Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wywala plyn x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
152 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 23 listopada 2013 - 12:53

do zaworu nagrzewnicy dostęp jest możliwy tylko od dołu.

wymieniłem ten zawór jakieś trzy miesiące temu trzeba odkręcić na podszybiu tam gdzie filtr kabinowy i jest tam klapka do silnika odkręcamy ja i zawór mamy na widoku przy zgrabnych dłoniach stracisz może dwie setki płynu powodzenia

#62 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2013 - 12:58

trzeba odkręcić na podszybiu tam gdzie filtr kabinowy i jest tam klapka do silnika odkręcamy ja i zawór mamy na widoku

Przy 2.0 też tak jest ??

#63 OFFLINE   michal1350

michal1350

    Hanek

  • 191 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: SL
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 listopada 2013 - 13:02

Przy podszybiu jest sporo miejsca. Jednakże najłatwiej zrobić to z kanału- zawór nie jest niczym osłonięty i łatwo włożyć rękę pionowo do góry. Na upartego można samochód na kobyłkach postawić i jak masz długie ręce to dosięgniesz do niego.

#64 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2013 - 16:24

najłatwiej zrobić to z kanału- zawór nie jest niczym osłonięty i łatwo włożyć rękę pionowo do góry.


O tym pisałem wcześniej, ale są tu ludzie mądrzejsi od telewizora, jak widać.

Przy 2.0 też tak jest ??


Oczywiście, że nie.

#65 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2013 - 16:49

Oczywiście, że nie.

O tym to się zdążyłem dowiedzieć z wcześniejszych wypowiedzi :D To lepiej powiedz Mirgotowi :tak:

#66 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2013 - 17:07

O tym to się zdążyłem dowiedzieć z wcześniejszych wypowiedzi :D To lepiej powiedz Mirgotowi :tak:


Ale nie chcą słuchać :)

#67 OFFLINE   PromiL2006

PromiL2006
  • 9 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:38

omega 2.0 16v (x20xev) zalany płynem z koncentratem, wymieniona chłodnica, ogazowana. przy rozgrzanym silniku (92-95 C) i zakręconym korku nie robi ciśnienia na układ (węże są miękkie) wentylator się załącza chłodnica gorąca... odkręcam korek delikatne psykniecie po opływie jakiś 2 minut wywali z litr płynu i jest ok za jakiś tam czas znowu troszkę stan płynu się zwiększy ale już nie wywala i opada. przytykam ucho do zbiorniczka nie słychać żadnego bulgotania nie ma bąbli piany i innych takich korek od oleju czysty oleju nie przybywa na miarce.

moje pytanie brzmi czy to może być UPG ?

w samochodzie jak ustawie temperaturę na Maxa to cały czas leci gorące powietrze, moc auta bez zmian z wydechu leca normalne spaliny

na forum jest tyle tematów ale żaden nie ma takich objawów.b:(

#68 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 06 stycznia 2014 - 19:22

czy pompe tez zmieniales?

#69 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 06 stycznia 2014 - 19:35

przeciez to uklad zamkniety i bedzie wlasnie wywalac jak bedzie temperatura taka dochodzic:dziura:

#70 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 19:43

wentylator się załącza chłodnica gorąca... odkręcam korek delikatne psykniecie po opływie jakiś 2 minut wywali z litr płynu i jest ok za jakiś tam czas znowu


Kolego tęsknisz za upg?:) tak ma być ten typ układu tak ma.:)

#71 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2014 - 19:45

omega 2.0 16v (x20xev) zalany płynem z koncentratem, wymieniona chłodnica, ogazowana. przy rozgrzanym silniku (92-95 C) i zakręconym korku nie robi ciśnienia na układ (węże są miękkie) wentylator się załącza chłodnica gorąca... odkręcam korek delikatne psykniecie po opływie jakiś 2 minut wywali z litr płynu i jest ok za jakiś tam czas znowu troszkę stan płynu się zwiększy ale już nie wywala i opada. przytykam ucho do zbiorniczka nie słychać żadnego bulgotania nie ma bąbli piany i innych takich korek od oleju czysty oleju nie przybywa na miarce.

moje pytanie brzmi czy to może być UPG ?

w samochodzie jak ustawie temperaturę na Maxa to cały czas leci gorące powietrze, moc auta bez zmian z wydechu leca normalne spaliny

na forum jest tyle tematów ale żaden nie ma takich objawów.b:(


na poczatku błednie oceniłem Twój wpis...
nie odkrecaj korka a bedzie git :)

#72 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 06 stycznia 2014 - 19:52

Jesli juz masz korek otwarty i silnik rozgrzany to widac w zbiorniczku czy plyn pompa podaje. jesli podaje to jest ok.Jesli nie, to pompa stoi.Jak otworzyłeś korek na zimnym i sie termostat otworzyl po rozgrzaniu to wywali plynu troche.Wiec jak w czasie jazdy nie lapie ci jakiejs za wysokiej temperatury to nie szukaj sobie dziury w calym.

#73 OFFLINE   PromiL2006

PromiL2006
  • 9 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:18

kolego mam smutną wiadomość to jest uszczelka jeszcze warto zajrzec do pompy wody co z łopatkami?
przerabiałem w lato ten temat za silnikiem po lewej stronie masz zawór podciśnienia on pewno upuszcza nadmiar płynu gdy juz na maksa wzrośnie.Umnie nie stety do zmiany głowica pomiędzy cylindrami wypalona głowica już nawet nie chcieli jej regenerować nie dawali gwarancji że bedzie wporządku.
Także wydaje mi się ze to ten najgorszy scenariusz.


kolego ten zawór jest za alternatorem gdzieś? to co piszesz ma sens. jak go zgaszę to po chwili wypływa płyn (około litra) lub gdy otworze (z minute) po zgaszeniu silnika korek to wypłynie nie caly litr a ciśnienia na wężach jako takiego nie ma sa miękkie

korek tez sprawdziłem upuszcza leciutko cisnienie

Jesli juz masz korek otwarty i silnik rozgrzany to widac w zbiorniczku czy plyn pompa podaje. jesli podaje to jest ok.Jesli nie, to pompa stoi.Jak otworzyłeś korek na zimnym i sie termostat otworzyl po rozgrzaniu to wywali plynu troche.Wiec jak w czasie jazdy nie lapie ci jakiejs za wysokiej temperatury to nie szukaj sobie dziury w calym.


niby temperatura nie rosnie ale denerwuje mnie to ze za kazdym razem jak go gasze to przed ponownym odpaleniem musze nalac okolo litra plynu

czy pompe tez zmieniales?


tak była zmieniona razem z rozrządem i musi działać ponieważ ten cienki przewód który idzie od termostatu po kilku sekundach zaczyna robić sie ciepły i rozgrzewa płyn w zbiorniczku

#74 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:24

ale po co ty ten korek otwierasz?? zeby chyba wlasnie plyn wyplynal:masakra:

#75 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:37

ale po co ty ten korek otwierasz?? zeby chyba wlasnie plyn wyplynal:masakra:


omega ma układ zamkniety i zawsze jak otworzysz korek to płyn Ci wywali...

#76 OFFLINE   PromiL2006

PromiL2006
  • 9 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:38

ale po co ty ten korek otwierasz?? zeby chyba wlasnie plyn wyplynal:masakra:



zaczęła mi puszczać płyn na glebę po zgaszeniu sprawdzałem węże jeden byl lekko wymęczony to go wymieniłem ale patrze ze płyn nadal wylatuje po zgaszeniu wiec z głupoty odkręciłem korek na odpalonym i po jakiejś minucie wywaliło mi płyn. następnie powtórki miałem przy zgaszonym jak po zgaszeniu auta podbiegłem i odkręciłem korek to syknęło i po jakiejś krótkiej chwili zaczęło wywalać płyn gorą tak jakby się gotował a temperatura dopiero 92 stopnie

#77 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:44

omega ma układ zamkniety i zawsze jak otworzysz korek to płyn Ci wywali...

to przeciez caly czas o tym pisze ...

zaczęła mi puszczać płyn na glebę po zgaszeniu

to moze zacznij na laczeniach wezy patrzec,a nie sie nad korkiem skupiles,ktory zawsze wywali na goracym

#78 OFFLINE   PromiL2006

PromiL2006
  • 9 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:51

to przeciez caly czas o tym pisze ...


to moze zacznij na laczeniach wezy patrzec,a nie sie nad korkiem skupiles,ktory zawsze wywali na goracym


hmmm ale chwila chwila teraz mnie tak olśniło ze przecież jeżeli gdzieś mam wyciek przy dużym ciśnieniu to węże będę miał cały czas miękkie czyli jest prawdopodobieństwo ze to uszczelka

wycieku nie mogę zlokalizować o to chodzi

zacznę po kolei wszystko odłączać i oglądać przepłucze cały silnik (układ chłodzenia) i chłodnicę i zobaczymy co będzie się działo kupię jeszcze nowy termostat i korek bo to grosze i nie zaszkodzi a MOZE POMORZE

#79 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:56

weze masz miekkie,bo rozszczelniasz sam co chwile uklad,rece mi juz opadly :D

#80 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:58

wycieku nie mogę zlokalizować o to chodzi

Zawor trojdrozny na pierwszy ogien... A gdzie jest to sobie poszukasz na forum.