Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 30 lipca 2010 - 22:25

Ale ja chce to wymienić :)
Tylko póki co nie mam jak się za to zabrać...
Chciałem spróbować, czy zadziała i do wymiany jak pojeździć.

Mi dodatkowo wywala taki błąd...
0351 Czas iskry na linii cewki cylindra 1+4 - za niskie/za wysokie napięcie

czytałem na forum że ktoś miał też ten błąd + czujnik, a jak wymienił kable wysokiego napięcia to pomogło... Zacznę chyba najpierw od tego


ten drugi błąd był przyczyna ze silnik zgasł ja miałem ome z 95r z oprogramowaniem simtech 56.0 (jak dobrze pamietam) i ogólnie elektryka sprzed modernizacji to była kicha juz nie miałem nerwów do tego czujnika nawet jezdziłem z odłaczona wtyczka ale chodził w trybie awaryjnym a potem moj sposób przez dwa lata sie sprawdzał i nic sie złego z silnikiem nie działo,moze omy z nowszym oprogramowaniem zle to znosza? p.s. to nie była naprawa tylko półśrodek pomiedzy pakowaniem kasy a niedokońca sprawnym autem prawie bezawaryjnym na 40 tys km zawiodła tylko raz i to pod domem padł ten drugi czujnik którego też nie lubie cz. poł. wału.pozdrawiam

#142 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 31 lipca 2010 - 07:24

ja miałem taki błąd. czujnik wałków zakłócałdziałanie czujnika wału i auta nie szło odpalić. lepiej jeździło na wypiętej wtyczce czujnika wałków rozrządu

#143 OFFLINE   MarcinGoluch

MarcinGoluch
  • 56 postów
  • Dołączył: 01-03-2010

Napisany 02 sierpnia 2010 - 21:33

Witam wszystkich walczacych z czujnikiem wałka rozrzadu w mojej poprzedniej omie waczyłem z tym prawie przez rok po wymianie 2 czujnikow i kabla do kompa byłem podłamany ciagle swiecacym sie checkiem ale przez przypadek znalazłem na to sposób.polegało to na tym ze zapalałem silnik przegazówka do 4 tys i wyłączałem i załączałem zapłon zanim silnik zgasł ,check zgasł i silnik pracował normalnie komputer łapał mocny sygnał a ja sie z tym nauczyłem zyc testowane było to także na vectrze 1.8 i tez działało.moze komus sie to przyda kto ma dosc walki zczujnikiem wałka rozrzadu


Mam X20XEV z '96 i wyczaiłem ten sam sposób na pozbycie się trybu awaryjnego. Minus jest taki, że w tym sposobie nadal potrafi mi Oma w trasie nagle zgasnąć. W awaryjnym nigdy się to nie zdarzyło.

#144 OFFLINE   lorenzo87

lorenzo87
  • 41 postów
  • Dołączył: 04-07-2010

Napisany 12 sierpnia 2010 - 16:44

Witam. Podlacze sie do tematu. Otoz dzis podpialem swoja omke pod kompa i wyskoczyl blad z czujnikiem polozenia walkow rozrzadu i czujnik polozenia przepustnicy-zbyt wysokie napiecie. Dodam ze auto wogole nie odpala na benie. Czy te bledy moga byc przyczyna??

#145 OFFLINE   MarcinGoluch

MarcinGoluch
  • 56 postów
  • Dołączył: 01-03-2010

Napisany 13 sierpnia 2010 - 06:57

Panowie kurcze wziełem się za pomiar czujnika i zonk.
Czujnika nie wyciągałem tylko wypiełem wtyczke i jazda.
Stojąc przed autem piny od lewej 1-2 zero reakcji multimetra. Piny 2-3 1609ohm(?!), piny 1-3 zero reakcji.

Ja coś schrzaniłem w pomiarach czy już totalny trup? Czujnik nowy zamawiam jeszcze w dniu dzisiejszym.
Na starym auto szarpie, nie odpala na ciepłym silniku pow. 90st.)to też może być wina czujnika?) i rzuca silnikiem jakby miał wyskoczyć.

Pozdrawiam!
Marcin

#146 OFFLINE   raf3000

raf3000
  • 10 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Gorzów wlkp

Napisany 06 października 2010 - 23:31

Witam też mam ten problem z czujnikiem wałka rozrządu omega 2.2.Jestem na etapie badania czujnika za pomocą diody pin 1-2-3 gdzie 1-to 5v,2- masa ( w to wpinam diodę z opornikiem 33omy) . 3 - to nasz sygnał i drugą diodę w między 1-3też opornik 33omy.Morał taki pierwsza świeci która sprawdza zasilanie 5v a druga sygnał (migająca dioda) Miłej zabawy ja już wiem że to czujnik .Czujnika halla nie zmierzycie !!!!!!!!!!!!!Kto wam takie rzeczy naopowiadał ale zbadacie na oscyloskopie....

#147 OFFLINE   krzysztof042

krzysztof042
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-11-2010

Napisany 12 grudnia 2010 - 20:09

Witam,też mam problemy z moja omcia, czujnik wał i wałka ,na razie czytam o problemach innych .Załozyłem podróbe ale to nie dziala,niepotrzebne nerwy,

#148 OFFLINE   slav-kiler

slav-kiler
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-08-2008
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 21 stycznia 2011 - 18:05

witam a mi dziś z rana podczas odpalenia auta zapaliła się ikonka silnika , pojechałem 1 kilometr, zostawiłem auto przyszedłem do niego po 5 godzinach i odpalił normalnie i pojechałem do domu i nie było ikonki. po południu znowu wsiadłem w auto i znowu ta ikonka silnika. sprawdziłem spinaczem i ukazał się kod 92. ktoś doradzi co zrobić ? bo naczytałem się tu o kodzie 92 i różnie ludzie piszą.

#149 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 stycznia 2011 - 19:32

wymienic czujnik walkow - tylko oryginal




 


#150 OFFLINE   slav-kiler

slav-kiler
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-08-2008
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 23 stycznia 2011 - 11:55

ma ktoś taki czujnik siemensa?

już kupiłem w sklepie , wymieniony i wszystko działa.

#151 OFFLINE   MaR__KoN

MaR__KoN
  • 55 postów
  • Dołączył: 24-11-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 lutego 2011 - 21:51

Hej koledzy pomóżcie!

Kupiłem w poniedziałek czujnik położenia wałków SIEMENS jednak z prostokątną wtyczką. Dziś zabrałem się za wymianę i się okazało że mój stary czujnik (też SIEMENS) jest nieco wyższy i ma owalną wtyczkę. Nr znajdujący się na czujniku starym też różni się ostatnią cyfrą od numeru na czujniku który kupiłem. Nie wiem za bardzo co mam teraz robić. Czy pędzić jutro do sklepu i starać się o zwrot gotówki czy może da się dokupić jakąś przejściówkę na wtyczki? W załączeniu zdjęcia obu czujników.
Chcesz się dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć się z przyjacielem.

#152 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lutego 2011 - 21:56

Hej koledzy pomóżcie!

Kupiłem w poniedziałek czujnik położenia wałków SIEMENS jednak z prostokątną wtyczką. Dziś zabrałem się za wymianę i się okazało że mój stary czujnik (też SIEMENS) jest nieco wyższy i ma owalną wtyczkę. Nr znajdujący się na czujniku starym też różni się ostatnią cyfrą od numeru na czujniku który kupiłem. Nie wiem za bardzo co mam teraz robić. Czy pędzić jutro do sklepu i starać się o zwrot gotówki czy może da się dokupić jakąś przejściówkę na wtyczki? W załączeniu zdjęcia obu czujników.


kupic oryginalny zestaw naprawczy wiazki razem z koncowka prostokatna taka jak szla w oryginale u ciebie. ile dales za siemensa ?




 


#153 OFFLINE   MaR__KoN

MaR__KoN
  • 55 postów
  • Dołączył: 24-11-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 lutego 2011 - 22:01

W InterCARSie za czujnik zapłaciłem 168 zł :-( Ale ten zestaw naprawczy pozwala bezpośrednio ingerować w listwę która podpięta jest pod kompa?
Chcesz się dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć się z przyjacielem.

#154 OFFLINE   MaR__KoN

MaR__KoN
  • 55 postów
  • Dołączył: 24-11-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 lutego 2011 - 17:00

Wymieniłem czujnik dostałem taki jaki potrzebowałem i du*a. Diagnostyka świeci ale jak odpalę samochód po nocy. Później gaszę odpalam i przestaje świecić i tak jest już dobrze do końca dnia. Po podłączeniu i zamontowaniu czujnika w celu sprawdzenia czy diagnostyka zgaśnie odpaliłem auto bez zakładania paska klinowego. Czy to mogło spowodować powstanie jakiegoś innego błędu? Poradźcie coś panowie.
Chcesz się dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć się z przyjacielem.

#155 OFFLINE   BOLEK83

BOLEK83
  • 2 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 24 lutego 2011 - 18:45

Witam od jakiegoś czasu moja oma ma problem z tym feralnym czujnikiem na benzynie kręci się tylko na 4,5 tyś obr pojechałem na warsztat podłączyli pod kompa diagnoza czujnik halla kupiłem nowy niestety nie oryginał wymieniłem i dalej to samo a zapomniałem dodać że na gazie jest o.k może ktoś z was spotkał się już z czymś takim co dalej

#156 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 24 lutego 2011 - 19:54

Witam od jakiegoś czasu moja oma ma problem z tym feralnym czujnikiem na benzynie kręci się tylko na 4,5 tyś obr pojechałem na warsztat podłączyli pod kompa diagnoza czujnik halla kupiłem nowy niestety nie oryginał wymieniłem i dalej to samo a zapomniałem dodać że na gazie jest o.k może ktoś z was spotkał się już z czymś takim co dalej


Kup Gm i sprawdz okablowanie.

#157 OFFLINE   piotrus3108

piotrus3108
  • 118 postów
  • Dołączył: 15-06-2010
  • Skąd: Trójmiasto

Napisany 14 marca 2011 - 23:54

Panowie,
czy może ktoś potwierdzić bądź też nie kolory kabelków jakie idą do poszczególnych pinów czujnika położenia wałków rozrządu (Omega B 1999, X20XEV).
Czy to jest poprawna kolejność ?

PIN 1 ----- szaro-czarny
PIN 2 ----- szaro-czerwony
PIN 3 ----- brązowo-zielony

Chyba pomieszałem kable po renowacji wtyczki.

PS. Czytałem na elektrodzie, że czasami przyczyną problemów z tym czujnikiem może być luzujący się pasek rozrzadu i minimalne przesuniecie zabkow podczas pracy tym spowodowane. U mnie np problemy zaczely sie wlasnie jakis czas po wymianie rozrzadu a pasek mam na 100% za slabo dociagniety. Sprawdze to i dam znac...



Wlasnie to bylo prawidlowe podlaczenia ja mam omke z 96 roki i komputer ten pierwszy z koncowka .1 ,a tez nie wiem czy dobrze podlaczylem kabelki. do pinow

#158 OFFLINE   BOLEK83

BOLEK83
  • 2 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 15 marca 2011 - 18:00

A to może być jakiś trop po po zdjęciu tej całej osłony też zobaczyłem że pasek rozrządu jest luźny ale przekręciłem motorem i się naciągną na szczęście jestem przed wymianą kompletnego rozrządu w tym tygodniu jak pomoże to dam znać

#159 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2011 - 23:33

U mnie to samo zostało zdiagnozowane czyli nasz kochany czujnik położenia wałków rozrządu a właściwie wałka dla zaworów wydechowych. Wyobraźcie sobie, że ta cholera jak była zimna to było ok a po rozgrzaniu dopiero się paprał. Czyli jak rano po całej nocy odpalałem auto to bez dyskoteki na blacie ale wystarczyło na chwilkę zgasić i już pomarańczka kuła w oczy.

Na zimnym miałem następujące wartości:
- między 1 a 2 - 12,5 ohm
- między 1 a 3 - 13,1 ohm
- między 2 a 3 - 0,5 ohm

Jak się rozgrzał to było następująco:
- między 1 a 2 - 13,6 ohm
- między 1 a 3 - 0 ohm
- między 2 a 3 - 0 ohm

Jutro zabieram się za wymianę. Nie muszę kupować czujnika bo mam oryginał używany, który kupiłem razem z głowicą od gostka u którego korba wyszła bokiem. Także raczej na czujnik nie miało to żadnego wpływu. Dziwi mnie tylko dlaczego ma on zamazany i to wydaje się, że jakoś fabrycznie numer GM (fotka w załączniku). Widoczny ma jedynie numer Siemensa.
Zmierzyłem go i jest tak (i mam nadzieję, że na ciepłym tak zostanie):
- między 1 a 2 - 12,2 ohm
- między 1 a 3 - 12,5 ohm
- między 2 a 3 - 0,4 ohm

#160 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2011 - 11:22

Wyobraźcie sobie, że ta cholera jak była zimna to było ok a po rozgrzaniu dopiero się paprał.

Moj CWR tak samo zakonczyl wspolprace. Na zimnym OK, a po delikatnym rozgrzaniu - przerwa na jednej cewce.