

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V
#1
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 06:01
W naedzielę Hoffi zdjagnozował mi auto i wykrył usterkę czujnika wałka rozrządu.
Auto mi ciężko paliło jak był zimny silnik. Po wymianie czujnika odnoszę wrażenie, że nie ma poprawy.
Pytanie: Na jakiej zasadzie działa czujnik i jakie wartości on posiada, aby być pewnym, że jest z nim wszystko w porządku. Przewód czujnika jest oki, ponieważ podczas pracy silnika pokazuje około 2V, ale nie wiem jakie powinien mieć. Na czujniku pokazuje 0.02 Ohma,czy tak ma być???
Jeżeli jest wszystko w porządku, to co może być przyczyną???
Proszę o poradę i pozdrawiam wszystkich.
#2
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 07:46
- czeka cie wymiana czujnika wału bo to on głównie odpowiada za ciężkie palenie a padaja najczęściej obydwa narazciężko paliło
Zmierz jakie masz wartości na wtyczce od czujnika ( nie na czujniku)
powinno być tyle - wyszperałem to VU - Gryngol miał z tym przejścia
1-2 15-16 OM
1-3 15-16 OM
tu masz wiecej do poczytania
http://forum.vectrak...c=22688&hl=0340
#3
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 08:22
Pozdr
#4
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 08:30
#5
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 09:32
Jeżeli to jest to to jak go sprawdzić i jakie powinien mieć parametry????
#6
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 09:48
\Czyli sądzicie,że to może być czujnki polożenia wału korbowego?????
Jeżeli to jest to to jak go sprawdzić i jakie powinien mieć parametry????
wczoraj o tym pisalem
http://forum.omegakl...p=103649#103649
#7
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2007 - 19:54
Czujnik położenia wałka rozrządu jest dobry.
Czujnik wału korbowego wymienię,ponieważ izolacja jest już przegrzana i musiałem zaizolowywać gołe przewody.
Sondę lambda przylutowałem,ponieważ był urwany jeden przewód i nadal cholipcia ciężko pali nie za pierwszym, ale drugim,bądź trzecim razem.
Jak nie pomoże wymiana czujnika wału to się poddaję i walę do serwisu niech zdjagnozują,bo mnie już zalewa.
Dziwne moim zdaniem jest to,że Hoffi zdjagnozował błąd czujnika położenia wałka rozrządu,że jest walnięty to powiedzcie mi dlaczego w przypadku usterki nie palił mi się czek??????
Powinien się moim zdaniem palić???? Co wy na to????
A może sonda????? ponieważ też nie emulowała,a po podłączeniu nie sprawdziłem.
Proszę o poradę i z góry dzięki.
#8
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2007 - 20:14
Ja już panowie nie mam pojęcia w co uderzyć???????
Czujnik położenia wałka rozrządu jest dobry.
Czujnik wału korbowego wymienię,ponieważ izolacja jest już przegrzana i musiałem zaizolowywać gołe przewody.
Sondę lambda przylutowałem,ponieważ był urwany jeden przewód i nadal cholipcia ciężko pali nie za pierwszym, ale drugim,bądź trzecim razem.
Jak nie pomoże wymiana czujnika wału to się poddaję i walę do serwisu niech zdjagnozują,bo mnie już zalewa.
Dziwne moim zdaniem jest to,że Hoffi zdjagnozował błąd czujnika położenia wałka rozrządu,że jest walnięty to powiedzcie mi dlaczego w przypadku usterki nie palił mi się czek??????
Powinien się moim zdaniem palić???? Co wy na to????
A może sonda????? ponieważ też nie emulowała,a po podłączeniu nie sprawdziłem.
Proszę o poradę i z góry dzięki.
sprawdz cisnienie w ukladzie wtryskowym. zrob taki eksperyment rano wlacz zaplon ale nie odpalaj, odczekaj pare sekund, wylacz zaplon - czynnosc powtorz 3 razy i wtedy odpal. moze pompa sie konczy albo cos nie tak z regulatorem cisnienia
#9
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2007 - 20:27
Da się zauważyć, ale nie zawsze(przeważnie jak robię drugie i następne podejście to przez 2-3sekundy jakby wchodził pomału na obroty, natomiast przy pierwszym strzale odrazu wskakuje na 1000. A na ciepłym silniku po godzine bez problemowo.
Co o tym sądzisz?????
#10
OFFLINE
Napisany 21 września 2007 - 18:40
beast,
Posiadam Omege B Kombi rok 1997 2.0 16V, objawy jakie pojawily sie bardzo mnie intryguja. wiec zaczne od poczatku znalazlem strone z kodami i jak sie je zczytuje wyszlo ze mam kod 0340 wiec wedlug instrukcji powinien dotyczyc samochodow z 1999 roku . Nie wiem o co chodzi??ok jezeli oczytywac by kod 0340 wiec jest to czujnik polozenie walka rozrzadu ok. Nie wiem kiedy to sie zaczelo poniewaz ojaw check engine nie pojawia sie kiedy silnik jest zimny a samochod pali super problemy pojawiaja sie kiedy wlaczam juz cieply silnik kontrolka check engine gasnie na chwile po zapaleniu (bezproblemowym samochodu) ale wlacza sie po okolo 2 sekundach silnik nadal pracuje wtedy normalnie lecz gdy dodaje gazu na poczatku jakby dusil sie pozniej jedzie ale jak mul. Zauwazylem tez ze kiedy temperatura jest wysoka ponad 90 odpalam silnik a lampka Check engine nie zapala sie. Zrobilem pozniej probe i z czterech razy kiedy zastartowalem silnik lampka (na goracy na silniku) na 4 razy raz zapalil sie check engine. Moje pytanie brzmi czy to czujnik jest juz zuzyty czy moze wal? wilkie dziki za pomoc
#11
OFFLINE
Napisany 21 września 2007 - 19:28
beast,
Posiadam Omege B Kombi rok 1997 2.0 16V, objawy jakie pojawily sie bardzo mnie intryguja. wiec zaczne od poczatku znalazlem strone z kodami i jak sie je zczytuje wyszlo ze mam kod 0340 wiec wedlug instrukcji powinien dotyczyc samochodow z 1999 roku . Nie wiem o co chodzi??ok jezeli oczytywac by kod 0340 wiec jest to czujnik polozenie walka rozrzadu ok. Nie wiem kiedy to sie zaczelo poniewaz ojaw check engine nie pojawia sie kiedy silnik jest zimny a samochod pali super problemy pojawiaja sie kiedy wlaczam juz cieply silnik kontrolka check engine gasnie na chwile po zapaleniu (bezproblemowym samochodu) ale wlacza sie po okolo 2 sekundach silnik nadal pracuje wtedy normalnie lecz gdy dodaje gazu na poczatku jakby dusil sie pozniej jedzie ale jak mul. Zauwazylem tez ze kiedy temperatura jest wysoka ponad 90 odpalam silnik a lampka Check engine nie zapala sie. Zrobilem pozniej probe i z czterech razy kiedy zastartowalem silnik lampka (na goracy na silniku) na 4 razy raz zapalil sie check engine. Moje pytanie brzmi czy to czujnik jest juz zuzyty czy moze wal? wilkie dziki za pomoc
czujnik mozna zmierzyc. sprawdz polaczenia kabli przy czujniku
#12
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 08:26
#13
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 09:20

#14
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 09:24
tak się wtrące na szybko.. nie jestem pewny w 100% ale na 90% w silniku 2.0 i 2.2 są dwa czujniki położenia wałka.
tak.
czujnik polozenia walu korbowego
i czujnik polozenia walka rozrzadu.
Nawet w v6 na jest 1 czujnik polozanie walka rozrzadu
#15
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 09:56
oto on http://www.opelclub.sk/article.php?29
po słowacku ale idzie sie zrozumiec

#16
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 15:39
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 30 września 2007 - 16:27
#19
OFFLINE
Napisany 28 marca 2008 - 13:57
Ja także mam problem z błędem 0340 - czyli czujnikiem wałka rozrządu. Sprawdziłem jego oporność i okazało się że ma niemal wzorcową. Znaczy się musi coś być nie tak z kablem.
I teraz najważniejsze pytanie: jeden koniec kabla jest zakończony wtyczką i znajduje się u góry silnika pod plastikową zaślepką. A gdzie kończy się drugi koniec tego kabla???
Pozdrawiam.
#20
OFFLINE
Napisany 28 marca 2008 - 14:13
I teraz najważniejsze pytanie: jeden koniec kabla jest zakończony wtyczką i znajduje się u góry silnika pod plastikową zaślepką. A gdzie kończy się drugi koniec tego kabla???
Drugi koniec jest przy sterowniku silnika
1 pin z czujnika to 13 przy sterowniku
2 -- 31
3 -- 32