

Zestaw naprawczy - nie odpala diesel
#101
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 15:46
Odpiete vacum (czyli wszystkie elektrozaworki nie działają)- silnik wkręcasie do 5000 obr, ale wolno
Odpiety przypływomierz- wkręca sie płynnie do 3700 obr
Zapala normalnie, zadnych szarpań..
Pozdrawiam
#102
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 15:51
jeśli to pompa to skąd duże spalanie (jeśli ma za małe ciśnie czy daje za mało paliwa) i biały dym przy odpalaniu i dawaniu gazu, więcej gazu - więcej dymu i straszny smród niedopalonej...?
#103
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 16:29
Myśle, ze elektronika pompy pada i stąd te problemy..Ale nie chcę Ci tego na siłę sugerować, bo widze,ze ciągle szukasz innej przyczyny..Jedno co może wyjaśnić temat a o czym juz kilka razy pisałem, to podpięcie samej pompy pod KTSa..
#104
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 16:42
padająca elektronika pompy byłaby widoczna na komputerze chyba, bylem w ASO Opla na kompie i nie pokazało żadnej usterki... Tech złykły z laptopa też i Launch P43 też... to dla mnie dziwne, że niektóre pierdoły pokazuje od razu, a element tak ważny jak pompa nie jest od razu pokazany jako usterka jeśli źle działa.
Jeszcze jedno pytanie mam.
Czy mogłyby się dziać takie cuda jeśli by łapał lewe powietrze przez kolektor dolotowy? np. jeśli uszczelki są walnięte? bo dymi strasznie
#105
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 20:49
Poniżej przedstawiam cytat z allegro na temat napraw sterowników:
"OBJAWY USZKODZONEGO STEROWNIKA POMPY TO :
- PO ZGASZENIU AUTO NIE CHCE ODPALIĆ
- SILNIK CIĘŻKO ODPALIŁ I NIE REAGUJE NA PEDAŁ GAZU LUB ZNIKOMO
- SILNIK ZGASŁ PODCZAS PRACY I JUŻ NIE ZAPALIŁ
- SILNIK NIERÓWNO PRACUJE
- SILNIK DYMI
- SILNIK GAŚNIE PO ROZGRZANIU LUB PRZERYWA
PO ZDIAGNOZOWANIU AUTA MOGĄ SIĘ POJAWIĆ NASTĘPUJĄCE BŁĘDY :
- P1630 ZAWÓR DAWKI (OPEL, SAAB)
- P1631 STEROWNIK POMPY (OPEL, SAAB)
- P1650 , P1651 SZEREGOWA SZYNA CAN (OPEL, SAAB)
- 01318 (J-399), 0526 (AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA)
- P1664, P1564 (FORD)
- P1690, P1600 (NISSAN)
- 73 (BMW)
- P1688 (DODGE)
BRAK BŁĘDÓW MOŻE RÓWNIEŻ ŚWIADCZYĆ O USZKODZENIU STEROWNIKA
#106
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 23:58
#107
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 07:39
a za odpalanie po zimnej nocy u mnie odpowiedzialny jest w 99% akumulator. Przy mrozie -1 do -5 odpala, wczoraj przy -15 nie zapalił. Podłączyłem aku do prostownika na 30 min i od razu...
#108
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 20:56
1. Idle Switch (Przełącznik biegu jałowego) - u Ciebie jest nieaktywny przy obrotach, a u mnie zawsze aktywny (na luzie i wkręcając w okolice 1700rpm) - podejrzewam, że się deaktywuje przy określonym % połozeniu pedału przyspieszenia
2. U Ciebie przepływomierz pokazuje luz 522, obroty 573, a u mnie 442 i 335. Jeżeli masz uszkodzony przepływomierz, który nie reaguje na zmianę obciążenia silnika lub daje stałe odczyty bez względu na obciążenie silnika (to może być przyczyna kopcenia), to możesz spróbować go podmienić.
Reszta odczytów podobna z tym, że obroty pompy masz 844, a powinny być 1720/2=860. Co jeszcze? Już nie wiem...
#109
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 07:52
#110
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 17:30
Przełącznik biegu jałowego jest nie aktywny, bo miałem wciśnięte sprzęgło... teraz doleciało do mnie o jaki przełącznik chodzi

Dziś rano przy dodatniej temp. już odpalił normalnie i od razu wskoczył na 1000 obrotów i po kilku sek spadł na 800
Przepływomierz dziś inny podstawie może i będę widział jakie odczyty ma wtedy.
Co do kosztów to obecnie około 300 zł, więc nie ma kosmosu, ale mam przynajmniej nowe wężyki przelewowe + trójniki, czysty kolektor ssący, kable do kompa (w razie następnych awarii mam czym zobaczyć co jest). Wymiany oleju i filtrów nie wliczam w koszty, bo i tak musiałbym to zrobić przecież. Najważniejsze, że poznałem trochę to auto przez takie dłubanie i wiem teraz co gdzie szukać i czego mogę się spodziewać.
Tak więc dzięki Panowie za wprowadzenie do tematu

Piotr wysłałbym pompę do diagnozy, ale boje się ją na razie wykręcać, bo później trzeba coś tam dobrze trafić z rozrządem chyba no nie? No a jak pojadę autem na diagnozę to mnie skasują za demontaż/montaż pompy + za diagnozę. Chcę na razie posprawdzać wszystkie inne (możliwe) przyczyny, a pompę oddać jak już nie będzie nic innego
Witam,
Kolego Piotrze byłem w ASO Opla... Pompa jest dobra, do wymiany podobno wtryskiwacze, które leją. Tak powiedział mechanik
#111
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 07:50
Pozdrawiam
#112
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 08:22
Mogę jakoś sprawdzić wtrysk jak go wyciągnę czy leje? Czy tego nie da się sprawdzić w domu. Tak to bym wyciągnął wszystkie i bym posprawdzał. Przy okazji wymienił uszczelniacze wszystkie... może są tylko przytkane czymś z naszego cudownego paliwa
#113
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 08:34
#114
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 08:56

Kolego Piotrze, na początku chciałem wyeliminować usterkę i jak najszybciej uruchomić auto. Teraz jak już przewertowałem pół silnika i zostały mi te wtryski i pompa jedynie, nie zaszkodzi tam zaglądnąć prawda? Nie chodzi mi o to, że nie słucham Twoich porad, bo słucham i zdaję sobie sprawę, że masz dużo większe pojęcie ode mnie. Teraz już mi nie zależy na czasie. Tylko na tym, żeby usunąć usterkę i za tydzień czy dwa nie pisać od nowa: "Witam, mam problem..."
#115
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 09:20
#116
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 09:24

jeszcze jedno, może być tak, że syf jakiś przytkał wtryskiwacz? można to wyczyścić jakoś czy tylko wymiana
#117
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 10:39
Jak leją, to można sprawdzić zakładając strzykawki na przelewy. Odpalasz silnik niech sobie trochę na wolnych pochodzi, a w w tej, w której masz najmniej ON - leje.Wtryski pożądnie możesz sprawdzic jedynie w autoryzowanym serwisie Boscha
Jeśli leją, to najlepiej wymienić same końcówki. Niekoniecznie Boscha. Kupiłem niedawno Motorpala. Za wymianę z regulacją w mojej okolicy wołają 20 zł za jeden wtrysk, więc dla Ciebie to koszt 80 zł za samą wymianę.
#118
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 11:06
Jeśli leją, to najlepiej wymienić same końcówki. Niekoniecznie Boscha. Kupiłem niedawno Motorpala. Za wymianę z regulacją w mojej okolicy wołają 20 zł za jeden wtrysk, więc dla Ciebie to koszt 80 zł za samą wymianę.
tak tanio? mi gość w ASO powiedział 1200 regeneracja!! a patrząc po allegro używki po 200-400zł. Gdzie takie cuda można kupić?? to bym wymienił dla świętego spokoju heh. Chodzi tylko o wymianę no nie? bez części
#119
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 13:07
#120
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 15:16

wiem żeby nie kupować używek, patrzyłem dla porównania