Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   Akume

Akume
  • 44 postów
  • Dołączył: 27-10-2010
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 06 czerwca 2013 - 15:44

No tak ale gdzies te powietrze musi ssac... albo przy przepustnicy, albo przy kolektorze ssacym bo chyba juz nigdzie indziej nie mozna. Psikajac plakiem powinna wskoczyc na obroty. Za duzo powietrza, to dlaczego na gazie jest dobrze? Tez powinna chyba inaczej chodzic

#222 OFFLINE   Akume

Akume
  • 44 postów
  • Dołączył: 27-10-2010
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 07 czerwca 2013 - 22:01

Refresh@

#223 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2013 - 22:05

dlaczego na gazie jest dobrze?

A dlatego ze zle wyregulowany gaz rozjechal mapy benzynowe i teraz auto umie jechać poprawnie tylko na LPG.

#224 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 czerwca 2013 - 22:19

A jeśli po odpiętym aku na całą noc i chęci przejechania na Pb ponad 100km w parę dni dalej jest to samo??

 

 



 


#225 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2013 - 22:27

A jeśli po odpiętym aku na całą noc i chęci przejechania na Pb ponad 100km w parę dni dalej jest to samo

A zdejmij i zaslep podciśnienie od regulatora ciśnienia paliwa. Jak będzie poprawa na PB to szukaj nowej pompy.

#226 OFFLINE   Akume

Akume
  • 44 postów
  • Dołączył: 27-10-2010
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 08 czerwca 2013 - 18:56

No to pewnie nic tylko pozostanie mi zrobic nowe mapy paliwowe. Wszystko co mozliwe zostalo juz sprawdzone i wydaje sie byc dobrze. Ale to tak w jednej chwili by padlo? Wrocilem z roboty oczywiscie na gazie i o jezdzie na pb moglem zapomniec. W ogole nie moge nawet ruszyc bo gasnie.

Witam. Nowy objaw wskazujacy chyba na mapy paliwa... Po odlaczeniu czujnika temperatury dla ECU Silnik zaczal chodzic w miare normalnie. Wkreca sie na obroty mozna nawet sie przejechac, co prawda nie rewelacja ale jednak... Co o tym myslicie?

#227 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2013 - 20:56

No to pewnie nic tylko pozostanie mi zrobic nowe mapy paliwowe. Wszystko co mozliwe zostalo juz sprawdzone i wydaje sie byc dobrze. Ale to tak w jednej chwili by padlo? Wrocilem z roboty oczywiscie na gazie i o jezdzie na pb moglem zapomniec. W ogole nie moge nawet ruszyc bo gasnie.

Witam. Nowy objaw wskazujacy chyba na mapy paliwa... Po odlaczeniu czujnika temperatury dla ECU Silnik zaczal chodzic w miare normalnie. Wkreca sie na obroty mozna nawet sie przejechac, co prawda nie rewelacja ale jednak... Co o tym myslicie?


Podepnij pod jakiś skaner i odczytaj parametry i wszystko będzie jasne tylko zrób to na rozgrzanym silniku , tak to będziesz wymieniał i grał w ruletkę :)

#228 OFFLINE   Akume

Akume
  • 44 postów
  • Dołączył: 27-10-2010
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 08 czerwca 2013 - 21:44

No wlasnie jutro podepne pod kompute i sie wszystko okaze

#229 OFFLINE   powazny

powazny

    jedyny poważny

  • 366 postów
  • Dołączył: 30-12-2008
  • Skąd: Głogów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2013 - 12:40

Miałem podobną nieprzyjemność w ostatnim czasie - i na gazie i na benzynie poniżej 2,5k szarpał, przerywał i generalnie był dramat. Naprawa kosztowała 60 złotych + podrapane ręce --------> wymiana cewki postawiła samochód na nogi.

#230 OFFLINE   kifffor

kifffor
  • 80 postów
  • Dołączył: 07-08-2012
  • Skąd: Jasło
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 lipca 2013 - 20:05

Witam czy jak rozjechane mapy ustawią się ponownie po jeżdzie na PB to już tak zostaną? oczywiscie jesli nie będe jezdził na LPG?

#231 OFFLINE   cozi

cozi
  • 61 postów
  • Dołączył: 02-12-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 lipca 2013 - 10:05

Witam.

Od jakiegoś czasu borykam sie z problemem falowania obrotów.
Po odpaleniu na ciepłym silniku obtory skaczą przez jakiś czas potem jakoś sie ustabilizuje.
Na zimnym silniku czasami potrafi zgasnąć podczas hamowania lub na postoju
Nagrałem filmik jak to wygląda.



Proszę o poradę

Pozdrawiam.

#232 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 14 lipca 2013 - 20:59

Witam czy jak rozjechane mapy ustawią się ponownie po jeżdzie na PB to już tak zostaną? oczywiscie jesli nie będe jezdził na LPG?


po odpięciu aku ci się adaptacja skasuje tylko musi być odpięty koło godziny hyba że masz car audio nie seryjne to może potrzba dłurzej. potem odpalasz na PB i komp se robi świeżą adaptacje i puki jeździsz na pb to komp cały czas się do tego paliwa adaptuje.

#233 OFFLINE   Wichur

Wichur
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-06-2013

Napisany 02 września 2014 - 06:09

Witam,
Mam problem z szarpaniem na zimnym silniku... (2.2 16V) myslalem, ze to wina czujnika temp. wody ale po wymianie dalej to samo...
Ale po przejechaniu 200-300m problem ustepuje...
albo odczekanie 1-2 minuty zanim sie wyjedzie

Od razu dodam, ze nie mam LPG... Nie zapala mi sie checkengine, a parametrow pracy silnika nie mam jak odczytac.

Ktos wie co moze dolegac?

#234 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 02 września 2014 - 07:35

mam to samo w v6... jak zimny to faluje i dusi sie gdy mu dodam gazu... objawy ustaja po kilkuset metrach.... wiem ze CPW mam juz lichy bo od czasu do czasu nie chce mi odpalil i musze odpinac wtyczke od CPW, zmierzyc rezystancje i podlaczyc. i odrazu pali na pol obrotu... ale to szarpanie czy to wina CPW?? podpinam sie pod temat kolegi.....

#235 OFFLINE   gapek90

gapek90
  • 51 postów
  • Dołączył: 25-03-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 02 września 2014 - 08:50

Mam to samo .... :(

#236 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2014 - 08:52

wiem ze CPW mam juz lichy bo od czasu do czasu nie chce mi odpalil i musze odpinac wtyczke od CPW, zmierzyc rezystancje i podlaczyc. i odrazu pali na pol obrotu... ale to szarpanie czy to wina CPW

Jak wiesz, że lichy to go wymień i się dowiesz czy to on jest winowajcą :tak:

BTW nie rozumiem takiej logiki: wiem, że mam coś popsute, ale szukam przyczyny gdzieś indziej. Jak by ta druga rzecz miała naprawić tą pierwszą. I tak trzeba będzie w końcu wymienić i tak.

#237 OFFLINE   Wichur

Wichur
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-06-2013

Napisany 02 września 2014 - 18:12

samochod zagadka... odkad mam opla mam same problemy...

#238 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2014 - 08:10

Filtr paliwa kiedyś wymieniałeś ??

#239 OFFLINE   Wichur

Wichur
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-06-2013

Napisany 03 września 2014 - 18:24

Filtr paliwa kiedyś wymieniałeś ??


Mam go od roku, a co wczesniej bylo wymieniane to nie wiem...
Mialo to by znaczenie na zimnym?

#240 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2014 - 19:09

Warto wymienić IMHO. Groszowa sprawa a może być zasyfiony jak nikt wcześniej nie wymieniał. Czy na ssaniu wchodzi na ok. 1100 rpm ?