Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z nawiewem...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
457 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 sierpnia 2012 - 10:55

o kurde...wygląda na to ,że kilkanaście mercedesów sprinterów w mojej firmie sprzedali nam zepsutych i 9 renówek masterów tez...w 15 MANach też nam nie działa...
nie wspomnę o tym,że u mojej zony w V40 tez jest uszkodzone...
w W201,które miałem przed vectrą i omegą tez miałem to zepsute...


widocznie trafiam od kilkunastu lat na takie egzemplarze...to jakieś fatum kurna...:D

#282 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 07 sierpnia 2012 - 10:59

to jest to faktycznie dziwne bo jezdzilem fiesta mk3 mk4 mk5 mk6, escortem mk5 mk6, mondeo mk1 mk2, e36 e46, sonata i zawsze wialo tam gdzie sie ustawilo. Ba tak bylo nawet w polonezie, ktory tez regulacje mial na podcisnienia.
Pozatym na chlopski rozum...po co umieszczac regulacje na nogi i twarz oraz na same nogi, skoro na kazdej z tych ustawien dmucha tak samo ? :)

#283 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 sierpnia 2012 - 11:22

człowieku nie traćmy czasu...tak jest i nic na to nie poradzisz...
środkowe kratki zamykasz aby wzmocnić nadmuch powietrza na pozostałe kanały i koniec...poczytaj instrukcję obsługi...w każdej jest to napisane jak byk!!!!!!
mam ci wkleić foty,żebyś przestał się podniecać?

daje foty,bo widzę,że trzeba tu udowadniać jak w sądzie....

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#284 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 07 sierpnia 2012 - 11:42

ale gdzie ja pisalem ze wieje tylko ze srodkowych? mi wieje rowniez z bocznych i tylnych. czyli z wszystkich gornych. wiec chcac miec nawiew na nogi, zebym go czul to musze po calym aucie sie porozciagac i zamknac wszystkie gorne kratki

#285 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 sierpnia 2012 - 11:55

to pisz po ludzku,nie ma w aucie kratek "na twarz"-skąd producent wie gdzie masz głowę jak jedziesz...heheheh

boczne kratki i środkowe innych w desce nie ma...poczytaj instrukcję i zadaj pytanie...

co do nadmuchu na tylną kanapę(te pod podłokietnikiem kierowcy) jeśli ci w ogóle nie dmucha to możesz rozebrać tunel(baardzo łatwa operacja)główne łączenie jest przed lewarkiem możesz powymieniać uszczelki,które po czasie są smurszałe i puszczaja powietrze w tunel...
nawiew na nogi pasażerów tylnej kanapy to dłuższa bajka...
boczne nawiewy w desce-ta sama historia,ale bardziej mogą być pozaginane uszczelki(podczas np. wymiany żarówek podświetlenia kratek)

żeby cokolwiek podpowiedzieć musisz najpierw określić zrozumiale problem,bo możliwe,że go nie ma....

#286 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 07 sierpnia 2012 - 12:36

dobra to od nowa. nawiew w tunelu na kanape dziala. nie dziala tylko na nogi pasazera za kierowca. Co do regulacji to co bym nie ustawil czy sama szybe czy same nogi to i tak glownie wieje z wszystkich gornych. czyli z bocznych, srodkowych, oraz na kanape a na nogi czy szybe lekko. Chyba, ze pozamykam wszystkie gorne kratki to wtedy wieje normalnie na szybe czy nogi.

#287 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2012 - 15:03

a ten temat czytałeś ?? http://forum.omegakl...hp?t=670&page=5

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#288 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 07 sierpnia 2012 - 15:09

Czytalem, ale tam jets mowa o precie, ktory gdy jest zdjety powoduje, ze nawiew nie reaguje na zmiane polozenia pokretla. A u mnie polozenie zmienia sie, tylko, ze caly czas najmocniej dmucha z gornego nawiewu a z pozostalych bardzo lekko.
Tak czy i tak bede rozbieral panel zeby wymienic zarowki, wiec jak dostane reka to postaram sie wymacac czy precik jest na swoim miejscu czy spadl

#289 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2012 - 15:18

jak zdejmiesz panel sprawdź przy okazji czy masz poprawnie podpięte wężyki do rozdzielacza

tu masz co i jak [ATTACH]19820[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#290 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 07 sierpnia 2012 - 15:46

kocykdzieki. Schemat widziałem i tez sprawdze. Tak wogole to rurki wychodzace z tego pokretla gdzie ida? Oprocz zasilajacej?
Pozatym przy prawym nadkolu, czy gdzies w tamtej okolicy po zgaszeniu auta slysze przez 2-3s zasysanie, jakby jakas pompka sie powoli wylaczala. Jest to normalne? I czy ma to cos wspolnego z nawiewami?

#291 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2012 - 15:53

Tak wogole to rurki wychodzace z tego pokretla gdzie ida?

na siłowniki które poruszają klapkami , widać je na fotce

http://forum.omegakl...61&postcount=12

a co do syczenia to sprawdź szczelność układu na połączeniach jak i samych siłowników

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#292 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 08 sierpnia 2012 - 03:12

to syczenie to slychac bardziej z nadkola czy komory silnika a nie spod deski. Nie mam w nocy nikogo (wtedy grzebie) kto by mi wylaczyl auto, zebym mogl namierzyc gdzie to syczy. Podczas pracy silnika nie slysze tego.

rozbralem to cudo i tak....wezyki sa podpiete ok, ale stwierdzilem brak preta. Mam wydarty panel oraz radio. Patrze, macam i nie moge namierzyc...wiec stwierdzam, ze go niema. Szukalem tez jakichs miejsc montazowych ale rowniez nie znalazlem. Jest mozliwosc, ze fabrycznie go nie bylo? Co do pokretla to krecac w prawo czyli z gornego ustawienia na gore i dol to syczy, z gory i dol na sam dol - cisza, z doly na dol i szybe - syczy, oraz z doli iszyby na sama szybe rowniez syczy. Czyli jakby brak reakcji pomiedzy gora-dol a samym dolem. A moze tak ma byc?

#293 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 sierpnia 2012 - 11:57

ja mam problem taki,że po stronie kierowcy mam gorące a po stronie pasażera mam jeszcze bardziej gorące(różnica teraz w lato jest odczuwalna-a co dopiero w zimę)
Czy jest się czym martwić?
(manualne sterowanie)

#294 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 września 2012 - 12:10

Witam.

Sukalem, szukalem i nie znalazlem tematu z moim problemem... Mianowicie.
Nie posiadam poki co klimatyzacji, bo sprezarka odmowila posluszenstwa :masakra: Jezdze autem caly czas na "LO" i gdy silnik jest chlodny to leci chlodne powietrze, a gdy sie juz zagrzeje to leci cieple powietrze na "LO". Czym to moze byc spowodowane??
Mysle ze to cieplejsze powietrze leci z nagrzewnicy gdyz klapka moze sie np. nie domykac. Czy moze to byc problem?? Gdzie ta klapka jest, zebym mogl sie do niej dostac??

#295 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2012 - 14:16

to nie problem klapki, tylko podciśnień lub samego zaworu trójdrożnego, zawór przy odłączonym podciśnieniu powinien podawać ciepły płyn, jak podciśnienie zassie membranę w zaworze to płyn omija nagrzewnicę i nagrzewnica się wystudza.

#296 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 września 2012 - 16:59

A jak to sprawdzic??

#297 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2012 - 18:15

A jak to sprawdzic??


Ale co chcesz sprawdzać?

#298 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2012 - 20:54

A jak to sprawdzic

wiesz gdzie się znajduje zawór trójdrożny (zawór nagrzewnicy) za silnikiem pomiędzy pomiędzy grodzią po stronie filtra kabinowego.
http://forum.omegakl...40&d=1338843633
http://forum.omegakl...23&d=1305121793

#299 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 września 2012 - 21:01

No juz wiem gdzie sie on znajduje. Mam go wyciagnac i jakos sprawdzic??

#300 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2012 - 21:06

sprawdzić poprawność podpięcia czy wąż z zaworu idzie do grodzi (patrz foto) czy jest na nim podciśnienie na ustawieniu na klimatroniku na low. drugi wężyk podciśnienia z grodzi ma iść do akumulatorka na filtrze kabinowym i z akumulatorka do zaworka na wężu od serwa.