Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
253 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 07 stycznia 2013 - 13:09

Co do wałków dzwoniłem do heinrich i cena w porównaniu do db bilas czy catcams jest dużo mniejsza. Jakie wałki będą najlepsze do codziennej jazdy.
Może coś na wzór db bilas :
Duration: : 258
Peak timing: : 110
Valve lift: : 10,2
Lift at TDC: : 1,0
Valve timing: : 19/59 - 59/19

#142 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 stycznia 2013 - 14:40

Co do wałków dzwoniłem do heinrich i cena w porównaniu do db bilas czy catcams jest dużo mniejsza. Jakie wałki będą najlepsze do codziennej jazdy.
Może coś na wzór db bilas :
Duration: : 258
Peak timing: : 110
Valve lift: : 10,2
Lift at TDC: : 1,0
Valve timing: : 19/59 - 59/19


Moim zdaniem "za mało męski" ten wałek. Bierz przynajmniej 264*, wznios około 10,5mm.

U Heinrich'a możesz poprosić po prostu o zrobienie w miarę ostrych wałków ulicznych - mają doświadczenie i zrobią Ci coś z czego będziesz zadowolony, zwłaszcza za te pieniądze. Jeszcze taniej będzie w Rewarze, tam niestety robią tylko z tych kopiałów które mają.

#143 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 stycznia 2013 - 14:41

Co do wałków dzwoniłem do heinrich i cena w porównaniu do db bilas czy catcams jest dużo mniejsza. Jakie wałki będą najlepsze do codziennej jazdy.
Może coś na wzór db bilas :
Duration: : 258
Peak timing: : 110
Valve lift: : 10,2
Lift at TDC: : 1,0
Valve timing: : 19/59 - 59/19


A jakie koszta takich wałków?

#144 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 08 stycznia 2013 - 11:25

Koszt to 1000 zł za dwa wałki.

#145 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2013 - 11:27

Ile kuni dają te wałki ??

#146 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 11:38

Ja swego czasu miałem do nabycia wałki z silnika X20XEV w wersji Irmscher'a o mocy 150KM, ale dowiedziałem się, że do wałków powinno się wsadzić również ECU, żeby to chodziło tak jak powinno. Tak byłoby P&P, natomiast z C20XE nie da rady, a C20LET to naprawdę ciężko dostać w dobrym stanie, koszt dosyć duży, remont jeszcze większy koszt.


Pierwsze słyszę, żeby były wałki z silnika X20XEV od Irmschera, na 99,9% jestem pewny że nic takiego nie istniało. A 150KM było w podobnych konstrukcyjnie, aczkolwiek starszym i moim zdaniem lepszym właśnie C20XE.
C20LET można dostać od ok.5tysięcy złotych. Dużo? Nie bardzo mało w stosunku do tego ile można z tego silnika wyciągnąć. Silnik żywotny, mało pali, a potencjał na wiele setek koni.

#147 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 stycznia 2013 - 11:59

Pierwsze słyszę, żeby były wałki z silnika X20XEV od Irmschera, na 99,9% jestem pewny że nic takiego nie istniało. A 150KM było w podobnych konstrukcyjnie, aczkolwiek starszym i moim zdaniem lepszym właśnie C20XE.
C20LET można dostać od ok.5tysięcy złotych. Dużo? Nie bardzo mało w stosunku do tego ile można z tego silnika wyciągnąć. Silnik żywotny, mało pali, a potencjał na wiele setek koni.


To Cię rozczaruję, bo ja na 100% jestem pewien, że były takie silniki-były silniki X20XEV wersja Irmscher moc 150 KM, różniły się od zwykłego XEV'a kolektorem wydechowym, wałkami, ECU i bodajże jeszcze kolektor ssący mógł być inny i nie myl tego silnika z silnikiem od Calibry lub Vectry A.
Zajrzyj w temat "Irmscher" i na pewno znajdziesz informacje.
Osobiście widziałem tylko 2 Omegi z tym silnikiem i jedna sztuka rzekomo była u Nas w klubie, ale została rozsprzedana na części z powodu starości.

#148 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 12:21

Póki co nie czuje się Tobą rozczarowany :p Bo póki nie zobaczę , to nie uwierzę. Chętnie bym zobaczył choć jedno takie auto. Omnibusem nie jestem, ale pierwsze słyszę o czymś takim. A C20XE były w Calibrach, Vectrach, Astrach i Kadecie.
Wiem że na forum u nas była Złomega z C20XE od Calibry. Żółta bodajże z tego co kojarzę.
Ps. będę musiał poszukać po necie , może faktycznie coś było ;)

#149 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2013 - 12:34

C20LET można dostać od ok.5tysięcy złotych.



:o

5 k za uzywke czy za nowy??

#150 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 stycznia 2013 - 12:43

Póki co nie czuje się Tobą rozczarowany :p Bo póki nie zobaczę , to nie uwierzę. Chętnie bym zobaczył choć jedno takie auto. Omnibusem nie jestem, ale pierwsze słyszę o czymś takim. A C20XE były w Calibrach, Vectrach, Astrach i Kadecie.
Wiem że na forum u nas była Złomega z C20XE od Calibry. Żółta bodajże z tego co kojarzę.
Ps. będę musiał poszukać po necie , może faktycznie coś było ;)


Tu masz kolektor
http://www.migweb.co...r-4-branch.html

Wieczorem poszukam wałków.

#151 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 13:02

:o

5 k za uzywke czy za nowy??


A pomyślałeś choć odrobinę zanim zapytałeś?
Widziałeś gdzieś C20LET nowy? Od bardzo dawna nie jest produkowany.
np: http://moto.allegro....2909657442.html
EDYTA:
sorki Dawid ale w żadnym topniu mnie to nie przekonuje :)
Jak pokażesz mi auto z takim silnikiem wtedy przyznam Ci racje :)

#152 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 stycznia 2013 - 13:14

A pomyślałeś choć odrobinę zanim zapytałeś?
Widziałeś gdzieś C20LET nowy? Od bardzo dawna nie jest produkowany.
np: http://moto.allegro....2909657442.html
EDYTA:
sorki Dawid ale w żadnym topniu mnie to nie przekonuje :)
Jak pokażesz mi auto z takim silnikiem wtedy przyznam Ci racje :)


Prędzej zobaczysz Lotusa z silnikiem 3.6 niż Omegę z X20XEV Irmiego, bo tego było niewiele, poza tym ludzie nie zawsze wiedzą co mają.
Zapraszam do lektury od początku do końca, ewentualnie możesz zapytać kolegów Siggi, Beast, kuller20, ILKU
http://forum.omegakl...t=9761&page=589

#153 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 13:25

sorki Dawid ale w żadnym topniu mnie to nie przekonuje
Jak pokażesz mi auto z takim silnikiem wtedy przyznam Ci racje

Omega B w kombi wystarczy z takim silnikiem?:D

#154 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 stycznia 2013 - 13:27

Omega B w kombi wystarczy z takim silnikiem?:D


Pokaż mu Dave, pokaż:D

Swoją droga zobaczył bym to auto, żebym wiedzial skąd graty wyciągnąć:p

#155 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 13:34

Spoko będę miał wolnych 5 minut to przeczytam od początku do końca :)
No nie widziałem, nie słyszałem i nie wierzę że takowy silnik istniał (choć jak zaznaczyłem omnibusem nie jestem). Zobaczę uwierzę, jak niewierny Tomasz :p
No ale ja z natury jestem mało ufny ;)

Omega B w kombi wystarczy z takim silnikiem?:D


Możesz pokazać, ale to rozumiem, że nie będzie swap żaden, jesteś w stanie w jakikolwiek sposób to udowodnić?

#156 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 13:50

Mialo byc pokazane, a nie ze nie bylo swapowane :D
http://www.omegaowne...p?topic=45613.0
Dodany obrazek

#157 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2013 - 13:52

Widziałeś gdzieś C20LET nowy?


Tak widzialem:)

Od bardzo dawna nie jest produkowany.


To nie znaczy ze nie ma go nie ma juz w sprzedazy

A pomyślałeś choć odrobinę zanim zapytałeś?



Tak,pomyslalem i dlatego napisalem :)

I na to wychodzi ze lepej jest kupic nowy

Pozniej wrzuce ceny

#158 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:04

hehe Dave tak to się nie liczy :D
hubertcht no tak, ale to wiesz co jakiś czas sie cos takiego pojawi do aut różnych marek, nawet jakiś czas temu był nowiutki silnik do Omegi 3.0V6. ale to ile jedna , dwie sztuki... ale chętnie zobaczę tego LET-a nowego :) skoro mówisz , ze bardziej nowy sie opłaca kupić to ciekawe ile on kosztuje.

#159 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:06

ale to wiesz co jakiś czas sie cos takiego pojawi


Od 3 lat sie nic nie zmienia :) Sa zawsze

1377f +vat

Silnik z osprzetem nowka sztuka z magazynow Opla

#160 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:15

Od 3 lat sie nic nie zmienia :) Sa zawsze

1377f +vat

Silnik z osprzetem nowka sztuka z magazynow Opla


Tobie Zahir pewnie i tak nie uwierzy, dopoki nie zobaczy:p

Oświećcie chłopaka na temat silników X20XEV Irmscher'a.