

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V
#301
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 20:14
#302
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 21:45
bledy pojawiaja sie na przemian. jak pojawi sie blad walka to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znika. blad czujnika walu pojawil sie 3 razy i wtedy byl problem z odpaleniem ale po chwili odpala jakby nigdy nic
i czy oba czujniki padly??? przed zmiana glowicy bylo wszystko ok. jaka powinna byc odleglosc miedzy kolem zebatym a czujnikiem walka rozrzadu??
#303
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2012 - 13:11
Mam do was pytanie odnośnie czujnika wałków rozrządu. sprawdziłem dziś opór na czujniku i wyszło mi 12,8 i 12,1 ohm na zimnym silniku, czy sprawdzić jeszcze opór na ciepłym czy to już jest przesadzone ze czujnik jest do wymiany? druga sprawa to taka że kupiłem nowy czujnik siemensa i też go sprawdziłem na sucho i pokazało mi 12,5 i 12,2 ohm czy to znaczy że i ten czujnik jest walnięty? ten nowy jeszcze jest w foli więc mogę go oddać.
proszę o jakąś rade...:jump:
... kilka godzin później
pojeździłem trochę, silnik wskoczył na normalną temperaturę, zrobiłem ponowny pomiar no i na czujniku zrobiło się 15,4 i 15,2 ohm.
#304
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 16:06
mam omegeB FL 2,0 pb+lpg 16V 2000rok
Z gory dzieki:D
#305
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 16:21
http://moto.allegro....2903618091.html
Sprawdż jaki kształt ma wtyczka,bo były chyba dwa rodzaje.
Tu jeszcze jeden:http://moto.allegro....2908497350.html
#306
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 16:27
z opisu wynika,że to powinno być coś takiego:
http://moto.allegro....2903618091.html
sprawdż jaki kształt ma wtyczka,bo były chyba dwa rodzaje.
lipa:)
#307
OFFLINE
#308
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 19:58

#309
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 22:35
Albo Ci sie konczy czujnik walu korbowego albo masz przestawiony rozrzad.czy może być inna przyczyna odcinki przy takich obrotach?
#310
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 15:34
Koledzy u mnie znów powraca temat czujnika wałków... kupiłem czujnik, który na milion procent jest sprawny- ze szrotu odpalane przy mnie i sprawdzane, wymieniony cały przewód, od tego samego dawcy, no i d*pa zbita, błąd dalej się pojawia, dalej tnie przy 4500obr. czy może być inna przyczyna odcinki przy takich obrotach? Wiem że to jest tryb awaryjny, ale innych błędów mi nie wywala...
u mnie bylo dokladnie tak samo, po wymianie ecu problem nie wrocil
#311
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 16:41
Spinacz pokazuje błąd 93, po przekręceniu zapłonu obrotomierz wskakuje na 3500 obrotów, pod maską cały czas klepie przekaźnik od zamiany + z - (wyczytałem że jest to niby główny przekaźnik zasilania układu wtryskowego), samochodu nie można uruchomić. Jak próbuję odpalić na gazie to obrotomierz na chwilę spada do zera ale za chwilę znowu wskazuje 3500, auta nadal nie można odpalić. Przewód od czujnika wału wygląda dobrze, od czujnika wałków rozrządu jest już leczony (łączony i owinięty taśmą izolacyjną). Wcześniej podczas jazdy zdarzyło się żę przy dodawaniu gazu autem szarpneło i zapalił sie check, czasem check gasł jeszcze podczas jazdy a czasem po ponownym uruchomieniu. Wtedy spinacz pokazywał błąd 19.
- czy jest jakaś szansa odpalić auto na wypiętym którymś czujniku żeby odpalić i wjechać do garażu bez obawy o silnik (kwestia przejechania 20m) ?!
- czego sie chwytać po wprowdzeniu do garażu cz. wału czy wałków ?!
- ewentualnie jakieś uwagi odnośnie przedstawionych powyżej objawów mile widziane;
pozdrawiam hmt
#312
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 17:35
Mozesz odpiac czujnik walkow rozrzadu z nadzieja ze on jest uszkodzony i wtedy byc moze auto odpali. Natomiast z czujnika walkow rozrzadu da sie awaryjnie odpalic tylko nowszego simteka po odlaczeniu czujnika walu korbowego.- czy jest jakaś szansa odpalić auto na wypiętym którymś czujniku żeby odpalić i wjechać do garażu bez obawy o silnik (kwestia przejechania 20m) ?!
#313
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 18:12
Albo Ci sie konczy czujnik walu korbowego albo masz przestawiony rozrzad.
Czujnik wału faktycznie nie rewelacja, bo kręci chwilę zanim odpalę, rozrząd na milion% nie przestawiony.
A ktoś jeszcze pisał o wymianie ECU, każdy podchodzi bez rzeźby w kompie?
#314
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 20:12
co dziwne, po podpieciu nowego ecu (mimo, ze immo nie pozwolilo na odpalenie silnika) po kreceniu rozrusznikiem nie bylo juz bledu czujnika walkow.
wiec jak masz kogos kto ma omege z takim samym kompem, to mozna sprobowac, zamienic.
mi sie tak jeszcze udalo, ze moglem wziac ze sklepu ori czujnik polozenia walu dla wyprobowania czy to nie on plata figle.
#315
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 12:08
po przekręceniu zapłonu obrotomierz wskakuje na 3500 obrotów, pod maską cały czas klepie przekaźnik od zamiany + z - (wyczytałem że jest to niby główny przekaźnik zasilania układu wtryskowego), samochodu nie można uruchomić. Jak próbuję odpalić na gazie to obrotomierz na chwilę spada do zera ale za chwilę znowu wskazuje 3500, auta nadal nie można odpalić
może ktoś potrafi wyjaśnić w/w objawy ?! na noc wypiąłem aku to przy pierwszej probie było normalnie, ale odpalić nie dało rady, teraz objawy jak wyżej...
Przybek, odpinałem oba i każdy po kolei i nic to nie dało
pozdrawiam
#316
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 21:20
ja zmienialem Ecu na taki sam jak siedzial w aucie.
co dziwne, po podpieciu nowego ecu (mimo, ze immo nie pozwolilo na odpalenie silnika) po kreceniu rozrusznikiem nie bylo juz bledu czujnika walkow.
wiec jak masz kogos kto ma omege z takim samym kompem, to mozna sprobowac, zamienic.
mi sie tak jeszcze udalo, ze moglem wziac ze sklepu ori czujnik polozenia walu dla wyprobowania czy to nie on plata figle.
A słyszaół ktoś o kompach od starszych XEV? widziałem takie cudo z chipem, i podobno do 1994r nie było immo i podszedłby. Ciekawe czy to prawda?
#317
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 16:17
A słyszaół ktoś o kompach od starszych XEV? widziałem takie cudo z chipem, i podobno do 1994r nie było immo i podszedłby. Ciekawe czy to prawda?
byly i 95 bez immo

#318
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2013 - 18:54
Żeby nie zaśmiecać podłączę się do tematu.
Koledzy jaka powinna być oporność na czujniku wałków rozrządu na ciepłym silniku.
Bo mi na zimnym pokazuje
15 Ohm
15 Ohm
3 Ohm
na ciepłym silniku wartości przekraczają
28Ohm
28Ohm
6 Ohm
#319
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2013 - 19:13
Omega B 2.0 16V + gaz sekwencja 1995r.
Spinacz pokazuje błąd 93, po przekręceniu zapłonu obrotomierz wskakuje na 3500 obrotów, pod maską cały czas klepie przekaźnik od zamiany + z - (wyczytałem że jest to niby główny przekaźnik zasilania układu wtryskowego), samochodu nie można uruchomić. Jak próbuję odpalić na gazie to obrotomierz na chwilę spada do zera ale za chwilę znowu wskazuje 3500, auta nadal nie można odpalić.
Sprawdź kabel od masy na listwie wtryskowej (koło regulatora ciśnienia). Pewnie niedokręcony, urwany, lub jak coś majstrowałeś przy listwie, to wykręcony całkowicie.
Zerknij tutaj: http://forum.omegakl...ead.php?t=12120Witam,
Żeby nie zaśmiecać podłączę się do tematu.
Koledzy jaka powinna być oporność na czujniku wałków rozrządu na ciepłym silniku.
Bo mi na zimnym pokazuje
15 Ohm
15 Ohm
3 Ohm
na ciepłym silniku wartości przekraczają
28Ohm
28Ohm
6 Ohm
#320
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2013 - 19:36
Dodam że wymieniłem stary czujnik na drugi ze szrotu autko wcześniej nie paliło prawie wogole a teraz pali mi tylko gdy jest zimne. po odczytaniu 2 błędy 38 i 92