


[OB & OBFL] wywala plyn x20xev
#41
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2013 - 21:23

#42
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2013 - 16:06


#43
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2013 - 16:11
jeszcze miec korek otwarty,ale to nie jest konieczne
A nigdy w życiu!! Zalewasz, zakręcasz, grzejesz i uzupełniasz w razie potrzeby i to tyle roboty... Oczywiście nawiewy na full.
#44
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2013 - 19:55
#45
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2013 - 10:20
#46
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2013 - 10:31

#47
OFFLINE
#48
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 17:13
mam dość dziwny problem
z omegi po odpaleniu silnika czasem zdarza się że płyn chłodniczy wycieka z tylnej części silnika (nie wiem konkretnie skąd - zapewne z jakiegoś przewodu)
nie było by to dziwne gdyby fakt, że po wyłączeniu silnika i uzupełnieniu płynu on już nie wycieka (i tak przez kilka dni, a następnie to samo

miał ktoś może podobny problem??
jak tak to co zrobić?
Pozdrawiam

#49
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 18:45
Witam
mam dość dziwny problem
z omegi po odpaleniu silnika czasem zdarza się że płyn chłodniczy wycieka z tylnej części silnika (nie wiem konkretnie skąd - zapewne z jakiegoś przewodu)
nie było by to dziwne gdyby fakt, że po wyłączeniu silnika i uzupełnieniu płynu on już nie wycieka (i tak przez kilka dni, a następnie to samo)
miał ktoś może podobny problem??
jak tak to co zrobić?
Pozdrawiam
jak zmieniasz temperaturę w aucie to jakaś różnica?? może zawór 3drożny
#50
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 19:18
jak zmieniasz temperaturę w aucie to jakaś różnica?? może zawór 3drożny
samochód jest cały czas ustawiony na grzanie (2 bieg wiatraka, max temp)
samochód Omega b 97 rok 16v kombiak
nie jest to ciągle, ale jak się zdarza to na zimnym samochodzie (widać jak kapie płyn, w okolicach tyłu silnika)
#51
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 19:18
Witam
mam dość dziwny problem
z omegi po odpaleniu silnika czasem zdarza się że płyn chłodniczy wycieka z tylnej części silnika (nie wiem konkretnie skąd - zapewne z jakiegoś przewodu)
nie było by to dziwne gdyby fakt, że po wyłączeniu silnika i uzupełnieniu płynu on już nie wycieka (i tak przez kilka dni, a następnie to samo)
miał ktoś może podobny problem??
jak tak to co zrobić?
Pozdrawiam
Zawór nagrzewnicy do wymiany na 100%
#52
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 19:22
Zawór nagrzewnicy do wymiany na 100%
a macie może jakiś schemat wymiany tego (jaki dostęp, co podpięte itd)
+ jaki najlepiej kupić??
#53
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 19:27
Tu masz oryginał:
http://tablica.pl/of...html#8239da6518
#54
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 19:38
Najlepiej GM, ale FEBI też będzie ok, wymiana dość prosta z kanału, odpina się 3 węże i wkłada nowy zawór. Wpierw trzeba spuścić płyn. Tam są opaski zaciskowe ( sprężyny ) ciężko jest do nich się dostać, ja je wywaliłem i dałem opaski zaciskowe standardowe-skrecane.
Tu masz oryginał:
http://tablica.pl/of...html#8239da6518
ok, zakupie wymienię i dam znać czy pomogło

mam jeszcze problem z automatem ale to nie ten dział

#55
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 20:04
:tak: zamienniki szybko potrafią się rozciekaćNajlepiej GM, ale FEBI też będzie ok

zawór trójdrożny wymieniać z kanału ?wymiana dość prosta z kanału, odpina się 3 węże i wkłada nowy zawór. Wpierw trzeba spuścić płyn. Tam są opaski zaciskowe ( sprężyny ) ciężko jest do nich się dostać, ja je wywaliłem i dałem opaski zaciskowe standardowe-skrecane.


samochód dobrze ostudzony i można go demontować, wiele płynu nie poleci. bez sensu spuszczać płyn z chłodnicy, bloku itp...
dobry dostęp do zaworka trójdrożnego jest z góry, wystarczy zdjąć podszybie


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#56
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 20:16
zawór trójdrożny wymieniać z kanału ?
i jeszcze płyn do tego spuszczać ?
O co Ci chodzi kolego


Przecież napisałem, że najlepszy będzie GM.
#57
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 20:25
a w XEV jest inny zawór albo w innym miejscu, bo jakoś wszystkie XEV które widziałem miały w tym samym i taki sam zawórO co Ci chodzi kolego
, po kiego ma podszybie rozpindalać jak z kanału jest elegankie dojście, a płyn, po co ma marnować litr płynu jak można go spuścić i jest ok. Co za problemy masz, to nie jest silnik V to tylko XEV

litry Ci nie wyleci przez zawór trójdrożny :pokoj: najwyższej wyleci max 0.2L a nie mniej stracisz spuszczając płyn przez korek

z góry też jest dobry dostęp, a po co się męczyć z rękami podniesionymi do góry ?
usłyszał 2 wersje to wybierze tą drogę która bardziej mu się spodoba

i to potwierdziłem :tak:Przecież napisałem, że najlepszy będzie GM.
koniec OT to dział techniczny, jak chcesz coś ripostować to na PW
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#58
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2013 - 20:31
#59
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2013 - 08:37
Ok nie będę na ten temat już polemizował, kolega maszek zrobi jak zechce. A może nie będzie robić tego sam tylko autko odda do mechanika?
Sadzisz, ze Valka to masakra? Sa ludzie na tym foru.m ktorzy maja warsztaty etc. i za rzedowke jest doplata tak falki lubia robic. Osobiscie tez wole robic v niz r.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#60
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2013 - 11:07
a w XEV jest inny zawór albo w innym miejscu, bo jakoś wszystkie XEV które widziałem miały w tym samym i taki sam zawór
litry Ci nie wyleci przez zawór trójdrożny :pokoj: najwyższej wyleci max 0.2L a nie mniej stracisz spuszczając płyn przez korek
z góry też jest dobry dostęp, a po co się męczyć z rękami podniesionymi do góry ?
usłyszał 2 wersje to wybierze tą drogę która bardziej mu się spodoba
i to potwierdziłem :tak:
koniec OT to dział techniczny, jak chcesz coś ripostować to na PW
na podszybiu zawór umiejscowiony jest w v-kach. w xev do zaworu nagrzewnicy dostęp jest możliwy tylko od dołu. No chyba że ktoś zdemontuje cały dolot, albo ma cieniutkie i zginające się w kilku miejscach rączki. kanał nie jest konieczny. Wymiana banalna, jedyny problem to opaski. Co do płynu to się nie wypowiem. ja spuszczałem bo zawór umiejscowiony jest w jednym z najniższych punktów układu, więc raczej na pewno wyleci znacznie więcej niż 0,2 litra. No i znacznie lepiej się pracuje jak nic nie leci na twarz.