojęcie robiłem 4 cylindrowe ale V 6 nie jeszcze sie niebawiłem rozrządem , ale moze to nie zimering ino ta piepszona pokrywa plastikowa , tak na marginesie ona była uszczerbiona tzn wyłamany był ten rowek co wchodzi uszczelka na ten większy półksiezyc ten co jest z przodu przy rozrzadzie i włąsnie chyba z tamtąd leje .

#198 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2013 - 20:43

Nie dziwne tylko tak jest , zimy silnik stan połowe na bagnecie silnik gorący po krutkim postoju olej spłynie juz do miski prawda , wiec wyjmuje bagnet przecieram szmatka sprawdzam i co jest max jest a to dlatego ze jest olej gorący i sie zwieksza jego objetosc prawda tak samo jak jest to zwodą czy płynem chłodzącym zimny jest ok gorący przegracza kreske max , to samo jest z olejem .


Masz racje ale poziom oleju prawidłowo na bagnecie sprawdza sie po chwilowym odpaleniu i zgaszeniu auta a nie na goracym silniku. Jezeli na goraco jest poziom max to nic to nie zmienia ze na zimno przy rozruchu masz polowe na bagnecie a V-ki lubia miec pod max. Od lat jezdzimy z maxem na zimno i nic sie zlego nie dzieje z autem a na autobanie nie ma problemu z czujnikiem oleju.

#199 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 318 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 stycznia 2013 - 20:52

Masz racje ale poziom oleju prawidłowo na bagnecie sprawdza sie po chwilowym odpaleniu i zgaszeniu auta a nie na goracym silniku. Jezeli na goraco jest poziom max to nic to nie zmienia ze na zimno przy rozruchu masz polowe na bagnecie a V-ki lubia miec pod max. Od lat jezdzimy z maxem na zimno i nic sie zlego nie dzieje z autem a na autobanie nie ma problemu z czujnikiem oleju.


no wlasnie ja mam olej w polowie podzialki na bagnecie ale jak wyjade na autostrade czy jakas droge szybkiego ruchu przy predkosci kolo 120 i przejechaniu okolo 20 km wyskakuje mi na kompie brak oleju i po zresetowaniu kompa i tak za kolejne 20 km wyskoczy i tak w kolko a olej zawsze na polowie i silnik nie zrzera ani grama ale ten komunikat jest strasznie wkur.......:mad:

#200 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 stycznia 2013 - 20:56

jak wyjade na autostrade czy jakas droge szybkiego ruchu przy predkosci kolo 120 i przejechaniu okolo 20 km wyskakuje mi na kompie brak oleju

To logiczne, pompa pracuje pod obciążeniem. Jeśłi masz sprawny czujnik poziomu oleju, po prostu uzupełnij do 3/4.
Komunikaty są dwa, w angielskim pierwszy to "Oil level", poziom oleju, czyli delikatne upomnienie sugerujące uzupełnienie do 3/4 stanu, bo jest w okolicy połowy stanu, drugi to "Oil lack", brak oleju, czyli poziom spadł poniżej minimum. U mnie tak działa.