Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2012 - 20:45

może zaryzykować i spróbować od kabli

:masakra: teraz dopiero spojrzalem na silnik.... U Ciebie nie ma kabli WN :p Cewka siedzi bezposrednio na swiecach - wyjmij ja i zobacz czy: gumki idace od cewki do swiec sa cale (niepopekane, niesparciale) oraz czy w gniazdach swiec nie stoi olej albo woda.



EDIT: poczytaj caly temat (jest opis jak sprawdzic cewke) -> http://forum.omegakl...ead.php?t=55055

#62 OFFLINE   invader

invader
  • 38 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: Trzemeszno

Napisany 15 stycznia 2012 - 20:59

:masakra: teraz dopiero spojrzalem na silnik.... U Ciebie nie ma kabli WN :p Cewka siedzi bezposrednio na swiecach - wyjmij ja i zobacz czy: gumki idace od cewki do swiec sa cale (niepopekane, niesparciale) oraz czy w gniazdach swiec nie stoi olej albo woda.


ja myślałem że piszesz o kablach od gazu - to żeśmy się dogdali jak głuchy ze ślepym ;)

zobaczę jak auto wróci od kumpla mechaniora bo ręczny zniknął :D
Fire Brigade Poland

Kto nie pracuje - ten nie je ;)

#63 OFFLINE   invader

invader
  • 38 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: Trzemeszno

Napisany 24 stycznia 2012 - 21:15

czy możliwe że przez wadliwe działanie cewki (2.2 16v) szarpanie, poszarpywanie ale tylko na LPG bo na benie idzie jak kuna, może dużo palić
dzisiaj miałem małą trasę ok 300 km i zmierzyłem spalanie - 18-19 litrów LPG na sto km

czy dobrze podejrzewam że to cewka może mieć na to wpływ

jak byłem na przeglądzie gazu, po podłączeniu pod komputer nie pokazywało żadnych błędów
Fire Brigade Poland

Kto nie pracuje - ten nie je ;)

#64 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2012 - 07:33

A rano po odpaleniu auta wszystko chodzi ok na benzynie? Nie szarpie, nie przerywa (nawet minimalnie)?
Jeżeli jest jakiś problemik to proponuję reset map, pojeździć na benzynie i ponownie ustawić lpg. 18-19l to jest na prawdę sporo. Przy normalnej jeździe powinieneś się zmieścić w ok. 11l lpg na trasie.
Może być cewka, ale żeby nie wydawać bez sensu kasy (jak ja :) ) i kupować cewkę podmień ją od kogoś kto ma silnik 2.2. wymiana zajmie max 10 minut.

#65 OFFLINE   invader

invader
  • 38 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: Trzemeszno

Napisany 27 stycznia 2012 - 14:15

A rano po odpaleniu auta wszystko chodzi ok na benzynie? Nie szarpie, nie przerywa (nawet minimalnie)?
Jeżeli jest jakiś problemik to proponuję reset map, pojeździć na benzynie i ponownie ustawić lpg. 18-19l to jest na prawdę sporo. Przy normalnej jeździe powinieneś się zmieścić w ok. 11l lpg na trasie.
Może być cewka, ale żeby nie wydawać bez sensu kasy (jak ja :) ) i kupować cewkę podmień ją od kogoś kto ma silnik 2.2. wymiana zajmie max 10 minut.


zyga_wr a ty masz dobrą cewkę ?? do Wrześni mam żabi skok :D
a co powiesz o firmie DOMGAZ, słyszałem że to dobre gazowniki, piszesz mi o mapowaniu a ja zielony w tym temacie - nie moja dziedzina choć staram się nadążać ;)
W domgazie sprawdzą mi co jest nie tak ?? u mnie tylko sanok robi brc ale jakoś z doświadczenia nie jestem przekonany co do nich tym bardziej że już raz byłem i nic nie wyszło - no może wyszło spalanie 19/100 km
Jestem zdruzgotany bo nie wiem od czego zacząć a kasy niepotrzebnie wydawać do chyba nikt nie chce ;)
Na benie odpala bez zająknięcia - nic nie szarpie nie czka się itp. to samo w czasie jazdy na benie - idealnie ;)
Fire Brigade Poland

Kto nie pracuje - ten nie je ;)

#66 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2012 - 21:21

zyga_wr a ty masz dobrą cewkę ?? do Wrześni mam żabi skok :D
a co powiesz o firmie DOMGAZ, słyszałem że to dobre gazowniki, piszesz mi o mapowaniu a ja zielony w tym temacie - nie moja dziedzina choć staram się nadążać ;)
W domgazie sprawdzą mi co jest nie tak ?? u mnie tylko sanok robi brc ale jakoś z doświadczenia nie jestem przekonany co do nich tym bardziej że już raz byłem i nic nie wyszło - no może wyszło spalanie 19/100 km
Jestem zdruzgotany bo nie wiem od czego zacząć a kasy niepotrzebnie wydawać do chyba nikt nie chce ;)
Na benie odpala bez zająknięcia - nic nie szarpie nie czka się itp. to samo w czasie jazdy na benie - idealnie ;)


Cewkę mam nawet "na zapas", więc nie ma problemu - sprawdzić można :).
Ja walczyłem długo właśnie przez DOMGAZ, więc ja ich nie polecam - przynajmniej do regulacji.
Widzę masz też BRC. Ogólnie mam kogoś innego, kto podjedzie zrobi co trzeba i skasuje normalnie. Będziesz zadowolony. On jest instalatorem BRC i dorabia po godzinach :) Ma kompa, interfejsy i przede wszystkim pojęcie. On mi wyregulował - poprawił po DOMGAZIE i jestem bardzo zadowolony.
Mi teraz auto pali ok. 10l lpg na trasie przy prędkości do 120km/h. Na 50l robię 490km :)
W razie czego mam też nowe świece, blisko gościa, który ma masę części do omegi.
Coś na pewno uda się wykombinować.

Rozumiem Ciebie, żeby kasy nie wydawać zbytecznie :) Kupiłem cewkę, 2 komplety świec, wymieniłem wszystkie filtry (chociaż były ok) i nie było poprawy.

#67 OFFLINE   tomekk

tomekk
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-02-2012

Napisany 13 lutego 2012 - 19:16

ja mam 2,0 16v i wcale nie zbiera sie ani na lpg ani na benzynie ;/ jak przełanczam na gaz to wrzuce luz i gasnie a na benzynie wcale sie nie zbiera i strasznie przerywa;/ prosiłbym o pomoc:D z góry dziękuje:)

#68 OFFLINE   archio

archio
  • 11 postów
  • Dołączył: 28-04-2011

Napisany 15 lutego 2012 - 07:48

nie wiem kiedy bo auto mam o 7 dni :D

gazownik powiedział że świece były wymieniane więc może i kable chociaż niekoniecznie - ale myślę że powiedział by gdyby coś nie było tak - jak reszta obstawia cewkę - może zaryzykować i spróbować od kabli ??

a co to za cewka
http://allegro.pl/ce...2040593027.html

cena o połowę tańsza - ale czy warto ??

też się podepnę do tematu.
też mam problem z szarpaniem po rozgrzaniu na wolnych obrotach i delikatnym wypadaniem zapłonu. Zakupiłem właśnie taką cewkę z linku kolegi i problem nie zniknął. Mechanik mówi, że omegi nie lubią zamienników i żebym kupił oryginał bo wg niego to na 100% uszkodzona cewka. Czy taki zbieg okoliczności jest możliwy czy może obie cewki są dobre a problem tkwi gdzie indziej? (wymieniony przepływomierz, świece i dalej nic )

#69 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lutego 2012 - 15:24

U mnie to samo delikatne wypadanie zapłonów na wolnych obrotach i nie wiadomo co jest...
tomek14829

#70 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 lutego 2012 - 19:49

jaką macie iskrę na świecach taką ledwo co czy ok? jak wyglądają świece? wszystkie tak samo?
w Y22XEV przydało by sie sprawdzić wtyczke/gniazdo zasilające cewkę. Może wtryskiwacz ku_leje. Kabelki od czujników i same wtyczki zdrowe?
w X20XEV cewka i kable zapłonowe jakie? możliwe że kabel w fajce jest poluzowany źle zagnieciony.

#71 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2012 - 22:19

też się podepnę do tematu.
też mam problem z szarpaniem po rozgrzaniu na wolnych obrotach i delikatnym wypadaniem zapłonu. Zakupiłem właśnie taką cewkę z linku kolegi i problem nie zniknął. Mechanik mówi, że omegi nie lubią zamienników i żebym kupił oryginał bo wg niego to na 100% uszkodzona cewka. Czy taki zbieg okoliczności jest możliwy czy może obie cewki są dobre a problem tkwi gdzie indziej? (wymieniony przepływomierz, świece i dalej nic )



U kolegi invader problem rozwiązany. Cewkę miał i ma nadal sprawną. Okazało się, że u niego nieźle ktoś namieszał w lpg, ale w końcu to jest ogarnięte. Zresztą jak tu zaglądnie to powinien potwierdzić :)

Kolego poszukaj kogoś z silnikiem 2.2 w swojej okolicy i podmień cewki. Tak będzie najpewniej i najtaniej.

1. Czy szarpanie występuje na pb i na lpg?
2. Czy są jakieś błędy (skoro piszesz o wypadaniu zapłonu to powinny być)? - jak odczytać poszukaj na forum - polecam bezinwazyjną metodę "gaz i hamulec" - u nas to działa :)

Na razie odpowiedz mi na te pytania i pomyślimy co dalej.

#72 OFFLINE   archio

archio
  • 11 postów
  • Dołączył: 28-04-2011

Napisany 16 lutego 2012 - 07:06

U kolegi invader problem rozwiązany. Cewkę miał i ma nadal sprawną. Okazało się, że u niego nieźle ktoś namieszał w lpg, ale w końcu to jest ogarnięte. Zresztą jak tu zaglądnie to powinien potwierdzić :)

Kolego poszukaj kogoś z silnikiem 2.2 w swojej okolicy i podmień cewki. Tak będzie najpewniej i najtaniej.

1. Czy szarpanie występuje na pb i na lpg?
2. Czy są jakieś błędy (skoro piszesz o wypadaniu zapłonu to powinny być)? - jak odczytać poszukaj na forum - polecją zakładałam bezinwazyjną metodę "gaz i hamulec" - u nas to działa :)

Na razie odpowiedz mi na te pytania i pomyślimy co dalej.

1. szarpanie występuje zarówno na gazie jak i benzynie - na benzynce nieco słabiej
2. sprawdzane było komputerem i również sam sprawdziłem sposobem z forum - jedyny błąd jaki pokazuje to mieszanka za bogata lub za uboga 0170. - dlatego mechanik zalecił wymianę przepływki ale to niestety nie pomogło.
Do momentu kiedy auto się nie nagrzeje jest ok. problem zaczyna się po osiągnięciu ok 80 st. wtedy na wolnych obrotach pojawia się to wypadanie zapłonu, po gwałtownym dodaniu gazu lekko się dławi i po osiągnięciu 2000 obrotów wszystko jest ok. Kiedy bardzo delikatnie dodaje gazu to wchodzi na obroty normalnie.
Pamiętam jeszcze jak niecały rok temu montowałem lpg to gazownik mówił, że wyskoczył mu czujnik położenia wałka ale po wykasowaniu do tej pory błąd się nie pojawił. Może atakuje mnie z ukrycia bestia :p

#73 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2012 - 09:52

1. szarpanie występuje zarówno na gazie jak i benzynie - na benzynce nieco słabiej
2. sprawdzane było komputerem i również sam sprawdziłem sposobem z forum - jedyny błąd jaki pokazuje to mieszanka za bogata lub za uboga 0170. - dlatego mechanik zalecił wymianę przepływki ale to niestety nie pomogło.
Do momentu kiedy auto się nie nagrzeje jest ok. problem zaczyna się po osiągnięciu ok 80 st. wtedy na wolnych obrotach pojawia się to wypadanie zapłonu, po gwałtownym dodaniu gazu lekko się dławi i po osiągnięciu 2000 obrotów wszystko jest ok. Kiedy bardzo delikatnie dodaje gazu to wchodzi na obroty normalnie.
Pamiętam jeszcze jak niecały rok temu montowałem lpg to gazownik mówił, że wyskoczył mu czujnik położenia wałka ale po wykasowaniu do tej pory błąd się nie pojawił. Może atakuje mnie z ukrycia bestia :p


A jak zachowują się sondy? Posprawdzałbym wtyczki i przede wszystkim wykres jak działają. To mi się nasuwa skoro na zimnym jest ok, a na zimnym sondy nie działają.

Druga sprawa to czy lpg nie miesza? Może być tak, że źle wyregulowane lpg rozjeżdża mapę wtrysków. Masz np. większą dawkę paliwa, przez co na zimnym jest ok, a jak się rozgrzeje to zaczyna przerywać i może być właśnie błąd związany ze składem mieszanki.

Proponuję podjechać na kompa, zresetować mapy wtrysków i pojeździć tylko na pb przez ok. 200km, później jak będzie ok to regulacja lpg.

#74 OFFLINE   archio

archio
  • 11 postów
  • Dołączył: 28-04-2011

Napisany 16 lutego 2012 - 10:04

A jak zachowują się sondy? Posprawdzałbym wtyczki i przede wszystkim wykres jak działają. To mi się nasuwa skoro na zimnym jest ok, a na zimnym sondy nie działają.

Druga sprawa to czy lpg nie miesza? Może być tak, że źle wyregulowane lpg rozjeżdża mapę wtrysków. Masz np. większą dawkę paliwa, przez co na zimnym jest ok, a jak się rozgrzeje to zaczyna przerywać i może być właśnie błąd związany ze składem mieszanki.

Proponuję podjechać na kompa, zresetować mapy wtrysków i pojeździć tylko na pb przez ok. 200km, później jak będzie ok to regulacja lpg.

Dzięki za wskazówki, podjadę do znajomego i zrobimy ten reset. Dam znać czy przyniosło efekty.
Niestety problem nie zniknął. Dzisiaj sprawdzaliśmy jeszcze jak zachowuje się po odpięciu przepływki i nie ma żadnej reakcji, podczas odpinania nie ma najmniejszej reakcji. Podpięta czy nie cały czas dusi się po gwałtownym dodaniu gazu. Sondy podmienione - brak poprawy, jest jeszcze jedna rzecz - cały czas z wydechu wywala sporo wody i ostatnio po większej "przegazówce" wyciągnąłem z tłumika cała reklamówkę sztucznych kudłów-im więcej gazowałem tym więcej tego świństwa wypluwało. Może to ma jakiś związek z tym szarpaniem. Fachowiec od wydechów stwierdził, że nie wiadomo, który tłumik się wysypał i musiałby ciąć wszystko - sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć i tracę powoli nadzieję, że uda się zdiagnozować problem.

#75 OFFLINE   bryllu

bryllu
  • 7 postów
  • Dołączył: 20-03-2011

Napisany 22 marca 2012 - 23:51

witam, w mojej omedze nagle wystapił problem niedopalania na jednym cylindrze [2.2,16V 2000r. ] problem jest na tyle powazny, ze samochod ledwo utrzymuje sie na wolnych obrotach i potrafi zgasnac. Nie pali po prostu na jeden garnek. Po podmianie cewki jak i swiec problem jest nadal. Czy zimny silnik czy cieply - ten sam efekt. Gdy podmienilem swiece samochod odpali normalnie, lecz po minucie znow zaczal niedopalac na jednym cylindrze.. Co radzicie? co posprawdzac jeszcze?

#76 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 22 marca 2012 - 23:55

do sprawdzenia cewka zapłonowa, sondy

#77 OFFLINE   bejo

bejo
  • 62 postów
  • Dołączył: 17-04-2011
  • Skąd: Puławy

Napisany 23 marca 2012 - 00:15

sprawdź ciśnienie sprężania jak wyeliminujesz że to nie świeca

#78 OFFLINE   bryllu

bryllu
  • 7 postów
  • Dołączył: 20-03-2011

Napisany 23 marca 2012 - 15:12

sprężanie na cylindrach zaczynając od podszybia 14,13,6,0. Z tego co sie domyslam pomiędzy 3 a 4 cylindrem siadła uszczelka - słychać przedmuch do ostatniego garnka. Za to na ostatnim absolutnie nie ma zadnej kompresji. Tak jak by były podgięte zawory. Co proponujecie? Jakie są typowe usterki dla tego silnika i dla tych obiawów? Zdjąłem pokrywę i nie zauważyłem żadnych nieprawidłowosci (szklanki się chowają, na wałkach nie ma śladów zatarcia)

#79 OFFLINE   bejo

bejo
  • 62 postów
  • Dołączył: 17-04-2011
  • Skąd: Puławy

Napisany 23 marca 2012 - 15:24

ściągaj głowice i dopiero będzie coś widać tak to można tylko wróżyć
jeśli już to między pierwszy a drugim cylindry się liczy od rozrządu

#80 OFFLINE   archio

archio
  • 11 postów
  • Dołączył: 28-04-2011

Napisany 23 marca 2012 - 15:56

Problem szarpania w mojej omedze rozwiązany. Okazało się, że na jednej z nowych fajek cewki było niewidoczne mikropęknięcie, które elektryk zauważył dopiero po rozciągnięciu gumy. Po zmianie fajki samochód jeździ jak nowy. Dzięki za wszystkie wskazówki. Pozdrawiam forumowiczów :-)