Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
253 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 03 września 2011 - 22:08

czy zamach od 2.0 8v podejdzie Omega A bo mam takie na stanie i trzeba by sprawdzić moze lżejsze


Niema problemów ja ma od A jeszcze nie odpalałem ale to się na daniach okaże co z tego wyszło. Zamach pasuje bez żadnego ale.

#102 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 września 2011 - 07:46

No ale najważniejsze czy jest lżejszy

jednak od omegi A zamach ma prawie taka samą masę wybór mój padł na zamach z c20xe jak zakupie zrobie foty tylko nie bedzie to odrazu moze trwać aż do miesiąca jak sie uda zrobie fotorelacje z wymiany

niech ktoś napisze ile waży zamach od x20xev bo mam jakieś o wadze 9.6kg wyjete z vectry jednomasowe a nie mam koła od x20xev na wierzchu

#103 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2012 - 19:17

Wałki Lexmaul-a do X20XEV

http://www.ebay.de/i...=item20c2ac693e

#104 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 16 marca 2012 - 20:55

X20XEV to ******** silnik do tuningu i wkładanie w niego kasy to jak wyrzucanie pieniędzy w błoto C20xe jest dużo bardziej udaną konstrukcją, niestety moim warsztacie gdzie serwisuje wszystkie swoje auta już dawno uświadomiono mnie że najtańszy sposób na uzyskanie mocy to zmiana silnika, a dalej montaż turbo wydechów, kolektorów itp. Tak czy owak droga zabawa więc lepiej zaczynać od dobrego seryjnego silnika, a wiem co mówię bo chłopaki odemnie naprawdę zrobili parę mocnychi unikatowych projektów. Jak bedziesz potrzebował to wałki pewnie też ci dorobią tylko nie myśl że za czapkę gruszek :D

#105 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2012 - 22:00

2,5 wystarczy.. dołożyć wałki od 3.0 i parę innych drobiazgów i z 2,5 może wyjść 3.0
tylko weź tu znajdź i kup dobrą i sprawna Vke.. :( sam szukam i cięęęęężko ;/

#106 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 16 marca 2012 - 22:15

różnica w kosztach swapu miedzy 2,5 a 3.0 jest znikoma, a na starce dostajesz 40KM więcej co w cale nie jest mało. Spalanie na praktycznie takim samym poziomie. Jak chcesz moc to nie baw się w 2,5 tylko odrazu ładuj 3 bo później będziesz żałował a zrobienie tych 40KM będzie cię kosztowało znacznie więcej, już nie mówie jak z czasem zacznie Ci brakować i np zrobisz wydech. W sumie z 3.0 to małym kosztem to tak myślę do 250-270KM

#107 OFFLINE   Pepcio

Pepcio
  • 2 382 postów
  • Dołączył: 16-03-2008
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2012 - 22:17

Panowie ja bym wam radził przeczytać tytuł wątku i sie go trzymać... To nie jest temat o Vałkach

#108 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 kwietnia 2012 - 20:51

Wracamy do tematu-czy ktoś w X20XEV ma włozone inne niż seryjne wałki?
Albo kolektor wydechowy?

#109 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 kwietnia 2012 - 21:48

Nosiłem się z zamiarem tuningu X20XEV. mialem zamiar kupić wałki od x20xer kolektor zrobić rurowy usunąć ekofasolki wywalic egr odchudzić zamach i zmodyfikować kompa.
usunąlem ekofasolki wywaliłem egr i nosiłem sie juz z zamiarem zmiany zamachu ale
wszystkie przeróbki jak dla mnie są nie warte. Owszem pare koni wiecej bedzie moze nawet da sie to odczuć ruszyc troche lepiej ze swiateł.Ale jednak zdecydowałem się iż w okolicy sierpnia zrobie swap na V6 2.5 lub 3.0, ktory jeszcze bedzie niewiem. dźwięk elastyka i spalanie takich jednostek bedzie duzo lepsze niz podtuningowanej 2.0 16v.
no kazdy tuning i spalanie rośnie a czemu a temu ze mocniej depczemy w pedał.
Ale sie rozpisałem

#110 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 26 kwietnia 2012 - 17:37

A jak wygląda sprawa z częściami z silnika C20XE?
Jest opcja zamontowania np.kolektora wydechowego albo innych części do XEV'a?

#111 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 26 kwietnia 2012 - 22:43

z tego co wiem ten silnik jest od calibry tej 150kucy i jest za duzo przerabiania na kolektor nie mialem okazji przymierzyć dolotu on moze coś dać ale niewiem co

#112 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 kwietnia 2012 - 01:08

C20XE w różnych wariantach zapłonu występował w wielu modelach Opla/Vauxhall'a.
Niestety dziś egzemplarzy które ciągle legitymują się mocą w okolicach tych 150KM jest jak na lekarstwo.
Co do dolotu - nie wiem czy jest szansa by dopasować go do XEV'a, ale jeśli jest możliwość wykorzystania kolektora wydechowego, to już sam on powinien dać poprawę jeśli chodzi o moc - niestety, za cenę przesunięcia charakterystyki silnika w stronę wyższych obrotów.

#113 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 07:12

Niestety głowice na tyle się różnią że bez większej rzeźby nic nie podpasuje...
Z dolotowym szkoda zachodu, bo poprawy się nawet nie odczuje, natomiast żeby podpasował wydechowy trzeba po pierwsze przespawać flanszę, jest z tym sporo roboty nawet w vectrze z XEV-em, po drugie pokombinować jak puścić rury- cięcie i spawanie.

#114 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 kwietnia 2012 - 10:10

Czyli prościej już zrobić barana 4-2-1 albo 4-1 (zależy jak kto lubi) dedykowanego do Omegi.

#115 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 16:15

no prościej ale jak ktoś nie ma co robic i tanim nakładem pracy moze usunąć ekofasolki z kolektora wydechowego i głowicy roboty duzo nie ma ale jakas poprawa bedzie

#116 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 27 kwietnia 2012 - 23:24

a jakby pod flanszę z x20xev przyspawać kolektor z xe?

#117 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 kwietnia 2012 - 23:51

w xe silnik jest w poprzek a nie wzdluz i nie bedzie pasowało chyba ze do vectry

#118 OFFLINE   Suchy

Suchy
  • 91 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 28 kwietnia 2012 - 10:31

http://forum.omegakl...php?albumid=490
jest trochę zabawy i rzeźby ale wszystko da radę:)

#119 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 kwietnia 2012 - 11:18

tylko pytanie czy jest sens szukac rarytasów ktore mozna wcisnąc w ten silnik ?
a jesli sie znajdzie to ile wyciagnicie wiecej mocy..

#120 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwietnia 2012 - 13:52

Ciekawe czy ktos sie wkoncu wezmie za robote:p bo poki co to jest multum tematow a nic sie nie dzieje:p