Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
253 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 28 kwietnia 2012 - 13:59

Ciekawe czy ktos sie wkoncu wezmie za robote:p bo poki co to jest multum tematow a nic sie nie dzieje:p


Ja bym się chętnie wziął, ale nie mam o tym zielonego pojęcia:p

#122 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwietnia 2012 - 14:01

Ja bym się chętnie wziął, ale nie mam o tym zielonego pojęcia:p


To trzeba poswiecic ''kilka'' wieczorow i napewno wszelkie informacje sie znajda w necie;)

#123 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 kwietnia 2012 - 19:09

Co do sensu tuningu to NIGDY go nie ma a jednak ludzie robią przerabiają ulepszają choć nie zawsze wyjdzie to na dobre to warto próbować bo czasem mozna tanim kosztem coś osiągnąć wiem ze V6 to inna bajka ale nie kazdy chce swapa czy też dokladać do zakupu innego silnika ktory nie koniecznie bedzie dobry

#124 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 kwietnia 2012 - 19:26

Co do sensu tuningu to NIGDY go nie ma


A to niby czemu??

#125 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2012 - 21:01

Na Forum chętnych do tuningu multum, tylko jak przyjdzie do konkretów to ich nie ma. Ja mam taką zasadę, że jak robić to robię, a jak nie to nawet nie gadam na taki temat. A tu co drugi mocy szuka, tylko albo umiejętności, albo możliwości, albo siana brak. Takie pierdzielenie dla samego pierdzielenia - żeby grubo było :smiech:

#126 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 kwietnia 2012 - 21:15

Takie pierdzielenie dla samego pierdzielenia - żeby grubo było

ale za to poziom poczucia trendi wzrasta:)

#127 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 kwietnia 2012 - 21:16

ale za to poziom poczucia trendi wzrasta


Chociaz na chwile:p

#128 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 kwietnia 2012 - 16:58

Ciekawe czy ktos sie wkoncu wezmie za robote:p bo poki co to jest multum tematow a nic sie nie dzieje:p


wystarczy zajrzec do tematu ILKU i masz pokazane ze jednak da rade cos zrobic,
a tutaj inny ciekawy przypadek 2.0 turbo w OA
http://www.migweb.co...ing-2011-a.html

#129 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2012 - 18:59

wystarczy zajrzec do tematu ILKU i masz pokazane ze jednak da rade cos zrobic,


Ale ja nie mowie o koledze Ilku tylko o piszacych tutaj a nic nie robiacych:p

#130 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 września 2012 - 11:25

Gdzieś wyczytałem że silniki 2.0 2.2 i 2.4 to bliźniacze konstrukcje 2.0 i 2.2 w europie
Szukając trochę w us znalazłem kolektory rurowe. Zastanawia mnie czy taki kolektor zmieści się do łamagi http://www.ebay.com/...b1b9114&vxp=mtr
a tuta drugi troszkę inny http://www.ebay.com/...1bedb00&vxp=mtr

#131 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 września 2012 - 14:51

Zmieszczą się pod warunkiem, że wywalisz ABS, wytniesz dziurę w komorze silnika i wypuścisz wydech za przednim kołem ;)
A tak serio to są kolektory do silników poprzecznych. Jak już chcesz kombinować to kup kolektor rurowy z C20XE, przespawaj flansze i zejście 2w1 tak aby pasowało do omegi. Wyjdzie o wiele taniej ;)


Gdzieś wyczytałem że silniki 2.0 2.2 i 2.4 to bliźniacze konstrukcje 2.0 i 2.2 w europie
Szukając trochę w us znalazłem kolektory rurowe. Zastanawia mnie czy taki kolektor zmieści się do łamagi http://www.ebay.com/...b1b9114&vxp=mtr
a tuta drugi troszkę inny http://www.ebay.com/...1bedb00&vxp=mtr



#132 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 września 2012 - 15:25

Zmieszczą się pod warunkiem, że wywalisz ABS, wytniesz dziurę w komorze silnika i wypuścisz wydech za przednim kołem ;)
A tak serio to są kolektory do silników poprzecznych. Jak już chcesz kombinować to kup kolektor rurowy z C20XE, przespawaj flansze i zejście 2w1 tak aby pasowało do omegi. Wyjdzie o wiele taniej ;)

Tu nie chodzi o cenę tylko o to że w 2.2 są dwie sondy.
Wydaje mi się że ten http://www.ebay.com/...b1b9114&vxp=mtr
powinien się zmieścić

#133 OFFLINE   Suchy

Suchy
  • 91 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 25 września 2012 - 15:34

http://www.teilehabe...-id5815452.html

tu masz do x20xev

#134 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 września 2012 - 15:46

Tu nie chodzi o cenę tylko o to że w 2.2 są dwie sondy.
Wydaje mi się że ten http://www.ebay.com/...b1b9114&vxp=mtr
powinien się zmieścić

To kup i sprawdź. Jak dla mnie niema szans.

#135 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:46

Ktoś mi powie czy te wałki : http://moto.allegro....2918336726.html

Coś dadzą w X20XEV ?

#136 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 stycznia 2013 - 08:18

Ktoś mi powie czy te wałki : http://moto.allegro....2918336726.html

Coś dadzą w X20XEV ?


Do wałków to pewnie jeszcze by się przydał sterownik silnika, bo same wałki raczej nic nie dadzą, a przynajmniej nie odczujesz.

#137 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 stycznia 2013 - 09:48

Ależ oczywiście że poczuje same wałki. Optymalizacja softu pod wałki da oczywiście dodatkowe przyrosty. Nie jestem jednak pewien czy te wałki mechanicznie pasują do XEV'a niestety.

#138 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 stycznia 2013 - 09:54

A nie lepiej poszukać silnika LET, chodziły w Calibrze.

#139 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 07 stycznia 2013 - 10:15

Wałki od C20XE nie pasują do XEV, tak samo cała głowica jest inna, też nie pasuje.
O C20LET też zapomnij, bo o ile znaleźć go jest jeszcze w miarę łatwo, to doprowadzenie go do używalności zajmie sporo czasu i pieniędzy...

#140 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 stycznia 2013 - 11:01

Wałki od C20XE nie pasują do XEV, tak samo cała głowica jest inna, też nie pasuje.
O C20LET też zapomnij, bo o ile znaleźć go jest jeszcze w miarę łatwo, to doprowadzenie go do używalności zajmie sporo czasu i pieniędzy...


Ja swego czasu miałem do nabycia wałki z silnika X20XEV w wersji Irmscher'a o mocy 150KM, ale dowiedziałem się, że do wałków powinno się wsadzić również ECU, żeby to chodziło tak jak powinno. Tak byłoby P&P, natomiast z C20XE nie da rady, a C20LET to naprawdę ciężko dostać w dobrym stanie, koszt dosyć duży, remont jeszcze większy koszt.