Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
253 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:19

Tobie Zahir pewnie i tak nie uwierzy, dopoki nie zobaczy:p


Mam juz

#162 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:24

hehe Dawidu nie pozwalaj sobie :stop: ;) oczywiście że nie wierze bo nigdzie nie znalazłem info o takim silniku. Nigdy nie słyszałem. I póki, nawet ten co Dave pokazał wygląda na zwykłego ekokibla.
Ja wole fakty aniżeli plotki...
hubertcht a możesz coś więcej napisać, bo to faktycznie bardzo ciekawe. Cena bardzo atrakcyjna jeśli to prawda. Szczerze to poważnie teraz pisze nie wiem czy sam bym takiego nie kupił.

#163 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:25

Mam juz


Ja tam widzę oznaczenie Z20LET:p
A seria Z nie był delikatniejsza niż seria C?

To co Dave pokazał, to je nie to.
Na allegro były kiedyś wystawione 2 sztuki-jedna kombi, druga sedan, tylko że gość z kombiaka nawet nie wiedział co to iszmer, ten drugi od sedesa wiedział, w ogłoszeniu załączone były zdjęcia z wykresem z hamowni i briefy, TUVy i inne dokumenty z niemiec potwierdzające autentyczność jak i moc silnika.
I na podstawie takich dokumentów jestem w stanie uwierzyć, ze taki silnik istnieje nawet bardziej, niż w to ze Twój silnik ma 211 KM mimo wpisu w dowodzie rej.

#164 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:28

Mam juz


Panie to jest Z20LET :masakra:

C20LET jest zrobiony z C20XE
Z20LET to rozwiniecie X20XEV :)

#165 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:36

Z20LET to rozwiniecie X20XEV


240 koni ;)

wedlug katalogu

Faktycznie C juz nie ma a jeszcze nie dawno byly :)

#166 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:41

Bardzo mnie zdziwiło to że można je dostać i to w jakiejś większej ilości. Teraz wszycho jasne :) I nie powiem ..." a nie mówiłem " :D
a tak na marginesie to Z20LET jest na tyle podobny, że można go swapować dość dobrze. Gdzieś widziałem taki silnik w Vectrze B chyba.

#167 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:46

I nie powiem ..." a nie mówiłem "



Jeszcze 2-3 miechy temu byly na 100%

#168 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:52

Jeszcze 2-3 miechy temu byly na 100%


No niech Ci będzie :) może na święta ktoś pod choinkę dostał :p
Dobra bo już spamem zalatuje ;)

#169 OFFLINE   czarnawdowa

czarnawdowa
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-10-2010
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2013 - 18:07

nie chce sie zbytnio wtrącać ale dawid nie chodzi Ci przypadkiem nie o x20xev irmscher tylko o x20xer opc ??

#170 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 stycznia 2013 - 20:22

nie chce sie zbytnio wtrącać ale dawid nie chodzi Ci przypadkiem nie o x20xev irmscher tylko o x20xer opc ??


Nie, X20XER to inny silnik, nowszy, montowany na Wyspach.
XER ma bodajże 155 albo 160 KM.

#171 OFFLINE   transbol

transbol
  • 62 postów
  • Dołączył: 30-05-2010
  • Skąd: LJA

Napisany 08 stycznia 2013 - 20:43

Bardzo mnie zdziwiło to że można je dostać i to w jakiejś większej ilości. Teraz wszycho jasne :) I nie powiem ..." a nie mówiłem " :D
a tak na marginesie to Z20LET jest na tyle podobny, że można go swapować dość dobrze. Gdzieś widziałem taki silnik w Vectrze B chyba.


W Zafirze A OPC chyba były one montowane

#172 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 08 stycznia 2013 - 20:52

Co do samego silnika. Był motor X20XEV po tuningu Irmiego na 150km. Oznaczenie zachował takie samo : X20XEV. Zresztą Dawid już w temacie wszystko wyjaśnił.

P.S. Kto nie wierzy, niech nie zarzuca, że czegoś takiego nie było.
:)

#173 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:42

P.S. Kto nie wierzy, niech nie zarzuca, że czegoś takiego nie było.
:)


Dla niedowiarków:
http://www.irmscher....etail=exterieur

Link do wersji pod vectrę.

#174 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 08 stycznia 2013 - 22:13

na 99,9% jestem pewny że nic takiego nie istniało


a poniżej 0.1 % :D :

Dla niedowiarków:
http://www.irmscher.....tail=exterieur



#175 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 22:19

Dlatego napisałem 99,9 % :-P
ale i tak nie wierzę :laugh:

#176 OFFLINE   Binar

Binar
  • 39 postów
  • Dołączył: 04-12-2012
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 10 stycznia 2013 - 21:23

Ja znalazłem taką fotke x20xev , nie powiem wygląda zacnie :o

#177 OFFLINE   Mardok225

Mardok225

    no_drift_no_fun

  • 113 postów
  • Dołączył: 23-12-2012
  • Skąd: ELA-EBE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2013 - 21:21

Ja znalazłem taką fotke x20xev , nie powiem wygląda zacnie :o

bardzo zacnie :D

#178 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 stycznia 2013 - 21:47

Witam:)

Jako że moja sprzedaż omegi nie doszła do skutku a przy tym omega się pokraczyła, trafiła na kanał i przeszła mase napraw postanowiłem że jednak zostaje;) ale mocy mało i zastanawia mnie fakt zakupu tych wałków : http://sklepswiatek....-ex-p-2932.html

WAŁKI SPORTOWE "GT"

Wałki oznaczone symbolem GT to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”. Dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi, jednak dla pełnego wykorzystania możliwości wałka z reguły dokonuje się dodatkowych przeróbek i modyfikacji takich jak:

-zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. )
-podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm )
-skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach
-zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora
-w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce.

Tą ostatnią przeróbkę dokonuje się po zamontowaniu wałka i w samochodach z wtryskiem często jest ona niezbędna dla zapewnienia równomiernej pracy na biegu jałowym, a dodatkowo powoduje dalszy wzrost mocy silnika.



Czyli 136KM+20% to jest 163KM. Ciekawe ile da sama wymiana na te wałki;)

#179 OFFLINE   Mardok225

Mardok225

    no_drift_no_fun

  • 113 postów
  • Dołączył: 23-12-2012
  • Skąd: ELA-EBE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2013 - 22:05

Witam:)

Jako że moja sprzedaż omegi nie doszła do skutku a przy tym omega się pokraczyła, trafiła na kanał i przeszła mase napraw postanowiłem że jednak zostaje;) ale mocy mało i zastanawia mnie fakt zakupu tych wałków : http://sklepswiatek....-ex-p-2932.html



Czyli 136KM+20% to jest 163KM. Ciekawe ile da sama wymiana na te wałki;)

hmmm... bardzo fajnie to wszystko wyglada w % itd. Tez juz dlugo zastanawiam sie nad modyfikacja mojej jednostki :) tylko nie jestem pewien do konca czy ma to jakis wiekszy sens . Duzy wklad finansowy male efekty :/ .Moze ktos juz ma jakis doswiadczenie w tym temacie ???? I cos podpowie ;) Czy te chipy z allegro itd cos naprawde daja?? Ktos juz testował ?? . Pozdrawiam :D

#180 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2013 - 22:11

Czy te chipy z allegro itd cos naprawde daja

Jedyne co dadza to lepsze samopoczucie i zwiekszone spalanie :D

Czyli 136KM+20% to jest 163KM. Ciekawe ile da sama wymiana na te wałki

Tam nie pisze ze daja 20% tylko ze daja do 20% a to juz robi spora roznice :D Bo 3% tez sie miesci w przedziale do 20% :p
A poza tym xev mial 136 koni jak wyjechal z fabryki :) Teraz (o ile nie doszczelnia sie olejem na potege) ma napewno mniej :D