Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
253 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 styczeń 2013 - 23:12

Mój ma zaawansowany system chłodzenia ;) Oblewa się olejem z zewnątrz dla lepszej wymiany cieplnej. Nie no tak serio to przed zabawą w wymiany tych wałków zaczynam od wymiany simmeringu na wale i zapewne uszelki pokrywy zaworów bo leci tam olej chyba... ;) Poza tym nie będzie najgorzej. z drugiej wiemy że wałki z 3.0 daja w 2.5 z 170 km na 193 niekiedy. Wiec możliwe bedzie może osiągnąć te 20KM na X20XEV

#182 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 styczeń 2013 - 23:23

Poza tym nie będzie najgorzej. z drugiej wiemy że wałki z 3.0 daja w 2.5 z 170 km na 193 niekiedy. Wiec możliwe bedzie może osiągnąć te 20KM na X20XEV

Tylko ze te walki z 3.0 do 2.5 kupisz za jakies 250zl? A walki od swiatka za 1500??

#183 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 styczeń 2013 - 23:26

dokładnie to : 1.045,87 zł

Tak wiem zaraz ktoś mi wyskoczy z tekstem kup sobie V6. Ale niestety ciężko było by mi sprzedać moją omegę dołożyć do niej 1.045,87 zł i kupić V6 ;) A gdyby te wałki dały mi te 20KM to był bym z tego zadowolony.

#184 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 styczeń 2013 - 23:38

Ale niestety ciężko było by mi sprzedać moją omegę dołożyć do niej 1.045,87 zł i kupić V6 A gdyby te wałki dały mi te 20KM to był bym z tego zadowolony.

A nie lepiej sprzedac silnik 2.0 kupic 3.0V6 i sobie przekladac??:D

#185 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 styczeń 2013 - 23:41

też była taka wizja. Ale przekładka silnika wyniesie ponad 2 tysiące spokojnie;) Sam silnik już będzie kosztem pewnie 1500zł minimum

#186 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 styczeń 2013 - 23:44

No ale posprzedajesz graty z tej 2.0 co wyciagniesz...

No i od razu masz 211 - jaki przyrost:D Do tego 4.22 most, pucha na pajaki i mozna jezdzic:)

#187 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 styczeń 2013 - 23:47

Prędzej pakował bym sobie 2.5 ;) Ale... sam silnik taki jak np z tej aukcji to i tak bedzie mało http://moto.allegro....2920453206.html bo wiem już ze sanki są też inne, wydech też cały trzeba zmienić i ECU. Do tego nie wiem czy chłodnica jest inna ale zapewne tez ;) I na koniec pod ten silnik trzeba by wmontować moje LPG. A zapewne instalacja z R4 nie bedzie pasowała za cholere do V6;) i będzie cala do wymiany;) Poza może butla;p

#188 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 styczeń 2013 - 08:45

No to nie ma rozwiązania dla Ciebie. Za "500zł" to można się jeszcze dalej zastanawiać.
Jak lubisz swoją budę , to wkładaj w nią V6 tak jak Deve napisał i będzie gitara.

#189 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 17 styczeń 2013 - 09:09

Lubie ze względu na to że sporo już przy niej zrobiłem. I z zewnątrz i wewnątrz. I jedyny minus mojej omegi to silnik. Ten który podałem w aukcji nie chodziło mi o cene tylko o to że są oferowane takie silniki "kompletne" ale nie mam pojęcia co jeszcze musiał bym kupić do takiego "kompletnego" silnika;)

#190 OFFLINE   manyVU

manyVU
  • 228 postów
  • Dołączył: 17-01-2012
  • Skąd: Strzelce Kraj.

Napisany 17 styczeń 2013 - 09:40

Jedyne co dadza to lepsze samopoczucie i zwiekszone spalanie :D

Tam nie pisze ze daja 20% tylko ze daja do 20% a to juz robi spora roznice :D Bo 3% tez sie miesci w przedziale do 20% :p
A poza tym xev mial 136 koni jak wyjechal z fabryki :) Teraz (o ile nie doszczelnia sie olejem na potege) ma napewno mniej :D


też Mnie się tak wydaje że te 20% to z palca wyssane, gdyby to było takie proste i takie tanie to pewnie co druga 2.0 by miała takie wałki wsadzone ;)

#191 OFFLINE   Omega Star

Omega Star
  • 66 postów
  • Dołączył: 09-12-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 styczeń 2013 - 09:53

Pod V-kę to zwieszenie jest jeszcze inne (sprężyny, amorki mocniejsze), przydało by się wymienić tarcze i zaciski od 2.5,2.6,3.0,3.2, chłodnica jest też chyba inna w 16 v niż V6, sanki mają inne mocowanie, dyfer też do wymiany,pompka paliwa, zegary, więc dochodzi trochę tych pierdół a jeszcze może ich dojść. Więc małą kalkulacje trzeba by zrobić czy to się opłaca

#192 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 styczeń 2013 - 10:18

Jak zawsze przy tego typu akcjach najbardziej opłaca się sprzedać to co się ma i kupić z pewnej ręki V6 :)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#193 OFFLINE   Omega Star

Omega Star
  • 66 postów
  • Dołączył: 09-12-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 styczeń 2013 - 10:22

:)Też tak myślę, zawsze można natrafić na V-kę w lepszym stanie od tej co się ma.

#194 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2013 - 22:39

mam takie pytanie jak powinien wygladać kolektor rurowy w 2.0 16V ?? czy rury powinny łączyć cylindry w pary 1z4 i 2z3 tak ?? układ wydechowy będzie podwójny....

#195 OFFLINE   Mardok225

Mardok225

    no_drift_no_fun

  • 113 postów
  • Dołączył: 23-12-2012
  • Skąd: ELA-EBE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 styczeń 2013 - 22:45

mam takie pytanie jak powinien wygladać kolektor rurowy w 2.0 16V ?? czy rury powinny łączyć cylindry w pary 1z4 i 2z3 tak ?? układ wydechowy będzie podwójny....

http://forum.omegakl...ad.php?p=606115 prosze :)

#196 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 18 styczeń 2013 - 16:10

Ma może ktoś możliwość pomierzenia oryginalnego kolektora wydechowego Lexmaula ?
Może też być z calibry lub astry kolektor 4-2-1 taki z alledrogo

#197 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 styczeń 2013 - 19:12

dzięki za link do kolektora :D a jeszcze jedno moje pytanie mam automatyczną skrzynie czy beż problemu założę lzejszy zamach ??

#198 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 styczeń 2013 - 20:35

dzięki za link do kolektora :D a jeszcze jedno moje pytanie mam automatyczną skrzynie czy beż problemu założę lzejszy zamach ??


a po co ci ten zamach? wogole go nie wkladaj:masakra:

#199 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 styczeń 2013 - 20:46

spokojnie ja go nie wkładam tylko pytam :) tak teoretycznie bardziej :) jak narazie niech no ja sie wezmę za kompresor :D

#200 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 styczeń 2013 - 20:59

boj ty sie boga brac za kompresor jak ty takie pytania zadajesz