Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2012 - 14:39

odlacz aku na jakis czas


odłączenie aku w 2.0 16V nic nie daje , reset map tylko komp

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#142 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 31 sierpnia 2012 - 18:46

byłem u gazownika....
stwierdził,że silnik chodzi na dwóch paliwach jednocześnie...
mam chwilowo poodłączany gaz,ale szarpie dalej...

czy jeżdząc na benzynie coś się poprawi?

macie na myśli reset mapy sterownika silnika?gdzie to zrobić w serwisie?

#143 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 31 sierpnia 2012 - 20:04

nie kieruj się żadnymi mapami. I porzuć na razie myśl o jeżdżeniu na gacie najpierw doprowadź silnik do ładu na benzynie to podstawa.
gdyby silnik dostawał dwa paliwa na raz to być nawet pod małe wzniesienie nie podjechał o ile w ogóle byś jechał.

Możesz odkręcić wężyk od gazu który idzie z baku do parownika i włożyć mu w otwór węża dużą pasowną śrubę i uszczelnić opaska zaciskową. W tedy masz pewność 100% że nie dostaje drugiego paliwa.

ja problem pojawł się po wyminie filtru gazu to luknij czy nie jest w złą stronę założony oraz możesz próbnie wykręcić korek wlewu benzyny i pojeździć chwilę bez niego i zobaczyć czy będzie poprawa.

zakładając że rozrząd, świece i kable masz ok nasuwają mi się czujniki położenia wał*
następną sprawą jest czysty silniczek krokowy. nie zatkany filtr powierza, i przepustnica.
Możliwością jest uszkodzenie przepływki ale wydaje mi się że powinien wyskoczyć błąd a i EGR mas zaślepiony więc go pomijam.

pomysł z nie stykającymi masami jest ciekawy i warty sprawdzenia. możesz wczołgać się pod auto i od dołu popatrzeć czy jakieś kable nie są pourywane lub poobgryzane z izolacji.

#144 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 września 2012 - 13:34

co ciekawe mam wyciągniety bezpiecznik od lpg-odpięte wtyczki od wtryskiwaczy lpg-odpietą wtyczkę do cewki na reduktorze- a gdy chcę wlączyć lpg z kabiny to kontrolki mi działają?!?!

zakręciłem zawór na butli nawet i dalej szarpie....może minimalnie mniej ale to raczej psychiczne odczucie :)

#145 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 01 września 2012 - 13:38

czyli to nie nie jest związane z gazem. Odpal auto i odepnij wtyczkę w przepływce i zobacz czy będzie różnica.

#146 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 września 2012 - 13:51

przepływka była podmieniana na nową...tak samo cewka,świece,krokowy,przewody wn,
po to był u mechanika...ciśnienie po 10 na każdym cyl...czyszczona odma,przepustnica,separator oleju,wymieniona usczczelka pod pokrywa zaworów...

no a co z tymi kontrolkami od gazu...wszystko poodłączane a mimo to działa?

#147 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 01 września 2012 - 14:59

tym bym się nie przejmował. poczyść te masy i sprawdz czystośc końcówek czujników. ewentualnie jest jeszcze ciśnienie paliwa i regulator ciśnienia może być uszkodzony lub same wtryskiwacze.
czy masz katalizator?

#148 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 02 września 2012 - 20:01

katalizatora nie mam..
z wtryskami faktycznie -powalczę od jutra...

na kompie nie widać zachowania wtryskiwaczy?

jakie powinno być ciśnienie na listwie?

#149 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 września 2012 - 19:15

Jak masz jeden zawór na butli to zakręcenie nic nie da bo to zawór od wlewu.Dopływ do reduktora uruchamia cewka na wielozaworze.

#150 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 03 września 2012 - 22:26

zabij mnie nie pamiętam jakie ma być ciśnienie. Wymrygałeś błędy komputera?

#151 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 września 2012 - 16:50

załatwiłem dzisiaj listwę z wtryskami na podmiankę...jutro jadę po gumki do ASO i jestem umówiony z innym gazownikiem-niech poluka co z tą instalacją...w weekend podmiana listwy...zobaczymy...

byłem dzisiaj na tech2-błędów brak ale jest sugestia aby wymienić sondę lambda............

#152 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 04 września 2012 - 18:04

Daj znać co wyszło po kumpel ma peugeota 306 1.4 i dzisiaj był na przeglądzie gwarancyjnym gazu i wymienili mu tylko dwa filtry od gazu oraz podpięli pod kompa za to teraz ma prawie identyczne objawy co ty

#153 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 września 2012 - 08:51

dalej nie wiadomo co jest grane...
jedyne co jest pewne to,że silnik jest zalewany paliwem na wolnych obrotach...
ale dalej nie wiadomo dlaczego...sterownik został zresetowany-soft wgrany od nowa..
napięcie przepływki jest za niskie-dzisiaj jeszcze raz będzie podmieniona na ori.
mam drugą listwę z wtryskami,ale nie ma nikt czasu chwilowo aby mi podmienić...
jeszcze jest podejrzenie,że sonda.......

#154 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 10 września 2012 - 10:48

jak zalewa to wskazuje na przepływkę ale mówiłeś że sprawdziłeś

#155 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 września 2012 - 12:43

mechanik ją podmieniał-włożył-odpalił -wyciągnął...
i tyle...mógł chociaż klemę zdjąć...

#156 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 02 października 2012 - 22:26

u mnie problem wygląda następująco.

W tym tygodniu wymieniana była chłodniczka oleju, świece, uszczelki pokryw zaworów i kolektora.
Kiedy odpalam zimne auto to obroty falują, dławi się, po dodaniu gazu nie ma mocy, czasami silnik telepie się na wszystkie strony (zarówno na Pb jak i LPG). Pozostawiony na luzie gaśnie. Po kilku odpaleniach i delikatnych przegazowaniach, kiedy silnik trochę się nagrzeje to wszystko jest w porządku. Auto normalnie jeździ, przyspiesza itp itd.

Najpierw wyszła nieszczelność na wężu podciśnienia, ale po jej wyeliminowaniu nic się nie zmieniło.

gdzie szukać problemu??

#157 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 03 października 2012 - 06:50

stawiam na krokowca. miałem z nim problemy po podobnych zabiegach przy aucie choć w sumie nic przy krokowcu nie grzebałem. Odpal autem i postukaj w niego lub nim całym poruszaj albo psiknij wd40 do środka

#158 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 października 2012 - 08:29

stawiam na krokowca. miałem z nim problemy po podobnych zabiegach przy aucie choć w sumie nic przy krokowcu nie grzebałem. Odpal autem i postukaj w niego lub nim całym poruszaj albo psiknij wd40 do środka

Błąd psikać wd40 wiele razy powielane. Lepsza bena ekstrakcyjna lub nafta(to ze słyszenia)

#159 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 03 października 2012 - 08:54

jak krokowiec jest w dobrym stanie to można benzyną ale jeśli oprócz zabrudzenia jest jeszcze dosyć wyeksploatowany to lepsze WD a najlepszy jest CX-80

#160 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2012 - 09:14

gdzie szukać problemu

stawiam na krokowca

w 2,6 to chyba krokowca nie ma :hmmm: