Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2011 - 12:45

Właśnie wymieniłem czujnik na ten co to go opisałem dwa posty wyżej (z zamazanym numerem GM)
i błąd zgasł.
Zobaczymy jak klucha się będzie zachowywała.

#162 OFFLINE   Longer

Longer
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-08-2010

Napisany 21 kwietnia 2011 - 15:04

Witam proszę o radę Mam omegę z 99' 2.0 16v i nieszczęsny problem z czujnikiem wałka rozrządu który ma owalną kostkę. Mam nowy simensa niby orginał GM ale tego starego typu na prostokątną kostkę i czy jak bym zamienił kabel z kostką właśnie na taką prostokątną to by to działało. Pytam bo jak kupiłem samochód to dostałem pudełko różnych rupieci do niego i tam był czujnik tego starego typu a widzę po kablu że coś tam było już przerabiane i sam nie wiem jaki czujnik powinien być w tym roczniku starego czy nowego typu. Z tego co widzę one różnią się tylko kostką i cyfrą na końcu w starym typie jest 1, a w nowym 2 Za podpowiedź z góry dziękuję

#163 OFFLINE   MaR__KoN

MaR__KoN
  • 55 postów
  • Dołączył: 24-11-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 kwietnia 2011 - 16:28

Kolego ja miałem taki sam problem już go opisywałem ponad dwa miechy temu. Miałem czujnik z owalnym wpięciem kupiłem nówkę oryginał na prostokątną oddałem do sklepu kupiłem podróbkę z owalną kostką chyba TOPRAN ale okazał się uszkodzony i oddałem go na gwarancji i kasę oddali. Kupiłem więc oryginał ale używany z prostokątną kostką do tego używaną kostkę z kablem. Nie bawiąc się w lutowanie (bo to różnie może być) wypiąłem z mojej owalnej kostki kabelki i podpiąłem je pod prostokątną bo się okazało że u mnie też już kabel był przerabiany przez poprzedniego właściciela. Jak na razie od wymiany (ponad 2 miechy) diagnostyka silnika się nie zapala samochód pracuje w trybie normalnym. Wszystko gra!
Chcesz się dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć się z przyjacielem.

#164 OFFLINE   Longer

Longer
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-08-2010

Napisany 21 kwietnia 2011 - 17:00

U mnie ten kabel po prostu połączony jest na środku i zaizolowany ktoś to inteligentnie zrobił Ale trochę nim dzisiaj poruszałem i o dziwo kilka razy odpaliłem auto przejechałem parę kilometrów i nie świeci diagnostyka a samochód normalnie się zachowuje Aż humor mi się poprawił tylko zobaczymy na jak długo. Być może czujnik jest w porządku tylko za kablem muszę się zakręcić jak dalej będzie na nic Ale czas pokaże Dzięki za podpowiedź

#165 OFFLINE   john75

john75
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-04-2011
  • Skąd: mochy

Napisany 21 kwietnia 2011 - 17:06

witam o który czujnik ci chodzi?chetnie udziele info na temat jakiego szukacie znam sie troche mialem omeg kilkanascie to mysle ze postaram sie pomuc pozdrowinka!

#166 OFFLINE   benji

benji
  • 135 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2011 - 18:51

witam o który czujnik ci chodzi?

przecież napisał:

problem z czujnikiem wałka rozrządu



#167 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2011 - 19:03

jaki czujnik powinien być w tym roczniku starego czy nowego typu

Nowy typ - wtyczka owalna.

ten kabel po prostu połączony jest na środku i zaizolowany ktoś to inteligentnie zrobił Ale trochę nim dzisiaj poruszałem i o dziwo kilka razy odpaliłem auto przejechałem parę kilometrów i nie świeci diagnostyka a samochód normalnie się zachowuje

Odizoluj i zobacz dokladnie co sie tam dzieje. A czujnik mozesz zmierzyc miernikiem czy jest dobry - wartosci w sprawdzonych poradach.

witam o który czujnik ci chodzi?chetnie udziele info na temat jakiego szukacie znam sie troche mialem omeg kilkanascie

Jakbys przeczytal nazwe tematu to bys wiedzial ze chodzi o CWR :p

#168 OFFLINE   Longer

Longer
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-08-2010

Napisany 22 kwietnia 2011 - 05:40

Dzisiaj wymieniam uszczelkę pod pokrywą zaworów to i kabel trochę zruszę, nie mam w domu żadnego miernika żeby sprawdzić czujnik, ale po świętach podjadę do warsztatu to się wszystko posprawdza być może tylko kabel będzie trzeba ładnie zarobić, albo jak wszystko będzie w porządku to nie kusić losu i jeździć dalej

#169 OFFLINE   GrzegorzWOT

GrzegorzWOT
  • 55 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: Otwock

Napisany 27 kwietnia 2011 - 18:00

Kolego ja miałem taki sam problem już go opisywałem ponad dwa miechy temu. Miałem czujnik z owalnym wpięciem kupiłem nówkę oryginał na prostokątną oddałem do sklepu kupiłem podróbkę z owalną kostką chyba TOPRAN ale okazał się uszkodzony i oddałem go na gwarancji i kasę oddali. Kupiłem więc oryginał ale używany z prostokątną kostką do tego używaną kostkę z kablem. Nie bawiąc się w lutowanie (bo to różnie może być) wypiąłem z mojej owalnej kostki kabelki i podpiąłem je pod prostokątną bo się okazało że u mnie też już kabel był przerabiany przez poprzedniego właściciela. Jak na razie od wymiany (ponad 2 miechy) diagnostyka silnika się nie zapala samochód pracuje w trybie normalnym. Wszystko gra!


W tych twoich zdjęciach groch z kapustą. Pomieszałeś je popatrz i popraw bo zamieszanie powstaje jak nie wiem co.

Witam
Jak u wszystkich problem z czujnikiem polożenia wałków rozrzadu i wału, tyle że piorunek tylko na benzynce i wkreca się na max 4500 obrotów a potem lipa. Piorunek gaśnie na gazie może jakieś sugestie od społeczności????
z góry dzięki all

#170 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2011 - 18:32

zakładam że masz instalkę 2 generacji i zapewne gazownicy zrobili tak że po przełączeniu na gaz kontrolka silnika gaśnie... już nie jeden taki przypadek był, odczytaj błędy i tyle, a odcinkę przy 4500rpm powoduje tylko i wyłącznie czujnik wałka rozrządu.

#171 OFFLINE   GrzegorzWOT

GrzegorzWOT
  • 55 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: Otwock

Napisany 27 kwietnia 2011 - 19:03

Ale odcinka tylko na benzynie
kody heheheheh 0335, 0100,0340 i wszystkie znane. Wał wałki przepływówka.Czy czujnik wałkow nie działa na gaziku?????

#172 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2011 - 19:08

niema prawa, przy instalacji 2 generacji można ciągnąć obroty aż do zatarcia silnika, bo nie ma odcinki... chyba że masz jakiś super sterownik do LPG II gen.

#173 OFFLINE   GrzegorzWOT

GrzegorzWOT
  • 55 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: Otwock

Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:25

co nie ma prawa???? Czy czujnik wałków nie działa na benie?

#174 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:35

hyh żeśmy się dogadali :D

Czy czujnik wałkow nie działa na gaziku

niema prawa, przy instalacji 2 generacji można ciągnąć obroty aż do zatarcia silnika, bo nie ma odcinki... chyba że masz jakiś super sterownik do LPG II gen.

Ja to pisałem o LPG dlaczego nie masz odcinki przy 4500rpm.

Czy czujnik wałków nie diała na benie?


masz czujnik położenia wałków na wymianę, prawdopodobnie błąd od wału zniknie po wymianie.

#175 OFFLINE   NetJaro

NetJaro
  • 10 postów
  • Dołączył: 30-01-2011

Napisany 30 kwietnia 2011 - 15:11

Witajcie.

Dziś zabrałem się za wymianę czujnika.
Wszystko OK, udało się zdjąć osłonę itd ;)
Już chciałem wymieniać wtyczkę ale.. oryginalna (stara, prostokątna) wtyczka ma inne kolory kabli niż nowa (owalna).
Nowa wtyczka ma kolory:
1. Brązowy z zielonym paskiem
2. Szary z czerwonym paskiem
3. Szary z czarnym paskiem
4. Czarny kabel - najgrubszy.

Stara ma tylko 3, zupełnie inne.

Jak połączyć kabel z nową wtyczką?

Pozdrawiam,
Marcin.

#176 OFFLINE   john75

john75
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-04-2011
  • Skąd: mochy

Napisany 02 maja 2011 - 10:05

co nie ma prawa???? Czy czujnik wałków nie diała na benie?


chetnie bym ci pomogl ale nie pisemnie musze dokladnie wiedziec co ci sie dzieje ? tel 509815914

#177 OFFLINE   GrzegorzWOT

GrzegorzWOT
  • 55 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: Otwock

Napisany 04 maja 2011 - 16:19

Czytałem te ............. posty i mnie cholera bierze.
posty niby od speców co to wiedzą i wiedzą ale laikom nie potrafią wytłumaczyć.
Opiszę uszkodzenia u mnie bo tylko takie mogę z pełną odpowiedzialnoscią a nie wrożeniem opowiedzieć.

Czujniki padły bardzo wrednie i to oba. Jak działał jeden to nie działał drugi i niestety na odwrót. Opel to chyba jedyne auto na swiecie ktore z wadliwymi czujnikami odpala i jedzie:):):)!!!!!!!!!!!!!!!!
Czujnik jeden ten od wału padł temperaturowo heheheheheh. Działał na zimnym bez zarzutu niestety po ogrzaniu się do normalnej temp oleju w misce już nie działał i zadne mierzenie omomierzami nic nie dawało (pomiar na zimnym prawidłowy). Wymiana jednego (wału) spowodowała że zaczyna silnik dzialać prawidłowo, ale hmmm z problemami.Drugi okazał się jeszcze wredniejszy bo do tej pory nie udało sie stwierzdić przyczyny wadliwej pracy czujnika. Po skasowaniu błędów Techem (nie opelscanerem) błąd czujnika wałków nie pojawił sie przez 1 dzień. Potem jakieś kłopoty z pracą silnika, powrót do Techa i błąd jest. Kasacja, wymiana czujnika (wałków po wymianie czujnika wału) i teraz jest OK (chyba, jutro tech po raz trzeci opiszę wynik).
Konkluzja: Tech, kasacja, odpał, odczyt błędów, wymiana bez prób łatania i uciecha z prawidłowej pracy silnika (AUTA)

Dodatkowo informuję wszystkich (siebie również "spinaczowców" i użytkownikow "domowych" Techów). Gniazdo OBD jest jednak delikatne i po używaniu go w taki sposób można doprowadzić do rozgięcia złącz i koniecznosci przytrzymywania wtyczki OBD oryginalu co jest upierdliwe i niestety denerwujące więc UWAGA.

#178 OFFLINE   pudeleq

pudeleq
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-01-2010

Napisany 31 maja 2011 - 17:51

Panowie, a mam takie pytanko, czy jest jakaś różnica w trwałości czujników z wtyczką prostokątną i owalną czy to właściwie jedno i to samo?

#179 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2011 - 18:09

nie ma różnicy w trwałości, w rocznikach do 96 jest inny sterownik jak po roku 97

#180 OFFLINE   pudeleq

pudeleq
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-01-2010

Napisany 31 maja 2011 - 18:18

Okej, dzięki wielkie za rozwianie wątpliwości :)