Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wywala plyn x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
152 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   roberthj1

roberthj1
  • 89 postów
  • Dołączył: 07-01-2014
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 marca 2014 - 10:57

A sprawdziłeś czy wszystkie węże są ciepłe?? Coś za szybko się to auto grzeje. Po 5 kilometrach to on ledwo powinien normalną temperaturę złapać(90stopni). 12 kilometrów do zagotowania płynu to też jakoś szybko jakby płynu było mało albo zatkany obieg. Przy tych temperaturach jakie są mój samochód potrzebuje jakieś 20 minut żeby załączył się wiatrak na postoju czyli płyn osiąga wtedy dopiero 95stopni a gdzie tu jeszcze do zagotowania. Ja bym stawiał na zatkany obieg albo pompa poszła ewentualnie zbyt mała ilość płynu.

#102 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 marca 2014 - 14:45

Jak w zbiorniku plyn bulgocze tzn takie bombelki powietrza to pada uszczelka pod glowica.Za jakis czas wzrosnie ci poziom oleju w silniku.Pompa jakby padala to byloby ja slychac,jest na pasku rozrzadu.
Silnik sie grzeje bo uklad chlodzacy niema odpowiedniego cisnienia.

#103 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2014 - 15:38

Panowie bez paniki miałem podobny problem. wafel69 czy czasem nie płukałeś nagrzewnicy? Jeśli nie to przede wszystkim należy zrobić test zawartości CO2 w płynie chłodniczym, jesli test wyjdzie pozytywnie to niestety UPG do wymiany. W moim przypadku był zapchany układ chłodzenia po płukaniu układu chłodzenia.

#104 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2014 - 15:43

ja wymieniłem UPG w XEVie a problem pozostał :D zakładam że tam blok był dziabnięty czy coś :p

 


 


 


#105 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 marca 2014 - 16:17

Jak w zbiorniku plyn bulgocze tzn takie bombelki powietrza to pada uszczelka pod glowica.Za jakis czas wzrosnie ci poziom oleju w silniku.Pompa jakby padala to byloby ja slychac,jest na pasku rozrzadu.
Silnik sie grzeje bo uklad chlodzacy niema odpowiedniego cisnienia.


a co mnie czeka w przyszlosci?? podasz mi numery lotto na najblizsze losowanie??

sorki, ale nie moglem.

z objawow wynika, ze jest problem z chlodzeniem silnika,
pompa, zapowietrzone, upg, zapchane itp.

jedyna sluszna rada to sprawdzac po kolei,


Silnik sie grzeje bo uklad chlodzacy niema odpowiedniego cisnienia.


dziwne, ze w ukladach otwartych silniki sie nie grzeja,

]Pompa jakby padala to byloby ja slychac,jest na pasku rozrzadu.


a wyobraz sobie, ze odpadl wirnik od pompy, co wtedy?? bedzie trabic klaksonem?? czy w inny slyszalny sposob da znac co ja dopadlo?? no bo chyba nie przemowi ;)

ale widze, ze na forum sa i wrozbici, ktorzy juz wiedza co sie bedzie dzialo za chwile.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#106 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 marca 2014 - 19:54

Chcialbym byc wrozbita-w totto lotka bym sobie zagral ;).
Na forum jak ktos zadaje pytanie to opisuje dokladnie co i jak.Kolega nic nie pisal ze ostatnio cos "grzebal" przy plynie chlodniczym,nagrzewnica dziala i nie cieknie,nic nie pisal ze wirnik od pompy "odlecial"[pompa zazwyczaj jak pada to sie lozysko blokuje a to by kolega zauwazyl a urwany wirnik by uslyszal].
Od 14 l jezdze omegami,w jednej mialem podobne objawy jak kolega tylko u mnie jeszcze dymil na bialo,w drugiej mialem pekniecie w chlodnicy przy kruccu gornym.W obu przypadkach motor sie szybko grzal-czyli wg mnie szczelnosc ukladu to podstawa.

Oczywiscie ze moze to byc wiele rzeczy nawet prozaicznych np zapchany uklad bo kiedys kolega dolewajac plynu dolal plyn z jakims kamykiem,wszystko moze byc.
Podsumuwujac jak bulgocze w zbiornku to jest gdzies nieszczelnosc.

#107 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 23 marca 2014 - 20:06

przede wszystkim zaraz po odpaleniu auta sprawdź czy węże od nagrzewnicy nagrzewają się wraz ze silnikiem.

Również na zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka by wypuścić ewentualne ciśnienie. Potem zakręć korek , odpal auto dosłownie na 15 sekund , zgaś i sprawdź czy syknie ciśnienie z pod korka. Jeśli tak to na pewno uszczelka pod głowicą.

#108 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 marca 2014 - 20:23

Witam. Oma B 94r 2.0 16v +LPG II gen

Do pracy jade ok 5km, w tym czasie temp silnika szybko rośnie, przekrece nawiew na maks ciepły to troche wtedy spada. dywaniki wew auta suche i jak trzeba dmucha ciepłym powietrzem. Mam płyn w układzie nie wode. wczoraj wracałem troche dookoła, zrobiłem ok 12km. Jak zgasiłem auto pod blokiem było słychać bulgotanie (nie cisnęłem auta) wysiadam, kałuża pod autem. Macha w góre, leci płyn chłodniczy spod korka zbiorniczka wyrównawczego. Leciało tym drobnym pęknięciem dookoła gwintu w zbiorniczku. Jak by jakieś ciśnienie się w układzie zrobiło i "cofneło" płyn... nioe mam pojęcia co to może być. Zapchany obieg płynu gdzieś w układzie, głowica (uszczelka) czy termostat??? Auto nie straciło na mocy, nie kopci białym dymkiem, ani w chłodnicy nie ma "kogla-mogla"
Będę wdzięczny za wszelaką pomoc.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów :D



Zgadzam się z andrzej9923.

Wymien korek na zbiorniku, bo pewnie zawor nie trzyma i wywala Ci nim plyn jak sie auto zagrzeje. To normalne ze plyn wycieka jak jest nieszczelniosc. To tak jak bys na rozgrzanym aucie odkręcił korek.

#109 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 marca 2014 - 20:39

jezeli korek nie trzyma, to jest tak samo jakby uklad bym otwarty, a nie tak samo jakbys otworzyl korek na rozgrzanym,
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#110 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 marca 2014 - 20:44

Po długich debatach na forum i tak pewnie okaże się, że to UPG. Zaklinanie rzeczywistości niewiele pomoże, jazda na LPG ma swoją cenę.:(

#111 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 marca 2014 - 21:11

Po długich debatach na forum i tak pewnie okaże się, że to UPG. Zaklinanie rzeczywistości niewiele pomoże, jazda na LPG ma swoją cenę.:(

Zgadza sie.
Wg mnie korek jest ok tylko plyn wywala odpowietrznikiem korka.
Pewnie to dopiero poczatek awarii,pozniej oleju przybedzie i zrobi sie koloru kawy z mlekiem.
Kurde znowu wroze :(

#112 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2014 - 22:22

Leciało tym drobnym pęknięciem dookoła gwintu w zbiorniczku.


Czy ja nie rozumiem, czy nikt nie doczytał, że zbiorniczek jest pęknięty?

#113 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2014 - 23:11

czy nikt nie doczytał, że zbiorniczek jest pęknięty?

Ja doczytałem :tak: ale się nie wypowiadam, bo lepszych szpeców jest tu dużo.

#114 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 marca 2014 - 23:20

Ja doczytałem :tak: ale się nie wypowiadam, bo lepszych szpeców jest tu dużo.


nic tylko UPG, cala reszta niewazna ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#115 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 marca 2014 - 10:45

No fakt jest mowa o jakims peknieciu :D.Do momentu wpisu kolegi JJdzej nikt o tym nie wspominal a raczej nikt sie nie spodziewal ze jest to pekniecie "fizyczne" a raczej ze gwintem leje.
Jak jest jakies pekniecie to nie ma sensu pytac sie co robic tylko trzeba usunac te pekniecie :(.Co nie zmienia faktu ze objawy sa podobne co przy upg.

#116 OFFLINE   wafel69

wafel69
  • 18 postów
  • Dołączył: 03-04-2010
  • Skąd: Warszawa TGK
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 marca 2014 - 14:53

A więc tak panowie... do pracy mam ok 4km, dziś zbadałem sprawe. Po dotarciu na miejsce, zgaszeniu silnika było tak:

Nie bulgotało
temp silnika ok 90 stopni (dziś chłodniejszy dzień wieć owiew powietrza był lepszy)
obydwa przewody od nagrzewnicy ciepłe (jechałem na maks ciepło) (w zime mam marne ogrzewanie tak na marginesie :/ )
obydwa przewody od chłodnicy gorące, nawet ten od temostatu do chłodnicy

Ome mam 4 lata, i zawsze lałem płyn nie wodę. Aczkolwiek coś musiało być kiedyś przez kogoś dłubane przy termostacie bo wystaje czerwony silikon, lub wcale go nie ma !! (dziś o 19:00 sprawdze, kupiłem nowy termostat z obudową i uszczelką)

Co do pomy wody, w zeszłym roku w wakacje robiłem rozrząd razem z pompą i przejechałem ok 18tyś km.

Z tego co wiem układ chłodzenia w moim przypadku jest układem zamkniętym i tworzy się ciśnienie. Z tym że leci mi czasem płyn spod samego korka (między korkirm a gwintem zbiornicza) i z tego pęknięcie dookoła korka co to w tych zbiorniczkach jest przypadłością... a więc czy z tego powody zapowietrza się, niewiem.

już dużo wskazuje mimo wszystko na uszczelkę pod głowicą, jade dziś do kumpla mechanika i popatrzymy, kupiłem wrazie co płyn do płukania układu, ale z uwagi iż to może być uszczelka pod głowicą, wypłukam nagrzewnice i chłodnice osobno ale niewiem czy to coś da...

Niewiem tyle tego piszą wszędzie w necie że człowiekowi może sie pogmatwać i stanołem w kropce bo wsumie mam objawy a przyczyny nie znam...

PS nigdy nie płukałem nic w układzie chłodzenia, wiec napewno syfu zleci jak ktos przedemna tego tez nie robil lub ganiał na wodzie..


I nie tyle co kapie spod korka czy pękniecia, tylko jak bym przejechał te 15km to by zapitulało jak z niagary, tak jak ostatnio, a plame zrobiłem wtedy pod całym oplem prawie...

#117 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 marca 2014 - 22:20

Wymien zbiorniczek wyrownawczy,jak jest pekniecie,nawet nie duze to cisnienie spada i temp silnika skacze,np jak da sie po garach to momentalnie wzrasta temp.Mialem to przy peknietym plastyku chlodnicy.Jak bedziesz tak dluzej jezdzil to mozesz przegrzac silnik i faktycznie uszczelka bedzie do wymiany

#118 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2014 - 22:31

Pęknięty zbiorniczek to go napraw:masakra:


Bo jak staniesz na rozgrzanym to będzie się wylewać.
Tak samo nie wolno odkręcać na rozgrzanym zwłaszcza mocno korka bo właśnie będzie się płyn wylewać, a niektórzy z uporem maniaka odkręcają i się dziwią, że się wylewa a to normalne zjawisko tylko tłumaczyć mi się chce czemu.

Poza tym piszesz, że leci Ci też gwintem korka to wygląda na nieszczelny/uszkodzony korek.

To, że UPG może być walnięta to swoją drogą, ale jak możesz jeździć z nieszczelnym układem to ja nie wiem.

#119 OFFLINE   wafel69

wafel69
  • 18 postów
  • Dołączył: 03-04-2010
  • Skąd: Warszawa TGK
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 marca 2014 - 21:52

Witam ponownie. Może zaskoczę coponiektórych, ale sam jestem zdumiony tym co się stało. Nie wspominałem ze mam walniety czujnik wałka rozrządu (93 błąd) jeździłem tak spory czas.
Niewiem czy poniższe naprawy mają wpływ na chłodzenie ale i tak je musiałem przeprowadzić.
Wczoraj podjechałem do kolegi na warsztat po godzinach i do roboty. Nowy czujnik Siemensa włożony, check odrazu zgasł, auto odzyskało swoją moc. Wymieniłem korek zbiorniczka na nowy, a te delikatne pęknięcie wokół "zatkałem na gorąco" :)
Okazało się że mam luźny pasek rozrządu (napinacz nawalił) ale tymczasowo udało sie jeszcze napiąć pasek (wymienie to bez obaw) i to wsio :)
Pogoda się zepsuła zaczeło padać, kanały zajęte, robiłem na dworze i nic pozatym nie ruszałem w ukł chłodzenia (miałem przepłukać i wymienić termostat)

Dziś zrobiłem niecałe 100km, auto specjalnie przegoniłem troche, jeździłem na zimnym i ciepłym nawiewie. no i oma przestała się grzać. W mieście jak biegi zmieniałem ok 4tyś obr/min to złapała tak na oko 95 stopni temperaty, wiatrak nie włączał się, a spokojnie jadac cały czas miałem milimetr wskazówkę poniżej 90 stopni.

Jak zgasiłem auto nie było żadnego bulgotania, nic nie leciało ze zbiorniczka...

Niewiem, jestem zdumiony tym, niewiem czy sie cos tam naprawiło czy co, ale dziś odczułem, wrażenie jak by auto jeździło jak by najzwyczajniej w świecie nic się znia nie działo. Jak ktoś zna i "kocha" swoje auto to to czuje...

PS: olej sprawdziłem też, nie ma "kakałka" i z rury też nie kopci białym ani siwym dymkiem :D

#120 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 marca 2014 - 22:02

i wychodzi na to, ze to cale wrozenie o padnietej UPG poszlo sie bujac. a mialo tobie oleum przybywac ;)
uszczelniles uklad, wiec przestal sie plyn w kanalach tobie gotowac
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI