Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ceramizery przetestowane


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
347 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 10 listopada 2012 - 11:51

tylko teraz musisz znaleźć warsztat który odessie czynnik przerwie proces i wleje to do układu a potem nabije z nowym olejem tylko teraz ile tego wlać!? bo tam jest tylko kilka gram oleju!

#222 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 listopada 2012 - 23:28

a co sądzicie o dodaniu ceramizera do sprężarki klimatyzacji? producent o tym milczy...

ciekawe zagadnienie
może zapytać bezpośrednio producenta?

#223 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 10 listopada 2012 - 23:35

Przeczytaj co jest napisane na etykiecie na sprężarce o tych paru gramach...

#224 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 listopada 2012 - 20:52

Bo padnę;/ A macie w ogóle pojęcie jak klimatyzacja działa?

#225 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 11 listopada 2012 - 21:51

Bo padnę;/ A macie w ogóle pojęcie jak klimatyzacja działa?

nie,
wytłumacz najprościej jak potrafisz.

#226 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 listopada 2012 - 21:58

nie,
wytłumacz najprościej jak potrafisz.


Tak poważnie, to co miałby ceramizer poprawić w działaniu klimatyzacji?

#227 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 11 listopada 2012 - 22:00

jak domniemam zapobiec zatarciu kompresora tłokowego który jest smarowany olejem z czynnika.

#228 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 12 listopada 2012 - 01:11

Lepiej się o panewki martw a nie tam o kompresor :)

#229 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 listopada 2012 - 09:20

Zastanawiam się, co powie czynnik chłodniczy na ceramizer no i parownik. Mogą się nie polubić i ogłosić strajk na koszt wlaściciela auta.

#230 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 12 listopada 2012 - 09:59

ciężko powiedzieć czy się polubią ale z założeń sposobu działania ceramizera wychodzi na to że się polubią bo on powinien zadziałać tylko tam gdzie pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie. a to w klimatyzacji nie pojawia się jednocześnie! bo jak wiecie albo nie między kompresorem a wymiennikiem ciepła w kabinie jest duże ciśnienie i niska temperatura zaś po opuszczeniu kabiny czynnik jest rozprężony i gorący więc wysokie ciśnienie i temperatura pojawi się tylko w miejscach tarcia metal o metal czy amelinium o amelinium jak zwał tak zwał. więc z założenia przejdzie i nie zabije ale ja bym nie zaryzykował bo nie wiadomo ile lać i po co ryzykować jak można co sezon zrobić serwis i wymienić olej i cieszyć się bezawaryjnością.

#231 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2012 - 10:23

ciężko powiedzieć czy się polubią ale z założeń sposobu działania ceramizera wychodzi na to że się polubią bo on powinien zadziałać tylko tam gdzie pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie. a to w klimatyzacji nie pojawia się jednocześnie! bo jak wiecie albo nie między kompresorem a wymiennikiem ciepła w kabinie jest duże ciśnienie i niska temperatura zaś po opuszczeniu kabiny czynnik jest rozprężony i gorący więc wysokie ciśnienie i temperatura pojawi się tylko w miejscach tarcia metal o metal czy amelinium o amelinium jak zwał tak zwał. więc z założenia przejdzie i nie zabije ale ja bym nie zaryzykował bo nie wiadomo ile lać i po co ryzykować jak można co sezon zrobić serwis i wymienić olej i cieszyć się bezawaryjnością.


Ale Ty bzdury piszesz aż głowa boli:szpital:
Wszystko co piszesz o klimatyzacji jest bzdurą totalną.

wysoka temperatura i ciśnienie. a to w klimatyzacji nie pojawia się jednocześnie!

No właśnie tam gdzie jest wysokie ciśnienie w klimatyzacji jest wysoka temperatura(O skraplaczu słyszałeś?)

zaś po opuszczeniu kabiny czynnik jest rozprężony i gorący

Po opuszczaniu parownika(kabiny:)) Czynnik jest rozpręzony i ZIMNY! Powinien być przegrzany o 5K

temperatura pojawi się tylko w miejscach tarcia metal o metal czy amelinium o amelinium jak zwał tak zwał


Po to jest olej, żeby w sprężarce nie było tarcia

amelinium o amelinium jak zwał tak zwał.


Nie stosuje się pracujących trących o siebie aluminiowych elementów(na pewno nie często). Tłoczki są teflonowe.

więc z założenia przejdzie i nie zabije


Założyć możemy, że przejdzie a możemy założyć, że przez zawór rozprężny nie przejdzie.

można co sezon zrobić serwis i wymienić olej i cieszyć się bezawaryjnością.


Serwis klimatyzacji co sezon? I co tam serwisujesz? Jaka konkretnie czynność się dzieje co zabezpiecza układ na dłużej? Olej zmieniasz? A jak? W klimatyzacji co najwyżej tylko małą część oleju zmienisz bez demontażu każdego elementu i płukania.



Sorry ale denerwują mnie takie posty gdzie ktoś pisze o czymś o czym nie ma pojęcie.
Nie wiesz, nie pisz.

#232 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 12 listopada 2012 - 10:31

zawsze można poprawić człowieka odwróciły mi się strony moja kulpa.
a co do teflonowych tłoków to nie widziałem nic takiego jak rozbierałem kompresor od mitsubishi.

więc ceramizer nie zadziała!

#233 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2012 - 10:34

O ile one w ogóle działają!

Do tego do ile bije kompresor klimatyzacji?(20bar?)
A jakie ciśnienie jest w panewce w trakcie kiedy tłok na nią naciska? Nie wiem szczerze mówiąc ale na pewno kilka rzędów większe.

#234 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 listopada 2012 - 15:42

Koniec licytacji i bicia piany, ktoś ma jakieś sugestie albo che sie podzielić wiedzą?

#235 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2012 - 19:15

Jeśli to działa(ceramizery) w co nie wierzę(bynajmniej nie tak jak to producenci zapewniają).
To w klimatyzacji nie mają sensu.

#236 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 listopada 2012 - 10:18

Zamiast analizować zasadność uszczęśliwiania klimy ceramizerem należy zadbać o właściwą obsługę, tzn wymienić filtr osuszacz i regularnie sprawdzać szczelność układu. Na awarie nie ma rady, zawsze się zdarzają.

#237 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 listopada 2012 - 12:51

należy zadbać o właściwą obsługę, tzn wymienić filtr osuszacz i regularnie sprawdzać szczelność układu.

Dodał bym - zadbanie o czystość (z zewnątrz) chłodnicy klimy, tak samo żeby parownik klimy nie był zapyziały. Czystość tych elementów ma wpływ na wydajność i awaryjność.
Ogólnie rzecz biorąc, należycie traktowana klima przez właścicieli i serwisy działa bardzo długo bez awarii.
Dodawanie ceramizera (żeby sprężarka miała lżej) może wydawać się dziwaczne, ale chętnych pewnie by nie zabrakło, jak by taki produkt powstał:p
Ciekawe czy znajdzie się ktoś co wypróbuje ceramizer na swojej sprężarce:D

#238 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 13 listopada 2012 - 12:59

ja testuje w silniku fiata punto teściowej :)
a klimy nie ma więc nie podejmę się testu!
swoją drogą czekam na pomiar ciśnienia który się odbędzie za 2 tygodnie! i się okaże czy działa czy ściema.

#239 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2012 - 20:46

póki co zrobiłem jakieś 1300 km. nie widzę żadnego mniejszego spalania, wydaje mi się jakby więcej spalał benzyny na zimnym do momentu przełączenia na gaz (nie wiem czy przypadkiem dłużej się nie rozgrzewa teraz). mocy nie przybyło nic a nic (dużo większą różnicę czuję jak zatankuję gaz na Shellu na pustą butlę do pełna). tak samo cicho w zasadzie. jedyne na co zwróciłem uwagę to chyba mniej toksyczne spaliny benzyny na zimnym. nie robiłem żadnych dokładnych pomiarów więc wszystko się opiera na "wydawaniu mi się".

#240 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 22 listopada 2012 - 21:43

Ja nie wiem jak Tobie w zimie mogl sie do 90 stopni rozgrzac silnik po 4ech kilometrach...?
Chyba, ze 4km robisz w 15min w korkach. Mi po 4ech km bo tyle mam do pracy, przy obecnej temp wskazowka tylko lekko sie poruszy. Gaz sie przelacza po 3km czyli wtedy ma 40 stopni. Takze po 4km podejrzewam, ze temp jest 50-60 max