Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 08 czerwca 2012 - 07:01

Wychodzi na to że kolega wraz z olejem spuścił jakieś motodoktory....

PS. Moja ponad 300.000km i na syntetyku :)

#102 OFFLINE   ireneo

ireneo
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-06-2012

Napisany 08 czerwca 2012 - 11:08

Witam Panowie!
Nie znam się na kwestiach typu motodoctor i nie wiem czy miałem go wcześniej w silniku?!
A co do nowego pieca to w sumie by było najwygodniej, lecz skąd Pewność, że ten który kupię będzie igła i zrobi przynajmniej z 50tyś. bez żadnych awarii??? A w takim wypadku nie za bardzo jest mi wydać na silnik, jego montaż i montaż gazu! Nie wiem co mam robić?:pokoj: chyba jednak spróbuję go poleczyć, bo ogólnie chodzi dobrze wkręca się do końca i skrzynka jest też w 100% kompatybilna z automatem, który biegi zmienia bez odczucia! TYLKO, ŻE STUKA NA WOLNYCH, ŻE WSTYD I PUSZCZA CHMURY!:masakra: Jesteście znawcami tematu Panowie, poradżcie jak się do tego zabrać i jakie koszta mniej więcej, bo Mechanicy to oskórują człowieka na maxa i najlepiej zostawić im V6 na tydzień i skasują kilka tyś za remont! PORAŻKA!!! pozdrawiam!

#103 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 08 czerwca 2012 - 11:45

Jeśli masz blisko do miejsca gdzie są spoty w Twoim rejonie to pojechałbym na spota i pogadał z ludźmi. Na pewno ktoś się znajdzie kto Ci coś doradzi.

A te chmury co puszcza to niebieskie czy białe a moze czarne jak z diesla ?

#104 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2012 - 11:49

cały czas się świeci Oelmangel?

V'kę zalewasz pod górnę kreskę na bagnecie. 5l to z pewnością za mało.
Co do remontu. Uważam, że to zależy od fachowca i kaski. Jedne po remoncie dołu mają dość na pierwszej krzyżówce, inne jadą pewnie do tej pory.

#105 OFFLINE   ireneo

ireneo
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-06-2012

Napisany 08 czerwca 2012 - 19:35

Tuptus, dymi na biało:mad: A zauważyłem ze na gazie głośniej stuka a na benie Ciszej i się uspokaja?!
Pozdrawiam!

V'kę zalewasz pod górnę kreskę na bagnecie. 5l to z pewnością za mało.
Co do remontu. Uważam, że to zależy od fachowca i kaski. Jedne po remoncie dołu mają dość na pierwszej krzyżówce, inne jadą pewnie do tej pory.


Racja bo jak drugi raz go zalałem na Max na bagnecie to oelmangel zniknął!Nie no myśle że jeżeli Mus trzeba będzie robić dół to Dam sobie Spokój i Wszczepie Nowe Zdrowe Serce MV6! :D

#106 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2012 - 23:53

Wszczepie Nowe Zdrowe Serce MV6!

Male sprostowanie - MV6 to wersja wyposazenia a nie silnik :p

#107 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 czerwca 2012 - 09:05

Dymienie na biało to pewnie płyn chłodniczy....
Nie ma oleju w płynie chłodniczym albo masła pod korkiem wlewu oleju?

#108 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 09 czerwca 2012 - 19:11

kolego, mowisz ze na gazie stuka bardziej, moze stukaja wtryskiwacze od lpg a ty myslisz ze jest cos nie tak...

#109 OFFLINE   ireneo

ireneo
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-06-2012

Napisany 10 czerwca 2012 - 09:54

Przybek; Zgadza się:)

Dymienie na biało to pewnie płyn chłodniczy....
Nie ma oleju w płynie chłodniczym albo masła pod korkiem wlewu oleju?


Witaj!Płynu raczej nie ubywa bo na zbiorniczku jest tyle co wlewałem morze pół centa mniej a korek normalny w oleju!ALE DYMI NA MAXA ZWŁASZCZA JAK LECE 100 I DODAJE GAZU!:masakra:

kolego, mowisz ze na gazie stuka bardziej, moze stukaja wtryskiwacze od lpg a ty myslisz ze jest cos nie tak...

Nie kumam za bardzo instalacji gazowych bo to mój pierwszy gaz lecz nie wydaje mi się że to wtryskiwacze bo jak jest zimny na benie to tez terkota jak Karta w szprychach a jak temp.załapie to stuka na Maxa po lewej stronie silnika!
:(

#110 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 10 czerwca 2012 - 14:14

przydało by się sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony i czy świece są ładne. to podstawa tak bez wydawania na części. jeśli jesteś 100% pewien że ci wody ani oleju nie ubywa ani nie przybywa a temperatura jest w normie to bym jeździł i czekał aż potwór się ujawni

#111 OFFLINE   darekk

darekk
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Nowa Sól
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 czerwca 2012 - 20:24

Witam.

Mam problem z omegą 2.0 16v

Objawy:
- na niskich obrotach lekkie dodanie gazu powoduje lekkie przydławienie a następnie prawidłowe wchodzenie na obroty
- na niskich obrotach średnie dodanie gazu powoduje szarpanie i przerywanie pracy silnika, średnio wchodzi na obroty
- na niskich obrotach gwałtowne dodanie gazu powoduje dodatkowo mulenie, "pracę na trzech garach", stosunkowo wolne wchodzenie na obroty
- po przekroczeniu 2 - 2,5 tyś obrotów wydawało się że wszystko było ok.
- objawy nasilające się po rozgrzaniu silnika i przy wysokich temperaturach otoczenia
- brak różnicy czy gaz czy benzyna
- stabilne obroty jałowe, w późniejszym okresie czasem pojedyncze wypadanie zapłonu.


Jedyne różnice to:
- brak możliwości odpalenia jak się zagrzeje
- szybko rosnąca temperatura(na odcinku 5km osiąga 100 stopni)
- jak jest zimny odpala bez problemu
I teraz pytanie czy to kwestia zapłonu czy jak twierdzi mechanik sonda. I czy prawdą jest że do sterownika Siemen 52d nie ma sensu zakładać zamiennika sondy bo nie pochodzi na nim. Nowa Siemensa to koszt około 500pln

Z góry dzięki za podpowiedzi

#112 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 24 czerwca 2012 - 20:55

często gęsto takie objawy mają przyczynę w wielu usterkach jednocześnie a jeśli komputer wywalił błąd sondy lambda to w 15% oznacza że sonda jest uszkodzona a 85% że EGR jest zasyfiony i dział nieprawidłowo( jeśli nie masz zaślepionego EGR to najlepiej zacząć od jego zaślepienia a tematów na ten temat było sporo) za zaślepienie biorę od 20zł do 70zł jeśli jest trudny dostęp jak w x16xel :masakra:
po zaślepieniu można diagnozować resztę usterkek bo tak to sprytny mechaik będzie z ciebie wyciskał kasę:szpital:

#113 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 24 czerwca 2012 - 23:44

witam
mam te same objawy w 2.5 v6 jak kolega darekk

- na niskich obrotach lekkie dodanie gazu powoduje lekkie przydławienie a następnie prawidłowe wchodzenie na obroty
- na niskich obrotach średnie dodanie gazu powoduje szarpanie i przerywanie pracy silnika, średnio wchodzi na obroty

po przekroczeniu 2 - 2,5 tyś obrotów wydawało się że wszystko było ok.
- objawy nasilające się po rozgrzaniu silnika i przy wysokich temperaturach otoczenia
- brak różnicy czy gaz czy benzyna

i jak byście mogli mi podpowiedzieć czego to może być przyczyna bo mi sie wydaje ze cewka umiera bo jest coraz gorzej wcześniej czasami tylko sie dławiła

#114 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 24 czerwca 2012 - 23:49

kiedy ostatnio wymieniane świece i kable?

#115 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 25 czerwca 2012 - 11:05

kiedy ostatnio wymieniane świece i kable?


jak ja kupiłem to niecały rok temu a mogłem przejechać z 20 - 30 tys max

objawy sie nasilają teraz jak ruszam to muszę bardzo delikatnie wciskać gaz bo jak wcisnę szybciej to zdycha a jak jade na klimie to wo gole nie da się ruszyć na klimie musi miec 2 tys zęby jechała bo tak to przerywa :(:(

#116 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 25 czerwca 2012 - 11:30

no kable i świece są częściej wymieniane jak się ma gaz ale rok to trochę mało jak dla nich jeśli masz NGK to przynajmniej 2-3 lata powinny wytrzymać, podobnie się dzieje jak przepływka padnie ale wtedy powinien ci się świecić CheckEngine , więc zakładając że się nie świeci a rozrząd jest OK to na twoim miejscu poszukał bym nieszczelności w dolocie bo to by pasowało do nasilania się objawów(jakiś pękający wąż) potem logicznie myśląc może ci się kat. coraz bardziej zatykać chyba że go już nie masz.
no i podstawa to EGR jak wspomniałem-napisz czy masz go zaślepionego(jeśli nie to sprawdzić go można wypinając z niego wtyczkę i potem przejażdżka jak jest poprawa to masz winowajce)

#117 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 czerwca 2012 - 11:31

przerywa

Zobacz czy w gniazdach swiec nie stoi olej. I jakiej firmy kable WN zalozyles?

#118 OFFLINE   darekk

darekk
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Nowa Sól
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 czerwca 2012 - 22:28

Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i wyszły mi takie:

24
37
56
91
92

dalej szukać przyczyn w zapłonie?

#119 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 czerwca 2012 - 23:32

Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i wyszły mi takie:

dalej szukać przyczyn w zapłonie?


24 Brak sygnał czujnika prędkości pojazdu (VSS)
37 Kontrolka silnika, napięcie za niskie
56 Silnik krokowy – napięcie za wysokie
91 Dogrzewacz sondy lambda – napięcie za wysokie
92 Czujnik położenia wałków rozrządu – błędny sygnał

sprawdź wtyczkę ale zapewne czeka Cie wymiana tego czujnika :(

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#120 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 25 czerwca 2012 - 23:53

hmm.. problemy z czujnikiem położenia wału- zazwyczaj jak pada to nagle a nie powoli nasilając objawy. Spróbuj go wykręcić i zobacz czy końcówka nie jest zasyfiała. może być cały w syfie przez co przekłamuje i to by pasowało do objawów.