Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 grudnia 2011 - 00:28

Kolego "tomspeed", izolacja na pewno już nie jest nowa, ale to chyba raczej nie to. Bo jak wytłumaczyć bezproblemowe zapalanie zimnego silnika w czasie deszczu ze śniegiem? Wtedy pobór prądu jest największy, bo wszystko zimne i gęste. A jak trochę przejadę, to już olej zaczyna się rozgrzewać i powinno dużo łatwiej odpalać - z mniejszymi prądami.


chodzi o izolacje przewodu czujnika polozenia walu.

czesto ona parcieje i odpada, glownie przy samym czujniku, gdzie jest narazona na niskie i wysokie temperatury.

czujnik polozenia walu masz w dole silnika od strony sprezarki klimy/pompy wspomagania.

wymigaj sobie bledy, masz to za darmo i cos nie cos bedzie wiadomo.

co do instalacji to znam przypadki kiedy, mimo "wylaczonego gazu" elektrozawor dostaje napiecie i puszcza nieco gazu. ale tu bym to wykluczyl z uwagi na poprawna prace silnika

jeszcze raz !!! sprawdz bledy to sie dowiesz co jemu dolega, inaczej to dyskusja bez sensu,

obstawiam cpw.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#262 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 28 grudnia 2011 - 21:24

panowie, Pomocy!

Dzisiaj, będąc pełnym werwy i wigoru przystąpiłem do wymiany CPW.

Zajechałem gdzie trzeba (dużo narzędzi, podnośniki, szlifierki, prund :), dach i ciepło - marzenie - można grzebać).

Zacząłem od innych rzeczy (alternator, czujnik położenia wałka rozrządu), następnie zabrałem się za CPW. I tu ZONK: ja mam instalację gazową i całkowity brak miejsca w komorze...
ale udało się odkręcić ( później wstawię fotki jakim sprzętem i jak tego dokonałem).

I w tym momencie problem - mój czujnik jaki wymontowałem wygląda inaczej niż ten który kupiłem (kupiłem używkę), i wygląda inaczej niż te dostępna na allegro...

TEN PO LEWEJ WYMONTOWAŁEM

Dodany obrazek




Jak widać na fotce, ten co wymontowałem nie jest w kształcie idealnej tuleji, posiada podcięcia. Ale poza tym rozmiar ma taki sam. O co chodzi?

Proszę o opinię, czy to jest taki sam czujnik jak mam (po prawej). Czy będą problemy? Dodam że numery SIEMENSA są takie same, ale numery GM się różnią...


Dodatkowo zgubiłem śrubę mocującą CPW, i mam pytanie: Jakiej jest ona do jasnej cholery wielkości? Czy jest to zwykłe M6, o długości powiedzmy 15mm? Mógłby to ktoś sprawdzić?

Edit: Nawalony Zając. Kolego fotki max w rozmiarze 800x600. Tym razem poprawiłem, następne nie mieszczące się w rozmiarze leci do kosza.

#263 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2011 - 22:12

daj numery gm sprawdze w EPC.




 


#264 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 29 grudnia 2011 - 00:12

Dorwałem numery:

STARY (wyciągnięty),
numer GM: 90 506 103
symbol SIEMENS: 5WK9 607 <<-- czy są to dobre numery?

NOWY (prawie zamontowany),
numer GM: 09 174 621
symbol SIEMENS: 5WK9 607 ten numer jest identyczny jak w starym

czy to będzie działało? dziwi mnie trochę jego wygląd, nie spotkałem się na allegro z takimi

#265 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2011 - 08:21

ten pierwszy jest z calibry x20xev juz nie stosowany zamieniony na 9174624

ten drugi podejdze do omegi ale jest rozbicie na numery silnika
ten jest do przedzialow:
(E) 14194717-
(E) 31000001-

czyli od tych numerow silnika w gore.

jesli masz 96 i kody 2 blyskowe to powinienes miec starego typu czujnik - ten z aluminiowa podstawa numer OE - 90 458 251. jesli masz kody 4 cyfrowe to ten ktory kupiles podejdze. inaczej nie odpalisz auta




 


#266 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 30 grudnia 2011 - 00:21

Witam,

Wymieniłem CPW, ale wolę tego nie wspominać... Ręce przez tydzień będą mi się goiły... Nie wiem kto napisał, że wymiana tego czujnika wymaga odrobiny zachodu... Toż to akrobacje na maksa....
Siedziałem, klęczałem, stałem, leżałem na silniku żeby się tylko dostać do tego ustrojstwa...

Muszę dodać, że mam instalację gazową, która skutecznie zmniejsza przestrzeń.

Ale ogólnie, udało się, czujnik wymieniony. Nie wiem tylko czy działa... Bo jeszcze nie jeździłem dłużej... Jutro dopiszę, czy wszytko ok.

Dodam tylko, że ten inny czujnik (stary), mocno różni się od tego co teraz dałem ( i co wg. Beast'a powinno być - moje numery silnika to 318 xxx coś tam...

#267 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 14:06

Ja mam nr silnika W1276159 rocznik 98, kody oczywiście 4 cyfrowe, jaki czujnik podejdzie?

#268 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2011 - 14:16

masz podane wyzej.
09 174 621




 


#269 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 14:21

Nie zwróciłem uwagi, fajno, dzięki.

#270 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 30 grudnia 2011 - 21:58

Otóż zrobiłem 100km omegą, i muszę stwierdzić że mnie nie zawiodła... :D

Odpala elegancko, nie szarpie, nie przerywa, brak pomarańczy na desce...

Dodam tylko jedną uwagę do tego tematu. Uważam, zgodnie z tym co wyczytałem, że podstawowym problemem związanym z tym czujnikiem jest jego położenie: blisko kolektora wylotowego, gdzie temperatura tego kolektora może sięgać nawet 300 st.C, a jak wiadomo taka temperatura mocno promieniuje, i te kilka, może kilkanaście centymetrów od kolektora jest wysoka temperatura.

Jak wyciągnąłem stary czujnik, to ta plastikowa osłonka co otula przewód sypała się w rekach, a samo połączenie przewodu z czujnikiem było naderwane, przez co czujnik pracował jak pracował.

Przed zamontowaniem nowego/starego (używanego, sprawnego oryginała mającego nie więcej jak 3 lata), owinąłem go dokładnie taśmą izolacyjną. Dałem chyba z 4 warstwy, a w miejscu połączenia przewodu z czujnikiem chyba z 6 albo 7 warstw. Ma to dwa cele: zmniejszyć nagrzewanie się tego przewodu, oraz usztywnić go właśnie w miejscu połączenia. Montaż tego czujnika jest dosyć toporny, również późniejsze drgania na pewno mu nie pomagają, dlatego zdecydowałem się na taki krok.

Dodatkowo, nie poprowadziłem przewodu starą ścieżką po korpusie silnika, lecz puściłem go "swobodnie", tak aby się jak najmniej nagrzewał, jednocześnie uważając żeby nie zahaczał o nic. Docelowo planuję na całą długość tego przewodu dać plastikową osłonę jaką się daje na przewody elektryczne w budownictwie, tzw. "peszel".

Uważam, na chwilę obecną, że ten czujnik to jest pięta Achillesa w tym aucie, ale jeszcze krótko go użytkuję, więc istnieje duża szansa że jeszcze nie jedno w tym aucie wyjdzie...:jump:

#271 OFFLINE   Adam C

Adam C
  • 14 postów
  • Dołączył: 24-05-2010

Napisany 06 stycznia 2012 - 10:59

A co powiecie na czujnik WR firmy Era-wloska firma.W Inter Carsie pracuje znajoma i polecala mi to ustrojstwo.Na pytanie co sie stanie jak siadzie podsunela mi gwarancje ze mozna bez problemu przyniesc.Jest sens czy od razu kupowac oryginal?

#272 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2012 - 11:00

oryginal.




 


#273 OFFLINE   BiziBaj

BiziBaj
  • 76 postów
  • Dołączył: 27-11-2011

Napisany 06 stycznia 2012 - 17:27

nawet używany oryginał. Ale tylko oryginał. Z tego co się zorientowałem, omega bardzo nie lubi nie oryginalnej elektroniki.

Jak wymienić to ustrojstwo, to przeczytasz w tym wątku. Ja ze swojej strony dodam, że nie zastanawiaj się i wymontuj sprężarkę klimy - będzie dużo łatwiej to zrobić.

:edit:
zobaczyłem że masz gaz, czyli komora silnika wypełniona... bez demontażu sprężarki jest to możliwe, ale tylko pod warunkiem że jesteś akrobatą z crku moskiewskiego... - ja to zrobiłem w następujący sposób:

komórką sobie nagrywałem filnik - patrząc jednocześnie na ekran, aby wiedzieć co się tam kryje. Własnym okiem nie byłem w stanie zobaczyć gniazda pod czujnik, a paluchem też nie "wymacałem", nawet pod śrubę.
Śrubkę mocującą (M6, długość max. 15mm) odkręcisz kluczem nasadkowym 10.
Następnie akrobacje aby to ustrojstwo zamontować. Dodam, że musisz przełożyć za bagnetem, ale przykręcać już przed. Czyli czujnikiem z kablem musisz przejść wokół bagnetu.
Ogólnie masakra. Mechanik za wymianę chciał mnie skasować 400zł...
:edit:

Ja za swój dałem 60 zł i jestem zadowolnięty, i żona jest zadowolnięta :D

#274 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2012 - 17:30

Ja za swój dałem 60 zł i jestem zadowolnięty, i żona jest zadowolnięta :D


Używany ma się rozumieć?

#275 OFFLINE   Adam C

Adam C
  • 14 postów
  • Dołączył: 24-05-2010

Napisany 06 stycznia 2012 - 20:10

Czujnik walu mam juz wymieniony rok temu i jak lubie dlubac przy omedze tak tego czujnika juz nigdy wiecej nie chce widziec a co dopiero wymieniac.Dzieki za odpowiedzi po wyplacie musze zakupic oryginal i wymienic.

#276 OFFLINE   schengen

schengen
  • 109 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2012 - 18:08

Temat wraca i pewnie wróci nie raz mam dylemat ,wyskoczył błąd, po podpięciu kompa okazało sie czujnik wałka rozrządu (nr92) . Cztery lata temu już miałem coś takiego kupiłem wtedy orginał siemens (270zł ) i po 30 000km padł ,zamówiłem nowy orginał a cena lekko podłamała mnie 390zł trochę się jeszcze wstrzymałem szukam coś tańszego bo orginał coś chyba za szybko wysiadł to może kupić coś takiego http://allegro.pl/cz....html?source=oo dodam jeszcze że to musi być owalna wtyczka a może taki z roczną gwarancją jak coś się stanie to wymienią http://allegro.pl/cz...2207184512.html

#277 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 kwietnia 2012 - 18:23

Temat wraca i pewnie wróci nie raz mam dylemat ,wyskoczył błąd, po podpięciu kompa okazało sie czujnik wałka rozrządu (nr92) . Cztery lata temu już miałem coś takiego kupiłem wtedy orginał siemens (270zł ) i po 30 000km padł ,zamówiłem nowy orginał a cena lekko podłamała mnie 390zł trochę się jeszcze wstrzymałem szukam coś tańszego bo orginał coś chyba za szybko wysiadł to może kupić coś takiego http://allegro.pl/cz....html?source=oo dodam jeszcze że to musi być owalna wtyczka a może taki z roczną gwarancją jak coś się stanie to wymienią http://allegro.pl/cz...2207184512.html


Jakbym miał kupić osobiście to brałbym z 1 linku.

#278 OFFLINE   schengen

schengen
  • 109 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2012 - 18:39

taki ktoś miał http://allegro.pl/cz...2238460169.html
ten wygląda na orginał i nr zgadzają się z moim starym GM http://allegro.pl/cz...2253753059.html
taki to pewnie lipa bo na zdjęciu odcisk jest po nakrętce http://allegro.pl/cz...2250652587.html
od astry g podejdzie? http://allegro.pl/or...2242657908.html piszą ze silnik x20xev i orginał
ten od Stachowiaka http://allegro.pl/cz...2214850548.html (255zł) jest taki sam jak ten za 190zł simens vdo orginał http://allegro.pl/cz...2250130477.html
proszę o poradę który będzie możliwy ,a jeszcze jedno czy jak założę samemu to traci się gwarancje bo musi być pieczatka jakiegoś warsztatu?

Dzięki Mariusz ,napiszę do gościa bo nie dał tel do aukcji od kogo ma ten czujnik

#279 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 kwietnia 2012 - 12:21

taki ktoś miał http://allegro.pl/cz...2238460169.html
ten wygląda na orginał i nr zgadzają się z moim starym GM http://allegro.pl/cz...2253753059.html
taki to pewnie lipa bo na zdjęciu odcisk jest po nakrętce http://allegro.pl/cz...2250652587.html
od astry g podejdzie? http://allegro.pl/or...2242657908.html piszą ze silnik x20xev i orginał
ten od Stachowiaka http://allegro.pl/cz...2214850548.html (255zł) jest taki sam jak ten za 190zł simens vdo orginał http://allegro.pl/cz...2250130477.html
proszę o poradę który będzie możliwy ,a jeszcze jedno czy jak założę samemu to traci się gwarancje bo musi być pieczatka jakiegoś warsztatu?

Dzięki Mariusz ,napiszę do gościa bo nie dał tel do aukcji od kogo ma ten czujnik


Osobiście jakiś czas temu kupiłem u Stachowiaka czujnik wraz z wtyczką za 300zł i hula do tej pory. Miałem z kwadratową wtyczką , a wymieniłem na nowszą wtyczką -owalną.

#280 OFFLINE   schengen

schengen
  • 109 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 kwietnia 2012 - 21:59

jeszcze jedno małe pytanie uzupełniajace czy nowy czujnik bedzie pasował w miejsce starego są delikatne, różnice czy musi być identyczny jak miałem :
stary czujnik
Dodany obrazek
nowy
Dodany obrazek
obie wtyczki owalne ,dziekuje