Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wywala plyn x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
152 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   PromiL2006

PromiL2006
  • 9 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 06 stycznia 2014 - 22:01

weze masz miekkie,bo rozszczelniasz sam co chwile uklad,rece mi juz opadly :D


dobra jutro nagram filmik co się dzieje i w jakich okolicznościach, wrzucę go na youtube i podesle wam linka.

Zawor trojdrozny na pierwszy ogien... A gdzie jest to sobie poszukasz na forum.


wiem ten plastikowy ciężko dostępny (z dojściem)

#82 OFFLINE   Sathron

Sathron
  • 54 postów
  • Dołączył: 05-01-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 stycznia 2014 - 23:26

omega 2.0 16v (x20xev) zalany płynem z koncentratem, wymieniona chłodnica, ogazowana. przy rozgrzanym silniku (92-95 C) i zakręconym korku nie robi ciśnienia na układ (węże są miękkie) wentylator się załącza chłodnica gorąca... odkręcam korek delikatne psykniecie po opływie jakiś 2 minut wywali z litr płynu i jest ok za jakiś tam czas znowu troszkę stan płynu się zwiększy ale już nie wywala i opada. przytykam ucho do zbiorniczka nie słychać żadnego bulgotania nie ma bąbli piany i innych takich korek od oleju czysty oleju nie przybywa na miarce.

moje pytanie brzmi czy to może być UPG ?

w samochodzie jak ustawie temperaturę na Maxa to cały czas leci gorące powietrze, moc auta bez zmian z wydechu leca normalne spaliny

na forum jest tyle tematów ale żaden nie ma takich objawów.b:(


Może na początek kup nowy korek zbiornika wyrównawczego one bardzo często siadają. Ja sam u siebie już 3 wymieniłem...

#83 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 23:29

Teraz 1000 razy, że korek po to jest żeby był zakręcony a nie żeby go odkręcać?

To już z 15sty temat jaki widzę, wywala płyn jak odkręcę korek, no to go kurde nie odkręcaj :D

#84 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 stycznia 2014 - 00:57

p oto jest korek, aby uklad byl zamkniety, wtedy w ukladzie wzrasta cisnienie i caly uklad moze pracowac w wiekszych temp, bez wrzenia.
otwierasz korek, czyli wyrownujesz cisnienie do atmosferycznego, uklad nie ma w cale 92 stopnie jak piszesz, sa miejsca, gdzie ma grubo ponad 100, wylaczasz silnik, krazenie ustaje i dodatkowo, jeszcze odkrecasz korek,

zalozyc sie moge, ze wywalenie plynu nastepuje w sposob gwaltowny, jakby wielkie bable wypychaly ciecz ze zbiorniczka,
a tak sie wlasnie dzieje kiedy plyn w bloku zaczyna sobie wrzec.

jest jeszcze jedno zjawisko, wybieg termiczny potocznie mowiac.
to ze silnik jest zgaszony, nie oznacza wcale, ze energia cieplna nie jest oddawana z cylindrow do cieczy, przez pewien czas sie tak wlasnie dzieje i temp cieczy potrafi wzrosnac jescze o kilka ladnych stopni, w zaleznosci od objetosci ukladu.



znalezc wyciek, uszczelnic i zapomniec o problemie
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#85 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 stycznia 2014 - 18:28

PromiL2006 ma ma tematu ja błędnie zrozumiałem Twój wpis.
koledzy mieli racje.
Dlaczego ten korek odkręcasz jak jest wszystko wporządku :)

#86 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 stycznia 2014 - 18:34

Jaki nadmiar płynu wywala? Co Ty tu wypisujesz?

#87 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 stycznia 2014 - 18:41

kolego hehe wiem co pisze.... i co ty z tym korkiem tu Swirujesz :)
ma napompowane przewody czyli zbiera mu sie podciśnienie w ukladzie zawór z tyłu za silnikiem mu wyrzuca płyn bo on jest po to że iż jak sie zrobi podciśnienie to on ma wurzucać płyn(tzn powietrze ale przy tym razem z płynem). napisałem mu żeby sprawdził łopatki na pompie wody jeżeli są całe to na milion uszczelka pod głowicą .

#88 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2014 - 18:50

bo on jest po to że iż jak sie zrobi podciśnienie to on ma wurzucać płyn(tzn powietrze ale przy tym razem z płynem)

No to ja mam popsuty samochód :hmmm: bo mnie nic nie wyrzuca, a ciśnienie w układzie jest też nie małe, bo to układ ciśnieniowy przecież jest.

#89 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2014 - 19:04

Masz na myśli zawór trójdrożny ??

#90 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 stycznia 2014 - 19:11

Masz na myśli zawór trójdrożny ??


to ten zawór:
http://allegro.pl/op...3793603740.html

to umnie poszło i tym zaworem ciurkiem leciał płyn ale tak jak mówie to było w moim przypadku.

#91 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 stycznia 2014 - 19:14

kolego hehe wiem co pisze....

Może, ale chyba nie wiesz, że głupoty.

i co ty z tym korkiem tu Swirujesz :)

Ale, że co?

ma napompowane przewody czyli zbiera mu sie podciśnienie w ukladzie

Napompowane czy podciśnienie? Bo jedno jest przeciwieństwem drugiego.

zawór z tyłu za silnikiem mu wyrzuca płyn

Gdzie on tak napisał?

on jest po to że iż jak sie zrobi podciśnienie to on ma wurzucać płyn(tzn powietrze ale przy tym razem z płynem).

Nie, on nie jest po to.

łopatki na pompie wody jeżeli są całe to na milion uszczelka pod głowicą .

Ty tak poważnie, upiłeś się dziś czy to jakaś prowokacja jest? :pokoj:

#92 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2014 - 19:22

Przy pracującym silniku i odkręconym korku zawsze będzie wywalać płyn nawet jak po rozgrzaniu zgasisz silnik i zbyt gwałtownie odkręcisz korek to może zdarzyć się ta sama sytuacja normalka

#93 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 07 stycznia 2014 - 19:34

niby temperatura nie rosnie ale denerwuje mnie to ze za kazdym razem jak go gasze to przed ponownym odpaleniem musze nalac okolo litra plynu

To dokręć korek albo cieknie z innego miejsca

#94 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 stycznia 2014 - 19:55

kolego hehe wiem co pisze.... i co ty z tym korkiem tu Swirujesz :)
ma napompowane przewody czyli zbiera mu sie podciśnienie w ukladzie zawĂłr z tyłu za silnikiem mu wyrzuca płyn bo on jest po to że iż jak sie zrobi podciśnienie to on ma wurzucać płyn(tzn powietrze ale przy tym razem z płynem). napisałem mu żeby sprawdził łopatki na pompie wody jeżeli są całe to na milion uszczelka pod głowicą .


Boze, widzisz i nie grzmisz.
Chlopie kto ciebie takich glupot nauczyl?
Sprawdz w googlach jak jest zbudowany uklad chlodzenia w obecnych silnikach spalinowych, sprawdz co to zawor trojdrozny,
Sprawdz co to cisnienie, a co to podcisnienie.

I dopiero wtedy udzielaj sie w temacie.

Bo jak narazie co bladzisz po omacku, piszesz totalne brednie i przez to zamiast pomagac koledze usunac problem, to zwyczajnie szkodzisz.

Sory, ze tak moze za ostro, ale jak nie wiesz, to sie nie wypowiadaj.

smartniete tapfonem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#95 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 stycznia 2014 - 21:21

dobra zwracam wszystkim honor.
że tak powiem plama :)
kuźwa zle przeczytałem i żle oceniłem no chciałem dobrze JJdzej.
sorry Pany ;P

#96 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2014 - 00:31

kuźwa zle przeczytałem i żle oceniłem no chciałem dobrze

niezły z Ciebie warjat :ok:

#97 OFFLINE   PromiL2006

PromiL2006
  • 9 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 10 stycznia 2014 - 09:08

p oto jest korek, aby uklad byl zamkniety, wtedy w ukladzie wzrasta cisnienie i caly uklad moze pracowac w wiekszych temp, bez wrzenia.
otwierasz korek, czyli wyrownujesz cisnienie do atmosferycznego, uklad nie ma w cale 92 stopnie jak piszesz, sa miejsca, gdzie ma grubo ponad 100, wylaczasz silnik, krazenie ustaje i dodatkowo, jeszcze odkrecasz korek,

zalozyc sie moge, ze wywalenie plynu nastepuje w sposob gwaltowny, jakby wielkie bable wypychaly ciecz ze zbiorniczka,
a tak sie wlasnie dzieje kiedy plyn w bloku zaczyna sobie wrzec.

jest jeszcze jedno zjawisko, wybieg termiczny potocznie mowiac.
to ze silnik jest zgaszony, nie oznacza wcale, ze energia cieplna nie jest oddawana z cylindrow do cieczy, przez pewien czas sie tak wlasnie dzieje i temp cieczy potrafi wzrosnac jescze o kilka ladnych stopni, w zaleznosci od objetosci ukladu.



znalezc wyciek, uszczelnic i zapomniec o problemie




teraz wszystko rozumiem, mieliście racje wszystko jest w porządku.wyciek byl z malego wężyka za alternatorem zmienilem tez korek bo raz popuszczał ciśnienie a raz nie i wszystko jest OK
temat mozna zamknac / DZIĘKI ZA POŚWIĘCONY CZAS I POMOC. POZDRAWIAM

#98 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2014 - 12:04

kolego hehe wiem co pisze.... i co ty z tym korkiem tu Swirujesz :)
ma napompowane przewody czyli zbiera mu sie podciśnienie w ukladzie zawór z tyłu za silnikiem mu wyrzuca płyn bo on jest po to że iż jak sie zrobi podciśnienie to on ma wurzucać płyn(tzn powietrze ale przy tym razem z płynem). napisałem mu żeby sprawdził łopatki na pompie wody jeżeli są całe to na milion uszczelka pod głowicą .


Co najwyżej nadciśnienie, ani epodciśnienie :)

#99 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2014 - 20:34

Co najwyżej nadciśnienie, ani epodciśnienie :)


zgadza się

#100 OFFLINE   wafel69

wafel69
  • 18 postów
  • Dołączył: 03-04-2010
  • Skąd: Warszawa TGK
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 marca 2014 - 08:22

Witam. Oma B 94r 2.0 16v +LPG II gen

Do pracy jade ok 5km, w tym czasie temp silnika szybko rośnie, przekrece nawiew na maks ciepły to troche wtedy spada. dywaniki wew auta suche i jak trzeba dmucha ciepłym powietrzem. Mam płyn w układzie nie wode. wczoraj wracałem troche dookoła, zrobiłem ok 12km. Jak zgasiłem auto pod blokiem było słychać bulgotanie (nie cisnęłem auta) wysiadam, kałuża pod autem. Macha w góre, leci płyn chłodniczy spod korka zbiorniczka wyrównawczego. Leciało tym drobnym pęknięciem dookoła gwintu w zbiorniczku. Jak by jakieś ciśnienie się w układzie zrobiło i "cofneło" płyn... nioe mam pojęcia co to może być. Zapchany obieg płynu gdzieś w układzie, głowica (uszczelka) czy termostat??? Auto nie straciło na mocy, nie kopci białym dymkiem, ani w chłodnicy nie ma "kogla-mogla"
Będę wdzięczny za wszelaką pomoc.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów :D