Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 29 czerwca 2012 - 19:25

no kable i świece są częściej wymieniane jak się ma gaz ale rok to trochę mało jak dla nich jeśli masz NGK to przynajmniej 2-3 lata powinny wytrzymać, podobnie się dzieje jak przepływka padnie ale wtedy powinien ci się świecić CheckEngine , więc zakładając że się nie świeci a rozrząd jest OK to na twoim miejscu poszukał bym nieszczelności w dolocie bo to by pasowało do nasilania się objawów(jakiś pękający wąż) potem logicznie myśląc może ci się kat. coraz bardziej zatykać chyba że go już nie masz.
no i podstawa to EGR jak wspomniałem-napisz czy masz go zaślepionego(jeśli nie to sprawdzić go można wypinając z niego wtyczkę i potem przejażdżka jak jest poprawa to masz winowajce)


EGR mam zaślepiony katy wycięte dzisiaj sprawdziłem dolot i wszystko szczelne a kablem nie mam NGK tylko jakieś tańsze kupowałem tak ze chyba kable bo teraz to juz w czasie jazdy przerywa zamówiłem na jutro kale BOSCHA jak wymienię to napisze czy pomogło :D

#122 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 29 czerwca 2012 - 19:35

z ciekawości jaka cena? jak pamiętam to za NGK ze świecami dawałem koło 700zł

#123 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 30 czerwca 2012 - 22:26

z ciekawości jaka cena? jak pamiętam to za NGK ze świecami dawałem koło 700zł


kable kupilem magneti marelli jednak za 140 zł i 6 świec za 90 zł i juz silnik chodzi normalnie :D

#124 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 30 czerwca 2012 - 22:28

kable kupilem magneti marelli jednak za 140 zł i 6 świec za 90 zł i juz silnik chodzi normalnie :D


Przy gacie te elementy mają kluczowe znaczenie a do gazu polecam tylko NGK(nie są tanie ale najlepsze i są to dobrze wydane pieniądze)

#125 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 lipca 2012 - 00:14

kable kupilem magneti marelli jednak za 140 zł i 6 świec za 90 zł i juz silnik chodzi normalnie :D


Jak kable to NGK i świeczki też .

#126 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 06 lipca 2012 - 23:10

wymieniłem kable i świece na benzynie godzi super tylko na gazie przerywa w granicach 2.5 - 5tys a jak odepnę czujnik po położenia przepustnicy to jest ok ale z drugiej str jak by czujnik był walnięty to i na benzynie by nie chodziła prawidłowo nie wiecie moze o co chodzi ??

#127 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 07 lipca 2012 - 00:36

spróbuj wymyć przepustnice na błysk(ploecam pendzel z rozpuszczalnikiem i na koniec fajnie się to wszystko spłukuje zmywaczem do chamulców nie pamiętam ale jak są tam w niej jakieś kanaliki to zobacz czy nie zatkane) i przepłukać krokowca. Opstawiam że to może być gaz do regulacji jak tylko na nim nierówno pracuje ale lepiej zacząć od przemycia i przepłukania bo jest to mniej prawdopodobne ale jeśli to to to zaoszczędzisz na zabawie ;) chyba że już to kiedyś robiłeś to napisz i jeśli masz sekwencje to spoko ale jak masz mikser przy przepustnicy to jest jeszcze jedna możliwość

jak wymieniałeś świece i kable to musiałeś parę elementów wyciągnąć, sprawdź czy wszystko powpinałeś lub czy jakaś rurka podciśnienia nie wyleciała skądś bo jak są stare gumy to potrafią bardzo łatwo wyskakiwać pomyśl czy gdzieś się nie pomyliłeś

#128 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 07 lipca 2012 - 22:21

spróbuj wymyć przepustnice na błysk(ploecam pendzel z rozpuszczalnikiem i na koniec fajnie się to wszystko spłukuje zmywaczem do chamulców nie pamiętam ale jak są tam w niej jakieś kanaliki to zobacz czy nie zatkane) i przepłukać krokowca. Opstawiam że to może być gaz do regulacji jak tylko na nim nierówno pracuje ale lepiej zacząć od przemycia i przepłukania bo jest to mniej prawdopodobne ale jeśli to to to zaoszczędzisz na zabawie ;) chyba że już to kiedyś robiłeś to napisz i jeśli masz sekwencje to spoko ale jak masz mikser przy przepustnicy to jest jeszcze jedna możliwość

jak wymieniałeś świece i kable to musiałeś parę elementów wyciągnąć, sprawdź czy wszystko powpinałeś lub czy jakaś rurka podciśnienia nie wyleciała skądś bo jak są stare gumy to potrafią bardzo łatwo wyskakiwać pomyśl czy gdzieś się nie pomyliłeś



przed wymiana kabli i świec chodziła tak samo na benzynie jak i na gazie czyli przerywała a po wymianie na benzynie sie poprawiło i na gazie przerywa ale nie zawsze czasami jest tak ze chodzi normalnie wkręca sie tylko przy zmianie biegu do odcinki jak przerzuci na następny bieg to przydusi ja na 1 s gdzieś a jak przerywa to przerywa dopiero jak w podłogę dam i jak jest na wolnych obrotach i gwałtownie dodam gazu to zgaśnie . przepustnice czyściłem jakieś 2 tyg temu jak zaczęła świrować gaz mam sekwencyjny stag 300 . regenerowałem wtryski z miesiąc temu i myślałem ze to możne one coś maja z tym wspólnego:dziura: ale wątpię

#129 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 07 lipca 2012 - 22:40

z tego co opisujesz to ma problem z mieszanka na gazie więc myślę że to kwestia regulacji nigdy nie jest to pewniak ale na to wskazują objawy a i gaziarza możesz podpytać o symptomy. Powinien też mieć taki czujnik do wykrywania wycieków to może z niego zrobić użytek i sprawdzić czy gdzieś nie ma nieszczelności.

Pamiętaj też że jednak silnik był budowany z myślą o benzynie i na gazie nigdy nie będzie idealnie, ale z drugiej strony to nie znaczy że trzeba to zaniedbywać serwis auta.

Ostatnio śmigam sobie saab'em 900 2.0 Turbo z gazem bo moja omega się powoli reperuje. W saabie na benzynie jest idealnie ale na gazie jest trochę gorzej bo się słabo wkręca a program sobie trochę nie radzi z turbodoładowaniem i przy wyższych obrotach zaczyna mu brakować mieszanki bo parownik jest ciut za mały i bardzo wolno schodzi z obrotów ale się z tym pogodziłem i jak przystawia się subarka takiego leszcza z okolicy to przełączam na benzynę :hihi:

#130 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 13 lipca 2012 - 21:46

a może mi przerywać na gazie przez zepsuty regulator ciśnienia benzyny bo on mi czaami nie utrzymuje cisnienia? na benzynie raz rozpędzi sie do 70 i brakuje paliwa czasem do 140 roznie raz walnąłem w niego młotkiem bo sie zdenerwowałem i na autostradzie rozpędziłem sie do 240 i odcięło mnie miało by to jakieś powiązanie z gazem

druga sprawa to wczoraj to przełozyłem czujnik ciśnienia gazu przed sae listwy wtryskiwaczy bo on był przy reduktorze wcześniej i skróciłem trochę wężyki od podciśnienia i po tym nie przerywała w ogóle a dzisiaj znowu zaczęła ale objawy troszke ustępują jak silnik jet gorący . jest jakast jakies znaczenie długości wężyków podciśnienia co idą z kolektora czujnika i do reduktora czy maja mieć jakaś odpowiednia długość jak np weze do wtryskiwaczy ??

#131 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 14 lipca 2012 - 08:53

no to tak instalacje sekwencyjne zamawia się pod konkretne nadwozie i silnik(zestawy) tyle że zamontowanie tego w aucie już zależy od gaziarza a większość ma swoje różne dziwne patenty na sposób instalacji i jeden się stara żeby było jak najlepiej a drugi ma podejście w polonezie działało to i tu musi.

regulator ciśnienia benzyny nie ma wpływu na pracę silnika na gazie układ paliwowy benzynowy zostaje odcięty i albo przy pompie albo na zaworze który kieruje wszystko zwrotem do baku. lub też na czujniku ciśnienia na który dochodzi info że jest dobre ciśnienie i się pompa paliwa nie włącza wtedy ale to jest rzadko stosowane a często na wężu paliwowym od benzyny jak i od gazu jest dodatkowy elektro zawór odcinający dopływ paliwa. a układ paliwowy ma wpływ na drugi układ kiedy na którymś ten zawór się nie domyka i silnik dostaje dwa paliwa na raz ale to wychodzi od razu na czujniku spalin u gaziarza.

co do podciśnień to ci nie pomogę ale radze przejrzeć wszystkie węże gumowe w okolicy dolotu bo mogą być popękane od gazu lub od oleju.
Jeśli mówisz że jakiś zabieg pomógł to pomyśl co przy okazji ruszyłeś jakiś przewód oraz może na czymś się oparłeś i docisnąłeś nieszczelną uszczelkę.

#132 OFFLINE   darekk

darekk
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Nowa Sól
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 lipca 2012 - 16:10

24 Brak sygnał czujnika prędkości pojazdu (VSS)
37 Kontrolka silnika, napięcie za niskie
56 Silnik krokowy – napięcie za wysokie
91 Dogrzewacz sondy lambda – napięcie za wysokie
92 Czujnik położenia wałków rozrządu – błędny sygnał

sprawdź wtyczkę ale zapewne czeka Cie wymiana tego czujnika :(


no i była wymiana.
Najpierw kable + świece potem padła pompka paliwa następnie wymieniłem czujnik wałka a dzisiaj włożyłem nową cewkę.
Po każdej wymianie auto chodziło super aż do momentu kiedy się nie zagrzał.
Na cewce (sprawdzałem na drugiej zanim zmieniłem) problem zniknął. Mam nadzieję, że na razie to będzie koniec tej nierównej walki

#133 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 16 lipca 2012 - 20:30

możesz mieć gdzieś zwarcie ale na siłę nie szukaj

#134 OFFLINE   darekk

darekk
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Nowa Sól
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lipca 2012 - 14:50

no i problemów ciąg dalszy
Dzisiaj jak się za oknem zrobiło gorąco nie chce palic. Rano, wieczorem jak jest niższa temperatura nie ma problemu. Czujnik temperatury czy coś innego?

#135 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 lipca 2012 - 15:11

Prawdopodobnie czujnik temperatury na ecu.Jak jest ciepło to zalewa.

#136 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 23 lipca 2012 - 18:01

A zobacz łopatologicznie czy jak nie odpala to jest iskra? oraz psiknij mu zmywacz do hamulców w dolot i
wtedy wykluczymy brak iskry lub za ubogą mieszankę.
zobacz jeszcze czy linke gazu masz luźna bo czasem mechanicy jak nie mogą sobie poradzić to zaczynają ją troche naciągać a potem kumuluje się to z innymi syfami i są problemy

#137 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 sierpnia 2012 - 13:34

Mam objawy wskazujące na cewkę zapłonową lecz nie do końca...
niekiedy zdarza się,że wszystko pracuje dobrze...
Czy to możliwe,że jeśli cewka jest uszkodzona objawy wystepują nie przez cały dzień?
Dodam tylko,ze pogoda nie ma u mnie wpływu na występowanie szarpania.

#138 OFFLINE   pablo500

pablo500
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-10-2011

Napisany 26 sierpnia 2012 - 21:03

Kolego sprawdz kabelek masowy na listwie wtryskow,mialem takie same problemy.Moze poprostu jak sie nagrzeje silnik metal sie rozszerza i nie ma dobrego styku masa,a od niej sa objawy i na gazie i na benzynie ,takie jak opisujesz.

#139 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 sierpnia 2012 - 16:09

opiszę moje objawy...

silnik szarpie na wolnych obrotach jakby jeden garnek nie chodził...przy stałej prędkości i niższych obrotach szarpie...nie ma znaczenia temperatura otoczenia,silnika,czy benzyna czy lpg(mam sekwencję)

auto było już u elektryka,teraz stoi u mechanika drugi dzień..
elektryk-0 błędów-parametry w normie...
mechanik-rozrząd w porządku,podciśnienie zlustrowane całe,świece, przewody-gitara-jutro jeszcze cewkę podmieni i sprawdzi ciśnienie na cylindrach...

coś mi świta,że problemy zaczęły się po wymianie filtrów gazu(i regulacji po tym)
kilka dni było git-z dnia na dzień coraz częściej szarpał-aż w końcu trząchawki przez cały czas...
troszkę wzrosło spalanie,ale to chyba przez to,że starałem się utrzymywać wyższe obroty żeby nie szarpał...z rozpędzaniem nie ma problemu(może bardzo delikatnie przerywa-ale słabo odczuwalnie)

na środę dopiero umówiłem innego gazownika,aby sprawdził ustawienie...

Co jeszcze można sprawdzić?:pokoj:

#140 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 31 sierpnia 2012 - 12:42

opiszę moje objawy...

silnik szarpie na wolnych obrotach jakby jeden garnek nie chodził...przy stałej prędkości i niższych obrotach szarpie...nie ma znaczenia temperatura otoczenia,silnika,czy benzyna czy lpg(mam sekwencję)

auto było już u elektryka,teraz stoi u mechanika drugi dzień..
elektryk-0 błędów-parametry w normie...
mechanik-rozrząd w porządku,podciśnienie zlustrowane całe,świece, przewody-gitara-jutro jeszcze cewkę podmieni i sprawdzi ciśnienie na cylindrach...

coś mi świta,że problemy zaczęły się po wymianie filtrów gazu(i regulacji po tym)
kilka dni było git-z dnia na dzień coraz częściej szarpał-aż w końcu trząchawki przez cały czas...
troszkę wzrosło spalanie,ale to chyba przez to,że starałem się utrzymywać wyższe obroty żeby nie szarpał...z rozpędzaniem nie ma problemu(może bardzo delikatnie przerywa-ale słabo odczuwalnie)

na środę dopiero umówiłem innego gazownika,aby sprawdził ustawienie...

Co jeszcze można sprawdzić?:pokoj:


moze mapy sie rozjechaly?? odlacz aku na jakis czas i pojezdzij wtedy tylko na benzin