Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zestaw naprawczy - nie odpala diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 15:46

Chodzi tylko o wymianę no nie? bez części

Tak, dokładnie. Poszukaj sobie nowych końcówek wtrysków, zamienników. Wyjdzie Cię cała operacja max 500 zł.

#122 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 20 lutego 2010 - 15:48

Ja juz naprawde nie wiem, jak Ci to wytłumaczyc..Takiego efektu NIE DAJĄ WTRYSKIWACZE ..T O N A 99 % P O M P A!!!!!!!!!!!!
Im predzej to zrozumiesz, tym zaoszczędzisz wiecej kasy..Skoro boisz się wyjmowania pompy zaryzykuj i napraw sam sterownik pompy...Wymontowanie około godziny czasu. Założysz z powrotem i zobaczysz jak będą wygladały odczyty rzeczywiste kąta wtrysku i pożądane.. Być może jeszcze mechanika jest ok i wystarczy naprawa samej elektroniki... Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, ale znam takich co do dzisiaj nie narzekają ...To mój ostatni post i wyłączam sie z dyskusji..Pozdrawiam

#123 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 20 lutego 2010 - 16:51

słuchaj Piotr... tylko pytam, jak to na forum. Po to jest. Nie chcesz? Nie odpisuj. Jaki problem. Pytania nie są kierowane wyłącznie do Ciebie tylko do ogółu forumowiczów. Wiem, że obstawiasz pompę, ale to nadal przypuszczenie. Zawsze jest ten 1%, że to nie ona. Chcę być pewny. Zanim wyrzucę na pompę czy na wtryski 2 tys. zł. Może dla Ciebie to niewiele, ale ja nie wydam 4 tys. w sumie, żeby auto zaczęło jeździć, bo to 1/3 jego ceny. Zresztą jak napisałem przedtem w odpowiedzi na Twój post wymontuję i dam i pompę i wtryski do sprawdzenia.
Mój ostatni post z pytaniem czemu zgasł po chwili gazowania, miał na celu przekazanie opisu tego co zauważyłem dziś. Proste, szukam odpowiedzi na coś... coś nowego się wydarzyło to to opisuję. Na tym polega analiza zdarzeń. Może ktoś coś takiego miał i wie. Tak działa forum. Nie mam na celu się kłócić z Tobą. Jak już Ci kiedyś pisałem, dziękuję, że coś przypuszczasz i na coś mnie kierujesz, ale wiesz jak masz się denerwować, że ciągle o coś pytam to po prostu nie odpisuj na to. Ja i tak będę pisał jeśli coś nowego zauważę.

Co to postu Piotra40, że uszkodzeniu uległ sterownik pompy.... Czemu wartości odczytów z bloków pomiarowych są niby prawidłowe?

Dodano:
Poszedłem teraz go odpalić (godz. 17.50) i zapalił od strzała. Wkręca się max 2000obrotów, a to już więcej niż przedtem... coś nie tak z czujnikiem temp. jest chyba. Czasem pokazuje, czasem nie. Wtedy o 15 jak mi zgasł po przegazowaniu miał ponad 90stopni. Jak nie gazowałem miał mniej, około 86-88. Jak przekręciłem zapłon po wygaszeniu kontrolek, włączały się wentylatory. Czy to normalne? Teraz temp. odczytuje jako tą najniższą i odpalił od strzała jak pisałem wcześniej.

#124 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 20 lutego 2010 - 19:01

Do tej pory, chyba oprócz Artura zaangażowałem sie najbardziej w to, aby Ci pomóc.. Ale wydaje mi sie, ze tej pomocy po prostu nie chcesz..Podsuwam Ci tańsze alternatywne rozwiazania tak jak w ostatnim poscie, a Ty ciagle chcesz sie wpędzić w niepotrzebne koszty. Masz racje w jednym, ze forum to forum i kazdy może pisac co chce.. Ja poprostu pisząc o tym, ze przy sprawdzeniu wtrysków na 100% zaproponują Ci ich wymiane, chce Cie ustrzec od niepotrzebnych wydatków a Ty odbierasz to całkiem inaczej.. Przy takim Twoim podejściu mozesz liczyc na te 4 tys.. Napisałem równiez , ze naprawa sterownika to ok 500zł, a kompletna naprawa pompy to 1800zł, wiec nie sugeruj, ze to ja chce Cie wpedzic w te 4tys zł.
Pozdrawiam i

#125 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2010 - 19:33

Przypatrzyłem się ponownie odczytom z Twojego auta i ..... egr nie działa u Ciebie przy takich obrotach - 0%. U mnie jest 23%. A to już jest jakiś trop. Pomierz podciśnienia na elektrozaworach i vacupompie - nie mniej niż -0,7ba. Jeżeli nie reaguje na wciskanie gazu i, jeżeli pompa jest sprawna, czujnik przyspieszenia działa, przepływomierz sprawny (choć u Ciebie myślę, że szwankuje), to zostaje podciśnienie albo zepsuty zawór egr (nie daje odczytów przy obciążeniu).

#126 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 20 lutego 2010 - 19:43

Przypatrzyłem się ponownie odczytom z Twojego auta i ..... egr nie działa u Ciebie przy takich obrotach - 0%. U mnie jest 23%. A to już jest jakiś trop. Pomierz podciśnienia na elektrozaworach i vacupompie - nie mniej niż -0,7ba. Jeżeli nie reaguje na wciskanie gazu i, jeżeli pompa jest sprawna, czujnik przyspieszenia działa, przepływomierz sprawny (choć u Ciebie myślę, że szwankuje), to zostaje podciśnienie albo zepsuty zawór egr (nie daje odczytów przy obciążeniu).


Artur mam prośbę..jezeli mozesz, to zdejmij oba węzyki podcisnienia z zaworka EGR. Są łatwo dostepne. Zapal silnik i napisz o Twoich spostrzezeniach. Dla przypomnienia u mnie przy takiej próbie silnik dochodzi do 5tys, ale oczywiscie wolniej, bo nie działa turbo i wszystko inne, co ma związek z brakiem podcisnienia.

#127 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 19:48

bo nie działa turbo

Turbo zawsze działa, po zdjęciu przewodów nie ma jego sprawnego sterowania, lecz ciśnienie wzrasta.

#128 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 20 lutego 2010 - 20:00

Piotr wiem, że chcesz pomóc. 4tys. mówię licząc wtryski + pompę. Nie ma o co się kłócić.
Każdy chce dobrze i ja dobrze o tym wiem. Wracając do tej tańszej alternatywy o której mówiłeś... a co jeśli dam pompę do regeneracji (niby mi coś wymienią) i to nic nie da?
A co do tego co mówi Artur, to wydaje mi się, że pedał hamulca jest twardy. Powiedziałem to mechanikowi a ASO to nacisnął i mówi YHY (to chyba znaczyło TAK) a to znaczy ze może podciśnienie spierdzielać i EGR nie będzie się otwierał/zamykał no nie?

I wracając do tego dzisiejszego zjawiska. Jechałem Astrą do sklepu, bo mi ojciec gdzieś swoim pojechał i miałem na każdym biegu 2000 obrotów i dopiero zaczynało szarpać... jestem w szoku, bo pierwszy raz od awarii jechałem więcej niż 70 km/h :)

#129 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 20 lutego 2010 - 20:10

Nie wiem czy u Ciebie klapy nawiewów przełączne są podcisnieniem..W omedze tak właśnie mozna sprawdzić. Jak nie ma vacum, to klapy nie działają ...U mnie jak rozepniesz przewody podcisnienia, to przy turbo cofa sie taka dzwignia ..To chyba najłatwiejsza droga do sprawdzenia, czy to "żyje".

#130 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 20 lutego 2010 - 20:50

u mnie ta dźwignia przy turbo jest cofnięta... jak dam gazu to się zamyka... ale nie wiem na jak długo. Nie obserwowałem jej. Wiem, że się przymyka jak gazuję, widziałem to przy sprawdzaniu katalizatora

#131 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 21 lutego 2010 - 08:24

Na wolnych obrotach jak odepnę podciśnienie , to ta dzwignia sie cofa..jak zepne od nowa, to wraca

#132 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 21 lutego 2010 - 13:17

przyglądnąłem się tej dźwigience. Jak odepnę przewód w tym elektrozaworze obok to się cofa jak u Piotra jak założę to znów wpycha ten tłoczek. Jak odepnę przewód przy elektro który idzie do sterowania klapkami w kolektorze ssącym to ten przy turbo tak faluje. jakby się odbijał (przód-tył). Nie wiem natomiast jak jest z tym przy turbo jak daję gazu, nie miałem dziś jak tego sprawdzić (nie miałem pomocnika). Jutro podjadę na sprawdzenie vacuometrem ciśnienia na pompie vacuum i później na poszczególnych zaworkach. Później sprobuje z tymi strzykawkami jak mówił wicek, ale i tak dla pewności jutro wykręcę te wtryski do sprawdzenia. Kupię chyba jeszcze nowy czujnik temperatury, bo coś z nim nie tak jest. raz pokazuje raz nie.

#133 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 22 lutego 2010 - 07:43

Wtryski jak będą zapieczone to nie są takie proste do wyjęcia. Pamietaj, ze one nie są wkręcane, tylko wkładane a następnie dociskane trawersami, więc trzeba je czasami delikatnie rozruszac.. W oplu maja specjalny przyrząd do ich demontazu.. Ja jednak zrobiłbym próbę , jaką zaproponował kolega. Szybki test i praktycznie wszystko jasne a roboty sobie duzo zaoszczędzisz. A jeżeli chodzi o vacum , to masz wszystko ok

#134 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 22 lutego 2010 - 17:10

Wiem, że są dociskane. Widziałem już kiedyś jak to w środku wygląda :) i wiem, że ciężko je wyciągnąć. Robię dziś ten test ze strzykawkami i się okaże

Panowie ile ma pracować na tych strzykawkach,żeby tam coś się zaczęło pojawiać?? pojawiły się tylko śladowe ilości. Ale jak odessam strzykawką z 2 wtrysku to odpali i wskoczy na obroty na 2s i spadnie

#135 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 22 lutego 2010 - 19:07

a zaslepiłes cienki wężyk na pompie????????? a pracować to musi ok 3 min.zeby coś sie pokazało

#136 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 22 lutego 2010 - 22:38

tak zaślepiłem. to chodził z godzinę i dał tak z 10ml ropy a w 1. wtrysku było tak mniej niż 5ml

#137 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 23 lutego 2010 - 07:27

tak zaślepiłem. to chodził z godzinę i dał tak z 10ml ropy a w 1. wtrysku było tak mniej niż 5ml


miałeś 4 strzykawki, każdą połączoną wężykiem z wtryskiwaczem...bo jedynie taki test ma sens

#138 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 23 lutego 2010 - 08:00

4 strzykawki na 4 przelewach i zaślepiony powrót do zaworka przy pompie.

I tak jak pisałem wcześniej silnik pracował około godzinę.
W 1-ej strzykawce było tak z 5ml ropy, a w pozostałych około 10-15ml

#139 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 23 lutego 2010 - 14:07

4 strzykawki na 4 przelewach i zaślepiony powrót do zaworka przy pompie.

I tak jak pisałem wcześniej silnik pracował około godzinę.
W 1-ej strzykawce było tak z 5ml ropy, a w pozostałych około 10-15ml


to wygląda, ze 1 leje..

#140 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 24 lutego 2010 - 08:19

wczoraj wydarłem te wtryski :) o masakra. Pół silnika rozpierniczyć hehe. Ciężko wychodziły, strasznie zassane były. Końcówki zasyfione bardzo. To chyba nie normalne. Takim mazidłem jak w kolektorze ssącym miałem. Tych dziurek malutkich praktycznie nie było widać....

Dziś pojadę do sprawdzenia z tymi wtryskami.

Sprawdzone. Jeden leje... i gość mówił, że poważna usterka Ciśnienie bardzo duże a z 4 dziurek strumyk leciał