Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   bolubie

bolubie
  • 1 postów
  • Dołączył: 17-07-2011

Napisany 17 lipca 2011 - 19:13

Witam mam pytanie czy przy trybie awaryjnym i zdiagnozowanej awarii czujnika położenia wałka rozrządu mogę przejechać 130 km?

#182 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lipca 2011 - 19:27

Witam mam pytanie czy przy trybie awaryjnym i zdiagnozowanej awarii czujnika położenia wałka rozrządu mogę przejechać 130 km?

Bedzie wiecej palic i bedzie mulowata ale dojedzie. Chyba ze bedziesz mial pecha i jeszcze padnie na dodatek czujnik walu korbowego :p

#183 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lipca 2011 - 22:47

Ja z padniętym jeździłem miesiąc, robi odcinkę przy 3,5 lub 4 tys obrotów (nie pamiętam dokładnie) Fakt straszny muł i trochę więcej pali, cięzko sie zbiera z małych obrotów, dało rade przejeździć ale postaraj sie wymienić jak najszybciej :)

#184 OFFLINE   Pablo91

Pablo91
  • 93 postów
  • Dołączył: 25-12-2009
  • Skąd: Krzyż wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 17 lipca 2011 - 22:49

morzesz jeżdzić ale spalanie będzie większe i będzie mulowata:stop:

#185 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lipca 2011 - 17:19

Powitać serdecznie! Dziś pomierzyłem wartości na czujniku i pomiędzy 1a2 - około 20, a pomiędzy 2a3 = 5/6, czyli zapewne czujnik do wymiany, poszukałem na alledrogo i znalazłem taki:http://allegro.pl/cz...1707944123.html co o tym sądzicie, czy to aby na pewno oryginał?

#186 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lipca 2011 - 18:35

co o tym sądzicie, czy to aby na pewno oryginał?

Na ori to conajmniej 2 razy za tani...

#187 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lipca 2011 - 18:54

Na ori to conajmniej 2 razy za tani...

Hmm no tak, ale napisane, że oryginał Siemens, więc czyżby stachowiak leciał w ... ??

#188 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lipca 2011 - 18:58

Hmm no tak, ale napisane, że oryginał Siemens, więc czyżby stachowiak leciał w ...

Chcesz to zaryzykuj. Ja osobiscie bym tego nie kupil i tyle.

#189 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lipca 2011 - 19:13

To jaki trzeba kupić, aby mieć pewność, że to oryginał i podziała trochę, znalazłem jeszcze jeden oryginał Siemens za 110 złhttp://allegro.pl/cz...1677038739.html i dlaczego jest taka różnica w cenach niby tej samej oryginalnej części?

#190 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2011 - 07:53

To jest teraz taki standard, że oryginał czy nie oryginał, wygląda tak samo a robione u jednego chińczyka, cała prawda jest taka że zależy na co się trafi, albo trafisz na produkt dobry albo na wadliwy, mogę się założyć że jak kupisz nawet za 200zł to będzie taki sam jak ten za 60zł a jego działanie zależy od tego czy ma wadę w sobie. Kolega kupił tarcze Brembo w dobrym sklepie do caddyego i mu się krzywiły co 2-5tys, Benuś wymieniał tarcze Delphi bo mu po 7tys. się skrzywiły, Ja kupiłem tarcze ATM Mikoda i zrobiłem na nich już ze 20tys i żadnego bicia nie czuję (podobna ta sama fabryka i taśma produkcyjna co dla Brembo) zapłaciłem 330zł z wysyłką i kockami za nacinane i nawiercane a musiał bym więcej zapłacić za zwykłe gładkie.
Mój pasek contitecha po 10tys. wygląda jak by miał ze 100tys. najechane, a kolegi pasek rozrządu Boscha po 5tys spękał. Czemu niektórzy wymieniają tuleje wahaczy co 10-20tys a niektórzy jeżdżą na tych samych 50tys? Bo zależy którą partie kupili. Teraz jeżeli kupujesz jakąś, część mechaniczną, musisz się liczyć że masz podobne ryzyko czy dasz za nią 50zł czy cztery razy więcej.
Ja kupiłem termostat 4max za 25zł i jeżdżę już dwa lata, inni nawet by na to nie spojrzeli. Kupowałem znajomej do Leona rezystor dmuchawy, kupiłem 4max za 70zl bo Valeo kosztował 170zł , okazało się że to jest Valeo tylko zdarte logo na plastiku (obudowie) a nr. zamalowane markerem, stwierdziłem to po wyjęciu oryginału z samochodu i porównaniu obydwu.
Ubrania, czy buty to jest jedna fabryka, tylko ktoś sprowadza legalnie to sprzedaje w sklepie jako oryginał, a ten co sprzedaje na targu to ma podróbę, bzdura, zależy kto kupił i gdzie sprzedaje. owszem są przypadki że ktoś podrabia metki itp, ale teraz to rzadkość bo jest nieopłacalne. Czemu dwa takie same samochody w europie i w stanach maja taką różnicę ceny, bo to jedno to podróba? Taki tok myślenia trochę mnie wkurza ze cena wyznacza jakość tego samego produktu. Nie zapomnijcie o tym ze im więcej kupuje tym mam większe zniżki i wtedy mogę sobie pozwolić na sprzedawanie dużo taniej, niż ten co chce zarobić swoją marżą czy narzutem.

Nie zawsze też co tanie jest dobre jak to drogie, ale trzeba czasem ruszyć głowa i zastanowić się co mogę kupić tańsze a co nie :)

#191 OFFLINE   Szmigier

Szmigier
  • 11 postów
  • Dołączył: 26-11-2008
  • Skąd: piękna wieś

Napisany 05 września 2011 - 10:03

Witam.
Chciałem tylko spytać czy wg Was mam charakterystyczne objawy padnięcia czujnika wałka rozrządu:
Odpala super, i dopóki się nie rozgrzeje jest ok. Po rozgrzaniu zaczyna się od szarpania, jakby hamowanie silnikiem ale przy wciśniętym gazie, obojętnie czy PB czy LPG, wariuja obroty silnika no i zaraz check się zapala i jest lepiej - ale muł i odcinka przy 4500obr. Kabelek juz sprawdzałem i jest raczej ok.
Jeśli to typowe objawy to prosbę mam o wskazanie - podpowiedź gdzie, od kogo i za ile mógłbym to ustrojstwo zdobyć - mój czujnik jest owalny a więc w razie czego poszukuję Siemensa 5wk90552

#192 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2011 - 13:02

Szmigier pisz do kolegi k.czech
http://www.forum.ome...ember.php?u=942
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#193 OFFLINE   czestek5

czestek5
  • 1 postów
  • Dołączył: 25-06-2011

Napisany 10 września 2011 - 16:25

Witam. Mam podobny problem . Jak zimny wszystko jest ok ale po rozgrzaniu szarpnie , zapala się check , brak mocy itd. Konwersacja na ten temat skończyła się na tym czy kupować drogie czy tanie części a nie na tym czy to jest objaw padniętego czujnika położenia wałka. Proszę o pomoc. Jestem wielomodelowym wielbicielem opla ale moja omega ostatnio doprowadza mnie do szału .

#194 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2011 - 17:30

zapala się check

Bledy odczytaj i bedziesz wiedzial.

#195 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2011 - 19:19

Pojedź na kompa, bo trudno powiedzieć , być może czujnik rozrządu, może wału korbowego, a może któryś od temperatury wariuje i złą dawkę paliwa dostaje, a może przepływka a może morze jest szerokie i głębokie, bez sczytania błędów nic się nie czepiaj bo wymienisz połowę gratów i dalej będzie szarpał.
Włącza się w tryb awaryjny przy 4.5tys obr? Jeżeli tak to albo czujnik wału albo wałków.

#196 OFFLINE   Szmigier

Szmigier
  • 11 postów
  • Dołączył: 26-11-2008
  • Skąd: piękna wieś

Napisany 12 września 2011 - 08:53

Odpowiadam bardzo szybko:
Moje problemy okazały się typowe dla usterki CZUJNIKA WAŁKA ROZRZĄDU - z resztą takie same jak u Ciebie "czestek5". "Spinacz" wyświetlał tylko błąd 0340. Wiedziałem, że to nie Czujnik Wału korbowego bo bym nie odpalił samochodu. Czytając wszelkie tematy na ten temat postanowiłem nie bawić się w żadne podróbki hans pries tudzież inne wynalazki - skupiłem się na poszukiwaniu oryginału siemensa. W moim przypadku niestety była to wersja 5wk90552, a więc owalna wtyczka, a więc model droższy. Na chwilę obecną /kolega Kczech nie posiadał na stanie/ po telefonie do serwisu Trax Opel gdzie zaproponowano mi cenę 479zł, najbardziej korzystną wersją okazała sie firma Opelbox z Gliwic: http://allegro.pl/sh...item=1797860161
Wymieniłem sam w 0,5h nie będąc mechanikiem. Mam nadzieję, że komuś to pomoże.

#197 OFFLINE   Iwona

Iwona
  • 128 postów
  • Dołączył: 19-04-2010
  • Skąd: WKZ/WZW

Napisany 22 września 2011 - 16:14

Witam odświeże trochę ten temat otóż dnia dzisiejszego wybrałam się do mechanika,powodem było odcinanie obrotów na 4,5,gasnacym silniku podczas skrecania i redukowania biegów.Błędy zczytane okazało się że problem w tkwi w czujniku wałka rozrządu co bardzo mnie rozzłościło ( wymiana poprzedniego sierpien 2011r. koszt 260zł gwarantowane było że jest orginalny i nic się nie będzie działo(zdjęcie pierwszego czujnika który też się tak zniszczył)),oraz czujnik wałka (to rozumiem bo wymieniane nie bylo),ale co mnie zadziwiło mechanik powiedział że w związku z łożyskowaniem sie jakiś kółeczek fachowo nie wiem jak to się nazywa wyciera się i niszczy czujnik położenia wałka rozrządu.Czy może będzie ktoś kto wyjaśni mi to?Ponieważ nie wiem co z tym dalej robić i co to są za kółka które niszczą mi ten czujnik?(co za proces tam zachodzi który do tego doprowadza?).

W miniaturce załączam zdjęcie czujnika .
Może ktoś będzie w stanie mi pomóc?

Wypowiedź drugiego mechanika do którego udało mi się pojechać brzmiała tak na chwile obecną nic nie poradzę podejrzewam ten luz ale biorę pod uwagę rownież głowicę ..
:zocha:

#198 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2011 - 17:48

,ale co mnie zadziwiło mechanik powiedział że w związku z łożyskowaniem sie jakiś kółeczek fachowo nie wiem jak to się nazywa wyciera się i niszczy czujnik położenia wałka rozrządu.Czy może będzie ktoś kto wyjaśni mi to?Ponieważ nie wiem co z tym dalej robić i co to są za kółka które niszczą mi ten czujnik?


Jak dla mnie to jakaś bzdura dla kobiet i dla osób nie znających się na rzeczy , to jest elektryka, i po prostu pada, coś się przepala, coś przegrzewa i pstryk nie działa.
Co do Oryginalności to już pisałem nie raz, nie nabierajcie się na cenę to co kosztuje 260zł to to samo co kosztuję 80 czy 150zł. Nie będę po raz kolejny wypisywał przykładów i dawał dowodów wiarygodności bo zaraz zwolennicy "oryginałów" mnie zjadą. Coś co ma nazwę Topran, może być np. Valeo, a to co ma nazwę Mikoda jest Brembo i na odwrót, i Kosztuje 1/3 ceny waszego "oryginału" Ale jak ktoś słucha mechaników i handlowców to niech cierpi, jego wybór , Chińczyk za dodatkową złotówkę jest w stanie wytłoczyć wszystko :) Proponuję kupić jakiś tańszy czujnik np. ten http://allegro.pl/cz...1832430655.html tylko sprawdź wtyczkę czy taka sama czy zaokrąglona , i cieszyć się dalej jazdą, a i zmienić mechanika :)

#199 OFFLINE   lukius007

lukius007
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 22 września 2011 - 17:53

IWONA:
Ja to polecam mechanika ale tylko znajomego :) z omega zaczolem przygode od 3 tygodni i przejechalem 100 km tylko bo sie naprawia :D w sumie u znajomego caly remont silnika zrobilem i co ? i nic :) nie chce palic jak juz zaplai musze trzymac na obrotach bo zgasnie :) pojechalem doslownie przed momentem do majstra i powiedzial mnie: panie czujnik WAŁU KORBOWEGO albo rozrzadu nie pamietam :) no i sie okazalo ze zamiennieki jeden i drugi byl wsadzony i pewno padly, mial podlaczyc pod komputer i dac mi znac a o takim czyms jak u ciebie nie wspomnial. Ale z głowica to widac ze szuka zarobku na gwałt :D :D

wszystko :) Proponuję kupić jakiś tańszy czujnik np. ten http://allegro.pl/cz...1832430655.html tylko sprawdź wtyczkę czy taka sama czy zaokrąglona , i cieszyć się dalej jazdą, a i zmienić mechanika :)


tu sie nie zgodze, masa ludzi potwierdza na wlasnym przykladzie zakladajac nie ktore zamieniniki ze zaraz sie wala ! moze jakies inny osprzet bedzie dziala ale widocznie te sprzety maja byc orginalne i tyl ! no a tez swoja droga ze zamiennieki nie raz lepsze od orginałow :) lecz ja tam wole dac 100 zł wiecej niz potem 2 tyle placic za robocizne :)

#200 OFFLINE   Iwona

Iwona
  • 128 postów
  • Dołączył: 19-04-2010
  • Skąd: WKZ/WZW

Napisany 22 września 2011 - 17:56

Tak tylko ja czujnik wymieniałam w sierpniu i co mam powiedzieć teraz?wszystko ok bylo po założeniu od wczoraj muszę szarpać sie z odcinką na 4,5 podobno jeszcze jakieś wałki na rozrządzie sa poluzowane i to może sćierac czujnik>
:zocha: