


Tuning silnika 2.0 16v
#1
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 11:45

#2
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 12:01

#3
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 12:04
Jak nie to zamontować inny silnik (np C20LET) ale to już przeróbka za pare ładnych tysięcy
NIe wierz w magiczne chipy itd - nic nie dają
aha jeszcze możesz dołożyć wałki rozrządu irmiego - ale znajdź je najpierw
#4
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 19:34
#5
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 20:07
#6
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 20:22
zmień instalację na sekwencjęMuszę dodać,że moje Maleństwo zostało zagazowane 6 lat temu zwykłą instalacją gazową
lub zmień auto
niestety niskim nakładem kosztów możesz jedynie przeprowadzić wsio-tunning bo to ecotec z ograniczona mocą w celu poprawy czystości spalin
jedni czasem mówili że walili EGR i im przybyło, hmm ciekawe co moze z 1 do 2 kM
zmień kolektory - wydechowy na rurowy ( jeśli dopadniesz) ale to koszt ok 1000 zł wydech remusa to bedzie ładniej chodził (cały wydech nie tylko końcówkę) i coś mu tam przybędzie
w sumie wydasz ok 4000 (optymistyczna wersja) a przyrost będzie w granicach 5-7% co jest nieopłacalne
#7
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2009 - 15:03
W Radomiu takich 1.4 na mega wydechach od groma, a na swiatlach igraja z duzo wiekszymi pedzidłami..
..Moim zdaniem - dabj tylko o to zeby silnik byl zdrowy bo tanio nic sie nie da, KM i Nm to jedne z drozszych dodatkow do samochodu

www.bestiales.pl
#8
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2009 - 15:14
#9
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2009 - 15:41
Wałki od silnika X20XER (opel astra OPC 1) są agresywniejsze. Do tego soft robiony na zamówienie w firmie TTC (powinno dać jakieś 160 pare kucy plus 200 pare niutków momentu). Dalej robisz polerkę dolotowego i wylotowego kolektora i jak masz kasę lub możliwości robisz kolektor rurowy (kolejne 14 kucy). I tu zaczyna się robić problem z półosiami i sprzęgłem. Więc na Polibudzie w Warszawie wzmacniają CI półosie, a w niemcowni kupujesz sprzęgiełko kompletne Sachsa (ale to do jazdy wyczynowej). Teraz już wszystko masz i możesz kombinować dalej. Powerbox na dolot i map sensor zamiast przepływki plus kolejna modyfikacja oprogramowania kompa (tu już zacząłbym się kusić o zmianę kompa bo możemy wyjść już blisko granicy 200KM (fajnie jest) więc zaczynasz się też rozglądać za nowymi korbami (warzonymi na zamówienie) i kutymi tłokami (jest szansa że te od z20ler podejdą jest duża. No i po tych zabiegach jesteś lżejszy już o ponad 8 tys PLN zaczynasz kombinować dalej. Trzeba wzmocnić most i wał bo nie koniecznie wytrzyma dalsze przeróbki, oraz hamulce (bo to trzeba wyhamować jakoś). Robisz rozprężenie głowicy (dorabiana na zamówienie uszczelka pod głowice - grubsza od standardowej) i lecisz po nowy kolektor + turbo + kolejna modyfikacja kompa (tu już bedziesz musiał kupicnowego kompa). I tak po założeniu overboosta i wydaniu kolejnych 10 tys PLN


Oczywiście prostsza droga to kupić c20let, x20ler lub x20let (ale kompletne) i po krótkim remoncie masz ponad 200KM
Czyli takie elementy jak filtry stożkowe,sportowe świece,magnetyzery,itp nie sprawdzają się w ogóle?Wiele sklepów "tuningowych" zaleca takie rzeczy,ale chciałbym wiedzieć jak jest naprawdę,żeby nie dać się naciągnąć...
A do tego możesz dołożyć jeszcze jakieś fajne diody a potem jechać na zlot WT

#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2009 - 17:09
Polecają, bo mają z tego zyskCzyli takie elementy jak filtry stożkowe,sportowe świece,magnetyzery,itp nie sprawdzają się w ogóle?Wiele sklepów "tuningowych" zaleca takie rzeczy,ale chciałbym wiedzieć jak jest naprawdę,żeby nie dać się naciągnąć...


#12
OFFLINE
Napisany 07 marca 2009 - 17:30
#13
OFFLINE
Napisany 07 marca 2009 - 18:40
dawid nie baw sie w zaden tuning w 2-litrówce nie opłaca sie pchac w to pieniedzy najlepiej kupic cos z wiekszym silnikiem
dokladnie szkoda kasy na siece niby sportowe itp
#14
OFFLINE
Napisany 07 marca 2009 - 19:33
Albo swap na HEMIdawid nie baw sie w zaden tuning w 2-litrówce nie opłaca sie pchac w to pieniedzy najlepiej kupic cos z wiekszym silnikiem

#15
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 16:16
filtry stożkowe
jak naj bardziej, ale markowe, całe ze stalowej siatki bez jakieś bibuły
sportowe świece
tu można polemizować bo zakładanie świec i złej wartości cieplnej i oporności może spowodować uszkodzenie cewki zapłonowej, ale miałem już świece bezelektrodowe które naprawde poprawiały "doły" w maluchu "brisk premium"
magnetyzery
jedyne co mogą poprawić to samopoczucie, pozatym dodają tyle mocy co obniżone lusterka... dla mnie to chłam
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 15 marca 2009 - 09:50
#18
OFFLINE
Napisany 15 marca 2009 - 11:49
#19
OFFLINE
Napisany 26 marca 2009 - 20:13
#20
OFFLINE
Napisany 26 marca 2009 - 20:22