Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 września 2014 - 19:12

Warto wymienić IMHO. Groszowa sprawa a może być zasyfiony jak nikt wcześniej nie wymieniał. Czy na ssaniu wchodzi na ok. 1100 rpm ?


u mnie wchodzi ale tylko na jakies 2 sekundy i pozniej spada do 500 i faluje tak od 500 do 700. to moze byc wina tego IMHo??

#242 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2014 - 20:12

Powinna trzymać dłużej. IMHO to znaczy wg mnie. U mnie trzyma ok. minuty, może krócej zależy od temperatury na zewnątrz, potem spada do ok. 700 i tak zostaje.

#243 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 września 2014 - 20:15

Powinna trzymać dłużej. IMHO to znaczy wg mnie. U mnie trzyma ok. minuty, może krócej zależy od temperatury na zewnątrz, potem spada do ok. 700 i tak zostaje.


Czyli jak wymienię filtr paliwa to powinno byc ok??:)

#244 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2014 - 20:53

Jak nie wiesz kiedy był wymieniany to wymień. Jak nie pomoże można szukać dalej przyczyny. Może coś z podcisnieniem jest nie tak.

#245 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 września 2014 - 21:05

Jak nie wiesz kiedy był wymieniany to wymień. Jak nie pomoże można szukać dalej przyczyny. Może coś z podcisnieniem jest nie tak.


:ok:

#246 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 04 września 2014 - 13:57

Mam to samo .... :(


Też mam to samo i nowy filtr paliwa nic nie dał.

#247 OFFLINE   shekin

shekin
  • 11 postów
  • Dołączył: 15-01-2012
  • Skąd: Parzymiechy

Napisany 20 września 2014 - 20:20

Też mam podobny problem. Teraz myślę że to może regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej przed króćcem węża powrotnego paliwa. Jestem w trakcie sprawdzania, muszę załatwić inny

#248 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 września 2014 - 20:52

Wystarczy sprawdzic cisnienie na listwie...jest tam wentyl...nie pamietam ile powinno byc-poszukaj na forum...cos koło 2,2 bar....jak nie puszcza paliwa w podcisnienie to regulator jest o.k.

#249 OFFLINE   shekin

shekin
  • 11 postów
  • Dołączył: 15-01-2012
  • Skąd: Parzymiechy

Napisany 26 września 2014 - 19:37

Wyjaśniło się. Podłączyłem manometr pod wentyl na listwie wtryskowej i było ok 1,5 bara. Otworzyłem bak żeby wyjąć pompę paliwa. Ale dla pewności że przyczyną nie jest jeszcze instalacja elektryczna w aucie podłączyłem pompę bezpośrednio do akumulatora.
Okazało się że wężyk między pokrywą zbiornika i pompą jest dziurawy. Po wymianie wężyka ciśnienie na listwie 2,5 bara, a pompa daje 4 bary.
Autko odpala od razu i jeździ na benzynie przy pedale w podłodze bez żadnych szarpnięć.

#250 OFFLINE   bzyq

bzyq

    on road

  • 183 postów
  • Dołączył: 25-05-2008

Napisany 12 stycznia 2015 - 20:44

podepnę bo może ktoś podrzuci pomysł od czego tak naprawdę zacząć, lub gdize popchnąć...

objawy:
*osłabiona tylko podczas obciążenia (noga mocno na gazie) wtedy szarpie...
*obroty na wolnych falują
*niezależnie czy na gazie czy benzynie
*mam wrażenie że się nie nagrzewa tak jak powinna (tzn napewno nie. poniżej 80 cały czas, czasem spada)

*a czasami jest ok...tylko falują obroty....

wymieniono od cewki do świecy w ostatnim czasie...komputery nie pokazują błędów żądnych...brak pomysłów lub ich nadmiar...

#251 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 12 stycznia 2015 - 20:49

Dobrze by było wiedzieć jeszcze jaki motor masz. Dodaj do opisu.

#252 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 12 stycznia 2015 - 20:54

wygląda na czujnik temperatury albo gdzieś daje po d*pie układ zapłonowy świece, kable albo moze być to skutkiem a przyczyną nieszczelność dolotu.
Ostatecznie przytkane sitko w baku, filtr paliwa/powietra lub pompa paliwa zdycha

#253 OFFLINE   bzyq

bzyq

    on road

  • 183 postów
  • Dołączył: 25-05-2008

Napisany 13 stycznia 2015 - 07:55

wygląda na czujnik temperatury albo gdzieś daje po d*pie układ zapłonowy świece, kable albo moze być to skutkiem a przyczyną nieszczelność dolotu.
Ostatecznie przytkane sitko w baku, filtr paliwa/powietra lub pompa paliwa zdycha


niezależnie czy jest to gaz czy benzyna ?....

3.0 V6

#254 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 13 stycznia 2015 - 09:24

Jak na gazie świryje to regulacja gazu
jak na bęzynie to wyczyść krokowca może sie zacina mogą też już gniazda zaworowe dawać o sobie znać

No i przepływka jest tu kluczowa do bracy silnika na obu paliwach możesz ją odpiąć i zobaczyć co wtedy się będzie działo

#255 OFFLINE   ludi

ludi
  • 78 postów
  • Dołączył: 31-08-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2015 - 16:43

witam też mam taki problem, a właściwie to:
- falujące obroty na postoju
- gasnący silnik na postoju oraz przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania
dzieje się to na gazie jak i bęzynie. Proszę o jakieś rady co mogę sam porobić czy cos poczyścić może to pomoże ? wcześniej wyczyściłem silniczek wolnych obrotów i przepustnice to pomogło na kilka tygodni.

#256 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2015 - 17:45

podepnę bo może ktoś podrzuci pomysł od czego tak naprawdę zacząć, lub gdize popchnąć...

objawy:
*osłabiona tylko podczas obciążenia (noga mocno na gazie) wtedy szarpie...
*obroty na wolnych falują
*niezależnie czy na gazie czy benzynie
*mam wrażenie że się nie nagrzewa tak jak powinna (tzn napewno nie. poniżej 80 cały czas, czasem spada)

*a czasami jest ok...tylko falują obroty....

wymieniono od cewki do świecy w ostatnim czasie...komputery nie pokazują błędów żądnych...brak pomysłów lub ich nadmiar...

jak wymieniłeś układ zapłonowy (świece,kable) to sprawdź miernikiem cewkę WN (opisy pomiarów cewki masz w sprawdzonych poradach) jeśli z cewką będzie wszystko ok, to podejrzenia rzucił bym na czujnik temperatury.

witam też mam taki problem, a właściwie to:
- falujące obroty na postoju
- gasnący silnik na postoju oraz przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania
dzieje się to na gazie jak i bęzynie. Proszę o jakieś rady co mogę sam porobić czy cos poczyścić może to pomoże ? wcześniej wyczyściłem silniczek wolnych obrotów i przepustnice to pomogło na kilka tygodni.

najlepiej przeczytać od początku temat, od dechy do dechy... a znajdziesz rozwiązanie problemu :tak: :)

#257 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 13 stycznia 2015 - 23:36

może być tysiące żeczy najcżeściej EGR jest zasyfiały. może też być zablokowana przepustnica w lornetce mógł spaść lub być nieszczelny wężyk nim sterujący elektrozawór spalony przy dolocie nieszczelność przy nadmuchy na katy, wężyki odmy nieszczelne, masa niestyka, był tu taki jeden z foróm u mnie to miał jazde z przepływkami kupił chyba 4 używane wszystkie kaplica potem kupił nową też walniętą i na koniec sprzedałem mu moją używaną bo tylko na niej dobże jeździł, innego kumpla ubrałem w omege to niedomagało paliwo zatkane sitko i filtr + pęknięty przewód paliowy, u mnie znienacka przeskoczył rozrząd o zęba i też nie mogłem dojść. innym razem przestał chodzić na wszystki gary to komputer regenerowałem, innym razem pękł gumowy wężyk przy nawiewie na katy to sie cały układ wywaliło do kosza, potem EGR wylądował na podłużnicy i tak można wymienić w nieskączoność.

Auto musi obejżeć mechanik najlepiej z forum bo wiemy na co zwrucić uwage. przez internet nic nie zdziałamy
chyba że masz jaja i czas to lecisz i sprawdzasz po kolei wszystko

#258 OFFLINE   ludi

ludi
  • 78 postów
  • Dołączył: 31-08-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2015 - 19:33

ech te mechaniki tylko kase biorą i nic nie potrafią zrobic nie sprawdzą tylko do wymiany najlepiej jakbym całe auto wymienił. Nie wymieniałem świec jeśli to też od tego moze zależeć zaczoł bym od wymiany swiec i przewodów. dzięki

#259 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2015 - 00:19

Nie wymieniałem świec jeśli to też od tego moze zależeć...

:nie: falowanie nie będzie zależeć od świec i przewodów. tylko lewe powietrze SScafe napisał wszystko co powinieneś sprawdzić.

#260 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 15 stycznia 2015 - 00:24

:nie: falowanie nie będzie zależeć od świec i przewodów. tylko lewe powietrze SScafe napisał wszystko co powinieneś sprawdzić.


co prawda to prawda chyba że ma świece takie jak u mojego wczorajszego klienta xD nie mogłem uwieżyć ze auto jeszcze na nich odpalało

ech te mechaniki tylko kase biorą i nic nie potrafią zrobic nie sprawdzą tylko do wymiany najlepiej jakbym całe auto wymienił. Nie wymieniałem świec jeśli to też od tego moze zależeć zaczoł bym od wymiany swiec i przewodów. dzięki

kable i świece polecam NGK są droższe ale jest to jedyna firma z którą nie miałem problemów