Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
253 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 stycznia 2013 - 09:50

w Automacie jest hydrokinetyczne sprzęgło, więc tego płaskiego koła nie da rade w żaden sposób założyć. Chyba że zmienisz skrzynie na manual

#202 OFFLINE   Pugi

Pugi

    OMEGA Fan rulez..

  • 145 postów
  • Dołączył: 01-12-2006
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2013 - 11:53

dzięki za link do kolektora :D a jeszcze jedno moje pytanie mam automatyczną skrzynie czy beż problemu założę lzejszy zamach ??


w Automacie jest hydrokinetyczne sprzęgło, więc tego płaskiego koła nie da rade w żaden sposób założyć. Chyba że zmienisz skrzynie na manual



A wy widzieliście kiedy kolwiek koło zamachowe od aftomata??? Mocno w to wątpię!!!!:masakra:

http://allegro.pl/ko...2891134055.html

Chyba lżejszego nie da się założyć chyba że dziury po wycinacie:dziura:

#203 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2013 - 11:55

Czy to w ogóle koło zamachowe? Czy tylko wienieć do rozrusznika?

#204 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 stycznia 2013 - 18:50

wygląda jak wieniec i pewno jest to wieniec

#205 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2013 - 22:39

tak bo automat ma tylko ten trybik i na nim trzyma się sprzęgło hydrokinetyczne:D

#206 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 stycznia 2013 - 17:27

Tak oglądałem silnik z20let i wygląda powtarzam wygląda niemal identycznie. Jakby bliźniacza jednostka tylko że z turbo. Ciekawe ile przeróbek by było trzeba aby x20xev przerobić na z20let. Dodam że nie zamierzam go wsadzać i nie zmieniam swoich planow. No ale bardzo ciekawa opcja aby przerobić xev na let

#207 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 20 stycznia 2013 - 17:34

Tak oglądałem silnik z20let i wygląda powtarzam wygląda niemal identycznie. Jakby bliźniacza jednostka tylko że z turbo. Ciekawe ile przeróbek by było trzeba aby x20xev przerobić na z20let. Dodam że nie zamierzam go wsadzać i nie zmieniam swoich planow. No ale bardzo ciekawa opcja aby przerobić xev na let


Wiesz co jestem ciekaw twojego projektu i podziwiam twój zapał choć narazie teoretycznie. Ale zawsze to są chęci.:)

#208 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 stycznia 2013 - 17:57

let jest odprężony względem xev i ma kute graty a xev zwykłe i przy turbinie pewnie szybko by się rozleciał

#209 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 stycznia 2013 - 18:01

Ja nie pisałem zeby wsadzić turbo i koniec tylko żeby przerobić xev na let


A w temacie to wywaliłem ekofasolki egr zaślepiłem wywaliłem dmuchawe dogrzewacza, odłączyłem podgrzewanie przepustnicy, wypolerowalem przepustnice w środku A przyrost był taki wielki że go nie poczułem

#210 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 stycznia 2013 - 22:34

let jest odprężony względem xev i ma kute graty

Tłoki korby Z20LET:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Co kutego tutaj widzisz, bo ja nic. Proponuje najpierw sprawdzić - potem pisać.
Przy podnoszeniu mocy w Z20LET pierwszy zakup to kute tłoki i korby.
Skoro i tak trzeba je wymienić to równie dobrze można za bazę wziąć X20XEV.

#211 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 stycznia 2013 - 12:29

Tu Ilku słusznie gada bo poco kupować na darmo z20let za około 3 tysie jak za te kase do xev juz będzie trochę gratów

#212 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2013 - 08:54

Może ktoś chętny http://www.ebay.de/i...=item2327b39fa1

#213 OFFLINE   Omega Star

Omega Star
  • 66 postów
  • Dołączył: 09-12-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 lutego 2013 - 09:26

Może ktoś chętny http://www.ebay.de/i...=item2327b39fa1


Ale to jest do 8v

#214 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2013 - 11:38

Paru 8V ma i może chciałoby się pobawić w adaptację. Przednie napędy chcą zakładać to może i z tym powalczą :D

#215 OFFLINE   Omega Star

Omega Star
  • 66 postów
  • Dołączył: 09-12-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 lutego 2013 - 11:47

Paru 8V ma i może chciałoby się pobawić w adaptację. Przednie napędy chcą zakładać to może i z tym powalczą :D


No tak:masakra::masakra:

#216 OFFLINE   lopatwwa

lopatwwa
  • 5 postów
  • Dołączył: 23-12-2012

Napisany 08 lutego 2013 - 21:12

a ktoś ma jakieś zdanie o kompresorze do 2.0 16v ? :) mojemu mechanikowi się nudzi i wpadł na pomysł by wsadzić mi kompresor (np: od merca cls czy clk cył taki mały coupe)

#217 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lutego 2013 - 21:23

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#218 OFFLINE   lopatwwa

lopatwwa
  • 5 postów
  • Dołączył: 23-12-2012

Napisany 08 lutego 2013 - 21:42

czyli da się :) bardziej mi chodziło o sprężarke śrubową niż odśrodkową ale ważne że próby były i żadnych spektakularnych porażek nie było.

#219 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lutego 2013 - 22:18

ogolnie nie oczekuj szału po wlozeniu kompresora do 2.0 (nie istotne czy eaton czy podobna srubowa)no chyba ze komuś sie bardzo nudzi.

#220 OFFLINE   omegaNLI02HU

omegaNLI02HU
  • 18 postów
  • Dołączył: 26-09-2011
  • Skąd: Lidzbark Warmiński

Napisany 09 lutego 2013 - 22:37

witam wszystkich.
przepraszam ze sie wbilem w kogos post. jestem miłosniekim opli. mam pare omeg, ale to nie wazne. ostatnio miałem chwile czasu i wstawiłem do omegi kombi X20XEV silnik od opla calibry C20XE, przerobilem tylko pare rzeczy i jezdzi. ale stwierdziłem ze to zbyt szybko mi poszlo, to dostawilem turbine od forda probe z intercoolerem od sprintera. dzis robiłem jazde probną. i powiem szczerze ze calkiem fajnie sie zbiera.nie wiem ile czasu bede tym jezdził. ale mam nadzieje ze troche poszaleje zanim cos sie urwie