Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z nawiewem...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
457 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 września 2012 - 09:13

Wszystkie polaczenia sa sprawne i cisnienie na "LO" jest na zaworze.

#302 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2012 - 18:27

ciśnienie czy podciśnienie, to jest istotne. na wężu przy zaworze ma ciągnąć i to mocno.

#303 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 września 2012 - 23:54

Moj blad :) podcisnienie rosnie z kazdym mniejszym stopniem i no "LO" ciagnie mocno.

#304 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2012 - 03:23

mimo wszystko dmucha ciepłym ?? wygląda na to że zawór trójdrożny nie trzyma. we wnętrzu nagrzewnicy nie ma klapki która by zmieniała obieg przepływu powietrza przez nagrzewnicę czy pomijając ją. Więc jak masz podciśnienie i ciągle grzeje to zawór musi przepuszczać płyn przez zawór.

#305 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 września 2012 - 14:21

we wnętrzu nagrzewnicy nie ma klapki która by zmieniała obieg przepływu powietrza przez nagrzewnicę czy pomijając ją. Więc jak masz podciśnienie i ciągle grzeje to zawór musi przepuszczać płyn przez zawór.


są, i to dwie na lewą i prawą stronę

#306 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 września 2012 - 14:27

...jak masz podciśnienie i ciągle grzeje to zawór musi przepuszczać płyn przez zawór.


Zawor jest jakos rozbieralny?? Czy do wymiany??

są, i to dwie na lewą i prawą stronę


Moga sie one nie domykac czy cos w tym stylu??

#307 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2012 - 18:15

są, i to dwie na lewą i prawą stronę

bym się sprzeczał ;)

Zawor jest jakos rozbieralny Czy do wymiany

nie jest rozbieralny, tylko wymiana.

#308 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 września 2012 - 09:17

A powiedzcie mi czy z ten zawór kupować oryginalny czy można spokojnie kupic jakiś zamiennik??

#309 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2012 - 10:03

bym się sprzeczał ;)

nie jest rozbieralny, tylko wymiana.


"w rencach" tego nie miałem, ale przecież jest coś co musi regulować temp. powietrza wpadającego do kabiny. I są to właśnie klapki mieszające powietrze pochodzące z dwóch kanałów - jeden prowadzi przez nagrzewnicę, drugi ją omija.

#310 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 września 2012 - 11:05

to nie problem klapki, tylko podciśnień lub samego zaworu trójdrożnego, zawór przy odłączonym podciśnieniu powinien podawać ciepły płyn, jak podciśnienie zassie membranę w zaworze to płyn omija nagrzewnicę i nagrzewnica się wystudza.


Moze wlasnie tak jak Z50 napisal ze to zawor rozdziela cieple i zimne a nie klapki??

#311 OFFLINE   wladyslaww908

wladyslaww908
  • 15 postów
  • Dołączył: 26-03-2010
  • Skąd: Turek

Napisany 16 września 2012 - 22:18

Nagrzewnica jest jedna a klima 2 strefowa. Zawór odpowiada za odłączenie wody przy ustawieniu na LO natomiask klapki regulują przepływ powietrza przez lub obok nagrzewnicy. Ją mam uszkodzony zawór trójdrożny i nagrzewnica jest ciepła cały czas natomiast powietrze z nawiewu leci chłodne.

#312 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 września 2012 - 22:23

W takim razie gdzie ja mam szukac problemu??

#313 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 września 2012 - 12:49

Może masz wszystko ok?

U mnie też lecie ciepłe, szczególnie na postoju, potrzeba trochę czasu i kilometrów drogi żeby zaczęło lecieć chłodniejsze powietrze. Im chłodniej na zewnątrz tym szybciej leci chłodniejsze powietrze.
Mam wszystko sprawne łącznie z klimą ale sprawdzałem tak z ciekawości.

#314 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 września 2012 - 18:03

Teraz juz zalozylem klime i juz jest chlodno :p

#315 OFFLINE   granol

granol
  • 34 postów
  • Dołączył: 30-03-2011
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2012 - 19:44

witam
odgrzeje kotleta

od jakiegoś czasu drażni mnie pewna przypadłość w mojej omedze, mianowicie jeśli na regulacji ciepło-zimno mam na zimno, to mogę bezproblemowo regulować nawiewami na nogi, szybę, twarz etc, natomiast jeśli tylko zmienię na ciepłe momentalnie zaczyna mi wiać tylko na szybę gorące powietrze, na jakiejkolwiek pozycji by nie było ustawione.

Ogrzewanie normalnie działa, ale wieje tylko i wyłącznie na szybę, natomiast na nogi z przodu i nogi pasażerów oraz na środku z tyłu wieje zimno-letnie powietrze. Dziś rozebrałem całą deskę według zaleceń, gdyż myślałem, że spadł ten pręcik o którym tyle tu mowy, notabene pręcik był na swoim miejscu, zdejmowałem podciśnienia po kolei aby sprawdzić czy działają silniczki - wszystko działa, klapy otwierają się i zamykają.

Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to te nieszczęsne podciśnienia, tylko jeżeli na zimnym działa to dlaczego na ciepłym nie działa ?? Czym to może być spowodowane, pod maską nic z podciśnieniami nie robiłem, są nie ruszane odkąd kupiłem Omegę
mam manuala z 1997r x25xe

#316 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 06 grudnia 2012 - 20:01

nad filtrem pyłkowym jest pojemnik z podciśnieniem. Od góry wchodzą wężyki. Sprawdź czy są na miejscu i ewentualnie zamień miejscami.

#317 OFFLINE   granol

granol
  • 34 postów
  • Dołączył: 30-03-2011
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2012 - 20:08

nic się nie zmieniło, jedyne co zaobserwowałem, to zamknięcie obiegu wewnętrznego i otwarcie obiegu zewnętrznego (klapa się zamknęła)

#318 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 30 grudnia 2012 - 17:41

Witam. Pojawil sie problem. Nawiem wariuje. Czasem daje zimne na lewo a cieple powietrze na prawo. Innym razem na tyl leci zimne a na przod cieple. W dodatku gdy na tyl podawal zimne to okolic lewarka zmiany biegow bylo czuc zimne powietrze. W dodatku na nogi z tylu lewa strona nie ma wgl nawiewu.

#319 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2013 - 21:18

Witam wszystkich, z lewej strony nawiew dmucha ciepłym powietrzem, a z lewej zimnym mimo ustawionego 28 stp., sprawdziłem błędy climatronica i nie mam błędów, gdzie szukać przyczyny, z góry dzięki za pomoc

#320 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2013 - 07:38

Witam wszystkich, z lewej strony nawiew dmucha ciepłym powietrzem, a z lewej zimnym mimo ustawionego 28 stp., sprawdziłem błędy climatronica i nie mam błędów, gdzie szukać przyczyny, z góry dzięki za pomoc

to w końcu z lewej czy z lewej :hmmm: ;) błędy to nie wszystko warto sprawdzić bloki pomiarowe być może któryś silniczek mieszalnika padł.