

Tuning silnika 2.0 16v
#141
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2013 - 13:09
Może coś na wzór db bilas :
Duration: : 258
Peak timing: : 110
Valve lift: : 10,2
Lift at TDC: : 1,0
Valve timing: : 19/59 - 59/19
#142
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2013 - 14:40
Co do wałków dzwoniłem do heinrich i cena w porównaniu do db bilas czy catcams jest dużo mniejsza. Jakie wałki będą najlepsze do codziennej jazdy.
Może coś na wzór db bilas :
Duration: : 258
Peak timing: : 110
Valve lift: : 10,2
Lift at TDC: : 1,0
Valve timing: : 19/59 - 59/19
Moim zdaniem "za mało męski" ten wałek. Bierz przynajmniej 264*, wznios około 10,5mm.
U Heinrich'a możesz poprosić po prostu o zrobienie w miarę ostrych wałków ulicznych - mają doświadczenie i zrobią Ci coś z czego będziesz zadowolony, zwłaszcza za te pieniądze. Jeszcze taniej będzie w Rewarze, tam niestety robią tylko z tych kopiałów które mają.
#143
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2013 - 14:41
Co do wałków dzwoniłem do heinrich i cena w porównaniu do db bilas czy catcams jest dużo mniejsza. Jakie wałki będą najlepsze do codziennej jazdy.
Może coś na wzór db bilas :
Duration: : 258
Peak timing: : 110
Valve lift: : 10,2
Lift at TDC: : 1,0
Valve timing: : 19/59 - 59/19
A jakie koszta takich wałków?
#144
OFFLINE
#145
OFFLINE
#146
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 11:38
Ja swego czasu miałem do nabycia wałki z silnika X20XEV w wersji Irmscher'a o mocy 150KM, ale dowiedziałem się, że do wałków powinno się wsadzić również ECU, żeby to chodziło tak jak powinno. Tak byłoby P&P, natomiast z C20XE nie da rady, a C20LET to naprawdę ciężko dostać w dobrym stanie, koszt dosyć duży, remont jeszcze większy koszt.
Pierwsze słyszę, żeby były wałki z silnika X20XEV od Irmschera, na 99,9% jestem pewny że nic takiego nie istniało. A 150KM było w podobnych konstrukcyjnie, aczkolwiek starszym i moim zdaniem lepszym właśnie C20XE.
C20LET można dostać od ok.5tysięcy złotych. Dużo? Nie bardzo mało w stosunku do tego ile można z tego silnika wyciągnąć. Silnik żywotny, mało pali, a potencjał na wiele setek koni.
#147
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 11:59
Pierwsze słyszę, żeby były wałki z silnika X20XEV od Irmschera, na 99,9% jestem pewny że nic takiego nie istniało. A 150KM było w podobnych konstrukcyjnie, aczkolwiek starszym i moim zdaniem lepszym właśnie C20XE.
C20LET można dostać od ok.5tysięcy złotych. Dużo? Nie bardzo mało w stosunku do tego ile można z tego silnika wyciągnąć. Silnik żywotny, mało pali, a potencjał na wiele setek koni.
To Cię rozczaruję, bo ja na 100% jestem pewien, że były takie silniki-były silniki X20XEV wersja Irmscher moc 150 KM, różniły się od zwykłego XEV'a kolektorem wydechowym, wałkami, ECU i bodajże jeszcze kolektor ssący mógł być inny i nie myl tego silnika z silnikiem od Calibry lub Vectry A.
Zajrzyj w temat "Irmscher" i na pewno znajdziesz informacje.
Osobiście widziałem tylko 2 Omegi z tym silnikiem i jedna sztuka rzekomo była u Nas w klubie, ale została rozsprzedana na części z powodu starości.
#148
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 12:21

Wiem że na forum u nas była Złomega z C20XE od Calibry. Żółta bodajże z tego co kojarzę.
Ps. będę musiał poszukać po necie , może faktycznie coś było

#149
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 12:34
C20LET można dostać od ok.5tysięcy złotych.

5 k za uzywke czy za nowy??
#150
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 12:43
Póki co nie czuje się Tobą rozczarowany
Bo póki nie zobaczę , to nie uwierzę. Chętnie bym zobaczył choć jedno takie auto. Omnibusem nie jestem, ale pierwsze słyszę o czymś takim. A C20XE były w Calibrach, Vectrach, Astrach i Kadecie.
Wiem że na forum u nas była Złomega z C20XE od Calibry. Żółta bodajże z tego co kojarzę.
Ps. będę musiał poszukać po necie , może faktycznie coś było
Tu masz kolektor
http://www.migweb.co...r-4-branch.html
Wieczorem poszukam wałków.
#151
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 13:02
5 k za uzywke czy za nowy??
A pomyślałeś choć odrobinę zanim zapytałeś?
Widziałeś gdzieś C20LET nowy? Od bardzo dawna nie jest produkowany.
np: http://moto.allegro....2909657442.html
EDYTA:
sorki Dawid ale w żadnym topniu mnie to nie przekonuje

Jak pokażesz mi auto z takim silnikiem wtedy przyznam Ci racje

#152
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 13:14
A pomyślałeś choć odrobinę zanim zapytałeś?
Widziałeś gdzieś C20LET nowy? Od bardzo dawna nie jest produkowany.
np: http://moto.allegro....2909657442.html
EDYTA:
sorki Dawid ale w żadnym topniu mnie to nie przekonuje
Jak pokażesz mi auto z takim silnikiem wtedy przyznam Ci racje
Prędzej zobaczysz Lotusa z silnikiem 3.6 niż Omegę z X20XEV Irmiego, bo tego było niewiele, poza tym ludzie nie zawsze wiedzą co mają.
Zapraszam do lektury od początku do końca, ewentualnie możesz zapytać kolegów Siggi, Beast, kuller20, ILKU
http://forum.omegakl...t=9761&page=589
#153
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 13:25
Omega B w kombi wystarczy z takim silnikiem?sorki Dawid ale w żadnym topniu mnie to nie przekonuje
Jak pokażesz mi auto z takim silnikiem wtedy przyznam Ci racje

#154
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 13:27
Omega B w kombi wystarczy z takim silnikiem?
Pokaż mu Dave, pokaż

Swoją droga zobaczył bym to auto, żebym wiedzial skąd graty wyciągnąć

#155
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 13:34

No nie widziałem, nie słyszałem i nie wierzę że takowy silnik istniał (choć jak zaznaczyłem omnibusem nie jestem). Zobaczę uwierzę, jak niewierny Tomasz

No ale ja z natury jestem mało ufny

Omega B w kombi wystarczy z takim silnikiem?
Możesz pokazać, ale to rozumiem, że nie będzie swap żaden, jesteś w stanie w jakikolwiek sposób to udowodnić?
#156
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 13:50
#157
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 13:52
Widziałeś gdzieś C20LET nowy?
Tak widzialem:)
Od bardzo dawna nie jest produkowany.
To nie znaczy ze nie ma go nie ma juz w sprzedazy
A pomyślałeś choć odrobinę zanim zapytałeś?
Tak,pomyslalem i dlatego napisalem

I na to wychodzi ze lepej jest kupic nowy
Pozniej wrzuce ceny
#158
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 14:04

hubertcht no tak, ale to wiesz co jakiś czas sie cos takiego pojawi do aut różnych marek, nawet jakiś czas temu był nowiutki silnik do Omegi 3.0V6. ale to ile jedna , dwie sztuki... ale chętnie zobaczę tego LET-a nowego

#159
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 14:06
ale to wiesz co jakiś czas sie cos takiego pojawi
Od 3 lat sie nic nie zmienia

1377f +vat
Silnik z osprzetem nowka sztuka z magazynow Opla
#160
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 14:15
Od 3 lat sie nic nie zmienia
Sa zawsze
1377f +vat
Silnik z osprzetem nowka sztuka z magazynow Opla
Tobie Zahir pewnie i tak nie uwierzy, dopoki nie zobaczy:p
Oświećcie chłopaka na temat silników X20XEV Irmscher'a.