

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V
#161
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2011 - 12:45
i błąd zgasł.
Zobaczymy jak klucha się będzie zachowywała.
#162
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2011 - 15:04
#163
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2011 - 16:28
#164
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2011 - 17:00
#165
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2011 - 17:06
#166
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2011 - 18:51
przecież napisał:witam o który czujnik ci chodzi?
problem z czujnikiem wałka rozrządu
#167
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2011 - 19:03
Nowy typ - wtyczka owalna.jaki czujnik powinien być w tym roczniku starego czy nowego typu
Odizoluj i zobacz dokladnie co sie tam dzieje. A czujnik mozesz zmierzyc miernikiem czy jest dobry - wartosci w sprawdzonych poradach.ten kabel po prostu połączony jest na środku i zaizolowany ktoś to inteligentnie zrobił Ale trochę nim dzisiaj poruszałem i o dziwo kilka razy odpaliłem auto przejechałem parę kilometrów i nie świeci diagnostyka a samochód normalnie się zachowuje
Jakbys przeczytal nazwe tematu to bys wiedzial ze chodzi o CWRwitam o który czujnik ci chodzi?chetnie udziele info na temat jakiego szukacie znam sie troche mialem omeg kilkanascie

#168
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 05:40
#169
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 18:00
Kolego ja miałem taki sam problem już go opisywałem ponad dwa miechy temu. Miałem czujnik z owalnym wpięciem kupiłem nówkę oryginał na prostokątną oddałem do sklepu kupiłem podróbkę z owalną kostką chyba TOPRAN ale okazał się uszkodzony i oddałem go na gwarancji i kasę oddali. Kupiłem więc oryginał ale używany z prostokątną kostką do tego używaną kostkę z kablem. Nie bawiąc się w lutowanie (bo to różnie może być) wypiąłem z mojej owalnej kostki kabelki i podpiąłem je pod prostokątną bo się okazało że u mnie też już kabel był przerabiany przez poprzedniego właściciela. Jak na razie od wymiany (ponad 2 miechy) diagnostyka silnika się nie zapala samochód pracuje w trybie normalnym. Wszystko gra!
W tych twoich zdjęciach groch z kapustą. Pomieszałeś je popatrz i popraw bo zamieszanie powstaje jak nie wiem co.
Witam
Jak u wszystkich problem z czujnikiem polożenia wałków rozrzadu i wału, tyle że piorunek tylko na benzynce i wkreca się na max 4500 obrotów a potem lipa. Piorunek gaśnie na gazie może jakieś sugestie od społeczności????
z góry dzięki all
#170
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 18:32
#171
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 19:03
kody heheheheh 0335, 0100,0340 i wszystkie znane. Wał wałki przepływówka.Czy czujnik wałkow nie działa na gaziku?????
#172
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 19:08
#173
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:25
#174
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:35

Czy czujnik wałkow nie działa na gaziku
Ja to pisałem o LPG dlaczego nie masz odcinki przy 4500rpm.niema prawa, przy instalacji 2 generacji można ciągnąć obroty aż do zatarcia silnika, bo nie ma odcinki... chyba że masz jakiś super sterownik do LPG II gen.
Czy czujnik wałków nie diała na benie?
masz czujnik położenia wałków na wymianę, prawdopodobnie błąd od wału zniknie po wymianie.
#175
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2011 - 15:11
Dziś zabrałem się za wymianę czujnika.
Wszystko OK, udało się zdjąć osłonę itd

Już chciałem wymieniać wtyczkę ale.. oryginalna (stara, prostokątna) wtyczka ma inne kolory kabli niż nowa (owalna).
Nowa wtyczka ma kolory:
1. Brązowy z zielonym paskiem
2. Szary z czerwonym paskiem
3. Szary z czarnym paskiem
4. Czarny kabel - najgrubszy.
Stara ma tylko 3, zupełnie inne.
Jak połączyć kabel z nową wtyczką?
Pozdrawiam,
Marcin.
#176
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 10:05
co nie ma prawa???? Czy czujnik wałków nie diała na benie?
chetnie bym ci pomogl ale nie pisemnie musze dokladnie wiedziec co ci sie dzieje ? tel 509815914
#177
OFFLINE
Napisany 04 maja 2011 - 16:19
posty niby od speców co to wiedzą i wiedzą ale laikom nie potrafią wytłumaczyć.
Opiszę uszkodzenia u mnie bo tylko takie mogę z pełną odpowiedzialnoscią a nie wrożeniem opowiedzieć.
Czujniki padły bardzo wrednie i to oba. Jak działał jeden to nie działał drugi i niestety na odwrót. Opel to chyba jedyne auto na swiecie ktore z wadliwymi czujnikami odpala i jedzie:)






Czujnik jeden ten od wału padł temperaturowo heheheheheh. Działał na zimnym bez zarzutu niestety po ogrzaniu się do normalnej temp oleju w misce już nie działał i zadne mierzenie omomierzami nic nie dawało (pomiar na zimnym prawidłowy). Wymiana jednego (wału) spowodowała że zaczyna silnik dzialać prawidłowo, ale hmmm z problemami.Drugi okazał się jeszcze wredniejszy bo do tej pory nie udało sie stwierzdić przyczyny wadliwej pracy czujnika. Po skasowaniu błędów Techem (nie opelscanerem) błąd czujnika wałków nie pojawił sie przez 1 dzień. Potem jakieś kłopoty z pracą silnika, powrót do Techa i błąd jest. Kasacja, wymiana czujnika (wałków po wymianie czujnika wału) i teraz jest OK (chyba, jutro tech po raz trzeci opiszę wynik).
Konkluzja: Tech, kasacja, odpał, odczyt błędów, wymiana bez prób łatania i uciecha z prawidłowej pracy silnika (AUTA)
Dodatkowo informuję wszystkich (siebie również "spinaczowców" i użytkownikow "domowych" Techów). Gniazdo OBD jest jednak delikatne i po używaniu go w taki sposób można doprowadzić do rozgięcia złącz i koniecznosci przytrzymywania wtyczki OBD oryginalu co jest upierdliwe i niestety denerwujące więc UWAGA.
#178
OFFLINE
Napisany 31 maja 2011 - 17:51
#179
OFFLINE
Napisany 31 maja 2011 - 18:09