A co powiecie na takie kody błędów może to jakaś wskazówka będzie.
38 52 62 92 sprawdzałem na spinacz.


Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)
Rozpoczęte przez
Topek
, 13 lip 2010, 22:18
267 odpowiedzi na ten temat
#261
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2015 - 14:35
#262
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2015 - 14:42
A co powiecie na takie kody błędów może to jakaś wskazówka będzie.
38 52 62 92 sprawdzałem na spinacz.
38, sonda
52 lampka kontrolna na desce
62 EVAP
92 czujnik wałka rozrządu
sprawdź masy
#263
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2015 - 14:58
ten czujnik wałka był wymieniony (zamiennik) i dalej to samo
EVAP co to? A co do masy to mozesz powiedzieć gdzie się znajduje i co mam tam sprawdzic>??
EVAP co to? A co do masy to mozesz powiedzieć gdzie się znajduje i co mam tam sprawdzic>??
#264
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2015 - 18:41
Ewap: opary paliwa
wężyk z baku z oparami paliwa idzie do kolektora( z tyłu kolektora) może być tam nieszczelności która tak jak zapchany egr wywołują błąd sondy lambda
wężyk z baku z oparami paliwa idzie do kolektora( z tyłu kolektora) może być tam nieszczelności która tak jak zapchany egr wywołują błąd sondy lambda
#265
OFFLINE
#266
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2015 - 23:04
Witam
Mam dokładnie takie same objawy (punkt w punkt) jak kolega z pierwszego postu tego tematu- rozwiązanie jego problemu to cewka wysokiego. Ja zmieniłem w tej kojejności:
świece, kable i cewke (stara miała małe peknięcie więc uznałem, że znalazłem przyczyne). Zabiegi te nie przyniosły żadnego rezultatu. Auto jak szarpało tak szarpie dalej. Obroty trzyma równe, pali na dotyk, błędów komp nie pokazuje (czyściutko), dolot sczelny, filtry wymienione. Silnik x20xev. Nie wiem co mam już robić :(> Po 7 latach współpracy Klucha robi mi takie psikusy :masakra:
Mam dokładnie takie same objawy (punkt w punkt) jak kolega z pierwszego postu tego tematu- rozwiązanie jego problemu to cewka wysokiego. Ja zmieniłem w tej kojejności:
świece, kable i cewke (stara miała małe peknięcie więc uznałem, że znalazłem przyczyne). Zabiegi te nie przyniosły żadnego rezultatu. Auto jak szarpało tak szarpie dalej. Obroty trzyma równe, pali na dotyk, błędów komp nie pokazuje (czyściutko), dolot sczelny, filtry wymienione. Silnik x20xev. Nie wiem co mam już robić :(> Po 7 latach współpracy Klucha robi mi takie psikusy :masakra:
#267
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2015 - 02:31
Wyczyść krokowca(jak wykręcisz krokowy sprawdz stan uszczelki) i zawór EGR albo go zaślep, przy okazji sprawdz czy kolektor wydechowy nie jest pęknięty(często pękają)
jeśli potrafisz to sprawdz też czujnik położenia przepustnicy i czy jest dobrze ustawiony, najlepiej ściągnij całą przepustnicę i wymyj potem zobacz czy też jest dobrze ustawiona bo czasem się trafia gość co tam gżebał i klapka jest za daleko ustawiona i najpierw domyka przepustnicę a potem dopiero ją otwiera. czujnik temepratóry się łatwo sprawdza miernikiem na dozgrzaym silniku ma mieć około 200ohm często pokazuje 100-150 więcej i nie trzba się tym przejmować ale jak pokaże 600 to wiec że coś się dzieje
jeśli potrafisz to sprawdz też czujnik położenia przepustnicy i czy jest dobrze ustawiony, najlepiej ściągnij całą przepustnicę i wymyj potem zobacz czy też jest dobrze ustawiona bo czasem się trafia gość co tam gżebał i klapka jest za daleko ustawiona i najpierw domyka przepustnicę a potem dopiero ją otwiera. czujnik temepratóry się łatwo sprawdza miernikiem na dozgrzaym silniku ma mieć około 200ohm często pokazuje 100-150 więcej i nie trzba się tym przejmować ale jak pokaże 600 to wiec że coś się dzieje
#268
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2015 - 09:54
Dzieki
Bede działał jeszcze bo przez tyle lat kluchy nigdy nie dalem do mechanika, zawsze sam z nia walczylem
to teraz tez będe sam. Na chwile obecna moge powiedzieć: krokowca zmieniałem jakis rok temu- orginał, z 2 lata temu czujnik położenia wałka- siemens. Przepustnicy nie czysciłem juz- ze 4 lata. EGR nie ruszałem wcale jak mam samochód.
Kolektor mam pęknięty ale to też już z 5 lat. Dodam tylko, że omega zaczeła nagle tak szarpać ok 1 miesiąc wstecz. Nie pamietam czy podczas jazdy czy po odpaleniu ale napewno z dnia na dzień- wczesniej było wszystko OK.
Bede działał jeszcze bo przez tyle lat kluchy nigdy nie dalem do mechanika, zawsze sam z nia walczylem

Kolektor mam pęknięty ale to też już z 5 lat. Dodam tylko, że omega zaczeła nagle tak szarpać ok 1 miesiąc wstecz. Nie pamietam czy podczas jazdy czy po odpaleniu ale napewno z dnia na dzień- wczesniej było wszystko OK.