Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zestaw naprawczy - nie odpala diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 17 lutego 2010 - 15:46

Proszę bardzo..
Odpiete vacum (czyli wszystkie elektrozaworki nie działają)- silnik wkręcasie do 5000 obr, ale wolno
Odpiety przypływomierz- wkręca sie płynnie do 3700 obr
Zapala normalnie, zadnych szarpań..
Pozdrawiam

#102 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 17 lutego 2010 - 15:51

na innym forum czytałem, że przy odpiętym przewodzie od przepływomierza włączyć powinien się CHECK, a przejść w tryb awaryjny i kręcić max 1500obrotów...

jeśli to pompa to skąd duże spalanie (jeśli ma za małe ciśnie czy daje za mało paliwa) i biały dym przy odpalaniu i dawaniu gazu, więcej gazu - więcej dymu i straszny smród niedopalonej...?

#103 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 17 lutego 2010 - 16:29

Prosiłeś o sprawdzenie, więc podałem..Owszem bez przepływki CHECK sie zapalił ,ale do 3600 poszedł.. Nim oddałem pompe do naprawy miałem podobne objawy do Twoich, ale zawsze zapalał sie wtedy check.. Więcej Ci nie pomogę kolego..Mam ten samochód juz 7 lat i troche zebów na nim zjadłem. Samochód na samej pompie musi zapalić od strzału i przyspieszac do 3 tys obrotów.....Reszte możesz poodpinać (turbo, zaworki, przepływomierz) i musi być jak napisałem..

Myśle, ze elektronika pompy pada i stąd te problemy..Ale nie chcę Ci tego na siłę sugerować, bo widze,ze ciągle szukasz innej przyczyny..Jedno co może wyjaśnić temat a o czym juz kilka razy pisałem, to podpięcie samej pompy pod KTSa..

#104 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 17 lutego 2010 - 16:42

kolego Piotrze... ja nie mówię, że źle zrobiłeś itd. wręcz przeciwnie, dziękuję Ci za informacje, bo na pewno chcesz pomóc jeśli odpowiadasz na moje pytania. Ja po prostu pytam, bo widziałem na innych forach takie info.. tylko tyle.

padająca elektronika pompy byłaby widoczna na komputerze chyba, bylem w ASO Opla na kompie i nie pokazało żadnej usterki... Tech złykły z laptopa też i Launch P43 też... to dla mnie dziwne, że niektóre pierdoły pokazuje od razu, a element tak ważny jak pompa nie jest od razu pokazany jako usterka jeśli źle działa.

Jeszcze jedno pytanie mam.
Czy mogłyby się dziać takie cuda jeśli by łapał lewe powietrze przez kolektor dolotowy? np. jeśli uszczelki są walnięte? bo dymi strasznie

#105 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 17 lutego 2010 - 20:49

Nie sądze..Moim zdaniem to nie kwestia powietrza.. Ja jeszcze ewentualnie sprawdziłbym , czy nie zaczął lać jakiś wtryskiwacz, ale nawet wtedy powinien normalnie wkręcać sie na obroty..Zbyt dużo roboty z ich demontażem. Naprawde trudno mi coś jeszcze sugerować..Moją opinie znasz i dalej obstawiam pompę...
Poniżej przedstawiam cytat z allegro na temat napraw sterowników:

"OBJAWY USZKODZONEGO STEROWNIKA POMPY TO :

- PO ZGASZENIU AUTO NIE CHCE ODPALIĆ

- SILNIK CIĘŻKO ODPALIŁ I NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU LUB ZNIKOMO

- SILNIK ZGASŁ PODCZAS PRACY I JUŻ NIE ZAPALIŁ

- SILNIK NIERÓWNO PRACUJE

- SILNIK DYMI

- SILNIK GAŚNIE PO ROZGRZANIU LUB PRZERYWA

PO ZDIAGNOZOWANIU AUTA MOGĄ SIĘ POJAWIĆ NASTĘPUJĄCE BŁĘDY :

- P1630 ZAWÓR DAWKI (OPEL, SAAB)

- P1631 STEROWNIK POMPY (OPEL, SAAB)

- P1650 , P1651 SZEREGOWA SZYNA CAN (OPEL, SAAB)

- 01318 (J-399), 0526 (AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA)

- P1664, P1564 (FORD)

- P1690, P1600 (NISSAN)

- 73 (BMW)

- P1688 (DODGE)

BRAK BŁĘDÓW MOŻE RÓWNIEŻ ŚWIADCZYĆ O USZKODZENIU STEROWNIKA

#106 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 lutego 2010 - 23:58

Jeszcze P1220 często gęsto równa się uszkodzonemu sterownikowi.

#107 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 18 lutego 2010 - 07:39

Panowie, nie musicie wymieniać kodów błędów pompy, bo wiem jakie są... nie ma się co denerwować, bo to tylko moje zamysły i tyle. Na kompie nic mi nie pokazuje, a takie same objawy może mieć choćby nawet przepływomierz z tego co się orientuję, czytając po innych forach...

a za odpalanie po zimnej nocy u mnie odpowiedzialny jest w 99% akumulator. Przy mrozie -1 do -5 odpala, wczoraj przy -15 nie zapalił. Podłączyłem aku do prostownika na 30 min i od razu...

#108 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2010 - 20:56

Przejrzałem jeszcze raz Twoje odczyty podczas pracy silnika i porównałem je ze swoimi. Różnice są w pozycjach (temperatury silnika zbliżone):
1. Idle Switch (Przełącznik biegu jałowego) - u Ciebie jest nieaktywny przy obrotach, a u mnie zawsze aktywny (na luzie i wkręcając w okolice 1700rpm) - podejrzewam, że się deaktywuje przy określonym % połozeniu pedału przyspieszenia
2. U Ciebie przepływomierz pokazuje luz 522, obroty 573, a u mnie 442 i 335. Jeżeli masz uszkodzony przepływomierz, który nie reaguje na zmianę obciążenia silnika lub daje stałe odczyty bez względu na obciążenie silnika (to może być przyczyna kopcenia), to możesz spróbować go podmienić.
Reszta odczytów podobna z tym, że obroty pompy masz 844, a powinny być 1720/2=860. Co jeszcze? Już nie wiem...

#109 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 19 lutego 2010 - 07:52

Pamietaj Artur, ze kolega ma Astre a my Omegi...Jest inna pompa (numer pompy i sterownika), stąd mogą być małe różnice.. Dawno już wymontowałbym pompę i wysłał do sprawdzenia do autoryzowanego serwisu BOSCH. Możesz sie umówić na diagnoze, ale moim zdaniem kazda pompa przy przebiegu ok 200tys ma juz lekko przytarty tłoczek,dlatego proponuję Ci raz zrobic z tym porządek i mieć swięty spokój. Mozesz też wymontować samą elektronike z zaworkami, bo to wiele prostsze, ale nie masz nigdy pewności, czy mechanika pompy jest ok i problem może wrócić.. Tracisz czas i nerwy.Przelicz koszty jakie juz poszły w błoto. Ja mimo szczerych checi więcej pomóc nie mogę..Pozdrawiam

#110 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 19 lutego 2010 - 17:30

Witam,

Przełącznik biegu jałowego jest nie aktywny, bo miałem wciśnięte sprzęgło... teraz doleciało do mnie o jaki przełącznik chodzi :)

Dziś rano przy dodatniej temp. już odpalił normalnie i od razu wskoczył na 1000 obrotów i po kilku sek spadł na 800

Przepływomierz dziś inny podstawie może i będę widział jakie odczyty ma wtedy.

Co do kosztów to obecnie około 300 zł, więc nie ma kosmosu, ale mam przynajmniej nowe wężyki przelewowe + trójniki, czysty kolektor ssący, kable do kompa (w razie następnych awarii mam czym zobaczyć co jest). Wymiany oleju i filtrów nie wliczam w koszty, bo i tak musiałbym to zrobić przecież. Najważniejsze, że poznałem trochę to auto przez takie dłubanie i wiem teraz co gdzie szukać i czego mogę się spodziewać.

Tak więc dzięki Panowie za wprowadzenie do tematu :)

Piotr wysłałbym pompę do diagnozy, ale boje się ją na razie wykręcać, bo później trzeba coś tam dobrze trafić z rozrządem chyba no nie? No a jak pojadę autem na diagnozę to mnie skasują za demontaż/montaż pompy + za diagnozę. Chcę na razie posprawdzać wszystkie inne (możliwe) przyczyny, a pompę oddać jak już nie będzie nic innego

Witam,

Kolego Piotrze byłem w ASO Opla... Pompa jest dobra, do wymiany podobno wtryskiwacze, które leją. Tak powiedział mechanik

#111 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 20 lutego 2010 - 07:50

Znam lepszych speców od diesli z szacunkiem dla Serwisów OPLA.. ..To serwisy BOSCH. ASO samo wysyła wszystko do nich.Wtryskiwacze zaczęły naraz lać?..Dziwne, ze nie wchodzi na obroty, bo powinno go tym bardziej wkręcać.Ciekawe , co Ci powiedzą jak to nie pomoże.. Rób co chcesz. Dla mnie to dalsze niepotrzebne wywalanie kasy. Ale to Twój samochód i Twoja kasa. Nauka musi kosztować. Daj znać, czy wymiana wtrysków pomogła. Bedzie to drogi eksperyment. Mysle, ze gdybyś zrobił to co radzę , to miałbyś przynajmniej najbardziej awaryjny element załatwiony i spokój na następne 200tys. i te pieniądze za pompę nie byłyby wywalone w błoto. Znajdz mi posty, gdzie ktoś wymieniał w tych samochodach wtryski po 160 tys.. no chyba , ze tacy, którzy naprawiali metodą "a może pomoze"..
Pozdrawiam

#112 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 20 lutego 2010 - 08:22

Piotr, nie mówię, że to jest 100% to, wiem jak mechanicy działają i ASO również, że sami nie robią nic, tylko wysyłają do innych firm. Też mi nie pasuje to, że wtryski wszystkie niby padły nagle i to przy takim przebiegu. A możesz mi powiedzieć jeszcze jedną rzecz?
Mogę jakoś sprawdzić wtrysk jak go wyciągnę czy leje? Czy tego nie da się sprawdzić w domu. Tak to bym wyciągnął wszystkie i bym posprawdzał. Przy okazji wymienił uszczelniacze wszystkie... może są tylko przytkane czymś z naszego cudownego paliwa

#113 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 20 lutego 2010 - 08:34

Uwierz mi, ze szkoda czasu na te eksperymenty..Wyjecie pompy nie jest trudne, jak masz pytania to napisz na priv..Pozdrawiam

#114 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 20 lutego 2010 - 08:56

Pierwsze co to jestem ciekaw tego co może być z tym wtryskami (jeśli już to one) ale oczywiście bez pewności... Piotr chodzi mi o to, że nie znałem tego silnika praktycznie w ogóle, a teraz (dzięki forum) wiem już dość dużo. Teraz mam okazję dowiedzieć się jeszcze troszkę więcej i przy okazji posprawdzać wszystko co może być potencjalną przyczyną (nie daj Boże) kolejnej usterki. Jeśli teraz to nie będą wtryski to zostanie tylko pompa, ale dowiem się przynajmniej w jakim są stanie. Pompę chcę zostawić sobie na sam koniec. Mogę wyjąć te wtryski i podjechać do sprawdzenia, czy leją czy nie. No i przy okazji wymienię uszczelki, a to mi nie zginie prawda? Tym bardziej, że nikt ich na pewno od nowości nie zmieniał, jak reszty rzeczy w tym aucie, o których wcześniej pisaliście. Koszt wyjęcia 0zł, jedyne co to koszt sprawdzenia pewnie do 100zł no i komplet uszczelniaczy około 200zł. No i radość z samodzielnej (kolejnej) pracy :)

Kolego Piotrze, na początku chciałem wyeliminować usterkę i jak najszybciej uruchomić auto. Teraz jak już przewertowałem pół silnika i zostały mi te wtryski i pompa jedynie, nie zaszkodzi tam zaglądnąć prawda? Nie chodzi mi o to, że nie słucham Twoich porad, bo słucham i zdaję sobie sprawę, że masz dużo większe pojęcie ode mnie. Teraz już mi nie zależy na czasie. Tylko na tym, żeby usunąć usterkę i za tydzień czy dwa nie pisać od nowa: "Witam, mam problem..."

#115 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 20 lutego 2010 - 09:20

Wtryski pożądnie możesz sprawdzic jedynie w autoryzowanym serwisie Boscha..Na 100% zaproponują Ci nowe końcówki wtrysków, bo przy takim przebiegu juz jakies ślady zużycia będą..Wyjecie nie jest teoretycznie skomplikowane, ale musisz wyjąc wałek rozrządu.. Jak juz go zdemontujesz, to aż sie prosi zabrac do Boscha również pompe, gdyż jej wyjecie to odkręcenie 15 srub (5 z dekla rozrządu,4 na zebatce, 4 mocujące korpus pompy od frontu, 2 z tylnego wspornika ) i wtedy możesz autkiiem smigać długo i bezproblemowo..

#116 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 20 lutego 2010 - 09:24

w sumie to racja... mogę przecież zdemontować i wtryski i pompę i sprawdzić w serwisie obie rzeczy (jak to się mówi upiec 2 pieczenie na jednym ogniu) :) Piotr orientujesz się ile kosztuje diagnoza pompy?

jeszcze jedno, może być tak, że syf jakiś przytkał wtryskiwacz? można to wyczyścić jakoś czy tylko wymiana

#117 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 10:39

Wtryski pożądnie możesz sprawdzic jedynie w autoryzowanym serwisie Boscha

Jak leją, to można sprawdzić zakładając strzykawki na przelewy. Odpalasz silnik niech sobie trochę na wolnych pochodzi, a w w tej, w której masz najmniej ON - leje.

Jeśli leją, to najlepiej wymienić same końcówki. Niekoniecznie Boscha. Kupiłem niedawno Motorpala. Za wymianę z regulacją w mojej okolicy wołają 20 zł za jeden wtrysk, więc dla Ciebie to koszt 80 zł za samą wymianę.

#118 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 20 lutego 2010 - 11:06

Jeśli leją, to najlepiej wymienić same końcówki. Niekoniecznie Boscha. Kupiłem niedawno Motorpala. Za wymianę z regulacją w mojej okolicy wołają 20 zł za jeden wtrysk, więc dla Ciebie to koszt 80 zł za samą wymianę.


tak tanio? mi gość w ASO powiedział 1200 regeneracja!! a patrząc po allegro używki po 200-400zł. Gdzie takie cuda można kupić?? to bym wymienił dla świętego spokoju heh. Chodzi tylko o wymianę no nie? bez części

#119 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 20 lutego 2010 - 13:07

Nie kupuj uzywanych, bo znowu bedziesz w punkcie wyjscia. Ja osobiscie robiłem w BOSCH SERVICE Smietana w Kobiórze.Jestem zadowolony. Zadzwoń w poniedziałek do nich i sie dowiedz..Ja za naprawe płaciłem 1800zł brutto. tel 32/2188616

#120 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 20 lutego 2010 - 15:16

dziś rano zatankowałem pełny bak, do tego wlałem dodatek do czyszczenia wtrysków i tak sobie chodzi od 10, co godzinę - dwie pójde dam gazu. Teraz tzn. o 15 poszedłem... dałem gazu, odszedłem i zgasł. spod maski było słychać takie buczenie (buuuuuuuuu uuuuuuu uuuuu uuuu uuu uu uu u u u aż ustało tak około 30sekund trwało) teraz nie odpala wogóle, paliwo leje ale nie odpali. Jak wyjmę kluczyk ze stacyjki włożę od nowa wtedy złapie na moment (paliwo z odcinak filtr pompa) i gaśnie, później nie odpala :( co to może być. Przez te wtryski może tak być?

wiem żeby nie kupować używek, patrzyłem dla porównania