p oto jest korek, aby uklad byl zamkniety, wtedy w ukladzie wzrasta cisnienie i caly uklad moze pracowac w wiekszych temp, bez wrzenia.
otwierasz korek, czyli wyrownujesz cisnienie do atmosferycznego, uklad nie ma w cale 92 stopnie jak piszesz, sa miejsca, gdzie ma grubo ponad 100, wylaczasz silnik, krazenie ustaje i dodatkowo, jeszcze odkrecasz korek,
zalozyc sie moge, ze wywalenie plynu nastepuje w sposob gwaltowny, jakby wielkie bable wypychaly ciecz ze zbiorniczka,
a tak sie wlasnie dzieje kiedy plyn w bloku zaczyna sobie wrzec.
jest jeszcze jedno zjawisko, wybieg termiczny potocznie mowiac.
to ze silnik jest zgaszony, nie oznacza wcale, ze energia cieplna nie jest oddawana z cylindrow do cieczy, przez pewien czas sie tak wlasnie dzieje i temp cieczy potrafi wzrosnac jescze o kilka ladnych stopni, w zaleznosci od objetosci ukladu.
znalezc wyciek, uszczelnic i zapomniec o problemie