Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 15 kwietnia 2010 - 16:20

jak zlikwidowac blad
056 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie

#122 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 kwietnia 2010 - 08:18

przerwa w obwodzie krokowca.... znalesć uszkodzony kabelek albo krokowca

#123 OFFLINE   rulus

rulus

    rulus

  • 2 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: w łodzi

Napisany 03 lipca 2010 - 13:23

Witam.Mam omege 96 2.0 16V x20xev automat i zapaliła sie kontrolka silnika.Na kompie wyskoczył błąd 340 czujnik walka rozrządu.Mam owalna wtyczkę jak sie okazało a kupiłem z prostokątna więc przerobiłem.niestety kontrolka nadal sie pali a auto jest mulaste i wchodzi tylko na 4500tys obr.czy kolejnosc kabli w jednej i drugiej wtyczce jest taka sama?Wogole to kontrolka zapalila sie chwile po tym jak zawadziłem tłumikiem o krawężnik czy to moze miec zwiazek czy raczej zbieg okolicznosci?Prosze o porade.Z góry dziękuje

#124 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 lipca 2010 - 14:10

Witam.Mam omege 96 2.0 16V x20xev automat i zapaliła sie kontrolka silnika.Na kompie wyskoczył błąd 340 czujnik walka rozrządu.Mam owalna wtyczkę jak sie okazało a kupiłem z prostokątna więc przerobiłem.niestety kontrolka nadal sie pali a auto jest mulaste i wchodzi tylko na 4500tys obr.czy kolejnosc kabli w jednej i drugiej wtyczce jest taka sama?Wogole to kontrolka zapalila sie chwile po tym jak zawadziłem tłumikiem o krawężnik czy to moze miec zwiazek czy raczej zbieg okolicznosci?Prosze o porade.Z góry dziękuje


Skoro miałeś czujnik z owalną wtyczką (nowszy typ) to było taki kupić , a nie kupować z prostokątną. I tu może być problem ?

#125 OFFLINE   rulus

rulus

    rulus

  • 2 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: w łodzi

Napisany 04 lipca 2010 - 20:11

niewiedziałem ze mam czujnik z owalna wtyczka.Pojechalem do sklepu podałem rok symbol silnika i dali mi z z wtyczka prostokątną.Pojechalem do warsztatu zeby wymienic i okazało sie ze jest wtyczka owalna.Ale zgubilem paragon niemoglem oddac.mechanik powiedzial ze zmieni wtyczke i bedzie ok ze szkoda kasy na nastepny.niestety nie jest ok.gdybym wiedzial ze jest roznica to bym kupil taki jaki trzeba lecz ani mechanior ani w sklepie nikt nic nie mowil tylko dali wq roku i symboli i tyle.wiec tym mi nie pomogles tyle to sam wiem ze moze byc zly i i dlatego pytam czy moze byc taka przyczyna.sprawdzone sa przewody miedzy komputerem a czyjnikiem i sa ok.czujnik jest dobry a kontrolka wciaz pali i auto odcina na 4500/obr.Moze ktos bardziej zorietowany pomoże.

#126 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2010 - 13:11

niewiedziałem ze mam czujnik z owalna wtyczka.Pojechalem do sklepu podałem rok symbol silnika i dali mi z z wtyczka prostokątną.Pojechalem do warsztatu zeby wymienic i okazało sie ze jest wtyczka owalna.Ale zgubilem paragon niemoglem oddac.mechanik powiedzial ze zmieni wtyczke i bedzie ok ze szkoda kasy na nastepny.niestety nie jest ok.gdybym wiedzial ze jest roznica to bym kupil taki jaki trzeba lecz ani mechanior ani w sklepie nikt nic nie mowil tylko dali wq roku i symboli i tyle.wiec tym mi nie pomogles tyle to sam wiem ze moze byc zly i i dlatego pytam czy moze byc taka przyczyna.sprawdzone sa przewody miedzy komputerem a czyjnikiem i sa ok.czujnik jest dobry a kontrolka wciaz pali i auto odcina na 4500/obr.Moze ktos bardziej zorietowany pomoże.


w twoim roczniku byla wtyczka prostokatna. jesli miales owalna to ktos juz to wczesniej przerabial - kupil kiepski zamiennik razem z wtyczka.
jesli kupiles porzadny czujnik (nie mam na mysli "siemensa" za 80 pln) to wszystko powinno dzialac - jesli nie - wymien wiazke




 


#127 OFFLINE   ojciec7

ojciec7
  • 58 postów
  • Dołączył: 09-12-2007
  • Skąd: Bolewice

Napisany 14 lipca 2010 - 11:05

Witam,podepne sie do tematu, a wiec niedawno wymieniłem czujnik wału,po poradach z forum dalem rade dzieki!bylo ok,ale teraz mam taki problem że gdy jezdze po miescie i auto sie nagrzeje zapala sie check i muł.niepokazuje zadnych błędów oprócz 0130 który mam od zawsze.
Auto pali normalnie,gdy ostygnie check sie niezapala.gdy jade w trase tak ok50-100km wszystko jest ok, tylko gdy jezdze w miescie tak sie dzieje.teraz pytanie czy brać sie za wymiane czujnika wałków rozrzadu [z tego co wyczytalem zaleca sie wymienic oba czujniki] czy szukac dalej?
niepokoi mnie stan wtyczki czujnika walków,i tu pytanie czy mozna kupic sama wtyczke z kablem, bo w ofertach sklepow internetowych sa czujniki ale bez okablowania!
czy wymienic czujnik jak niepokazuje błedu?

#128 OFFLINE   benek941

benek941
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Lublin/Bychawa
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lipca 2010 - 09:53

Witam Wszystkich!

Mam pytanie czy ten czujnik położenia wałka rozrządu który znalazłem na allegro to rzeczywiście orginał czy tylko zwykład podróba?
http://allegro.pl/it..._0_siemens.html

#129 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 lipca 2010 - 14:27

Witam Wszystkich!

Mam pytanie czy ten czujnik położenia wałka rozrządu który znalazłem na allegro to rzeczywiście orginał czy tylko zwykład podróba?
http://allegro.pl/it..._0_siemens.html


Wygląd na orginał ,a cena na podróbę.

#130 OFFLINE   jacku56

jacku56
  • 64 postów
  • Dołączył: 08-07-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 21 lipca 2010 - 12:32

Witam Wszystkich!

Mam pytanie czy ten czujnik położenia wałka rozrządu który znalazłem na allegro to rzeczywiście orginał czy tylko zwykład podróba?
http://allegro.pl/it..._0_siemens.html


więc jak to jest z tym czujnikiem bo u mnie też wywaliło błędy 0335 i 0340 i po pomiarach wychodzi, że niby oba czujniki mam do wymiany, więc każde parę złoty zaoszczędzone zawsze się przyda w szczególności że w weekend wyjazd się szykuje

czy to też aby oryginał : http://allegro.pl/it..._16v_omega.html

#131 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 21 lipca 2010 - 13:28

więc jak to jest z tym czujnikiem bo u mnie też wywaliło błędy 0335 i 0340 i po pomiarach wychodzi, że niby oba czujniki mam do wymiany, więc każde parę złoty zaoszczędzone zawsze się przyda w szczególności że w weekend wyjazd się szykuje

czy to też aby oryginał : http://allegro.pl/it..._16v_omega.html


Bo oba lubią paść. Wygląda na GM, ale może napisz do kolegi KCZECHA on ci doradzi.

#132 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 21 lipca 2010 - 18:32

u mnie tez wyskakuje blad czujnika polozenia walu ale wszystko chodzi popki co ok. jedynie obrotow czasami dostaje wyzszych tak na 1500 ale jak podpompuje hamulcem normuja si, za to tez odpowada czujnik? gdzi on si znajduje?

#133 OFFLINE   benek941

benek941
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Lublin/Bychawa
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lipca 2010 - 20:29

u mnie tez wyskakuje blad czujnika polozenia walu ale wszystko chodzi popki co ok. jedynie obrotow czasami dostaje wyzszych tak na 1500 ale jak podpompuje hamulcem normuja si, za to tez odpowada czujnik? gdzi on si znajduje?


Za obroty odpowiada raczej silniczek krokowy pewnie trzeba go przeczyścic.

#134 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 lipca 2010 - 15:54

co do czujnika wału to zobacz czy na wtyczce masz 3 czy 4 ząbki - są dwa różne rodzaje - ja miałem ten z 4 ząbkami - w Opel Stachowiak koszt około 140 PLN.
Ja wymieniłem bez sensu więc jak chcesz sprawną używkę to PW :)

#135 OFFLINE   benek941

benek941
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Lublin/Bychawa
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lipca 2010 - 20:54

Proszę powiedzcie mi czy oplaca sie zaryzykować i kupić ten czujnik
http://allegro.pl/it...ga_siemens.html
wydaje mi się że to orginał, taki sam widzialem na opel-shop.pl o pare groszy drozszy.

#136 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 26 lipca 2010 - 21:18

Witam wszystkich walczacych z czujnikiem wałka rozrzadu w mojej poprzedniej omie waczyłem z tym prawie przez rok po wymianie 2 czujnikow i kabla do kompa byłem podłamany ciagle swiecacym sie checkiem ale przez przypadek znalazłem na to sposób.polegało to na tym ze zapalałem silnik przegazówka do 4 tys i wyłączałem i załączałem zapłon zanim silnik zgasł ,check zgasł i silnik pracował normalnie komputer łapał mocny sygnał a ja sie z tym nauczyłem zyc testowane było to także na vectrze 1.8 i tez działało.moze komus sie to przyda kto ma dosc walki zczujnikiem wałka rozrzadu

#137 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lipca 2010 - 21:41

Proszę powiedzcie mi czy oplaca sie zaryzykować i kupić ten czujnik
http://allegro.pl/it...ga_siemens.html
wydaje mi się że to orginał, taki sam widzialem na opel-shop.pl o pare groszy drozszy.


nie.

pisz albo dzwon do www.gsi-goszczynski.pl




 


#138 OFFLINE   daroo

daroo
  • 34 postów
  • Dołączył: 28-04-2009

Napisany 30 lipca 2010 - 13:09

Witam wszystkich walczacych z czujnikiem wałka rozrzadu w mojej poprzedniej omie waczyłem z tym prawie przez rok po wymianie 2 czujnikow i kabla do kompa byłem podłamany ciagle swiecacym sie checkiem ale przez przypadek znalazłem na to sposób.polegało to na tym ze zapalałem silnik przegazówka do 4 tys i wyłączałem i załączałem zapłon zanim silnik zgasł ,check zgasł i silnik pracował normalnie komputer łapał mocny sygnał a ja sie z tym nauczyłem zyc testowane było to także na vectrze 1.8 i tez działało.moze komus sie to przyda kto ma dosc walki zczujnikiem wałka rozrzadu


Zrobiłem tak jak pisałeś. Check zniknął zacząłem się cieszyć... :)
Przejechałem jakieś 200m, silnik zgasł i zapalił się check..
Także niestety u mnie to nie działa...

#139 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 30 lipca 2010 - 13:39

Witam wszystkich walczacych z czujnikiem wałka rozrzadu w mojej poprzedniej omie waczyłem z tym prawie przez rok po wymianie 2 czujnikow i kabla do kompa byłem podłamany ciagle swiecacym sie checkiem ale przez przypadek znalazłem na to sposób.polegało to na tym ze zapalałem silnik przegazówka do 4 tys i wyłączałem i załączałem zapłon zanim silnik zgasł ,check zgasł i silnik pracował normalnie komputer łapał mocny sygnał a ja sie z tym nauczyłem zyc testowane było to także na vectrze 1.8 i tez działało.moze komus sie to przyda kto ma dosc walki zczujnikiem wałka rozrzadu


Pierwsze słyszę o takim sposobie naprawy :o.
Kolego DAROO kup czujnik z owalną wtyczką i owalną wtyczkę z okablowaniem u Stachowiaka i zamontuj . Mi pomogło jak te czujniki z kwadratową wtyczką nie dawały rady( walczyłem z rok, wymieniłem z 3 czujniki + osobno wtyczkę kwadratową - wszystko GM). Po wymianie pojechałbym na kompa skasować błędy.

#140 OFFLINE   daroo

daroo
  • 34 postów
  • Dołączył: 28-04-2009

Napisany 30 lipca 2010 - 13:50

Ale ja chce to wymienić :)
Tylko póki co nie mam jak się za to zabrać...
Chciałem spróbować, czy zadziała i do wymiany jak pojeździć.

Mi dodatkowo wywala taki błąd...
0351 Czas iskry na linii cewki cylindra 1+4 - za niskie/za wysokie napięcie

czytałem na forum że ktoś miał też ten błąd + czujnik, a jak wymienił kable wysokiego napięcia to pomogło... Zacznę chyba najpierw od tego