Kolego a jak do silniczka się dostać gdzie on się znajduję:confused:być może któryś silniczek mieszalnika padł.


[OB & OBFL] Problem z nawiewem...
#321
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 12:49
#322
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 14:23
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#323
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 15:00
silniczków jest kilka, i znajdują się na obudowie od nagrzewnicy, pod deską z lewej jak i z prawej strony. Pierw podłącz komputer i sprawdź bloki pomiarowe tych silniczków, z nich dowiesz się który trzeba by było wymienić, o ile w ogóle jest potrzeba.Kolego a jak do silniczka się dostać gdzie on się znajduję
#324
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 20:03
#325
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 11:24
#326
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 12:05
Ja mam podobny objaw ale mianowicie, wszystko nawiewy działąją prawidłowo z wyjątkiem ten na przednią szybę, słysze jak pracuje wiatrak wentylatowa, i jak przyłoże ręke do podszybia to czuję że tapicerka jest aż goraca ale nic nie wieje ;( co może być tego przyczyną ? moze jakieś klapki spadły ? jake jest wasze zdanie na ten temat ?
Troche odgrzales kotleta z tym tematem

#327
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 19:24
Eięc czekam na dalsze propozycje, ja sądze że to coś z tymi całymi klapkami, co o tym sadzicie?
#328
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 23:40
Niestety szczęście nie trwało dość długo podczas powrotu z pracy znowu zaczeło bić gorące powietrze. I teraz prawa strona jest jedna wielką zagadką, pół dnia potrafi lecieć zimne powietrze, a samo przez się przełączy się na gorące i prawa strona daje wrzątek.
Gdzie szukać pomocy i od czego zacząć ?
#329
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 14:14
#330
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2013 - 21:07
takiego czegoś:
[ATTACH]24354[/ATTACH]
pytanie brzmi: czy b i bfl były takie same? Bo w fl mam jeszcze element, którego w B nie ma - zaznaczony na zdjęciu okrągły króciec skierowany do tyłu. Dmucha z niego zimne. Nie mam klimatyzowanego schowka (chyba że kiedyś był) może powinien być zaślepiony? A może podłączony do kierownicy nadmuchu żeby też zimne mogło lecieć na nogi.
[ATTACH]24356[/ATTACH]
Ponadto pod silnikiem klapy w nogach kierowcy wystaje jakis kabelek, nie mogę zidentyfikować co on jest. Klapa chodzi, napięcia na nim nie ma....
[ATTACH]24355[/ATTACH]
Z góry dzięki.
Hmm zdaje się, że zamiast nowego wątku odpowiedziałem w innym.... Proszę o usunięcie.
#331
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2013 - 23:04
Pod radiem jest klapa, która kieruje powietrze ciepłe lub zimne na tylny nawiew.Witam. Mam następujący problem. Przy włączonym nadmuchu powietrza zimnego, z przednich wylotów dmucha normalnie zimnym powietrzem, a z tylnych ciepłym. Co to może być?
Klapa jest sterowana silnikiem, który znajdziesz w nogach kierowcy, nawet nie trzeba nic rozbierać, silnik ma plastikową korbę, na którą jest założone metalowe cięgiełko - często spada - sprawdź. Najłatwiej jest wsadzić rękę i kręcić temperaturą min/max powinienę poczuć jak się coś rusza
Tu jest widoczny silnik: Foto
Ja, jak się okazało mam rozwaloną całą klapę, i miałem ten sam objaw.
#332
OFFLINE
Napisany 22 października 2013 - 18:32
Kombinuje i kombinuje i dalej nici.
Grzeje wszędzie, tylko nie z lewej strony. Reset nie pomaga, rozebrałem trochę deski żeby zobaczyć do nagrzewnicy i wszystko wygląda na sprawne. Czego się czepić?
#333
OFFLINE
Napisany 22 października 2013 - 18:40
Może tego pręta, który steruje klapami na nogi.Czego się czepić?
#334
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 18:01
Po stronie kierowcy i lewa kratka panelu środkowego leci ciepłe (prawie gorące ) powietrze. Prawa kratka panelu środkowego i strona pasażera leci zimne ( no może lekko ciepłe) powietrze.
Przy zmianie na low wszędzie leci lekko ciepłe powietrze. Po pracy silnika (spadania i wznoszenie obrotów) wnioskuję że klima się załącza, ale efekt chłodzenia jest mizerny.
Pytanie:
Jakie silniczki, klapki, cięgna itp. mają wpływ na sterowanie strumieniami ciepłego i zimnego powietrza .
Może ktoś potrafi opisać działanie lub wskaże w miarę kompletny opiS,
Kto w Wawie potrafi to ogarnąć. :confused:
#335
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2013 - 09:39
Ponawiam pytanie o zakład, w którym jest możliwość naprawienia sterowania klimatronikiem.
Objawy opisałem w ostatnim poście.
Ewentualnie namiary (sprawdzone) proszę na priv.
#336
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 12:36


Ale do rzeczy... Ostatnio troszkę zimno się zrobiło na zewnątrz i jadąc zauważyłem że jakby ogrzewanie nie daje rady bo szyba przednia zaczęła delikatnie parować. OK, ciekło z zaworu trójdrożnego - myślałem że to on jest winowajcą słabego ogrzewania, ale kurcze wymieniony został na oryginał z ASO, a ogrzewania dalej ni mo...

Już byłem pewien że nagrzewnicę jeszcze przed zimą będę wymieniał bo wszystko na to wskazywało, ale jednak przypadkiem odkryłem że po stronie pasażera leci jednak cieplejsze powietrze i nadmuch na przednią szybę od strony pasażera też cieplejszy leciał. Natomiast po stronie kierowcy leci chłodne. Oczywiście na klimatroniku ustawiona temp HI.
Z nawiewów środkowych nad klimatronikiem nie dmuchało w ogóle.
Z tyłu dmuchało tak samo jak po stronie kierowcy, czyli chłodne powietrze.
Tylko właśnie po stronie pasażera dmuchało cieplejszym.
"cieplejszym" ponieważ z tego co słyszałem, przy ustawieniu na HI powinno aż parzyć jak się przyłoży dłoń, a tak nie jest.
Tak czytam i czytam po forum, ale głównie piszecie że dmucha na odwrót, czyli po kierowcy ciepło, po stronie pasażera zimno, a u mnie na odwrót.
Sprawdziłem op-comem błędy klimatronika i wyszły następujące:
Pierwsze sczytanie błędów:

wszystkie mają status "obecny"
Następnie kliknąłem bloki pomiarowe i było następująco:







I później jeszcze raz wszedłem w kody błędów, skasowałem błędy i później odświeżyłem i pojawił się jeszcze jeden błąd:

Ktoś pomoże w analizie problemu?
Czy to wina aby na pewno nagrzewnicy? Wiadomo jak ciężka może być wymiana a czy ta operacja będzie rozwiązaniem braku pełnego ogrzewania? Czy może to wina silniczków, klapek itp? I nie będzie potrzeby łamania deski

#337
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 18:44
#338
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 19:02
Podcisnienie w kokpicie jest, obieg wew działa, wszystkie inne pozycje też ale na przednią nic nie leci nawet troszkę. Co to może być? Już powoli tracę cierpliwość do tej kluski i jeszcze jedno pytanko kiedy klimatronik puszcza podciśnienie na zawór trójdrożny? Wtedy kiedy daje na LO czy kiedy chce grzać.
zacznij od tego http://forum.omegakl...75&postcount=14
podciśnienie tylko na LO

#339
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 19:17
#340
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2013 - 23:00
