Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 03 października 2012 - 10:45

dzisiaj rano odpaliłem i było o niebo lepiej. Obroty były troszkę wyższe (około 1000rpm) ale nie było tego mulenia i szarpania. Może po wczorajszej wymianie uszczelek, jak wieczorem odbierałem od mechanika i przejechałem kawałek autostradą to się wypaliło to co miało się wypalić i problem zniknie?? Dzisiaj wieczorem jak po 22 będę wychodził z pracy i auto będzie zimnie to się wszystko okaże.

A ten silniczek krokowy w którym miejscu ma być u mnie??

#162 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 października 2012 - 10:50

A ten silniczek krokowy w którym miejscu ma być u mnie

2.6 nie ma krokowca. A podobne objawy miałem przy zdychającym czujniku wałków rozrządu.

#163 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 03 października 2012 - 10:58

sory za krokowca zasugerowałem sie v6 ty asz podajrze sterowaną elektronicznie przepustnice i tam ona sobie reguluję

#164 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 04 października 2012 - 08:47

wczoraj w nocy (wtorek o 22) po pracy odpaliłem i było nadal w porządku. Tzn. obroty około 900 na początku ale po krótkim rozgrzaniu ustabilizowane na 600.. Mam nadzieję, że to już koniec problemów.

ale dzisiejszego wieczoru (czwartek) wyjeżdżając spod pracy, troszkę jej wcisnąłem przy starcie i po niedługim czasie zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika - wcześniej zaświeciła się zanim były wymiany chłodniczki i uszczelek (ale błąd był skasowany). Gdzie może teraz tkwić przyczyna??

#165 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 października 2012 - 06:01

wczoraj w nocy (wtorek o 22) po pracy odpaliłem i było nadal w porządku. Tzn. obroty około 900 na początku ale po krótkim rozgrzaniu ustabilizowane na 600.. Mam nadzieję, że to już koniec problemów.

ale dzisiejszego wieczoru (czwartek) wyjeżdżając spod pracy, troszkę jej wcisnąłem przy starcie i po niedługim czasie zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika - wcześniej zaświeciła się zanim były wymiany chłodniczki i uszczelek (ale błąd był skasowany). Gdzie może teraz tkwić przyczyna??


Jeśli zapaliła się kontrolka to najpierw sczytaj błędy.

#166 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 05 października 2012 - 21:33

Jeśli zapaliła się kontrolka to najpierw sczytaj błędy.


jak to się robiło bez podłączania pod komputer??

#167 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 05 października 2012 - 21:59

http://forum.omegakl...ead.php?t=27139

#168 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 05 października 2012 - 22:02

podziękować...
tak to jest, najpierw pisać zamiast poszukać... człowiek po pracy leniwy ;)

#169 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 05 października 2012 - 22:05

spoko czasem opcja "szukaj" nie potrafi znaleźć największych banałów

#170 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 07 października 2012 - 14:11

powiem tak.. szarpania i mulenia przy zimnym silniku już nie ma..
uszczelki wymienione, chociaż po trasie 100km A2 widać, że się coś poci (pewnie jednak mechanik nie zapodał silikonu, jak mu mówiłem).
Jestem w trakcie czyszczenia układu chłodzącego, już ze 3 razy spuszczałem wszystko i nalewałem czystej wody z octem, ale nadal pokazuje się olej (jak pisałem wcześniej chłodniczka wymieniona). BTW ile wody należy wlać?? Po ostatnim spuszczaniu (ja robiłem to pierwszy raz - wcześniej mechanik) weszło mi jakieś 5-6 litrów - później w czasie trasy po A2 dolałem z 1-2 litry bo wyskoczył komunikat o niskim stanie. Dzisiaj rano sprawdzałem na zimnym silniku stan i był poniżej normy - czy za mało było wlane, czy gdzieś ucieka?

Podczas wcześniejszych szarpań na zimnym zaświeciła się kontrolka silnika. Dzisiaj sczytałem błędy:

0161 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0156 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0150 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? 2
0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
0302 Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów
0304 Zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów
0306 Zapłon cylindra 6 - wypadanie zapłonów
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata
0120 Czujnik położenia przepustnicy

Czy to mogą być jeszcze błędy sprzed wymian?? Jeśli tak to czy skasuje je odłączenie aku czy trzeba interfejsem??
Na co dodatkowo wskazują w/w błędy?

#171 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2012 - 21:37

Błędy musisz wykasować kompem, ale powinny też zniknąć po chyba 20 prawidłowych odpaleń auta, jesli one oczywiscie nie występują, ale najlepiej komp sobie z tym poradzi.

#172 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 08 października 2012 - 14:03

na razie to wczoraj odłączyłem aku na 15 min. Po dzisiejszej krótkiej trasie błędy nie wyskoczyły.. jeśli się pojawią to wtedy na kompa pojadę.

#173 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 12 października 2012 - 22:59

mechanik ją podmieniał-włożył-odpalił -wyciągnął...
i tyle...mógł chociaż klemę zdjąć...


Mam prośbę znajdź jakiegoś kumpla lub podjedz do mechanika i podepnij do aku Woltomierz(V) i zmierz napięcie przy wkręceniu silnika na obroty daj znać czy napięcie nie przekracza 15v

#174 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 października 2012 - 12:12

mogę to zrobić w poniedziałek rano...a co to ma na celu?
generalnie wczoraj kupiłem akumulator...mój miał zwarcie...
cała usterkę opisana wcześniej mam do dzisiaj...
nauczyłem się z tym jeżdzić...jeszcze planuje wymienić listwę z wtryskiwaczami benzyny....

#175 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 października 2012 - 13:47

nie no listwę mam już od dłuższego czasu w bagażniku jeżdzi,ale nie mam kiedy się zebrac do wymiany....
a co z tym napięciem?

#176 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 13 października 2012 - 16:47

a taki trop jak sprawdzisz to sie wypowiem bo nie chce zaczynać nie potrzebnej dyskusji

#177 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 października 2012 - 09:15

14,60V to najwyższy odczyt przy max obrotach...

#178 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 14 października 2012 - 10:47

no to całe szczęście podejrzewałem że możesz mieć alternator uszkodzony i ci by ładował np. do 18V a gaziarze na przeglądach kręcą silniki dość konkretnie i mogło si po palić jakieś podzespoły.

#179 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 października 2012 - 10:53

a powiedzcie mi czy po przejściu silnika na zasilanie lpg- wyciągam przekaźnik od pompy paliwa i auto gaśnie...czy to normalne?

#180 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 października 2012 - 11:32

Rozlacz pompe przy zbiorniku i zobacz co bedzie sie dzialo.