Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
253 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Krystianek

Krystianek

    C30SE

  • 86 postów
  • Dołączył: 28-07-2010
  • Skąd: Nowy Targ

Napisany 22 sierpnia 2011 - 18:58

Chyba lepiej było by kupić OA 3.0 24v za 2-3 tysiące i przełożyć.

#62 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 sierpnia 2011 - 20:40

czesci do cali są tanie i łatwo dostepne a z silnikiem to nie zawsze wiadomo co i jak i na raz 800 bądź 1800zł z remątem to troche sporawo na jeden wydatek a tak kupywać po kolei to łatwiej ale nadal nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie więc czy cos to da czy nie bardzo

#63 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 24 sierpnia 2011 - 21:14

Temat przerabiany na forum VectraUnlimited, nic z c20xe nie podpasuje...
Głowica jest inna i nie spasujesz jej z blokiem xev.
Wałków z xe też nie wsadzisz do głowicy xev.
Kolektor wydechowy- też grube przeróbki potrzebne.

Ogólnie kilka osób osiągnęło wynik w okolicach 150 koni, chcący muszą sobie tamto forum przeszukać:)

#64 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 sierpnia 2011 - 11:02

no szukalem co nieco na forum i najważniejsza rzecz odchudzenie zamachu i chyba od tego zaczne tak z 3-5 kg zrzucić i kolektor wydechowy rurowy od c20xe

#65 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 25 sierpnia 2011 - 11:10

no szukalem co nieco na forum i najważniejsza rzecz odchudzenie zamachu i chyba od tego zaczne tak z 3-5 kg zrzucić i kolektor wydechowy rurowy od c20xe


pamietaj o tym ze C20xe byl montowany w FWD wiec bedzie trzeba taki kolektor przerabiac zeby podszedl do omegi.

#66 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 sierpnia 2011 - 11:28

no raczej tak ale to pewno taniej wyjdzie i tak niz kupic dedykowany do omy bo w okolicy znajde cali na czesci lub na szrocie i za grosze dorwe jakis a wezme swoj na kartce odrysuje i bede wiedział co i jak na początek dobre co kolwiek

#67 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2011 - 12:14

Jo... Dobry tuning 2.0 to sie powyzej 10k zaczyna...

#68 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2011 - 15:26

Jak wsadzisz do X20XEV walki od X20XER to prawdopodobnie bedziesz mial te 150 koni, ale znalezienie tych walkow graniczy z cudem. Co do kolektora to szybciej i pewnie taniej bedzie wyspawac barany od zera :)



 


#69 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 sierpnia 2011 - 19:17

no ale kto mi to uspawa wiem ze dobry tuning to trzeba tysiącami ale moze poprzez wsadzenie czesci z innych pojazdów GM uda sie coś uzyskać trzeba eksperymentować troche aby sie przekonać

Moze ktoś powiedzieć od czego pasuje lżejszy zamach do x20xev

#70 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2011 - 21:34

Jeżeli rostaw śrub jest taki sam jak w c20xe to kolo waży 6.5 kg

#71 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2011 - 21:48

z tym że z odelżonego koła zamachowego mocy nie przybędzie , jedyny plus to szybsza reakcja na wciśnięcie gazu , mnie się wydaje że w codziennym użytkowaniu takie rozwiązanie ma więcej minusów niż plusów

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#72 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 sierpnia 2011 - 06:59

Znaczy, że trzeba będzie delikatniej naciskać gaz? Dobrze rozumuję??

#73 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2011 - 15:45

przez to że koło jest lżejsze silnik szybciej się wkręca na obroty , przy ekstremalnym odelżeniu następuje to na tyle gwałtownie że bardzo cierpi na tym układ przeniesienia napędu (szarpanie i uślizgi) i odwrotnie przy puszczeniu gazu silnik bardzo szybko wytraca obroty co przy zmianie biegów powoduje również szarpnięcia jeśli nie robimy tego bardzo szybko , albo jeśli nie stosujemy międzygazu , seryjne sprzęgło długo takich tortur nie wytrzyma , jeśli nie ma się wprawy to bardzo narywa autem , do codziennej jazdy jak dla mnie odpada , podejrzewam że w omedze szarpnięcia byłyby jeszcze bardziej odczuwalne ze względu na jej masę

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#74 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2011 - 17:23

Kolego kocyk z tego co wiem to kilka osob ma odelzone kolo zamachowe do okolo 6kg i nie ma zadnych problemow,wiec nie ma co podejrzewac gdybac i marudzic tylko brac sie do roboty;)

#75 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2011 - 17:42

kilka osob ma odelzone kolo zamachowe do okolo 6kg i nie ma zadnych problemow


no być może , ja jeździłem beemką z odelżonym (nie wiem ile) i nie było za ciekawie

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#76 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2011 - 18:01

no być może , ja jeździłem beemką z odelżonym (nie wiem ile) i nie było za ciekawie


Juz niedlugo(mam nadzieje jutro) bede mial wiecej info o moim swapie wiec napewno zdam relacje z jazdy probnej.

http://forum.omegakl...highlight=c20xe

#77 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2011 - 18:04

napewno zdam relacje z jazdy probnej.


no to czekam na relację :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#78 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 26 sierpnia 2011 - 20:02

No lekkie koło to tylko kawalek od czalego sprzegła nawet jezeli zredukować mase o 2-4 kg to niewiele skoro całość waży wiecej

#79 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2011 - 22:42

Moim zdaniem żaden tuning budżetowy w przypadku naszych silników nie da zamierzonego skutku (oczywiście poza ostrzejszymi wałkami, dolotem i wydechem) ale nawet te "pierdoły" będą poważnym wydatkiem patrząc na ceny naszych cacek :) Jeżeli miałbym dość funduszy i czasu to na pewno wybrałbym drogę swapa jakiegoś turbo motoru z Saaba. Na forach vectry jest pięknie opisane, jak za stosunkowo niewielkie pieniądze mieć 250 koni pod maską.

Dziękuje, pozdrawiam, Kamil :)



 


#80 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 sierpnia 2011 - 09:51

Na forach vectry jest pięknie opisane, jak za stosunkowo niewielkie pieniądze mieć 250 koni pod maską.

Ta Vectra jest ode mnie z miasta;)