

Zestaw naprawczy - nie odpala diesel
#81
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 09:04
Może za to odpowiadać pompa? to tak jakby chciała to ma dobre ciśnienie, a jak nie to d***. Trochę to bez sensu, ale nie wiem jak te pompy mają.
Dziś rano odpalił, ale znów tak 550 obrotów, później 1100 i spadek do 800
#82
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 10:25
#83
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 12:20
jak sprawdzałem to mi padł aku
ładował się i wieczorem odpalił, dziś rano też, co prawda trzeba kręcić i kręcić,ale odpalił. Podepnę jak wrócę z pracy to wam przyśle screeny z pomiarów na odpalonym silniku.... zalałem do baku teraz 10l vervy z 1l mixolu i dodatków do diesla, ma to cały czas w baku, ale nie zdążył na nim pochodzić, bo nie odpalał, a jak odpalił to nie mogłem go zostwić żeby sobie popracował
dziś go zostawię niech chodzi ile chce...
godz. 17:14
zapalił i go podłączyłem tutaj >> http://www.kamuda.com.pl/opel opisałem wszystkie wyniki z bloków pomiarowych z programu AB Com, na zapłonie, na wolnych obrotach i z gazem wciśniętym w spód (czyli 1500-1700 obrotów)
dziś rano już nie odpalił, kręci i tyle
wróciłem z pracy, poszedłem zobaczyć czy mu przeszło...
kręcę i nic, ściągnąłem wąż powrotny od pompy i paliwo się lało jak kręciłem.
Wyciągnąłem akumulator, podłączyłem na 2 godz do ładowania i .... zapalił od strzała
może być tak, że aku nie dogrzewa świec? po zimniej nocy? i dlatego nie odpala...
a za obroty odpowiada zły kąt wtrysku?
i jeszcze jedno, czy jak paliwo leje się węża powrotnego, to pompa może być i tak zapowietrzona?
18.43 powieści ciąg dalszy
odłączyłem wąż przelewowy znow i włożyłem do bańki
odlałem 10l ropy. zapiąłem znów do pompy, odpalił. Obrotów dalej nie łapał, wcisnąłem sprzęgło, puściłem,dałem gazu a tu obroty, kilka sekund dość...
pochodził później chwile na wolnch i zgasł. Nie chciał odpalić później dość sporo... kręciłem aż odpalił pochodził i zgasł (choć z 2 razy wskoczył na moment na obroty)... może to coś da, żeby ustalić co może być walnięte
#84
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 13:31
czytam tak po forach i nie ma podobnego przypadku...

tylko ludzie piszą, że pompy nie siadają tak z dnia na dzień, tylko od razu je coś trafia i po wszystkim,
dlatego nie wiem co robić

#85
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 16:30
#86
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 17:27
Jutro coś nagram może, jak dam radę...
i pytanie... może być winny katalizator??
czytałem i znajomy mi mówił, że może tak być, że się dławi przez to, nie łapie obrotów i nie odpala czasami
a jeszcze, ostatnio pisałem, że jak czasem chodzi, popracuje trochę (czasem godzinę, czasem 2, a czasem 15min) sam gaśnie... trzeba kręcić z 3-4 min żeby złapał i w tym czasie z rury wydechowej kapie ropa i tym mixolem taka niedopalona...
może to zatyka czasem jeszcze wolny fragment przelotu katalizatorze i dlatego gaśnie, bo nie ma gdzie spalin odprowadzać? to takie myślenia moje tylko na logikę hehe, bo jak kręcę to paliwo z przelewu wraca do bańki czy baku słychać jakby silnik już zaskakiwał, ale nie daje rady złapać... a jak przepluje wszystko z kata to pali.
Znajomy mechanik mówił mi, że miał w VW Passacie taki przypadek, nie wchodził na obroty i nie odpalał przez zatkany katalizator... Błędów na kompie zero, wymienili też pompę, turbinę regenerowali itd. i okazało się, że na nic... Dziś wjechałem na kanał, popukałem w kata i tak twardo słychać jakby coś było tam (jeszcze go nikt nie opróżnił z zawartości), więc miało się co zatkać

#87
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 17:32
#88
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 17:52

dziwi mnie też to, że czasem wskoczy, czasem nie, czasem odpali, czasem nie, chociaż zawsze ma paliwo i zawsze je pompuje. Normalnie cuda jakieś
#89
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 18:43
#90
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 19:12
#91
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 20:28
#92
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 20:54
#93
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 09:27
#94
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 12:27

Jaki masz przebieg?
#95
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 13:44

a i teraz sobie chodził silniczek, zagrzał się i teraz jak zgaszę i odpalę to już nie dymi w ogóle prawie i obroty przy odpalaniu normalnie na ciepłym, czyli od razu ~800 , a nie jak na zimnym 500>1100>800, ale powyżej 1500 nie idzie nadal. Z rury natomiast idzie takie delikatne ciepło
a co do katalizatora, to nie mam złączki przed, mam taką długą rurę od kolektora wylotowego na niej kata i później złączkę z tłumikiem środkowym (chyba) w każdym razie na pewno nie mam złączki przed
#96
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 14:36
#97
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 15:05
a co do obrotów na starcie zimnego i ciepłego silnika... normalnie na mrozie mi startował 1000>800 (na 800 spadał po 10-15 sek), a teraz 500>1000>800
dziwne to wszystko, w każdym razie w poniedziałek katalizator, a jak to nie to to już tylko pompa zostaje, bo to raczej nie EGR, ani ten czujnik od gazu, bo by odpalał normalnie jakby to było to
#98
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2010 - 16:40
odkręciłem kata zaraz przy turbinie... nic nie dało
Dalej nie ma obrotów, turbina pracuje, świszczy aż miło, ale co dalej nie wiem...
Jutro zaprowadzę do jeszcze jednego warsztatu, niech się tym zajmą i chociaż powiedzą ze 100% pewnością, że to pompa, a nie będą obstawiać jak w innych.
W każdym razie to nie przelewy, filtr paliwa, czy powietrza, nie wężyki paliwowe, ani katalizator... zostaje tylko pompa i czujnik pedału gazu,
Zastanawia mnie ten smród, strasznie śmierdzi ropą z wydechu

Dzięki za pomoc wszystkim, którzy coś podpowiedzieli.
Jak uda mi się rozwiązać problem, na pewno napisze.
dodane:
Poszedłem jeszcze raz pogrzebać

Może być to uszkodzenie przepływomierza?? Wydaje mi się że nie smrodzi tak jak zdjąłem przepływomierz.
Dodam, że strasznie dużo pali

#99
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2010 - 20:04
#100
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 15:11
Czyściłem wczoraj kolektor ssący, bo jak zdjąłem pokrywę, to nie wiedziałem za co się złapać. Po odkręceniu zaworu EGR nie wyglądał na taki brudny. Tylko coś mi się wydaje, że któryś z tym małych elektrozaworów (chyba tak się to nazywa) jest walnięty i np. nie zmyka zaworu albo tych klapek w kolektorze... Może mi ktoś powiedzieć co się dzieje u niego jak odepnie wężyk:
- od pompy vaccum
- od tego małego zaworu do zaworu EGR
- od tego małego zaworu (nad którym jest ten do EGR) do tego z prawe strony pompy (sterującgo tymi klapkami)?
byłbym wdzięczny za info