wymieniłem ten zawór jakieś trzy miesiące temu trzeba odkręcić na podszybiu tam gdzie filtr kabinowy i jest tam klapka do silnika odkręcamy ja i zawór mamy na widoku przy zgrabnych dłoniach stracisz może dwie setki płynu powodzeniado zaworu nagrzewnicy dostęp jest możliwy tylko od dołu.


[OB & OBFL] wywala plyn x20xev
#61
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2013 - 12:53
#62
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2013 - 12:58
Przy 2.0 też tak jest ??trzeba odkręcić na podszybiu tam gdzie filtr kabinowy i jest tam klapka do silnika odkręcamy ja i zawór mamy na widoku
#63
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2013 - 13:02
#64
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2013 - 16:24
najłatwiej zrobić to z kanału- zawór nie jest niczym osłonięty i łatwo włożyć rękę pionowo do góry.
O tym pisałem wcześniej, ale są tu ludzie mądrzejsi od telewizora, jak widać.
Przy 2.0 też tak jest ??
Oczywiście, że nie.
#65
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2013 - 16:49
O tym to się zdążyłem dowiedzieć z wcześniejszych wypowiedziOczywiście, że nie.

#66
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2013 - 17:07
O tym to się zdążyłem dowiedzieć z wcześniejszych wypowiedzi
To lepiej powiedz Mirgotowi :tak:
Ale nie chcą słuchać

#67
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 18:38
moje pytanie brzmi czy to może być UPG ?
w samochodzie jak ustawie temperaturę na Maxa to cały czas leci gorące powietrze, moc auta bez zmian z wydechu leca normalne spaliny
na forum jest tyle tematów ale żaden nie ma takich objawów.b:(
#68
OFFLINE
#69
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 19:35
#70
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 19:43
wentylator się załącza chłodnica gorąca... odkręcam korek delikatne psykniecie po opływie jakiś 2 minut wywali z litr płynu i jest ok za jakiś tam czas znowu
Kolego tęsknisz za upg?


#71
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 19:45
omega 2.0 16v (x20xev) zalany płynem z koncentratem, wymieniona chłodnica, ogazowana. przy rozgrzanym silniku (92-95 C) i zakręconym korku nie robi ciśnienia na układ (węże są miękkie) wentylator się załącza chłodnica gorąca... odkręcam korek delikatne psykniecie po opływie jakiś 2 minut wywali z litr płynu i jest ok za jakiś tam czas znowu troszkę stan płynu się zwiększy ale już nie wywala i opada. przytykam ucho do zbiorniczka nie słychać żadnego bulgotania nie ma bąbli piany i innych takich korek od oleju czysty oleju nie przybywa na miarce.
moje pytanie brzmi czy to może być UPG ?
w samochodzie jak ustawie temperaturę na Maxa to cały czas leci gorące powietrze, moc auta bez zmian z wydechu leca normalne spaliny
na forum jest tyle tematów ale żaden nie ma takich objawów.b:(
na poczatku błednie oceniłem Twój wpis...
nie odkrecaj korka a bedzie git

#72
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 19:52
#73
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 21:18
kolego mam smutną wiadomość to jest uszczelka jeszcze warto zajrzec do pompy wody co z łopatkami?
przerabiałem w lato ten temat za silnikiem po lewej stronie masz zawór podciśnienia on pewno upuszcza nadmiar płynu gdy juz na maksa wzrośnie.Umnie nie stety do zmiany głowica pomiędzy cylindrami wypalona głowica już nawet nie chcieli jej regenerować nie dawali gwarancji że bedzie wporządku.
Także wydaje mi się ze to ten najgorszy scenariusz.
kolego ten zawór jest za alternatorem gdzieś? to co piszesz ma sens. jak go zgaszę to po chwili wypływa płyn (około litra) lub gdy otworze (z minute) po zgaszeniu silnika korek to wypłynie nie caly litr a ciśnienia na wężach jako takiego nie ma sa miękkie
korek tez sprawdziłem upuszcza leciutko cisnienie
Jesli juz masz korek otwarty i silnik rozgrzany to widac w zbiorniczku czy plyn pompa podaje. jesli podaje to jest ok.Jesli nie, to pompa stoi.Jak otworzyłeś korek na zimnym i sie termostat otworzyl po rozgrzaniu to wywali plynu troche.Wiec jak w czasie jazdy nie lapie ci jakiejs za wysokiej temperatury to nie szukaj sobie dziury w calym.
niby temperatura nie rosnie ale denerwuje mnie to ze za kazdym razem jak go gasze to przed ponownym odpaleniem musze nalac okolo litra plynu
czy pompe tez zmieniales?
tak była zmieniona razem z rozrządem i musi działać ponieważ ten cienki przewód który idzie od termostatu po kilku sekundach zaczyna robić sie ciepły i rozgrzewa płyn w zbiorniczku
#74
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 21:24
#75
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 21:37
ale po co ty ten korek otwierasz?? zeby chyba wlasnie plyn wyplynal:masakra:
omega ma układ zamkniety i zawsze jak otworzysz korek to płyn Ci wywali...
#76
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 21:38
ale po co ty ten korek otwierasz?? zeby chyba wlasnie plyn wyplynal:masakra:
zaczęła mi puszczać płyn na glebę po zgaszeniu sprawdzałem węże jeden byl lekko wymęczony to go wymieniłem ale patrze ze płyn nadal wylatuje po zgaszeniu wiec z głupoty odkręciłem korek na odpalonym i po jakiejś minucie wywaliło mi płyn. następnie powtórki miałem przy zgaszonym jak po zgaszeniu auta podbiegłem i odkręciłem korek to syknęło i po jakiejś krótkiej chwili zaczęło wywalać płyn gorą tak jakby się gotował a temperatura dopiero 92 stopnie
#77
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 21:44
to przeciez caly czas o tym pisze ...omega ma układ zamkniety i zawsze jak otworzysz korek to płyn Ci wywali...
to moze zacznij na laczeniach wezy patrzec,a nie sie nad korkiem skupiles,ktory zawsze wywali na goracymzaczęła mi puszczać płyn na glebę po zgaszeniu
#78
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 21:51
to przeciez caly czas o tym pisze ...
to moze zacznij na laczeniach wezy patrzec,a nie sie nad korkiem skupiles,ktory zawsze wywali na goracym
hmmm ale chwila chwila teraz mnie tak olśniło ze przecież jeżeli gdzieś mam wyciek przy dużym ciśnieniu to węże będę miał cały czas miękkie czyli jest prawdopodobieństwo ze to uszczelka
wycieku nie mogę zlokalizować o to chodzi
zacznę po kolei wszystko odłączać i oglądać przepłucze cały silnik (układ chłodzenia) i chłodnicę i zobaczymy co będzie się działo kupię jeszcze nowy termostat i korek bo to grosze i nie zaszkodzi a MOZE POMORZE
#79
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 21:56

#80
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 21:58
Zawor trojdrozny na pierwszy ogien... A gdzie jest to sobie poszukasz na forum.wycieku nie mogę zlokalizować o to chodzi